To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant z Ostródy

robertdg - 23-01-2015, 07:56

polaff, nie oznacza to jednak, że jest to regułą, reguła jest fakt, że mechanizm jest dośc pasownie złozony i od góry jest uszczelka, zdarzają sie przypadki, że sworzeń potrafi sie tak zespolić z wkładem teflonowym, że będą sie obracac współnie wyrabiajac tuleje duraluminiowa, albo na odwrót, zalezy jak się uda, pozostaje jeszcze kwestia wczesniejszych ingerencji oraz stanu zużycia mechanizmu. Osobiście bym tego tak nie zostawiał, rozebrałbym mechanizm, wyczyścił, w razie konieczności wymienił wkłady teflonowe
Tomii - 23-01-2015, 08:07

robertdg napisał/a:
Osobiście bym tego tak nie zostawiał, rozebrałbym mechanizm, wyczyścił, w razie konieczności wymienił wkłady teflonowe


rozumiem że te wkłady teflonowe to trzeba gdzieś dorobić ?
Swego czasu rozbierałem ten mechanizm w drobny mak, smarowałem tulejki ale luz już był spory.

KsiadzRobak - 23-01-2015, 08:15

tam są po 2 wkłady na wycieraczkę - wciskane od góry i od dołu, pośrodku między nimi jest przerwa i tam powinien być smar
generalnie po rozebraniu zobaczysz jakie są luzy - jak jeszcze ramię wycieraczki nie obciera o maskę przy jej otwieraniu, to da się teflon uratować - w sensie przesmarowanie załatwi sprawę
polecam smar silikonowy - taki do urządzeń AV, jest odporny na wodę

jak teflon jest zużyty całkowicie, to polecam dorobienie tulejek z mosiądzu - te są wieczne

pollaf - WD40 składa się głównie z nafty - po pierwszym deszczu zostanie wymyty

robertdg - 23-01-2015, 08:27

Tomii napisał/a:
robertdg napisał/a:
Osobiście bym tego tak nie zostawiał, rozebrałbym mechanizm, wyczyścił, w razie konieczności wymienił wkłady teflonowe


rozumiem że te wkłady teflonowe to trzeba gdzieś dorobić ?
Swego czasu rozbierałem ten mechanizm w drobny mak, smarowałem tulejki ale luz już był spory.


U tokarza można dorobić z dowolnego materiału, ważne by to było precyzyjnie wykonane, ja mam z brazu fosforowego B101, najlepiej też aby cały zabieg został wykonany z montażem u tokarza , aby średnica wewnetrzna tulejek i ich osiowośc była własciwa

Sunderland86 - 23-01-2015, 08:37

Jak już napisałem WD to tylko doraźne działanie aby nie zamordować silniczka.
Ramiona wycieraczek i podszybie zdjąłem bez problemu ale poległem przy odkręcaniu śrub, którymi mechanizm jest przykręcony do nadwozia.

W przyszłym tygodniu się nim zajmę bo weekend mam pracujący niestety.

polaff - 23-01-2015, 08:46

robertdg, możliwe że u mnie były już tak wyrobione ze były nie szczelne i dlatego wd pomagało. Fakt ze co jakiś czas musiałem do kręcąc ramiona bo luzu dostawały.
KsiadzRobak - 23-01-2015, 11:45

Sunderland86 napisał/a:
poległem przy odkręcaniu śrub, którymi mechanizm jest przykręcony do nadwozia.
zdarza się ukręcić - ale potem i tak wyciągniesz mechanizm na wierzch i będziesz mógł przewiercić ukręcone śruby i przegwintować a potem dać nowe M6 na łeb 10mm, twardość 8.8 wystarczy

hit taki, że zdejmując nie odkręcaj mechanizmu na silniku - lepiej wyczepić ramię ze sworznia - tylko trzeba podważać z obu stron naraz - inaczej ułamiesz taki plastikowy patyczek z gniazda (jak wszystko rozmontujesz, to stanie się jasność)

Sunderland86 - 28-01-2015, 08:40

Jak pech to pech :/

Wczoraj zapłaciłem "gapowe", w efekcie kieszeń lżejsza o pięć stówek ale rany na aucie na pierwszy rzut oka tylko powierzchowne. Reszta się okaże jak zdejmę zderzak.

Cezar - 28-01-2015, 14:44

Gdzie i w kogo 'zaparkowales' ?
Sunderland86 - 28-01-2015, 18:14

Wczoraj w Volvo V40, zagapiłem się przy skrzyżowaniu.
Sunderland86 - 29-01-2015, 13:24

Dziś dotarły do mnie na osłodę fajne akcesoria, które udało mi się kupić za grosze.
Pokuszę się o stwierdzenie, że to taki biały kruk na rynku wtórnym :mrgreen:

Hugo - 29-01-2015, 14:47

Pisz co to!
Sunderland86 - 29-01-2015, 15:09

Hugo napisał/a:
Pisz co to!


No dobra, oryginalne gumowe dywaniki w niezłym stanie na przód i komplet oryginalnych welurów. Niby nic takiego a cieszy :D tym bardziej, że kosztowały mnie całe 20 złociszy.

Sunderland86 - 17-02-2015, 08:49

Galant powoli powraca do żywych, do ogarnięcia zostały tylko lampy.
W międzyczasie postanowiłem zająć się hamulcami tylnymi. Wpadły tarcze Zimmermann i klocki Kashiyama i oczywiście zestawy naprawcze.

Tylne hamulce to delikatne nieporozumienie, mimo uszczelnień prowadnic zacisków to dostaje się tam syf i się zapiekają.

Tomek - 17-02-2015, 14:34

Sunderland86 napisał/a:
No dobra, oryginalne gumowe dywaniki w niezłym stanie na przód i komplet oryginalnych welurów.


komplet ori welurów można w ASO kupić po dobrej cenie
niestety nie jest to ten sam komplet, który był 15 lat temu, jekość inna - gorsza

2 gumowe dywaniki mam jeszcze u siebie na strychu, zostały mi bo ich prawie nie używałem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group