Forum ogólne - Benzyna czy diesel
Robson86 - 18-11-2006, 23:20
arturro napisał/a: | popatrz na samochody ktore przed toba jezdza ile widzisz turbo benzyny, a ile widzisz turbo diesli z bezposrednim wtryskiem? 1 na 10? moze dlatego mniej sie psuja bo jest ich mniej? |
i Robert Bryl napisał/a: | Generalnie się nie dziwie - ze względu na stosunek populacji turbobenzyn do populacji turbodizli |
-szczerze, to 1 na 32 samochody (oprocz roznego rodzaju skod, VW)- to wrecz rzadkosc )
Nie chodzi mi o populacje na ulicach!...tylko o statystyke!!! np. na 100 000 aut ile ma jakies usterki/zepsuje sie!! Soryy ale t. diesle przoduja...(z tego powodu ze w dzisiejszych dieslach jest kupa zaawansowanej techniki ktora potrafi nawalic)
arturro napisał/a: | co do wtryskiwaczy to slyszales o turbo benzynie z bezposerdnim wtryskiem (oprocz nowych jednostek), no ja tez nie wiec moze dlatego nie padaja wtryski |
..nie slyszalem, ale slyszalem ze jakies marki juz nad tym pracuja
arturro napisał/a: | bo silnik napewno dluzej pojezdzi od benzyny. |
...co do tego to sie nie zgodze. Owszem kiedys byly takie diesle czy Turbo diesle ktorymi mozna bylo objezdzic kilkaset a nawet wiecej KM i nic sie nie dzialo... ale to byly inne czasy. Teraz technika poszla naprzod-nie liczy sie jakosc tylko ilosc i moc (KM)!! Wszystkie nowoczesne diesle zrobily sie bardzo delikatne, wrazliwe na jakosc paliffka, wtryskiwacze itp. Sorry ale inne zdanie na ten temat- W turbo benzynie po np.200 000 pojdzie turbo i to wszystko<--to oczywiscie jest przyklad.
Pozdroo i przepraszam za OT
Anonymous - 18-11-2006, 23:45
Robson86 napisał/a: |
Nie chodzi mi o populacje na ulicach!...tylko o statystyke!!! np. na 100 000 aut ile ma jakies usterki/zepsuje sie!! Soryy ale t. diesle przoduja...(z tego powodu ze w dzisiejszych dieslach jest kupa zaawansowanej techniki ktora potrafi nawalic) |
A jak zrobisz statystyke bez populacji???
Turbodizle są jak pisałem często niedopracowane. I na dodatek to ulubione maszyny firmowe...
W turbobenzynach tez jest kupa zaawansowanej technik, potencjalnie tak samo psujneji. Tyle, że zwykle i producent i gwarant i serwis inaczej traktuje Saaba turbo aero lub Volvo T5 od szarego Focusa... Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo...
pzdrw.
Rafal_Szczecin - 18-11-2006, 23:51
a ja Wam powiem ,ze diesle to nasza przyszlosc, widzac po tym co sie dzieje .
a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW
(1,9 TDi - jest najlepszy, w odmianie 140 konnej i 6 biegowa manualna skrzynia biegow poprostu wymiata )
calkiem niezly jest tez ze tak napisze zwykly 1,9 TDi - 90 konny z 5 biegowa manualna skrzynia ( taki silniczek z taka skrzynia siedzi w tymczasowym srodku transportu - skodzie octavii z grudnia 2001 , i pracuje bardzo fajnie ,mozei klekocze i ma niska kulturke pracy,ale jest bardzo fajny, zreszta tak samo jak cale auto, 170 tys przebiegu i nic wiekszego jeszcze przy niej nie bylo robione - turbawka dziala jak trzeba, nigdy nie wymieniana/regenerowana )
Robson86 - 19-11-2006, 00:28
Robert Bryl napisał/a: | Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo... |
...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki??
Rafal_Szczecin napisał/a: | a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW |
Honda, Toyota, Ford tez robia bez tragedii diesle....
Nie zrozumcie mnie zle, ostatnia rzecza ktora chce jest klucenie sie z Wami, ale mam troszke odmienne zdanie na temat T.diesli i gasu. Jesli kogos urazilem-przepraszam .
Big Pozdro 4 ALL &respect
Rafal_Szczecin - 19-11-2006, 00:38
ja napisalem jaki diesel jest wg mnie najlepszy, wcale nie mowie, ze np. diesel toyoty (ten ktory siedzi w avensisie D-4D )jest zly
mnie sie tam wydaje, ze nikogo nie uraziles,kazdy ma prawo do swojego zdania, ale tak jak napisalem wyjade mi sie , ze diesle to nasza przyszlosc, przy spalaniu na trasie rzedu 5 litrow przy predkosci ok. 160 (wiadomo, 140 i 120 tez bylo trasa ok 120 kilometrow)
( znajdzie mi ktos benzyniaka, lub t.benzyniaka ktory przy tej predkosci spalalby srednio 5 litrow na setke ? )
Anonymous - 19-11-2006, 00:43
Robson86 napisał/a: | ...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki??
|
moze to ze do silnika ktory sie i tak psuje ktos dolozyl jeszcze turbo
Robson86 - 19-11-2006, 01:22
Rafal_Szczecin napisał/a: | ja napisalem jaki diesel jest wg mnie najlepszy, wcale nie mowie, ze np. diesel toyoty (ten ktory siedzi w avensisie D-4D )jest zly |
...ale ja nie powiedzialem, ze ty powiedziales ze w/w diesle sa zle!! Napisalem tylko ze tamte tez sa konkurencyjne
arturro napisał/a: | moze to ze do silnika ktory sie i tak psuje ktos dolozyl jeszcze turbo |
-...iiiiii tak pozostaje przy zdaniu ze t.benzynka sie mniej psuje
cyt.Hubeeert
opinie sa jak......kazdy ma swoja
I tym optymistycznym akcentem koncze moja wypowiedz hehe
Pozdrawiam
saphire - 19-11-2006, 07:58
Rafal_Szczecin napisał/a: | a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW
(1,9 TDi - jest najlepszy, w odmianie 140 konnej i 6 biegowa manualna skrzynia biegow poprostu wymiata ) |
Nie wiem czy ci wiadomo że VW ogłosił wycofanie się z produkcji silników na pompowtryskiwaczach - zbyt wielki klekot i zbyt twarda praca co się nie podoba użytkownikom no i nie za bardzo pasuje to do usportowionych autek tak że przechodzą chyba na commonrail.
Anonymous - 19-11-2006, 08:41
Rafal_Szczecin napisał/a: | kazdy ma prawo do swojego zdania, ale tak jak napisalem wyjade mi sie , ze diesle to nasza przyszlosc, przy spalaniu na trasie rzedu 5 litrow przy predkosci ok. 160 |
nie jestem chyba w temacie-jakiz to samochod spala tyle ropy?bo np.kolegi octavia tdi przy takich predkosciach spala 2 x wiecej...
Anonymous - 19-11-2006, 10:31
Robson86 napisał/a: | Robert Bryl napisał/a: | Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo... |
...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki?? |
Z tego samego powodu, dlaczego zawodny jest 2.2dCi. Pospiech i cięcie kosztów. W dizlu reno tez nie padaja tłoki, wał itede. - pada turbina. W HDI 2.0 padało koło pasowe. Itede, a bloki silnika to stare sprawdzone niezawodne do bólu konstrukcje.. Stąd się bierze zawdodnośc dizli. I stad, że kierownicy nie potrafia się często z turbina obchodzić. W turbobenzynie też
Robson86 napisał/a: |
Nie zrozumcie mnie zle, ostatnia rzecza ktora chce jest klucenie sie z Wami, ale mam troszke odmienne zdanie na temat T.diesli i gasu. Jesli kogos urazilem-przepraszam .
|
Nikogo nie uraziłeś. Ja jestem jednym z największych przeciwników dizli. Ale po prostu IMO zeznajesz nieprawde. Nie widze powodu dlaczego turbobenzyna miała by z definicji być mniej awaryjna do turbodizla.
Pzdrw.
Anonymous - 19-11-2006, 10:38
Co jest mniej awaryjne diesel czy benzyna? Oczywiscie diesel. To teraz pytanie co jest mniej awaryjne td czy tb? Jezeli padnie odpowiedz ze tb to ja nie mam wiecej pytan I nie podawajcie ze przyklad silnika renault prosze A zwlaszcza 2.2
Anonymous - 19-11-2006, 22:11
dylson napisał/a: | Co jest mniej awaryjne diesel czy benzyna? Oczywiscie diesel. |
Czemu? I Czemu oczywiście?
Pzdrw.
Hubeeert - 19-11-2006, 22:14
On pisze o starych dieslach jeszcze z komorą wstępną i pompą wirową To faktycznie 1,5mln kilometrów potrafiło zrobic
Anonymous - 19-11-2006, 22:25
i np. diesle z obecnych ciezarowek
Anonymous - 20-11-2006, 10:48
Dla mnie turbo benzyna to ideał silnika, choć wiem że turbina to turbina i psuć się może tak samo jak w dieslu. Miałem okazję pojeździć na zmianę swoją Laguna 1.9 dCi i identyczną 2.0T, mającą zresztą identyczny moment obrotowy. Oba ładnie ciagną od 2000 obr, z tym że moja dostaje lekkiej zadyszki już przy 3500, a zupełnie wymięka niewiele powyżej 4000, natomiast TB ciągnie pięknie aż do 6000. Przy tym jest cichusieńka. Samochód ten należy do mojego kolegi i został kupiony na samym początku produkcji 2.0T. Nie ma z nim żadnych, najmniejszych nawet kłopotów. Warto jednak wspomnieć że żabojady zdecydowały o wprowadzeniu wodnego chłodzenia tej turbinki, co nie ma miejsca w dCi.
Co do VW: rezygnacja z pompowtrysków spowodowana jest nie tyle chęcią podwyższenia kultury pracy silnika, co niemożnością spełnienia (przy sensownych kosztach) kolejnych wchodzących norm czystości spalin. I drugie: VW chyba jako jedyny produkuje seryjnie turbo benzynę z bezpośrednim wtryskiem (TFSI). Niech pojeźdżą te samochody ze 2-3 latka, to będzie można coś powiedzieć o ich niezawodnosci.
|
|
|