To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Bordowy Lancer C66A

Wojciech Bogacz - 16-02-2024, 12:03

Krzyzak napisał/a:
Skraplacz i osuszacz niestety nie były dostępne nigdzie, zatem mam stare, 35 letnie (działają, osuszacz wielokrotnie odnowiony próżnią).


A czy to jest taka chłodnica ?? Jeżeli tak to dzwoń bo jest baaaardzo potrzebna :)

MB897124 - https://www.kuehler-rath....ensatorMB897124

Krzyzak napisał/a:
uruchomiłem klimę w 2022 - dzięki temu, że dorobiłem customowe (robione na CNC) mocowania sprężarki


U mnie jest inny kompresor niż był w C68 (chyba z 1,5 wyjęty) i mocowanie do silnika jest inne. Plan jest taki, żeby dorobić przejściówkę do bloku i w ten sposób zamocować.

Krzyzak - 17-02-2024, 18:56

Wojciech Bogacz napisał/a:
Plan jest taki, żeby dorobić przejściówkę do bloku i w ten sposób zamocować.
dokładnie to samo zrobiłem
miałem o tyle łatwiej, że miałem drugi blok silnika na stole i sobie wszystko mogłem dopasować...
łapę pośrednią do mocowania zrobiłem z 3 blach (każda o grubości 10mm) i do tego bloczek stalowy pod górne mocowanie łapy silnika
oryginalna sprężarka od 1.8 sohc miała pasek klinowy, obecna (od 2.0) 4-rowkowy, customowa piasta (jak wspomniałem) i drugie koło pasowe identyczne jak pierwsze...

Wojciech Bogacz napisał/a:
A czy to jest taka chłodnica ?
miałem na myśli, że w swoim Galancie mam obecnie chłodnicę oryginalną, 35 letnią, wyjętą z rozbitego E32. Jechałem po nią z Gdańska do Katowic...
Krzyzak - 17-02-2024, 19:37



tak to wygląda u mnie - widać blachy (różowe na boku)

Wojciech Bogacz - 19-02-2024, 13:01

Ostatecznie zakupiłem nową chłodnicę do klimy bo nie mam czasu się bujać i doktoryzować więcej. Najtaniej nie będzie ale przynajmniej wiem, że będzie pasować a używki nie znalazłem.

Staram się unikać rzeźby bo mechanik za godziny sobie policzy. Nawet zaprzyjaźniony hehe.

Teraz szukam wentylatora i osuszacza :)

Jak się uda to pasuje zmienić przednie amortyzatory bo niestety dolne mocowanie sprężyn zgniło i nie wygląda obiecująco.

Silnik z dawcy za to wygląda tak:

Krzyzak - 20-02-2024, 06:59

Ładnie umyty, ale patrząc na osłonę kolektora to przebieg ma bardzo duży. Jeśli tylko balanse i główne podpory wału (szczególnie te środkowe) są ok, to jeszcze posłuży.
Wojciech Bogacz - 20-02-2024, 10:14

Krzyzak napisał/a:
Ładnie umyty,


Owszem - umyty slidnie - ma jakoś sensownie wyglądać :mrgreen:

Krzyzak napisał/a:
ale patrząc na osłonę kolektora to przebieg ma bardzo duży.


Dawca miał na liczniku "zaledwie" 175000 czy jakoś tak... I faktycznie osłona by się przydała bo wygląda słabo.

Krzyzak napisał/a:
Jeśli tylko balanse i główne podpory wału (szczególnie te środkowe) są ok, to jeszcze posłuży.


Nie wiem o czym mówisz... za techniczne dla mnie heh

Plan jest taki, żeby pojeżdzić "wokół komina" przez jakiś czas i sprawdzić co i jak - potem dopiero będziemy naprawiać jak coś będzie nie tak.

grzesiopol - 20-02-2024, 11:42

Wojtek jak masz silnik na wierzchu to grzech go nie sprawdzić. Głupiego robota dwa razy silnik wyciągać. Wiem, że to kosztowne i może potrwać ale dłużej potem będziesz jeździł w koło komina.
Krzyzak - 21-02-2024, 07:00

Wojciech Bogacz napisał/a:
Dawca miał na liczniku "zaledwie" 175000 czy jakoś tak
Mam teraz dawcę z przebiegiem 165 tkm i ta osłona jest jak nowa. Mam też silnik z przebiegiem prawie 800k i wygląda jak ta ze zdjęcia. To oczywiście żaden pewnik, ale silnik bym sprawdził - zdjęcie miski nie nastręcza problemów.
Wojciech Bogacz - 23-02-2024, 10:01

grzesiopol napisał/a:
Wojtek jak masz silnik na wierzchu to grzech go nie sprawdzić. Głupiego robota dwa razy silnik wyciągać. Wiem, że to kosztowne i może potrwać ale dłużej potem będziesz jeździł w koło komina.
Krzyzak napisał/a:
Mam teraz dawcę z przebiegiem 165 tkm i ta osłona jest jak nowa. Mam też silnik z przebiegiem prawie 800k i wygląda jak ta ze zdjęcia. To oczywiście żaden pewnik, ale silnik bym sprawdził - zdjęcie miski nie nastręcza problemów.


Słuszne uwagi - przedyskutuję to dziś moim mechanikiem - to na prawdę dobry fachowiec z pasją - ufam mu - przez 20 lat mnie nie zawiódł :) Zobaczę co powie.

Zostaje także kwestia obcierania tylnych opon na byle bujnięciu jak z tyłu ktoś jedzie. Sprawdziliśmy wszystko i niestety wychodzi na to, że mam felgi za bardzo odstające i do tego opony 205 no i obciera.

Tak się zastanawiam, cyz nie wziąć z tego GTI'ka felg (ale nie wiem czy da się je jeszcze uratować) bo to oryginały...

Wojciech Bogacz - 26-02-2024, 09:39

Pany i panewki - chłodnica klimy przyszła - ale nie ta co trzeba. Drugiej nie mają i lipa.

Jeżeli ktoś ma VIN takiego auta ale z klimą to proszę na priv - zapytam ostatecznie w ASO... Mój GTI'k niestety klimy nie miał i po VINie nic nie wiedzą...

Wojciech Bogacz - 06-03-2024, 12:58

Przyszła druga chłodnica - szybki pomiar wykazałzgodność z tym co trzeba :mrgreen: Rurki po jednej stronie, jedna pod kątem 90 stopni. No i mocowania też chyba na miejscu hehe.




W sobotę się okaże czy na prawdę pasuje.

Ale wiązka elektryczna musi chyba przelecieć cała (a konkretnie kilka wiązek) bo kable w GTI mają sporo różnic w stosunku do C66A... No teraz mechnik rozkminia co i jak...

Krzyzak - 06-03-2024, 14:02

Wiązka DOHC różni się od SOHC dość mocno. Polecam jeszcze znaleźć zegary bo też będziesz miał problem. DOHC ma obrotomierz do 9000 rpm
Marcino - 07-03-2024, 08:42

Krzyzak napisał/a:
DOHC ma obrotomierz do 9000 rpm

Bedzie proporcjonalnie żle pokazywał ?

grzesiopol - 07-03-2024, 10:06

Co do obrotomierza to były raczej dwa rodzaje jeśli chodzi o gti, w swoim białym miałem wsadzony licznik rzekomo z 1.8 gti czyli dohc i normalnie pokazywał u mnie wejście sygnału 12V. Wg schematów które posiadam (1.8 po 1990) wynika, że 1.8 gti dohc powinien mieć sygnał z ecu ale 5V czyli po włożeniu do sygnału 12v nie powinien chodzić a nawet chyba powinien zostać spalony, chyba, że ma zabezpieczenie na wejściu. U mnie pomimo wersji 1,3 bez obrotomierza w liczniku po założeniu licznika do 8 tyś a potem do 9 tyś obrotów, obrotomierze normalnie działały.Pomiędzy 8 a 9 różnica będzie w samych płytkach i rezystorach lub jednym kondensatorze. Obrotomierz 8 tyś mam rozebrany i opisany natomiast 9 tyś tylko obejrzany ale na ok wygląda tak samo. Płytki są te same. Ale zaznaczam w tym co ja miałem z gti i normalnym 8 tyś.

Wojtek co potrzebujesz wiedzieć o instalacji???
Ogólnie instalacja w środku jest ta sama oprócz wersji z abs i kliomą no tam dodatkowe przewody do abs i klimy. Różnica tylko w wiązkach silnika.

Wojciech Bogacz - 07-03-2024, 11:41

Krzyzak napisał/a:
Polecam jeszcze znaleźć zegary bo też będziesz miał problem. DOHC ma obrotomierz do 9000 rpm


Zegary mam bo mam całego dawcę (no - prawie całego).

grzesiopol napisał/a:
Wojtek co potrzebujesz wiedzieć o instalacji???


Na razie trudno powiedzieć - jak mechanik będzie miałproblem rozkminić co i jak to na pewno mi powie i wtedy coś konkretniej napiszę. Na razie chyba daje radę bo rozmawialiśmy wczoraj i ogólnie powoli ale do przodu.

Ogólnie jednak część wiązki trzeba będzie rozwinąć i posprawdzaćbo jest w kiepskim stanie. Jutro dowiem się na żywo jak to wygląda.

Wezmę też originalne alusy z GTI'ka i zawiozę do gościa od renowacji - zobaczymy czy da się je uratować.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group