To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander Turbo LPG

plecho1 - 02-02-2022, 11:14

Interfejs kosztuje około 50zł a program od LPG można pobrać ze strony producenta sterownika.
tościk - 02-02-2022, 11:34

Dzięki za pomysły, w wolnej chwili będę testował dalej. Nawet udało mi się kompa na podmianę zdobyć, więc pewnie też spróbuję.
plecho1 - 02-02-2022, 14:56

Sama podmianka nic nie da, trzeba by nastawy ze starego zgrać do pliku i w nowy je wgrać.
tościk - 02-02-2022, 20:12

Wiem, tak zrobiłem ;) Zobaczymy, czy coś zmieni. Jak nie, to będę drążyć temat reduktora.
plecho1 - 03-02-2022, 22:59

Reduktory. a dokładniej, regulatory ciśnienia to dosyć precyzyjne mechanizmy i czasem drobny błąd może powodować niestabilną pracę.
tościk - 04-02-2022, 09:37

Ano. I chyba w stronę reduktora będę dalej spoglądał. Drugi dzień jeżdżę po podmianie kompa i pierwszego dnia miałem ewidentne szarpanie, ale krótkotrwałe. Dzisiaj obyło się bez szarpania, chociaż był moment, gdzie widziałem, że mi z rury mocniej kopci. Wygląda więc na to, że jak temperatura na zewnątrz wzrosła, bo od dwóch dni robi się stopniowo cieplej, to problem się zmniejszył. Przynajmniej jeśli chodzi o jazdę zimnym autem, bo nie jechałem jeszcze dłuższej trasy, żeby sprawdzić jak będzie wszystko dobrze nagrzane.
Ale musi coś popuszczać gaz, bo jak podjechałem do sklepu na 15 minut i potem odpalałem, to zdławiło silnik, tak że prawie zgasł.
I jeszcze mi się przypomniał ciekawy objaw, że parę dni temu jak pociągnąłem auto tak do 6k obrotów, odpuściłem gaz, żeby sobie na biegu leciało do skrzyżowania, to jak przy dohamowaniu wysprzęgliłem, to też silnik prawie zgasł, tak go przydławiło.

plecho1 - 04-02-2022, 21:23

Jak możesz to nagraj oscyloskop w programie od LPG z momentu wystąpienia problemu to będzie można coś więcej powiedzieć czy to reduktor czy może coś innego. Popuszczanie gazu przez reduktor w podciśnienie można sugerować te problemy z odpalaniem. Można to łatwo potwierdzić, zaraz po zgaszeniu auta zdejmij przewód podciśnieniowy idący z reduktora do czujnika ciśnienia, zdejmij z czujnika i włóż go do szklanki z wodą. Jak pojawią się bąbelki to reduktor puszcza w podciśnienie i jest oczywiście niesprawny bo tym przewodem nic nie powinno się wydostawać.
tościk - 21-03-2022, 10:35

No to z braku czasu i możliwości na dogłębne diagnozy wpadł nowy reduktor. Tym razem Magic 3. Auto zdecydowanie lepiej pracuje, minęło wiele problemów.
Aczkolwiek zastanawia mnie kwestia jakości paliwa, bo na jakieś 1,5 tygodnia przed wymianą po kilku miesiącach w końcu zmieniłem stację. Tak to kilka miesięcy zawsze tankowałem na jednym i tym samym circle k, ostatnio różnie jakiś amic, orlen, nawet znana mi prywatna stacja i problem z wypadającym zapłonem się przez ten czas nie pojawił.
Także jak się upewnię, że tak po miesiącu na nowym reduktorze wszystko śmiga cacy, to z ciekawości wrócę na tego circle k i sprawdzę, czy może mają jednak gaz słabej jakości.

Krzyzak - 21-03-2022, 10:56

Dawniej Statoil miał gaz świetnej jakości. A obecnie nie wiem, bo circle K to jedna z najdroższych stacji i tam nie tankuję.
tościk - 21-03-2022, 11:35

Generalnie na gazie z circle k sporo przejeździłem, trasy/miasto, tankowanie w różnych miejscach w kraju i nigdy problemów nie miałem. Z cenami mają różnie na różnych stacjach, ja akurat miałem to szczęście, że zawsze jeden z tańszych lpg mieli na mojej drodze.
Może coś im się pokaszaniło w Łodzi i okolicach. Ale to w sumie tylko trop poboczny, tak jak pisałem wymaga potwierdzenia.

best_x_treme - 29-05-2022, 09:57

I was thinking if I should put a LPG installation into my car. I don't drive much, around 5.000 km/year, but the cost of gasoline increase a lot lately, as you all know. Make sense at this mileage to put in on LPG? Cost of installation around 1.000 euro.

Secondly, I can't find anybody here to do an AFR tunning... So I was thinking to set the LPG to switch to gasoline from 4.000 RPM, to protect the engine. Will that be safe without AFR, what you think?

Bzyk_R1 - 29-05-2022, 22:56

best_x_treme,

At current fuel prices, the cost of LPG installation in Outlander Turbo will be reimbursed after 10,000 kilometers, which in your case is 2 years. When it comes to tuning with AFR, engine speed is not the problem. The broadly understood engine load and supercharging are important. Setting the switch to gasoline at 4000rpm will not solve the problem. There will be many road situations where the engine is fully loaded and boosted below this limit. For example, overtaking in 4th gear or accelerating hard on the highway in 5th gear. This will increase the boost and change the fuel / air mixture in a way that can damage the engine. The EGT rises, it can melt the spark plugs, which in turn can fall into the cylinders. Setting the rpm limit after which it will switch to gasoline at 4000 will not solve the AFR problem.

best_x_treme - 30-05-2022, 08:56

Thanks a lot Bzyk for the clear explanation :) , I understand now that I shouldn't go on LPG without a proper tuning.

Can you tell me how much costs an AFR tuning in Poland? I've found something locally, asking 200 euro, AFR + dyno, not very cheap, I presume :| .

W@sio - 30-05-2022, 10:16

best_x_treme napisał/a:
Can you tell me how much costs an AFR tuning in Poland?

Well, every good LPG installer should do it after installing LPG for free (it should be calculated in the price of LPG setup). It doesn't need dyno if You just want to calibrate LPG properly. It should be also repeted after like 1000km on LPG, due to LPG parts change a bit its properities after mounting. Every time my LPG magician checks my LPG maps with AFR, it costs me a bottle of scotch, or like 50PLN. In normal conditions it would cost like 100PLN i guess :-)

But if You want to tune your ECU and make more HP and Nm, not calibrate LPG, it costs more or less 1300PLN.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group