To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Napęd ASX

vavoom - 18-02-2012, 10:51

krzychu napisał/a:
Z tym, że ten Forester nie ma LSD (z tego co tutaj czytam)

Zerknij na inne filmiki tego autora i jego komentarze, LSD on the rear, natomiast nie ma centralnego z wiskozą, bo to wersja AT.

krzychu - 18-02-2012, 11:02

vavoom napisał/a:

Zerknij na inne filmiki tego autora i jego komentarze, LSD on the rear, natomiast nie ma centralnego z wiskozą, bo to wersja AT.


Trochę się to nie trzyma kupy... Skoro napęd jest dołączany przez wiskozę, to trochę bezsensu z czymś takim montować jeszcze LSD.... Ale mogę oczywiście się mylić.

vavoom - 18-02-2012, 11:10

krzychu napisał/a:
Skoro napęd jest dołączany przez wiskozę

Ale jaką wiskozę? Sprzęgło sterowane hydraulicznie, nie ma tam żadnej wiskozy.

krzychu - 18-02-2012, 11:23

A no tak, nie wiskoza tylko coś na wzór haldex-u...?
vavoom - 18-02-2012, 13:28

krzychu napisał/a:
A no tak, nie wiskoza tylko coś na wzór haldex-u...?

"Elektronicznie sterowane sprzęgło mokre wielopłytowe - pryncypialnie nieco podobne do Haldexa, lecz jego rolą jest blokowanie, a nie dołączanie napędu" - wyczytane na forum Subaru, ja szczegółów technicznych nie znam.

A tak przy okazji - Kuga vs. SX4, czyli Haldex (nie wiem, która generacja) vs. sprzęgło elektromagnetyczne. Obydwa auta na zimówkach
http://youtu.be/xcnJBTH2J0s

Maciek111 - 18-02-2012, 14:31

Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami . Po wyprostowaniu wyszło mi ,że różnica poziomów była nie wielka i tylko z żenadą popatrzeć na te 4x4 . Mając napęd tylko na jedną ośkę :( , stwierdzam ,że mój asik z elektroniką też daje rady i to na większej górce.
Haniball - 18-02-2012, 15:51

Co do Haldexu to miałem nieprzyjemność w VW (chyba druga generacja 4motion) rozwiązanie mało przewidywalne na drodze i napęd dołączał się z dużym opóźnieniem. ASX jest bardziej przewidywalny na drodze i bardziej neutralny w prowadzeniu, napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu( większość czasu ASX śmiga żona). Chociaż sam preferuję quattro w A6, to napęd ASX w mojej ocenie jest bardziej neutralny w prowadzeniu ( musiałem się postarać, żeby ASX bokiem leciał) natomiast w quattro łatwiej mi bokiem lecieć, ale to moje subiektywne odczucie.
vavoom - 18-02-2012, 19:21

Maciek111 napisał/a:
Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami
To jak operator trzyma kamerę nie ma żadnego znaczenia, nikt tu nie twierdzi, że górka była pionowa.
Nawet gdyby było tam płasko, to różnica jest taka, że SX4 jeździ (zapewne w trybie lock), a Kuga stoi. A ośką dojechałbyś tam, gdzie Kuga.

Haniball napisał/a:
napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu
Jeśli dane Mitsubishi nie są ściemą, to niezależnie od trybu (4WD, LOCK), napęd w określonym stopniu przekazywany jest cały czas, więc trudno tu mówić o wyczuciu momentu dołączenia.
Haniball - 19-02-2012, 18:16

vavoom napisał/a:
Maciek111 napisał/a:
Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami
To jak operator trzyma kamerę nie ma żadnego znaczenia, nikt tu nie twierdzi, że górka była pionowa.
Nawet gdyby było tam płasko, to różnica jest taka, że SX4 jeździ (zapewne w trybie lock), a Kuga stoi. A ośką dojechałbyś tam, gdzie Kuga.

Haniball napisał/a:
napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu
Jeśli dane Mitsubishi nie są ściemą, to niezależnie od trybu (4WD, LOCK), napęd w określonym stopniu przekazywany jest cały czas, więc trudno tu mówić o wyczuciu momentu dołączenia.
Pod uwagę, oprócz napędu trzeba brać fakt, iż KUGA jest chyba 360kg cięższy od SX4. Napisz proszę gdzie znalazłeś, iż ASX ma napęd na tylne koła przekazywany cały czas, a nie dołączany, bo tego nie wiedziałem.
vavoom - 19-02-2012, 18:58

Haniball napisał/a:
Napisz proszę gdzie znalazłeś, iż ASX ma napęd na tylne koła przekazywany cały czas, a nie dołączany, bo tego nie wiedziałem.
Niejasno się wyraziłem, miałem na myśli tryby 4WD i LOCK, gdzie napęd jest stale przekazywany, a nie tylko w przypadku poślizgu kół przednich.

Co do Kugi, to tam jest jakiś starszy Haldex, przekazujący napęd na tył właśnie tylko w przypadku poślizgu przednich kół, chyba dopiero Haldex IV może przekazywać stale.

Haniball - 27-02-2012, 11:57

vavoom napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:
OK, ale odpowiedzi udzielę na nie w tygodniu

Coś się ten tydzień przeciągnął do prawie trzech, czekam na odpowiedź na posta z 22-01-2012, 20:00 :]

+1 jw.

vavoom - 28-02-2012, 21:26

Haniball napisał/a:

jaceksu79 napisał/a:
OK, ale odpowiedzi udzielę na nie w tygodniu

vavoom napisał/a:
Coś się ten tydzień przeciągnął do prawie trzech, czekam na odpowiedź na posta z 22-01-2012, 20:00 :]


+1 jw

Kiedy @krzychu dopytywał o Outlandera GT i nie mógł się doprosić o odpowiedź, to w końcu się dowiedział, że "nie komentowanie tego chyba jednoznacznie oznacza, że nic nie mam w tej kwestii do powiedzenia, oczywista oczywistość". Wygląda na to, że w tym przypadku jest dokładnie tak samo...

wlodeks - 29-02-2012, 08:34

Nie ma co się łudzić, na zebrane wcześniej pytania trzeba byłoby juz odpowiadać konkretnie i bez frazesów a wydaje mi się, że kolega "nieodpowiadający" lubi podyskutować o tym, że generalnie mitsubishi jest "be" itd.
Lekki OT, ale chciałem juz kilka razy zapytać, @vavoom czy te "małe" obok ASX w Twoim avatarze to hobby czy zwykły przypadek?

jaceksu79 - 29-02-2012, 09:38

Wszystko w tym temacie wcześniej już było napisane... jeżeli ktoś czegoś nie rozumie to jego problem..
..A poza tym mój podpis wystarczająco dużo wyjaśnia...

vavoom - 29-02-2012, 10:56

wlodeks napisał/a:
nie ma co się łudzić, na zebrane wcześniej pytania trzeba byłoby juz odpowiadać konkretnie i bez frazesów
No tak, dostaliśmy "odpowiedź". Drugi raz ten sam żałosny teatrzyk w przypadku pytań mogących puścić z dymem to i tamto... No i to my oczywiście jesteśmy idiotami, przecież nie rozumiemy głosu Pana.

wlodeks napisał/a:
Lekki OT, ale chciałem juz kilka razy zapytać, @vavoom czy te "małe" obok ASX w Twoim avatarze to hobby czy zwykły przypadek?
Hobby - stałe 4x4 (a nie jakieś tam coś tam jak w ASX :lol: ), rozkład 50/50 na sztwyno bez centralnego dyfra, na osiach dyfry otwarte, a jeden z "małych" ma nawet opcję ustawienia opóźnienia reakcji tylnej osi przy ruszaniu, żeby nie odfrunął ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group