To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Benzyna czy diesel

Robson86 - 18-11-2006, 18:07

Ja tez jestem za uturbiona benzynka 8) , turbo diesel moze tez jest i "szybki"- ale jak dla mnie charakterystyka i wytrzymalosc tego drugiego silnika-calkowicie nie odpowiada.
Pozdroo

Karwoś - 18-11-2006, 19:23

no ale uturbiona benzyna wytrzyma raczej mniej niż TDI.
Hubeeert - 18-11-2006, 19:40

Karwoś, nie powiedziałbym - mój Misiek jest na to najlepszym przykładem.
Robson86 - 18-11-2006, 20:13

Karwoś napisał/a:
no ale uturbiona benzyna wytrzyma raczej mniej niż TDI.

...a dlaczego???
-Turbo jak turbo -wytrzymuje ok 200 000km
-diesel jest bardziej wrazliwy na jakosc paliffka w przeciwienstwie do t.benzynki
-slyszalem o padajacych wtryskiwaczach w t.dieslu (moi rodzice mieli taki przypadek w nowej 406-tce) natomiast w t.benzynce nic takiego nie slyszalem
-znajomy ma passata 1,8t ,ponad 225000km i ...jak do tad nic (...mimo ze to "szaisewagen" :mrgreen: )
...a wedlug Ciebie-dlaczego silnik wysokorpezny wytrzyma wiecej od uturbionego benzyniaka??????
Pozdrawiam

Hubeeert - 18-11-2006, 20:24

Robson86 napisał/a:
diesel jest bardziej wrazliwy na jakosc paliffka w przeciwienstwie do t.benzynki
Zdziwiłbyś się gdybyś takową pojeździł.
Robson86 napisał/a:
slyszalem o padajacych wtryskiwaczach w t.dieslu (moi rodzice mieli taki przypadek w nowej 406-tce) natomiast w t.benzynce nic takiego nie slyszalem
Halo słyszysz :?: U mnie padły :!:
Robson86 napisał/a:
znajomy ma passata 1,8t ,ponad 225000km i ...jak do tad nic (...mimo ze to "szaisewagen"
A ja znam gościa co TDI przejechał juz 700000km
Robson86 napisał/a:
...a wedlug Ciebie-dlaczego silnik wysokorpezny wytrzyma wiecej od uturbionego benzyniaka
A dlaczego nie?
Robson86 - 18-11-2006, 21:18

Hubeeert napisał/a:
A dlaczego nie?

A dlaczego tak?? :wink:
Hubeeert napisał/a:
A ja znam gościa co TDI przejechał juz 700000km

...wyjatki takze istnieja
Ja znam przypadki, ...ze po30 000km padaly turbiny i inne "dobrodziejstwa" w Lagunach 8)
-a jesli chodzi o t.benzyna-to jakos nigdy nie slyszalem zeby po tak krotkim okresie cos padlo.
Hubeeert napisał/a:
Zdziwiłbyś się gdybyś takową pojeździł.

niestety nigdy nie mialem okazji taka t.benz smigac (za kolkiem) :( :(

ok!
Wiec waszym zdaniem, ktory z wyzej wymienionych silnikow jest bardziej usterkowy(wzgledem drugiego)????
Pozdroo

Anonymous - 18-11-2006, 21:35

Ale panowie chwilka. Chce kupic jakies "normalne" auto np. carisme i ktory silnik benzynowy z turbo mi polecicie? I tu jest odpowiedz czemu poruwnujemy turbo disla do zwyklej benzyny. A ze w lagunie cos padlo to jakos nie jest dla mnie mocny argument :lol:
Anonymous - 18-11-2006, 21:43

popatrz na samochody ktore przed toba jezdza ile widzisz turbo benzyny, a ile widzisz turbo diesli z bezposrednim wtryskiem? 1 na 10? moze dlatego mniej sie psuja bo jest ich mniej?
co do wtryskiwaczy to slyszales o turbo benzynie z bezposerdnim wtryskiem (oprocz nowych jednostek), no ja tez nie wiec moze dlatego nie padaja wtryski.
co do jakosci paliwa jest tak samo podatny jak beznyna (zreszta ty powinienes wiedziec najlepiej), oczywiscie nie wsponiajac o starych jednostach wysokopreznych ktore to pojada na rosole z kurczaka (ale tak jak wspominalem w tym temacie nie powino sie ich porownywac).
turbo benzyna psuje sie tak samo jak turbo diesel, zreszta jesli mozna mowic o awaryjnosci to tylko z perspektywy turbiny bo silnik napewno dluzej pojezdzi od benzyny.

Hubeeert - 18-11-2006, 21:45

Robson86 napisał/a:
Wiec waszym zdaniem, ktory z wyzej wymienionych silnikow jest bardziej usterkowy(wzgledem drugiego)????
Pozdroo
To zależy. Uogólnianie mało Ci da.
sampler - 18-11-2006, 21:59

Hubeeert napisał/a:
sampler, ;-) nie całkiem tak. TB urywa głowę przy około 3000 ;-)


No nie calkiem przy 3 tys taka lancia delta integrale ma max moment a przy 2 tys juz na tyle duzy zeby poczuc to w plecach. Polecam przejazdzke :)

Anonymous - 18-11-2006, 22:02

Robson86 napisał/a:

Ja znam przypadki, ...ze po30 000km padaly turbiny i inne "dobrodziejstwa" w Lagunach 8)

O żesz, aleś dał trafffny przykład :-)
Akurat nowe Laguny maja z urodzenia spore 'turbo' problemy (szczególnie 2.2dCi). Ale na podstawie tej przykrej wpadki bym nie śmiał generalizować.

Robson86 napisał/a:

-a jesli chodzi o t.benzyna-to jakos nigdy nie slyszalem zeby po tak krotkim okresie cos padlo.

Generalnie się nie dziwie - ze względu na stosunek populacji turbobenzyn do populacji turbodizli :-) Na dodatek w Rzeczypospolitej Polskiej....

Robson86 napisał/a:
Wiec waszym zdaniem, ktory z wyzej wymienionych silnikow jest bardziej usterkowy(wzgledem drugiego)????

Najprawdopodobniej 1.8T jest statystycznie mniej awaryjny od 2.2dCi. Ale czy 1.9dCi tej samej tak powszechnie tu pogardzanej firmy reno jest statystycznie bardziej awaryjny od 1.8T to głowy bym nie dał...

Istnieje też nieczęsto rozpatrywany problem - turbodizle stały się silnikami klasy popularnej - produkacja masowa, ciągły rozwój, duże zmiany. Wychodzą często niedorobione i maja być tanie! (o szczególnie twnie dla producenta, który potem może na nich godziwie zarobić). Dobrym przykładem niektóre HDI, gdzie psują się rzeczy typu koło pasowe itede. Po prostu hurra byo za duże by gonić konkurencje i niedorobili tego...
Turbobenzyny nie są wciąz silnikami klasy popularnej. O ile dizel bez turbo jest silnikiem cięzko zadawalającym przeciętnego uzytkownika to wolnossąca benzyna jak najbardziej tak. O ile dizle bez turbo raczej w naszyc czasach stawałyby sie nisza, o tyle benzyny bez turbo zyja dobrze. Dlatego turbobenzyna nie jest wciąz produktem masowym ze wszystkimi masowości wadami... i zaletami tez :-)

Aaa. Jest jeszcze element najbardziej statystycznie zawodny czyli Kolega Kierownik. Niektórzy potrafiliby zajeździc nawet 2 litrowego wolnossącego dizla z MB 124...

Pzdrw.

Hubeeert - 18-11-2006, 22:41

sampler napisał/a:
No nie calkiem przy 3 tys taka lancia delta integrale ma max moment a przy 2 tys juz na tyle duzy zeby poczuc to w plecach.
To tak jak u mnie. Ale naprawdę szybko jedzie po przekroczeniu tych 3000 obr.

sampler napisał/a:
Polecam przejazdzke
No własnie :)
sampler - 18-11-2006, 22:55

Cytat:
No własnie :)


0-100 po ilu s na desce ?

Hubeeert - 18-11-2006, 23:00

:?: a skąd mam wiedzieć - nigdy nie mierzyłem.
Karwoś - 18-11-2006, 23:01

Tak dla ścisłości - nigdy nie jeździłem Tbenzyną.
TDiesel to co innego - osiągi są bardzo dobre nawet w takim 130KM - do tego spalanie pozostaje poniżej 10l/100 i to przy bucie w podłogę cały czas prawie.

W T benzynie występuje dużo wyżasza temp spalania i z tego co słyszałem to jest główny problem w T benz - ale ja nie jestm żadnym fachowcem - to tylko ze słyszenia. Oczywiście wolałbym T benz ale ze względu na ceną jaką trzeba ponieść na stacji paliw - wstrzymam się :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group