ASX Techniczne - Napęd ASX
vavoom - 18-02-2012, 10:51
krzychu napisał/a: | Z tym, że ten Forester nie ma LSD (z tego co tutaj czytam) |
Zerknij na inne filmiki tego autora i jego komentarze, LSD on the rear, natomiast nie ma centralnego z wiskozą, bo to wersja AT.
krzychu - 18-02-2012, 11:02
vavoom napisał/a: |
Zerknij na inne filmiki tego autora i jego komentarze, LSD on the rear, natomiast nie ma centralnego z wiskozą, bo to wersja AT. |
Trochę się to nie trzyma kupy... Skoro napęd jest dołączany przez wiskozę, to trochę bezsensu z czymś takim montować jeszcze LSD.... Ale mogę oczywiście się mylić.
vavoom - 18-02-2012, 11:10
krzychu napisał/a: | Skoro napęd jest dołączany przez wiskozę |
Ale jaką wiskozę? Sprzęgło sterowane hydraulicznie, nie ma tam żadnej wiskozy.
krzychu - 18-02-2012, 11:23
A no tak, nie wiskoza tylko coś na wzór haldex-u...?
vavoom - 18-02-2012, 13:28
krzychu napisał/a: | A no tak, nie wiskoza tylko coś na wzór haldex-u...? |
"Elektronicznie sterowane sprzęgło mokre wielopłytowe - pryncypialnie nieco podobne do Haldexa, lecz jego rolą jest blokowanie, a nie dołączanie napędu" - wyczytane na forum Subaru, ja szczegółów technicznych nie znam.
A tak przy okazji - Kuga vs. SX4, czyli Haldex (nie wiem, która generacja) vs. sprzęgło elektromagnetyczne. Obydwa auta na zimówkach
http://youtu.be/xcnJBTH2J0s
Maciek111 - 18-02-2012, 14:31
Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami . Po wyprostowaniu wyszło mi ,że różnica poziomów była nie wielka i tylko z żenadą popatrzeć na te 4x4 . Mając napęd tylko na jedną ośkę , stwierdzam ,że mój asik z elektroniką też daje rady i to na większej górce.
Haniball - 18-02-2012, 15:51
Co do Haldexu to miałem nieprzyjemność w VW (chyba druga generacja 4motion) rozwiązanie mało przewidywalne na drodze i napęd dołączał się z dużym opóźnieniem. ASX jest bardziej przewidywalny na drodze i bardziej neutralny w prowadzeniu, napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu( większość czasu ASX śmiga żona). Chociaż sam preferuję quattro w A6, to napęd ASX w mojej ocenie jest bardziej neutralny w prowadzeniu ( musiałem się postarać, żeby ASX bokiem leciał) natomiast w quattro łatwiej mi bokiem lecieć, ale to moje subiektywne odczucie.
vavoom - 18-02-2012, 19:21
Maciek111 napisał/a: | Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami | To jak operator trzyma kamerę nie ma żadnego znaczenia, nikt tu nie twierdzi, że górka była pionowa.
Nawet gdyby było tam płasko, to różnica jest taka, że SX4 jeździ (zapewne w trybie lock), a Kuga stoi. A ośką dojechałbyś tam, gdzie Kuga.
Haniball napisał/a: | napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu | Jeśli dane Mitsubishi nie są ściemą, to niezależnie od trybu (4WD, LOCK), napęd w określonym stopniu przekazywany jest cały czas, więc trudno tu mówić o wyczuciu momentu dołączenia.
Haniball - 19-02-2012, 18:16
vavoom napisał/a: | Maciek111 napisał/a: | Oglądając ten filmik nie sposób zobaczyć jak operator położył w poziomie te drzewa za autkami | To jak operator trzyma kamerę nie ma żadnego znaczenia, nikt tu nie twierdzi, że górka była pionowa.
Nawet gdyby było tam płasko, to różnica jest taka, że SX4 jeździ (zapewne w trybie lock), a Kuga stoi. A ośką dojechałbyś tam, gdzie Kuga.
Haniball napisał/a: | napęd dołączany bardzo szybko nie jestem w stanie określić momentu | Jeśli dane Mitsubishi nie są ściemą, to niezależnie od trybu (4WD, LOCK), napęd w określonym stopniu przekazywany jest cały czas, więc trudno tu mówić o wyczuciu momentu dołączenia. | Pod uwagę, oprócz napędu trzeba brać fakt, iż KUGA jest chyba 360kg cięższy od SX4. Napisz proszę gdzie znalazłeś, iż ASX ma napęd na tylne koła przekazywany cały czas, a nie dołączany, bo tego nie wiedziałem.
vavoom - 19-02-2012, 18:58
Haniball napisał/a: | Napisz proszę gdzie znalazłeś, iż ASX ma napęd na tylne koła przekazywany cały czas, a nie dołączany, bo tego nie wiedziałem. | Niejasno się wyraziłem, miałem na myśli tryby 4WD i LOCK, gdzie napęd jest stale przekazywany, a nie tylko w przypadku poślizgu kół przednich.
Co do Kugi, to tam jest jakiś starszy Haldex, przekazujący napęd na tył właśnie tylko w przypadku poślizgu przednich kół, chyba dopiero Haldex IV może przekazywać stale.
Haniball - 27-02-2012, 11:57
vavoom napisał/a: | jaceksu79 napisał/a: | OK, ale odpowiedzi udzielę na nie w tygodniu |
Coś się ten tydzień przeciągnął do prawie trzech, czekam na odpowiedź na posta z 22-01-2012, 20:00 :] |
+1 jw.
vavoom - 28-02-2012, 21:26
Haniball napisał/a: |
jaceksu79 napisał/a:
OK, ale odpowiedzi udzielę na nie w tygodniu
vavoom napisał/a:
Coś się ten tydzień przeciągnął do prawie trzech, czekam na odpowiedź na posta z 22-01-2012, 20:00 :]
+1 jw |
Kiedy @krzychu dopytywał o Outlandera GT i nie mógł się doprosić o odpowiedź, to w końcu się dowiedział, że "nie komentowanie tego chyba jednoznacznie oznacza, że nic nie mam w tej kwestii do powiedzenia, oczywista oczywistość". Wygląda na to, że w tym przypadku jest dokładnie tak samo...
wlodeks - 29-02-2012, 08:34
Nie ma co się łudzić, na zebrane wcześniej pytania trzeba byłoby juz odpowiadać konkretnie i bez frazesów a wydaje mi się, że kolega "nieodpowiadający" lubi podyskutować o tym, że generalnie mitsubishi jest "be" itd.
Lekki OT, ale chciałem juz kilka razy zapytać, @vavoom czy te "małe" obok ASX w Twoim avatarze to hobby czy zwykły przypadek?
jaceksu79 - 29-02-2012, 09:38
Wszystko w tym temacie wcześniej już było napisane... jeżeli ktoś czegoś nie rozumie to jego problem..
..A poza tym mój podpis wystarczająco dużo wyjaśnia...
vavoom - 29-02-2012, 10:56
wlodeks napisał/a: | nie ma co się łudzić, na zebrane wcześniej pytania trzeba byłoby juz odpowiadać konkretnie i bez frazesów | No tak, dostaliśmy "odpowiedź". Drugi raz ten sam żałosny teatrzyk w przypadku pytań mogących puścić z dymem to i tamto... No i to my oczywiście jesteśmy idiotami, przecież nie rozumiemy głosu Pana.
wlodeks napisał/a: | Lekki OT, ale chciałem juz kilka razy zapytać, @vavoom czy te "małe" obok ASX w Twoim avatarze to hobby czy zwykły przypadek? | Hobby - stałe 4x4 (a nie jakieś tam coś tam jak w ASX ), rozkład 50/50 na sztwyno bez centralnego dyfra, na osiach dyfry otwarte, a jeden z "małych" ma nawet opcję ustawienia opóźnienia reakcji tylnej osi przy ruszaniu, żeby nie odfrunął
|
|
|