[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
anwi - 14-04-2010, 11:26
z mojej wiedzy wynika ze około 20% więcej LPG, i tak się to przekłada na spalanie Pb/Lpg
Co do zapętlania się Valteków może to wynikać z czegoś innego, np za małe dysze, za słaby reduktor,
eddi1977 - 14-04-2010, 18:42
Kiedyś zagłębiłem się w temat lpg na naszym forum i było kilka postów ludzi którzy jeżdżą autami za granicę i odnotowywali niższe spalanie niż na gazie krajowym.
Z własnych doświadczeń mogę jedynie powiedzieć że pali mi ok 20% więcej gazu niż benzyny.
11 litrów na 100 można osiągnąć ale jeżdżąc głównie w trasie lub "jak emeryt".
spown - 14-04-2010, 19:33
w poniedziałek jadę na pierwszą regulację z moim stagiem, stąd mam pytanie, jak u Was wygląda zużycie benzyny? Wydaje mi się, że jak jeżdżę po mieście, albo po trasie z większymi prędkościami ubywa benzyna (tzn. na pewno wskazówka spada). Czy u Was też występuje takie zjawisko, czy możliwe jest, że silnik pobiera jednocześnie gaz i benzynę (na centralce nic się nie przełącza).
Proszę o wszelkie spostrzeżenia, żeby wiedzieć jak gadać z gazownikiem
Droper - 14-04-2010, 19:50
spown napisał/a: | w poniedziałek jadę na pierwszą regulację z moim stagiem, stąd mam pytanie, jak u Was wygląda zużycie benzyny? Wydaje mi się, że jak jeżdżę po mieście, albo po trasie z większymi prędkościami ubywa benzyna (tzn. na pewno wskazówka spada). Czy u Was też występuje takie zjawisko, czy możliwe jest, że silnik pobiera jednocześnie gaz i benzynę (na centralce nic się nie przełącza).
Proszę o wszelkie spostrzeżenia, żeby wiedzieć jak gadać z gazownikiem |
W stagu masz taką opcję, która najczęściej przez druciarzy (gazownik/partacz) nie jest używana/włączana . Chodzi o opcję "wyłącz przy pierwszym".
Gdy następuje spadek ciśnienia gazu (najczęściej za słaby reduktor) Stag ratując silnik przed ubogą mieszanką przełącza część cylindrów na zasilanie benzyną.
Gdy opcja "wyłącz przy pierwszym" jest włączona to przy spadku ciśnienia i przełączeniu choć jednego cylindra na zasilanie benzyną włącza Ci się buzer (jeżeli go masz ) i przełączasz się zupełnie na zasilanie benzyną (podobnie jak w przypadku, gdy gaz się skończy zupełnie).
Gdy opcja "wyłącz przy pierwszym" nie jest włączona będziesz bezwiednie jeździł przy spadkach ciśnienia na obu paliwach. Część cylindrów będzie chodziła na zasilaniu benzyną częśc gazem, a instalka będzie Ci pokazywać, że wszystko jest ok i jedziesz na gazie.
"Poproś" pana gazmena o włączenie opcji "wyłącz przy pierwszym" i zobaczysz co jest warta Twoja instalka.
Pozdrawiam,
spown - 14-04-2010, 20:18
właśnie coś w ten deseń wyczytałem w Internecie i instrukcji (wyłącz przy pierwszym), w poniedziałek pojadę na regulację i zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie.
Mam Scorpiona ST, więc chyba powinien wydolić? Ogólnie warsztat, w którym zakładałem cieszy się dość dobrą opinią, więc jestem dobrej myśli...
Droper - 14-04-2010, 23:07
Niech Ci włączą tą opcję i zobaczysz czy będzie Ci przerzucał na benzynkę.
Ogólnie to gdyby nie dało się jej wyłączyć to nie wkładaliby chłamu pod maskę
BTW scorpiony ST mają pewną wadę fabryczną związaną z elektrozaworem. Coś tam trzeba zeszlifować coś podmienić i hula dobrze. Np przez to AC producent Staga wycofał je jako wadliwe ze swoich mini kitów.
spown - 15-04-2010, 15:45
Włożyli wszystko to co zamawiałem. Instalacja jest bardzo ładnie zrobiona, gazowali Porsche, Hummera, jakieś amerykańskie wynalazki, a te są na pewno bardziej zachłanne na paliwo
Dlatego jestem dobrej myśli i wszystko mi wyregulują na pierwszym przeglądzie - w poniedziałek.
Chciałem tylko zapytać czy ktoś już miał taki przypadek i na co zwrócić uwagę.
Droper - 15-04-2010, 16:06
spown napisał/a: | Włożyli wszystko to co zamawiałem. Instalacja jest bardzo ładnie zrobiona, gazowali Porsche, Hummera, jakieś amerykańskie wynalazki, a te są na pewno bardziej zachłanne na paliwo
Dlatego jestem dobrej myśli i wszystko mi wyregulują na pierwszym przeglądzie - w poniedziałek.
Chciałem tylko zapytać czy ktoś już miał taki przypadek i na co zwrócić uwagę. |
Pytałeś o przyczyny brania benzyny i ta jest najczęstsza.
Co do scorpionów to nie wina instalatorów, tylko wada fabryczna.
Życzę, aby po przeglądzie działał jak należy.
Pozdrawiam,
spown - 15-04-2010, 20:43
Droper napisał/a: | spown napisał/a: | Włożyli wszystko to co zamawiałem. Instalacja jest bardzo ładnie zrobiona, gazowali Porsche, Hummera, jakieś amerykańskie wynalazki, a te są na pewno bardziej zachłanne na paliwo
Dlatego jestem dobrej myśli i wszystko mi wyregulują na pierwszym przeglądzie - w poniedziałek.
Chciałem tylko zapytać czy ktoś już miał taki przypadek i na co zwrócić uwagę. |
Pytałeś o przyczyny brania benzyny i ta jest najczęstsza.
Co do scorpionów to nie wina instalatorów, tylko wada fabryczna.
Życzę, aby po przeglądzie działał jak należy.
Pozdrawiam, |
Oczywiście, potwierdziliście moje przypuszczenia, dam znać jak sprawa się potoczyła, dziękuję za pomoc!
pipi_ja - 16-04-2010, 22:35
mar111cin napisał/a: | to ja mam pytanie, jakie jest prawidłowe ustawienie czasów wtrysków i całej reszty w 2.5 V6 ? W mojej instalce są wtryskiwacze keihin i oprócz tego że dużo pali, to sprawują się dobrze, a przynajmniej ja to tak odczuwam. Jednak takie wartośći jak 11l gazu na setke to ja moge sobie tylko pomarzyć. Kolega widze jest bardziej obeznany, to takie proste pytanie, czy przy instalacji Prinsa i wtryskiwaczach keihin, auto powinno palić tyle samo LPG co PB ? bo jest opinia że tak, że przy 4generacji wtrysku i tej instalacji nie powinno być różnić. Jednak ja widzę co innego i nawet z kaloryczności gazu wychodzi co innego |
Nie powiem Ci kolego jakie powinieneś mieć czasy wtrysków bo to sprawa indywidualna i przypuszczam,że w każdym aucie będą troche inne. U mnie jest akurat tak jak pisałem. Z tego co mi wiadomo to zmienić tego nie można(na benzynie). W tym wszystkim chodzi o to żeby przy pewnym obciążeniu czasy wtrasku na gazie były takie same jak na benzynie. Na tym polega ustawianie mapy gazowej. Ja u siebie kombinowałem w różne strony i najlepsze efekty osiągałem zawsze kiedy mapa gazowa pokrywała sie z mapą benzynową. Próbowałem ustawić ciut bogatszą dawkę gazu biorąc poprawkę na kaloryczność gazu i zwykle osiągi wtedy spadały. Przy wysokich obrotach samochód jechał całkiem fajnie,ale z niższych znacznie ciężej wchodził na obroty.
To co napisałem o spalaniu jest prawdą, przy takim ustawieniu instalacji mam takie zużycia. Co do jazdy to przemieszczam się w trasie ok 20km między miasteczkami w granicach 120-130km/h. Czy jest to jazda emerycka.....? zależy jak dla kogo.
Ile powinien palić Twój??? pojęcia nie mam bo nie miałem kontaktu z tą instalacją.
CZAPLE - 18-04-2010, 09:40
Witam,Panowie ja z troche innym pytaniem. Prawdopodobnie bede pchal do swojego Galanciora instalacje gazowa.. nie idzie go wykarmic V6 na Tiptroniku co byscie polecali? Nie znam sie za bardzo na instalacjach gazowych,poczytalem troche,ale noo... praktycznie kazdy pisze co innego. Co wsadzic miskowi zeby zył tak jak dotychczas?;) No i druga sprawa.. moze ktoś z Was ma pewnego gazownika,który robi to w rozsadnej cenie? Jestem w stanie dojechac jak wiem,ze zrobi mi to ktos konkretnie... Wrocław/Legnica/Zielona Gora/ i te tereny... u mnie w terenie jest jeden człowiek,który to robi,ale jak jakiś czas temu go pytałem co by proponował,to mówił o instalacji BRC,nie spytałem o konkrety,tylko o cene no i powiedzial,że w granicach 4200zł jak dla mnie to za dużo... Ratujcie chlopaki,bo znowu trzeba bedzie jezdzic dieslem
Anonymous - 18-04-2010, 11:07
ja mam u siebie zalozona instalacje LandiRenzo od 2007 roku chodzi jak diesel ze wzgl na glosnie wtryski ale ma to nawet swoj urok tak jak w grupie VW silniczki 2,5 TDI . nie mialem z nia zadnych problemow poza mala nieszczelnoscia przy korku wlewu oraz zawieszeniem sie bezpiecznika ktory przelaczyl na benzyne a druga strone juz nie chcial . przejechanych kilometrow w tym czasie jakies 50 tys , spalanie na poziomie 10-12 l na trasie , 13-15 miasto , podczas ostrych jazd na poczatku posiadania auta nie przekroczyl 18l . instalka w Poznaniu wtedy kosztowala mnie 4800zl (zakladal mi kumpel) w firmie NiedzwiedzLock
Droper - 18-04-2010, 11:21
CZAPLE napisał/a: | Co wsadzic miskowi zeby zył tak jak dotychczas?;) No i druga sprawa.. moze ktoś z Was ma pewnego gazownika,który robi to w rozsadnej cenie? Jestem w stanie dojechac jak wiem,ze zrobi mi to ktos konkretnie... Wrocław/Legnica/Zielona Gora/ i te tereny... |
Polecam forum tematyczne www.lpg-forum.pl
Co do polecanego setupu to:
Wersja ekono to:
Stag 300 plus (elektronika), Magic III (reduktor), Magic jet (wtryskiwacze)
Wersja optimum to:
Stag 300 plus (elektronika), Scorpion GT (reduktor), Matrix lub Hana 2000 (wtryskiwacze)
Będą Ci polecać gazownicy opcję z wtryskiwaczami Valtek i reduktorem Silver lub innym badziewiem np. Tomasetto Alaska/Artic. Uciekaj od nich. Będą to polecać, gdyż kupią to w mini kicie AC za 900-1000 zł i dlatego będą chcieli zrobić sobie na Tobie dużą marże.
Podane przeze mnie konfiguracje to dobre rozwiązanie oparte na wiedzy od dobrych instalatorów znających nowe rozwiązania.
Np zestaw pierwszy jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Reduktor kupowny odzielnie kosztuje około 200 zł wtryskiwacze 2x160 zł czyli razem 520 zł. Proponowane przez gazowników setupy np Valteki z red. Silver (nie dające radę w naszych V6) to kupowane samodzielnie Silver 260 zł valteki 2x125 zł czyli razem 510 zł!
Co do montażu to powiedz, żeby zamontowali Ci to wszystko tak, żeby nie było nic widać. Wtryskiwacze pod osłone silnika (no i muszą być w pionie, bo montaż w poziomie strasznie redukuje ich żywotność!!!), reduktor np. pod akumulator. Stag 300 plus wiem, że da się zamontować w kabinie. Tak ułozony zestaw będzie prawie niewidoczny na pierwszy rzut oka. No i wlew gazu pod klapką
Jezeli chcesz potwierdzenia tego co opisałem wejdź na forum tematyczne i tak poproś o poradę co i gdzie masz zainstalować w autku
Pozdrawiam,
[ Dodano: 18-04-2010, 11:26 ]
cuuube napisał/a: | ja mam u siebie zalozona instalacje LandiRenzo od 2007 roku chodzi jak diesel ze wzgl na glosnie wtryski ale ma to nawet swoj urok tak jak w grupie |
Landi Renzo - najwyższa półka sam bym z chęcią to chciał w swoim miśku
Medy (wtryskiwacze) w twojej instalce też najwyższa pólka mega odporne na jakość gazu , ale faktycznie niby mega głośne.
Pozdrawiam
benek-36 - 18-04-2010, 18:32
witam
mam spory problem i chyba dotyczy tego co jest opisane wyzej
otoz od paru dni zauwazylem dziwne zjawisko gdy tylko wcisne kick down lub ostro docisne pedal gazu centralka zaczyna wyc i mrugac wiec sadze ze przerzuca mnie na benzyne ale szybkie dotkniecie guzika i lecimy dalej na gazie bez problemu o co tu chodzi i jak to rozwiacac bo do polskiego serwisu mam daleko a angolom to bym sie bal gazowa kuchenke turysyczna dac a co dopiero samochod z lpg
murgen - 18-04-2010, 20:52
Spada ci cisnienie na parowniku i przezuca na gaz, albo juz malo gazu w butli, albo masz ustawione za wysokie cisnienie do przelanczania i przy spadku cisnienia jak przycisniesz przezuca. Albo parownik sie konczy, albo map sensor siada, albo itp mozna tego troche wymienic.
|
|
|