To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jak odczytać kody błędów

marcinzam - 24-02-2013, 17:43

fj_mike napisał/a:
marcinzam napisał/a:
ostatnio przy uruchomionym silniku zapalił się check engine i zgasł , wymrugałem błędy i wyszedł błąd ECU 14 czyli czujnik położenia przepustnicy ,i teraz czy można z tym jeździć czy trzeba coś wymienić

Jak nic się nie dzieje to można jeździć.
Rzuć okiem pod machę na TPSa. Uszkodzony przewód, złe ustawienie TPSa, ewentualnie jego awaria (w manualu jest pokazane jak go sprawdzić) mogła spowodować błąd.


dzięki za pomoc

galantfanradom - 28-02-2013, 09:55

Wczoraj sprawdziłem Gala za pomocą komputera diagnostycznego. Na monitorze pojawi się komunikat o błędzie numer 65 TPS. Rozumiem ze TPS to czujnik przepustnicy. A co dalej? Co to może być i jak z tym ewentualnie walczyć? Galant 2.5 2002 rok ze Szwajcarii
Marcino - 28-02-2013, 10:28

Nawet i te szwajcarskie TPS sie psują... pomierz rezystancje zgodnie z manualem..:)
galantfanradom - 28-02-2013, 10:31

Marcino napisał/a:
pomierz rezystancje zgodnie z manualem
A bardziej "chłopskim" językiem? Nie wszyscy mają studia techniczne. ;)
Owczar - 28-02-2013, 13:27

W service manualu wejdź do supplement>2001>Fuel, a następnie postępuj zgodnie z procedurą dla numeru błędu.
galantfanradom - 28-02-2013, 16:52

No dobra, może jestem ślepy ale nie widzę w manualu kodu błędu 65? Czy ta liczba ma jakieś znaczenie?
Owczar - 28-02-2013, 17:00

Bo po II lifcie takiego kodu błędu nie ma.... Ale możliwe, że czytnik robił jakąś translację kodów na jakieś swoje.

Nie wiem czym diagnozowałeś auto. Nie wiem nawet czy dobrze ktoś odczytał kody.

Krzyzak - 28-02-2013, 20:39

Pytanie do właścicieli Galant po 2 lifcie z tip tronic i testerem EvoScan - czy w trybie Dalalogger działa wam przełącznik Iddle position switch? - czy zmienia się wartość On/Off w programie podczas naciskania i puszczania gazu?
Bo u mnie się nie zmienia a po demontażu linki gazu czasem mam tak, że przy lekkim depnięciu silnik wchodzi w tryb hamowania, po czym zrywa. Nie wiem, czy TPS zdechł, wymaga przestawienia czy może Evoscan nie obsługuje tego czujnika.

fredfm - 14-01-2015, 09:09

Witam, Panowie potrzebna pomoc. Zaświeciła mi się na stałe kontrolka CE. Wymrugałem błędy, lecz nie umiem ich do końca odczytać. Z ABSu wychodzi błąd 22, czyli sprawa do olania. Ale silnik, jeżeli dobrze czytam wychodzi 59.. czyli druga sonda, a ja mam jedną:/ i bądź tu mądry. Sondę wymieniałem ok 1msc temu, wcześniej była denso, jednak komputer po dłuższej delikatnej jeździe wywalał mi błąd na gazie, wymieniłem sondę i jak wywalało błąd tak wywala nadal.. Do soboty, kiedy to zaświeciła się na stałe.

poniżej filmik:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

ma ktoś jakiś pomysł??

booohal - 14-01-2015, 10:29

Musisz mieć dwie sondy... Jedna na początku układu, druga za katem.
mati_z - 14-01-2015, 10:29

Zgadza się, błąd silnika to 59 czyli druga sonda. Powinieneś mieć 2 - jedną przed, a drugą za katalizatorem.
fredfm - 14-01-2015, 11:30

no i teraz zgłupiałem... do tej pory byłem (nadal jestem pewny że mam 1 sondę przed katalizatorem), muszę dziś zajrzeć gdzieś pod auto..
milo - 14-01-2015, 15:35

fredfm napisał/a:
Z ABSu wychodzi błąd 22,

Błąd 22 23 24

andpul - 26-03-2015, 23:40

Mam problem z świecąca się kontrolka check. Po zwarciu pinów, kontrolka ABS wykazuje błędy 22,23,24.
Czytając wcześniejsze posty wnioskuję zwarcie czujników kół i niekoniecznie należy się tym przejmować. Tylko jak je wykasować? Będę wdzięczny za podpowiedź.

robertdg - 27-03-2015, 07:15

Piszesz o kontroilce check engine a wskazujesz na błedy ABS, sprawdź błędy silnika wtedy bedzie wiadomo gdzie zacząć szukać, czy też jak naprawić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group