[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
anwi - 12-04-2010, 23:29
jaki model tomasetto valteki czerwone czy żółte, ale myślę wszystko podstawowy zestaw, moim zdaniem nie będzie to dobrze działać, ale niech inni się wypowiedzą może ktoś ma taki zestaw założony,
pozdrawiam
bartekino - 12-04-2010, 23:45
kolor czerwony a co do reduktora to mi nie powiedział jaki model tyko firmę. Czyli odpuścić sobie ta instalacje? Pozdrawiam
bieniak - 12-04-2010, 23:47
hmmm otóż tak czy ktoś przerabiał już instalke IIgeneracji na sekwencje???bo ja teraz nad tym myślę.szkoda mi silnika i tej utraty mocy:):)( jeździłem ostatnio na benzynie bez mixera w dolocie istny szatan:) )i teraz tak czy reduktor mógł by zostać wiem że potrzebuję komputer wiązkę wtryski i co jeszcze
Juiceman - 12-04-2010, 23:48
U mnie gal jeździ na Valtek BFC czerwone i nie narzekam Marcino zdaje się też jeździ na czerwonych
Tu masz coś o stagach w Galach:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Droper - 12-04-2010, 23:52
bartekino napisał/a: | Witam dowiedziałem się dzisiaj co to będzie za instalacja za 2500 zł i mi powiedział ze wtryski valtek a reduktor Tomasetto wtryski chyba za słabe do galanta ?? |
Kolego nie radzę nawet rozmawiać z tym gaziarzem.
To co Ci podał to najtańsze podzespoły. Tomasetto to najprawdopodobniej alaska - dobry reduktor ale tylko do 90 KM. Jeżeli reduktor Tomasetto artic to też lipa, bo u mnie zupełnie się nie sprawdzał i musieli go wymienić.
Co do wtrysków Valteka to nie dość, że najtańsze to jeszcze nie polecane do charakterystyki naszych silników i bardzo niedokładne. Przyjmuje się, że auto na tych wtryskiwaczach pochłania około 30% gazu więcej niż benzyny. Lepsze wtryskiwacze i niewi8ele droższe to magic jety (najlepiej zamontowane pojedyńczo - nie w listwach) lub matrix lub hana2000.
Nalepiej chyba w 2 litrówce sprawdza się zestaw:
reduktor: Zavoli, wtryskiwacze: magic jet (lub z droższych matrix, Hana2000)
Polecam forum tematyczne lpg-forum.pl
Pozdrawiam,
Rafal_Szczecin - 13-04-2010, 08:13
ja jezdze na czerwonych valdemarach i jakos narzekac nie moge, narzekaja tylko Ci, ktorzy nie maja a utrata mocy w porownaniu do PB to 6KM
bartekino - 13-04-2010, 10:29
Dzisiaj znalazłem innego gazownika i mi powiedział ze może mi założyć jakie chce podzespoły czyli np reduktor Zavoli a wtryski matrix tylko nie pytałem czy zamontuje pojedynczo. Co do tych gazowników gdzie chcieli mi valtka zamontować to nie zamontują mi innych części tylko to co maja instalują .. Widze ze tu koledzy piszą ze na valtkach tez dobrze chodzi tylko ja już chciałem jak zakładać LPG żeby to były w mare dobrane elementy bo po co wtryski maja brać 20-30 %. Zapytam sie o ten zestaw co napisał Droper, zobaczymy co powie. Rafal_Szczecin, jaki masz silnik ?? i spalanie na LPG ?? a jakie było na benzynie i ile jeździsz już z ta instalacja gazowa ??
Droper - 13-04-2010, 10:39
Rafal_Szczecin napisał/a: | ja jezdze na czerwonych valdemarach i jakos narzekac nie moge, narzekaja tylko Ci, ktorzy nie maja a utrata mocy w porownaniu do PB to 6KM |
Szanuje opinie użytkowników mitsubishi, ale instalacja gazowa to inna bajka i zapraszam na forum www.lpg-forum.pl gdzie doświadczeni instalatorzy poprawiający partanine innych się wypowiadają.
To o czym ja mówię tego ty nie zobaczysz. Co do szczegółów o Valtekach:
- nie polecane są do czasów wtrysków benzynowych poniżej 3 ms (galant w moim silniku na wolnych ma 2,3 ms) - więc albo masz nierówną pracę na wolnych, albo inne cuda.
- są mało precyzyjne i posiadają bardzo wolną reakcję na spadki ciśnienia. Praktycznie od 4-5 tys obrotów są "zapętlone" co oznacza, że już nie dawkują gazu, ale są całkowicie otwarte, czyli leją równo do silnika
Podsumowując: Są to najtańsze wtryskiwacze na rynku i tylko dlatego nie odczuwasz złych ich stron, że elektronika załatwia swoje - wydłuża czasy wtrysku, czyli koryguje niedoskonałości wtryskiwacza lub reduktora. Oczywiście Ty tego nie odczujesz no chyba, że na stacji paliw
Kup sobie kabelek do połączenia się z instalacją gazową to może sam zobaczysz jak to wygląda.
Pozdrawiam,
BTW sam mam te czerwone Valteki i nie mogę się doczekać, aż to z auta wyrzucę
anwi - 13-04-2010, 15:52
w 2.0 tez miałem valteka ale żółte, i red alaske, zrobiłem tym około 40k i działało z tym ze nie polecam nikomu i drugi raz tego bym nie założył, bo tak jak pisał droper wszystkiego kierowca nie odczuje ale jak się podłączy kompa wszystko jak na dłoni, często się rozjeżdżała mapa benzynowa itp. teraz w 2.5 mam magic wtrys. i red, i jest lalka!!
Droper - 13-04-2010, 16:33
Od poczatku nie chciałem i nie chcę się z nikim kłócić na tym forum bo np. ktos uwielbia w swoim aucie Valteki to ok, ale nie po to opisujemy tu zalety lepszych hamulców, oleju silnikowego, amortyzatorów i innych, aby polecać te z niższej półki, które poza nielicznymi przypadkami powodują ich użytkownikom same problemy.
Poniżej kilka rad/zasad z forum poświęconego LPG, a wnioski ... hmmm ... każdy niech wyciągnie sam. Ja juz się nie wtrącam - tyle, ze ja dzięki nie fachowym poradom sam mam taki setup w aucie, że .... szkoda gadać
Pigułka z forum LPG
Większość problemów z ustawieniem sekwencji to źle dobrany sprzęt. 90% przypadków na forum rozbija się o tematy:
1. Mam reduktor Tomasetto Alaska AT-09 lub inny za słaby reduktor i mam problem.
2. Mam czerwone, żółte,niebieskie, czarne różowe itp., Valteki/Raile i mam problem.
3. Mam KME lub ZENIT-a albo SEC-a i mam problem.
4. Mam jedno i drugie i trzecie, a mój gazownik nosi koszulkę z napisem "drut team", a w kieszeni 400zł więcej, bo zaoszczędziłem na instalacji
Jeśli więc nie masz do zagazowania Poloneza, Matiza, Kia, Pikaczento czy innego Logana, to unikaj pkt 1-4 jak ognia.
WTRYSKIWACZE:
wszystko ma swoje zalety:
w kategorii możliwości/cena wygrywa magic jet
w kategorii możliwości cena / precyzja / szybkość / odporność na syf wygra matrix
w kategorii precyzja / szybkość wygrywa kehin
w kategorii precyzja / szybkość / odporność na syf med
w kategorii cena wygrywa valtek
w kategorii precyzja odporność na syf med
Pozdrawiam i życze nie sprawiających problemu instalacji gazowych
Remik - 13-04-2010, 16:57
Mój zestaw instalacji to:
- reduktor Zavoli Zeta
- elektrozawór gazu Valtek
- wielozawór Tomasetto
- obudowa wielozaworu Pokrywa Irene
- wlew gazu Tomasetto
- zbiornik Irene
- jednostka sterująca 4Gas
- wtryskiwacze Valtek (czerwone)
Ze swojej instalki jestem zadowolony bardzo. To już drugie auto które robiłem w tym samym warsztacie w Jeleniej Górze także mogę polecić.
pipi_ja - 13-04-2010, 22:16
Co do zapętlania się Valteków zgadzam sie w 100%. Co prawda ja mam MagicJety i jestem zadowolony. Za to mój brat w Volvo S40 ma czerwone valetki i tak jak piszą koledzy wyżej. Ostatnio ustawiałem mu mapę gazową i podczas wkręcania silnika na wysokie obroty (do czerwonego na obrotomierzu) wyskakuje błąd ciągłego otwarcia wtrysków. On ma silnik 2.0 16V i pali mu 14 litrów, ja mam 2.5 i mieszczę sie w 11litrach. Dodam tylko, że volvo na wolnych obrotach czasy otwarcia ma w granicach 3,5 ms. Ja mam ok 2,4ms. Tak więc nie uwierzę, że komuś w galancie dobrze chodzą i silnik mało pali.
Rafal_Szczecin - 13-04-2010, 22:44
nie musicie wierzyc, silnik pali 13 litrow, a przy 6krpm auto automatycznie przelacza sie na benzyne.
nie mozliwe,a prawdziwe
Droper - 13-04-2010, 23:35
Rafal_Szczecin napisał/a: | nie musicie wierzyc, silnik pali 13 litrow, a przy 6krpm auto automatycznie przelacza sie na benzyne.
nie mozliwe,a prawdziwe |
Ja Ci wierzę, a nawet powiem "inaczej być nie mogło"
Twój gazownik ustawił podpieranie się benzyną, bo reduktor i wtryski nie wyrabiają. Na dobrych wtryskiwaczach i reduktorze w pełnym zakresie obrotów silnik kręci na LPG.
Dlatego wg prawdziwych instalatorów ustawienie na "złodzieja benzyny" powoduje, że większość użytkowników myśli, że ich instalacja jest dobrze dobrana.
Całe szczęście kolega z Inowrocławia (pozdrawiam), który kilka postów wyżej szukał pomocy już zadowolony trafił na forum LPG, gdzie mam nadzieje nie popełni naszych błędów.
BTW - Róznica w cenie sprzedaży pomiędzy kiepskimi Valtekami, a dużo lepszymi i dokładniejszymi Magic jetami to dla silnika czterocylindrowego około 50 zł - więc ....
mar111cin - 14-04-2010, 09:31
to ja mam pytanie, jakie jest prawidłowe ustawienie czasów wtrysków i całej reszty w 2.5 V6 ? W mojej instalce są wtryskiwacze keihin i oprócz tego że dużo pali, to sprawują się dobrze, a przynajmniej ja to tak odczuwam. Jednak takie wartośći jak 11l gazu na setke to ja moge sobie tylko pomarzyć. Kolega widze jest bardziej obeznany, to takie proste pytanie, czy przy instalacji Prinsa i wtryskiwaczach keihin, auto powinno palić tyle samo LPG co PB ? bo jest opinia że tak, że przy 4generacji wtrysku i tej instalacji nie powinno być różnić. Jednak ja widzę co innego i nawet z kaloryczności gazu wychodzi co innego
|
|
|