To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

Croom - 23-12-2012, 10:22

jaceksu79 napisał/a:
Fiat Bravo 1,4 T-jet 120KM ( czyli benzyna uturbiona) - ilość oleju w silniku 3 litry, wymiana co 30000km lub 2 lata


No tu ma byc wszystko tanie eksploatacja również

plecho1 - 23-12-2012, 10:43

Bo producentowi auta nie zależy, co się z nim stanie po skończeniu się gwarancji.
Lucas123w - 23-12-2012, 16:31

Dzisiaj miałem nie miłą okazje wlec się za Multiplą. Kopciła jak Star za czasów PRL samochód nie zbyt leciwy a takie kwiaty robi więc coś to świadczy o marce. Nie pierwszy Fiat którego w takim stanie widuje, czego o japońskich markach nie mogę powiedzieć.

Jeśli chodzi o olej to coraz bardziej mnie ten Castrol niepokoi. W temp. -11 silnik do momentu optymalnej temperatury chodzi traktorowato czego nie było na fabrycznym oleju w zeszłym roku.
Na wiosnę kolejny przegląd i na 100% już wiem że będę lał Millersa, z tego powodu że kilka osób z forum zalała go i są zadowoleni.

tomekrvf - 23-12-2012, 19:51

Lucas123w napisał/a:
Kopciła jak Star za czasów PRL samochód nie zbyt leciwy a takie kwiaty robi więc coś to świadczy o marce.

To źle świadczy o użytkowniku tego auta a nie o marce.

Mikuc - 27-12-2012, 11:59

Jednak zostałem przy Shellu.

Zalałem Shell 5W-40 to już będzie w tym samochodzie trzeci raz i jest wszystko ok.

Samochód jest cichy i nie jest przymulony tak jak na Castrolu takie są moje spostrzeżenia.
Wymieniam olej co 10-15 tyś. No i cena nie jest tak przytłaczająca.

April77 - 05-01-2013, 12:19

Nasz SUPER ZNAWCA OLEJOWY polecał Millersa. Przejechałem już na nim przeszło 5 tys kilometrów i jest SUUUUPER!!! Na pewno lepszy os Shella! Wszystko chodzi ciszej, delikatniej, sprawniej. Dzięki jaceksu79.
Mam jeszcze trochę odbiegające pytanie tematu olejowego - zbliża się wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego czy tez polecasz Millersa?

jaceksu79 - 05-01-2013, 12:31

April77 napisał/a:
Mam jeszcze trochę odbiegające pytanie tematu olejowego - zbliża się wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego czy tez polecasz Millersa?


Jestem uczciwym człowiekiem i uczciwie powiem: nigdy nie robiłem żadnej metody porównawczej płynów do innych marek... ale polecam :wink:

Croom - 06-01-2013, 22:58

April77 napisał/a:
Mam jeszcze trochę odbiegające pytanie tematu olejowego - zbliża się wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego czy tez polecasz Millersa?


Mi wystarcza to że klientom nie rozpuszcza zbiorniczków e EVO płyn hamulcowy a temp. chłodziwa RED jest ok. 170st.C

vavoom - 19-01-2013, 23:58

April77 napisał/a:
Wszystko chodzi ciszej, delikatniej, sprawniej

@April77, diesel czy benzyna?

April77 - 20-01-2013, 09:25

vavoom,
Benzyna 1.8

vavoom - 20-01-2013, 10:47

April77, dzięki.
A czy ktoś testował w dieselu 1.8?

greg.ps - 22-01-2013, 21:19

April77, jaki olej wlałeś? XF LL C3 5W30, czy XF LL C2 5W30. Bo ja zastanawiam się nad XF LL C3 5W30, moi konsultanci w post;cie "Metaliczne stuki" wlali XF LL C2 5W30. Zastanawiam się, czy XF LL C3 5W30 nie będzie za ciężki.
April77 - 22-01-2013, 23:31

C3 5w30
greg.ps - 23-01-2013, 20:29

Dzięki, też chcę zmienić na taki w tym tygodniu. Mam nadzieję, że będzie OK.
Gugurugu - 07-02-2013, 20:30

Z zaciekawieniem przeczytałem wątek ponieważ tez chciałbym zmienić olej na Millersa.
Zastanawia mnie jedna rzecz. Producent zaleca oleje API SM, a oleje Millersa które się przeplatają w tym wątku nie spełniają tego warunku. (API SN lub SL)

Proszę zatem kogoś kto ma wiedzę na ten temat o wypowiedz.
Co to znaczy API "do użytku SM" i czy musi być koniecznie spełniony ten warunek?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group