To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - "Sportowe" zawieszenie... (Eibach)

AteC - 06-05-2013, 23:03

tommyc1 napisał/a:
Tylko jak obnizysz to juz nie kupuj drogich opon, bo będą zjadane od wewnątrz

Możesz rozwinąć myśl?

bartezr - 06-05-2013, 23:38

AteC napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
Tylko jak obnizysz to juz nie kupuj drogich opon, bo będą zjadane od wewnątrz

Możesz rozwinąć myśl?

to proste. po zmianie sprezyn na nizsze zmieni sie charakterystyka calego zawieszenia i kolo wraz z opona beda wtedy pochylone górna czescia kola do wewnatrz, jesli sie zmienia zawieszenie na nizsze warto tez ustawic na nowo zbieznosci itp

inq - 06-05-2013, 23:40

Po ustawieniu zbieżności nie będą się ciąć. Do tego jest zbieżność chyba. :roll:
tommyc1 - 07-05-2013, 06:11

inq napisał/a:
Po ustawieniu zbieżności nie będą się ciąć. Do tego jest zbieżność chyba. :roll:


Nie znam sie, podobno właśnie sie nie da tego ustawić, zbiezności nie ustawia sie w płąszczyźnie "góra-dół" koła z tego co zrozumiałem... tak mi powiedziano w warsztacie gdzie ustawiaja zbieżność, juz ten temat poruszałem na forum i potwierdzano mi, ze tak jest.

Tomek - 07-05-2013, 06:40

bartezr napisał/a:

to proste. po zmianie sprezyn na nizsze zmieni sie charakterystyka calego zawieszenia i kolo wraz z opona beda wtedy pochylone górna czescia kola do wewnatrz, jesli sie zmienia zawieszenie na nizsze warto tez ustawic na nowo zbieznosci itp


bzdura
po pierwsze w zestawie ze sprężynami są specjalne podkładki pod mocowanie górnego wahacza, które korygują negatyw

tommyc1 napisał/a:

Nie znam sie, podobno właśnie sie nie da tego ustawić, zbiezności nie ustawia sie w płąszczyźnie "góra-dół" koła z tego co zrozumiałem... tak mi powiedziano w warsztacie gdzie ustawiaja zbieżność, juz ten temat poruszałem na forum i potwierdzano mi, ze tak jest.


po drugie zbieżność nie ma tutaj nic do rzeczy, a kąt pochylenia koła, który nie jest fabrycznie nastawny, ale można go też regulować

gdyby opony miały się ciąć to chyba takie auta by z fabryki nie wyjeżdżały :lol:

Hugo - 07-05-2013, 07:59

tomek84 napisał/a:
po pierwsze w zestawie ze sprężynami są specjalne podkładki pod mocowanie górnego wahacza, które korygują negatyw
Na przód też?
tommyc1 - 07-05-2013, 11:33

tez sie zdziwilem ze tak jest, a u mnie zadnych podkladek korygujacych nie bylo i oponki lyse od wew
Tomek - 07-05-2013, 11:35

Hugo napisał/a:
Na przód też?


tego nie wiem/nie pamietam
ale skłaniałbym się ku temu, że z przodu tego nie potrzeba

Cytat:

tez sie zdziwilem ze tak jest, a u mnie zadnych podkladek korygujacych nie bylo i oponki lyse od wew


nadal - możesz to wyregulować (przy pomocy specjalisty)
z drugiej strony, nawet wyregulowany - Galant obniżony IMHO nie jest pojazdem transportowym i nie nadaje się na częste podróże z pełnym bagażnikiem

tommyc1 - 07-05-2013, 13:42

ale co bagaznik ma do tego,problem mialem z przodu,z tylu sprezyny z nivo
Tomek - 07-05-2013, 13:43

tommyc1 napisał/a:

ale co bagaznik ma do tego,problem mialem z przodu,z tylu sprezyny z nivo


nie widziałem przypadku, żeby po napakowaniu ludzi siadał przód
no, ale jeśli tak jest to bym się zastanowił, czy sprężyny nie są do wymiany

tommyc1 - 07-05-2013, 16:12

tomek84 napisał/a:
tommyc1 napisał/a:

ale co bagaznik ma do tego,problem mialem z przodu,z tylu sprezyny z nivo


nie widziałem przypadku, żeby po napakowaniu ludzi siadał przód
no, ale jeśli tak jest to bym się zastanowił, czy sprężyny nie są do wymiany


He he, ale to juz jakieś nieporozumienie, odbieglismy od meritum, ja nie pisałem w ogóle o siadaniu przodu czy tyłu. Ja pisałem o zjadanych oponach z przodu przy obniżonym zawiasie. Nic mi nie siadało nigdzie, tylko opony zjadło. Wymieniłem sprezyny na standardowe, bo opon szkoda (i zderzaka). Byłą tu rozmowa o regulacji kątów ustawienia kół przednich przy obniżaniu zawieszenia z PRZODU a nie siadaniu... ;) Zadnych podkłądek na wahaczach nie odnotowałem-nie było korekty kątów, po prostu ktos kiedyś puscił go na glebę-moze gleba była fabryczna a tylko przy zmianie wahaczy ktos zapomniał o podkłądkach-nie wiem, przede mną włascicieli było kilku i co rzeźbili, moge tylko zgadywać :)

kamil.ekonom - 07-05-2013, 18:01

Zolar napisał/a:
Masz może aktualne fotki po zmianie na Jamex'y?

Jutro spróbuję zrobić na równym terenie i wrzucę...
Juiceman, ja po napełnieniu na full benzyny i lpg + 3 osoby w aucie + zapas w bagażniku i bagaż (jedna torba typu jamnik, plecak, cała paka piwa Desperados + różne pierdoły które wożę w bagażniku) nie zauważyłem żeby auto mocno siadło (nic nie obcierało). Ale może dla tego, że wszystko nowe było tj. sprężyny i amory.

Teraz w czerwcu będę jechał w dłuższą trasę to z czystej ciekawości sam dla siebie po załadowaniu auta zrobię zdjęcia i podzielę się nimi na forum.

Skoro Zolar, ma z przodu nowe amory (rozumiem, że z tyłu nie) to niższe sprężyny na przód albo zrównają przód z tyłem, albo, go minimalnie obniżą - tak mi się przynajmniej wydaję...

A co do kątów to chyba z tyłu mam delikatny negatyw :roll: Muszę się dokładnie przyjrzeć i zrobić foty. Po zmianie zawiasu robiłem zbieżność...

Zolar - 07-05-2013, 18:27

kamil.ekonom napisał/a:
Skoro Zolar, ma z przodu nowe amory (rozumiem, że z tyłu nie) to niższe sprężyny na przód albo zrównają przód z tyłem, albo, go minimalnie obniżą - tak mi się przynajmniej wydaję...

A co do kątów to chyba z tyłu mam delikatny negatyw :roll: Muszę się dokładnie przyjrzeć i zrobić foty. Po zmianie zawiasu robiłem zbieżność...


A czy przysiadł Ci tyle ile producent sprężyn deklarował? Bo czytałem na forum Alfa Romeo że w 156'ach zamiast -50mm schodził jakieś -10mm :doubt:

kamil.ekonom - 07-05-2013, 19:37

Zolar, nie mierzyłem co do milimetra, ale na pewno jest niżej niż na seryjnych zużytych amorach i sprężynach.
marcinzam - 07-05-2013, 19:43

Hugo napisał/a:
tomek84 napisał/a:
po pierwsze w zestawie ze sprężynami są specjalne podkładki pod mocowanie górnego wahacza, które korygują negatyw
Na przód też?


na przód można ustawić za pomocą takiego sworznia




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group