To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Problem z odpalaniem lancera - przyczyny i diagnoza.

wacky007 - 06-12-2014, 19:26
Temat postu: Problem z odpalaniem
Witam,

Mam problem z moim 3 miesięcznym Lancerem. Problem występuje regularnie co 2 tygodnie.

Objawy.
Wsiadam do auta przekręcam kluczyk w stacyjce i zamiast zapłonu otrzymuje takie pykanie jakby było przebicie w instalacji elektrycznej czy coś (filmik poniżej obrazujący sytuację).
Następnego dnia przyjechała laweta i akumulator był całkowicie padnięty. Odpalenie ze startera i 2 tygodnie spokoju. Po 2 tygodniach powtórka z rozrywki. Laweta zawsze przyjeżdżała następnego dnia (dziś zdarzyło mi się to po raz trzeci dopiero).

Odpalanie Lancera problem

Dziś podczas tego "przebicia" zaobserwowałem błąd na wyświetlaczu komputera "Service required".

Auto było raz w Aso (opisałem co się działo, wtedy nie miałem jeszcze filmiku)powiedzieli, że nic nie znaleźli. Zrobili upgrade softu sterownika komputera i tyle. Po 5 dniach od wizyty w ASO problem wystąpił ponownie.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem w Lancerze? Lub może wie co może być prawdopodobną przyczyną?

Lancer sedan, rocznik 2014, silnik 1.8 benzyna.

mjsystem - 06-12-2014, 20:13

wacky007 napisał/a:
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem w Lancerze?
Temat scaliłem z właściwym, miłej lektury :wink:
wacky007 - 07-12-2014, 01:57

mjsystem napisał/a:
wacky007 napisał/a:
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem w Lancerze?
Temat scaliłem z właściwym, miłej lektury :wink:


OK, dzięki. Poczytałem, czasem złapałem się za głowę i nadal w sumie nie wiem co może być przyczyną :)

Reasumując pod względem silnika 1,8 bez alarmu.
- wymiana zielonych przekaźników
- wariator
- nowy akumulator (po usterce nie odpalania aku jest wyładowany następnego dnia nawet bez kolejnych prób, tak jakby mu gdzieś prąd spierniczał)
- co jeszcze biorąc pod uwagę, że teraz pojawiła się kontrolka service required?

RalfPi - 07-12-2014, 08:17

Witam na Forum - po co kolega się zastanawia - przecież auto jest z 2014 i jest na gwarancji...
Trzeba jechać do porządnego ASO i niech to zrobią!

PS Czy można się podpiąć do kompa (w sensie czy ASO może) i zobaczyć jakie moduły ile prądu pobierają?

mjsystem - 07-12-2014, 09:42

RalfPi napisał/a:
Trzeba jechać do porządnego ASO

To raz, a dwa zacznij od akumulatora, czasem jest tak, że klema wewnątrz nie ma styku lub komora jest uszkodzona. Trzy, to warto zdjąć jedną klemę i wpiąć szeregowo amperomierz (taki do 10A wystarczy - ale nie przekręcaj kluczyka!!!) i zobaczyć jaki i czy w ogóle płynie prąd. Jeśli płynie, to niech już ASO sprawdzi. No i czy jest ładowanie prawidłowe, chociaż to raczej OK.

pablo diablo - 07-12-2014, 10:59

ewidentnie znika prąd i w tej sytuacji nic nie rób udaj sie do ASO i niech oni się martwią jeżeli nie znajdą usterki zażądaj wymiany samochodu na nowy
Ps nieprzyjemny dźwięk odpalania gdy niema prądu

cefaloid - 07-12-2014, 11:23
Temat postu: Re: Problem z odpalaniem
wacky007 napisał/a:
Następnego dnia przyjechała laweta i akumulator był całkowicie padnięty.
On był najprawdopodobniej padnięty już w momencie próby odpalenia. Stąd:
wacky007 napisał/a:

Wsiadam do auta przekręcam kluczyk w stacyjce i zamiast zapłonu otrzymuje takie pykanie
Sam terkot dochodzi z rozrusznika - nie ma on siły by "wbić" swoje koło zębate w wieniec koła zamachowego silnika. Taki terkot usłyszysz nie tylko w Lancerze ale w dowolnym aucie a nawet w ciągniku Ursus C-330 z lat 60. Tak się dzieje kiedy kiedy akumulator jest rozładowany, padnięty lub ma słaby styk. Drugim z kolei powodem może być awaria rozrusznika ale to należy sprawdzić dopiero po sprawdzeniu akumulatora. A z akumulatorem u Ciebie najwyraźniej jest coś nie tak.

Przykład dyskusji o tym samym

Niemniej jednak psim obowiązkiem ASO jest to zlokalizować i naprawić. Po to masz gwarancję za którą sporo zapłaciłeś, by nie musieć nic robić samemu.

wacky007 - 07-12-2014, 13:38

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Laweta zabrała Lancerka i w poniedziałek dostarcza do serwisu w Genewie (jestem w Szwajcarii aktualnie).

Zobaczymy, pokażę im nagranie. Też tak myślę, że z aku lub instalacją elektryczną jest coś nie tak. Kamerka cofania czasem mi mruży, śnieży a czasem jest ok...

Podczas śnieżenia, migania itd.
kamerka normalnie

Za pierwszym razem miałem tak, że zostawiłem auto pod domem na 6 dni i wyleciałem do Polski, wracam i aku było tak padnięte, że drzwi z kluczyka trzeba było otwierać.

OFT: jak BMW E39 zostawiam w Polsce na 2 miesiące w garażu bez odpalania, i wracam to pali z pierwszego strzała, a auto ma 12 lat...!! :(

Miałem akurat wymieniać opony na zimowe, więc podjechał koleś z wulkanizacji odpaliliśmy na krótko i do warsztatu na wymianę. Tam podładowali mi aku do pełna i śmigał przez kolejne 2 tygodnie...
IMO albo akumulator jest wadliwy i trzeba go wymienić, albo zwalone jest coś w instalacji elektrycznej, że jest jakieś przebicie i prąd spierdziela w budę.
Facet z salonu Mitsubishi w Polsce, który sprzedawał mi auto powiedział, że pobieranie prądu na dzień powinno wynosić 25 miliampera. Więc jak aku pada po 6 dniach to jest coś nie tak.

Ech... mam nadzieję, że nie wypną się na mnie w ASO. Ostatnio usłyszałem, że jak chce robić rzeczy gwarancyjne to oni i tak będą musieli pobrać 150 CHF jako koszt potwierdzenia gwarancji na ten samochód w centrali Mitsubishi. I jest to opłata ze strony centrali bo Szwajacaria nie jest w Uni Europejskiej. Według Assistance Mitsubishi, to takiej opłaty nie ma... więc jest ciekawie :(

cefaloid - 07-12-2014, 17:45

wacky007 napisał/a:
IMO albo akumulator jest wadliwy i trzeba go wymienić, albo zwalone jest coś w instalacji elektrycznej, że jest jakieś przebicie i prąd spierdziela w budę.

Otóż to. Oba warianty w ASO łatwo mogą sprawdzić.

suchy27 - 04-07-2015, 11:51
Temat postu: problem odpalenie, obroty, muł 1,8 mivtc
Witam
Jestem nowy na forum i po przeanalizowaniu postów na takowy problem nie trafiłem.
Mianowicie podczas odpalania często długo muszę kręcić by silnik zapalił, zauważyłem że depnięcie na pedał gazu przyśpiesza zapłon.

Kolejny kłopot pojawia się przy podjeździe do skrzyżowań itp, potrafi czasami spaść z obrotów i zgasnąć

Ostatnim kłopotem dla mnie jest to że często załapuje tak zwanego "muła" na wolnych obrotach, tj ruszanie, nie potrafi się wkręcić na obroty, problem jest do 2- 2,5 tyś obrotów. jak na 143KM powinien się zbierać, a czasami robi takie psikusy

Autko kupiłem w tamtym roku z przebiegiem 59tyś km, około 70 tyś założyłem instalację gazową BRC z OBD, problem pojawiał się w zasadzie od momentu zakupu i nieważne czy jadę na benzynie czy na gazie.

Proszę o jakieś porady, ponieważ z każdą wizytą u kolejnych mechaników słyszę całkiem to inne diagnozy.

Z góry dziękuję i mam nadzieje że nie powielam wątków
Pozdrawiawm SUCHY

Piwor - 04-07-2015, 14:24

Śmierdzi łańcuchem.
Trik - 05-07-2015, 01:07

Poczytaj o LPG w Lancerze, mi śmierdzi, dodatkowo, zniknietymi luzami zaworowymi.
doman82 - 12-07-2015, 19:12

Trik napisał/a:
Poczytaj o LPG w Lancerze, mi śmierdzi, dodatkowo, zniknietymi luzami zaworowymi.


niewłaściwe luzy zaworowe mogą być też przyczyną, u mnie w 1.8 MIVEC nie było problemu z odpalaniem, ale postanowiłem jechać na kontrolę luzów zaworowych ze względu na odpowiedni przebieg i po tej regulacji powiedziano mi że będzie lepiej odpalał ;) .

tyku - 12-07-2015, 22:30

Cytat:
i po tej regulacji powiedziano mi że będzie lepiej odpalał .
Wątpię, żeby to miało coś wspólnego z odpalaniem. Poczytaj temat od pierwszej strony. :wink:
stoprocent - 07-11-2015, 14:10

wacky007 znalazłeś rozwiązanie problemu?

Bardzo proszę, abyś pisał na temat. Zapoznaj się z zasadami forum.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15923



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group