To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - LPI VIALLE

Anonymous - 30-09-2009, 13:59

Cargo napisał/a:
Mam tą instalacje jeśli nie jest to 4 generacji to wyprowadźcie mnie z błędu

Wyprowadzamy,
LPI = Liquid Propane Injection = Ciekły wtrysk gazu = 5 generacja

dla jasności
1 gen - tzw śruba
2 gen - działa podobnie tylko, że dawka miesznaki regulowana jest elektronicznie na krokowcu, nie przez śrubę
3 gen - to coś jak 2 tylko wiecej elektroniki, mialo to umożliwić współpracę z bardziej wymagajacmi konstrukcjami np silnikami turbodoładowanymi
4 generacja - lotny wtrysk, jest parownik a gaz podawany jest w fazie lotnej
5 generacja - nie ma parownika, jest pompa paliwowa, paliwo podawane w fazie ciekłej

-----------
PS gdyby ktoś potrzebował, to pod linkiem umieszczam dostępny w sieci
LPI Vialle Technical manual
http://wyslijto.pl/plik/xxjra6900q
-----------

mariusz_2050 - 30-09-2009, 19:03

Kolego laser trochę mijasz sie z prawdą.

3 gen. - to wtrysk fazy ciągłej(silnik krokowy z rozdzielaczem na poszczególne cylindry sterowany sondą lambda).
4 gen.- to sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej (żaden mikser, chyba myślałeś o reduktorze)
5 gen. - to również sekwencyjny wtrysk gazu tyle, że podawany do cylindra w fazie ciekłej.

Anonymous - 30-09-2009, 19:20

z 3 gen niestety nie miałem styczności wiec dlatego dosć ogólnie,
za to sporo do czynienia miałem z I, II, IV i V ;)

dziękuję za wyłapanie przejęzyczenia już poprawiłem, tak, chodziło mi o fakt,
że do 4 gen włącznie jest reduktor (parownik), w 5 gen element ten znika ;)
tak to jest jak sie człowiek śpieszy haha...

Cargo - 30-09-2009, 19:46

leser napisał/a:
Cargo napisał/a:
Mam tą instalacje jeśli nie jest to 4 generacji to wyprowadźcie mnie z błędu

Wyprowadzamy,
LPI = Liquid Propane Injection = Ciekły wtrysk gazu = 5 generacja

dla jasności
1 gen - tzw śruba
2 gen - działa podobnie tylko, że dawka miesznaki regulowana jest elektronicznie na krokowcu, nie przez śrubę
3 gen - to coś jak 2 tylko wiecej elektroniki, mialo to umożliwić współpracę z bardziej wymagajacmi konstrukcjami np silnikami turbodoładowanymi
4 generacja - lotny wtrysk, jest parownik a gaz podawany jest w fazie lotnej
5 generacja - nie ma parownika, jest pompa paliwowa, paliwo podawane w fazie ciekłej

-----------
PS gdyby ktoś potrzebował, to pod linkiem umieszczam dostępny w sieci
LPI Vialle Technical manual
http://wyslijto.pl/plik/xxjra6900q
-----------



Dzięki za wyprowadzenie z błędu

Mam takie jeszcze jedno pytanie czy można odpalać na gazie na tej instalacji

Bo jak przełączę na gaz to mi miga zielona kontrolka i po jakiś czasie zapala i świeci cały czas

Próbowałem odpalać na benzynie i mam pytanie po jakim czasie ma się przełączyć na gaz. Bo jak zapale na benzynie to czerwona lampka świeci się cały czas . Przyznaje że pierwszy raz mam do czynienia z tą instalacją... ?

Anonymous - 30-09-2009, 21:20

Cargo napisał/a:

Mam takie jeszcze jedno pytanie czy można odpalać na gazie na tej instalacji

Bo jak przełączę na gaz to mi miga zielona kontrolka i po jakiś czasie zapala i świeci cały czas

Próbowałem odpalać na benzynie i mam pytanie po jakim czasie ma się przełączyć na gaz. Bo jak zapale na benzynie to czerwona lampka świeci się cały czas . Przyznaje że pierwszy raz mam do czynienia z tą instalacją... ?

pisałem już, przeczytaj ponownie ze zrozumieniem
leser napisał/a:

czerwona - to sama benzyna
zielona miga - system jedzie na benzynie i czeka na możliwosc przełączenia sie na LPG co nastąpi automatycznie
zielona stale sie świeci jazda na LPG

nie da się wymusić przełączenia na LPG, następuje ono tylko automatycznie gdy odczyty z czujików sełniaja kryteria

nie da się odpalić auta (LPI) na gazie, zawsze następuje to na benzynie, chyba, ze jesteś pierwszy na świecie, któremu sie to udało :)

a ile czasu zajmuje przełaczenie automatyczne na LPG,
zależy od odczytow z sondy, temperatury i kto wie tam jeszcze czego
na pierwszej stronie , drugi post masz dokładny opis - lektura do poduszki ;)

[ Dodano: 03-10-2009, 13:37 ]
-----
podobny wątek:
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=17504
-----

a tak na marginesie moze komuś się przyda, foto wtrysku LPi:



mocowany jest do gniazda w kolektorze na drucianą zawleczkę

są jeszcze 2 małe oringi od przewodów wchodzacych we wtrysk, na przewody nasuwa sie blaszkę i przykręca do wtrysku

slawek2406 - 06-10-2009, 01:29

witam mam do was wielka prosbe moze uda wam sie zdiagnozowac problem w moim aucie a mianowicie posiadam peugeota 406 z 1997r z instalacja LPI i niestety pali mi bezpiecznik pod maska filtr gazu juz wyczyscilemm pompe wyciagnalem i w srodku stan bardzo dobry olej jest lozyska tez ok a wiec co moze byc przyczyna ?? po wlozeniu bezpiecznika auto chodzi na wolnych obrotach notok :) miast o jezdzie nie ma mowy gdyz chwila moment i po bezpieczniku z gory bardzo dziekuje slawe
Sikub - 08-10-2009, 22:17

Slawek,

Sprobuj jesli masz gdzies mozliwosc podmienic elektronike i zobacz co sie bedzie dzialo ... bo pewnie tu tkwi przyczyna, a jak nie w miare blisko pewnie masz do Konina tam jest jeden z Polskich szpecow od tej instalki :)

Powodzenia

Anonymous - 09-10-2009, 22:34

Znalazłem w sieci interfejs LPI Vialle > komputer PC
koszt to 200zł + 30zł kabel LPI
http://interfejs-prins-vs...o=produkt&id=14

ciekawe jak to działa, ktos korzystał ?
jakie oprogramowanie jest do tego potrzebne ?

adaśko - 11-10-2009, 15:27

leser, pokusiłbym sie o cos takiego zeby swojego miska od czasu do czasu zerknać:)
Sikub - 05-02-2010, 19:53
Temat postu: Szybkie pytanie szybka odpowiedz
Glosna praca pompy LPI Vialle w zbiorniku ... wiem ze to moze glupie pytanie bo juz nie raz tu wiele bylo wyjasniane, ale poza glosnoscia nie ma zadnych objawow ... no coz powiem fanom LPI ze juz z lekka tak mnie zniecheca temat iz zastanawiam sie nad sprzedaza furki choc zal i to bardzo zal bo znalezc dobrego gala to nie prosta sprawa ...

Jakby ktos mial jakies pomysla prosze o wskazy

Pozdro 4all

siwek - 05-02-2010, 21:37

Sikub, cały czas ci głośno chodzi? ile już ma przejechane na tej instalacji? kiedy był robiny przegląd lub regeneracja?
To że czasami głośno chodzi to nic nie znaczy

Sikub - 06-02-2010, 07:27

Witam Kolege, regeneracje robilem jakies 15 tys temu, ale po 4 tys od regeneracji siadla tlumaczyli ze niby jakis paproch przy okazji wymienilem swiece. Nastepnym razem jak bylem po kolejnych 4 w sumie 8 bo znow siadla okazalo sie ze peklo tzw "serce pompy" jak dla mnie jakis tlok w ksztalcie baterii R6 i tylko naderwal sie. No i tez naprawili. Po tej 3 wizycie a drugiej reklamacji jak dla mnie (dla nich za kazdym razem co innego) przekroczylem magiczna liczbe 4000 tys km. Obecnie zrobilem az 6-7 tys (w sumie az 15). Mozna by powiedziec WoW, ale nie w tym rzecz zeby tak czesto przy tym cos robic z tego co czytalem to to starcza powinno na ok 40-50 tys czyli 3 razy wiec niz u mnie. Szukam przyczyny tej glosnej pracy bo w sumie pojawila sie nagle i nie chce znow przerabiac wizyty w warsztacie ... Swoja droga nie reklamujac sieci gaz tankuje zawsze na jednej pozadnej zachodniej marce wiec nie zakladam ze jest kiepskiej jakosci ...

A co do glosno chodzi to jak na razie caly czas, nie wiem moze te minusowe temperatury maja wplyw czy jak ? Moze wymienic swiece i to bedzie mialo jakis wplyw ?

Jakbys/cie na cos wpadli moze to dajcie znac, bede wdzieczny ...

turek61 - 06-02-2010, 15:44

Sikub, masz po prostu pecha albo naprawiasz w nieodpowiednim warsztacie.
Łatwo mi to mówić bo nie wiem kiedy ostatni raz był robiony przegląd pompy w mojej instalacji.
Kupiłem samochód z Holandii, przejechałem do tej pory 44 kkm i jeszcze nic przy niej nie robiłem.
Czasem szarpała, czasem głośno pracowała pompa ale to tyko czasem więc sie nie przejmowałem tylko jeździłem wierząc Holendrom, iż jest to instalacja bezobsługowa.
Dając je w nieodpowiednie czyt. niekompetentne łapy można tylko spieprzyć a później męczyć się nie licząc kosztów jak ty.
Nie wiem co Ci radzić... być może montują jakieś gów..o i sie psuje....

hitman - 09-02-2010, 21:48

Ja na twoim miejscu umowilbym sie z kenoipem, zna sie na tym,wie co i jak i nie jest drogi w porownaniu z jakimis tam warsztatami w warszawie czy uwdziej. Ja skorzystalem z jego uslug i jak narazie jakies 15k do przodu na lpi:) co prawda mam do niego nie daleko bo tez jestem z radomia ale z czystym sumieniem ci go polecam.
Pozdramiam i powodzenia

Sikub - 10-02-2010, 17:24

Temat Pana z Radomia jest mi znany tylko jak szukalem przed I robota to myslalem ze tylko udziala sie na forum nic poza. Jesli faktycznie sie nic nie zmieni to polece do niego bo jakie wyjscie ... Na razie instala przestraszyla sie kolegi Turek61 i ucichla :) pozyjem zobaczym ...

Pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group