To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Benzyna czy diesel

Robson86 - 18-11-2006, 23:20

arturro napisał/a:
popatrz na samochody ktore przed toba jezdza ile widzisz turbo benzyny, a ile widzisz turbo diesli z bezposrednim wtryskiem? 1 na 10? moze dlatego mniej sie psuja bo jest ich mniej?

i
Robert Bryl napisał/a:
Generalnie się nie dziwie - ze względu na stosunek populacji turbobenzyn do populacji turbodizli

-szczerze, to 1 na 32 samochody (oprocz roznego rodzaju skod, VW)- to wrecz rzadkosc :mrgreen: )
Nie chodzi mi o populacje na ulicach!...tylko o statystyke!!! np. na 100 000 aut ile ma jakies usterki/zepsuje sie!! Soryy ale t. diesle przoduja...(z tego powodu ze w dzisiejszych dieslach jest kupa zaawansowanej techniki ktora potrafi nawalic)
arturro napisał/a:
co do wtryskiwaczy to slyszales o turbo benzynie z bezposerdnim wtryskiem (oprocz nowych jednostek), no ja tez nie wiec moze dlatego nie padaja wtryski

..nie slyszalem, ale slyszalem ze jakies marki juz nad tym pracuja
arturro napisał/a:
bo silnik napewno dluzej pojezdzi od benzyny.

...co do tego to sie nie zgodze. Owszem kiedys byly takie diesle czy Turbo diesle ktorymi mozna bylo objezdzic kilkaset a nawet wiecej KM i nic sie nie dzialo... ale to byly inne czasy. Teraz technika poszla naprzod-nie liczy sie jakosc tylko ilosc i moc (KM)!! Wszystkie nowoczesne diesle zrobily sie bardzo delikatne, wrazliwe na jakosc paliffka, wtryskiwacze itp. Sorry ale inne zdanie na ten temat- W turbo benzynie po np.200 000 pojdzie turbo i to wszystko<--to oczywiscie jest przyklad.
Pozdroo i przepraszam za OT :?

Anonymous - 18-11-2006, 23:45

Robson86 napisał/a:

Nie chodzi mi o populacje na ulicach!...tylko o statystyke!!! np. na 100 000 aut ile ma jakies usterki/zepsuje sie!! Soryy ale t. diesle przoduja...(z tego powodu ze w dzisiejszych dieslach jest kupa zaawansowanej techniki ktora potrafi nawalic)


A jak zrobisz statystyke bez populacji???

Turbodizle są jak pisałem często niedopracowane. I na dodatek to ulubione maszyny firmowe...
W turbobenzynach tez jest kupa zaawansowanej technik, potencjalnie tak samo psujneji. Tyle, że zwykle i producent i gwarant i serwis inaczej traktuje Saaba turbo aero lub Volvo T5 od szarego Focusa... Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo...

pzdrw.

Rafal_Szczecin - 18-11-2006, 23:51

a ja Wam powiem ,ze diesle to nasza przyszlosc, widzac po tym co sie dzieje .

a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW
(1,9 TDi - jest najlepszy, w odmianie 140 konnej i 6 biegowa manualna skrzynia biegow poprostu wymiata )

calkiem niezly jest tez ze tak napisze zwykly 1,9 TDi - 90 konny z 5 biegowa manualna skrzynia ( taki silniczek z taka skrzynia siedzi w tymczasowym srodku transportu - skodzie octavii z grudnia 2001 , i pracuje bardzo fajnie ,mozei klekocze i ma niska kulturke pracy,ale jest bardzo fajny, zreszta tak samo jak cale auto, 170 tys przebiegu i nic wiekszego jeszcze przy niej nie bylo robione - turbawka dziala jak trzeba, nigdy nie wymieniana/regenerowana )

Robson86 - 19-11-2006, 00:28

Robert Bryl napisał/a:
Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo...

...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki??

Rafal_Szczecin napisał/a:
a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW

Honda, Toyota, Ford tez robia bez tragedii diesle....

Nie zrozumcie mnie zle, ostatnia rzecza ktora chce jest klucenie sie z Wami, ale mam troszke odmienne zdanie na temat T.diesli i gasu. Jesli kogos urazilem-przepraszam 8) .
Big Pozdro 4 ALL &respect :mrgreen:

Rafal_Szczecin - 19-11-2006, 00:38

ja napisalem jaki diesel jest wg mnie najlepszy, wcale nie mowie, ze np. diesel toyoty (ten ktory siedzi w avensisie D-4D )jest zly

mnie sie tam wydaje, ze nikogo nie uraziles,kazdy ma prawo do swojego zdania, ale tak jak napisalem wyjade mi sie , ze diesle to nasza przyszlosc, przy spalaniu na trasie rzedu 5 litrow przy predkosci ok. 160 (wiadomo, 140 i 120 tez bylo :P trasa ok 120 kilometrow)
( znajdzie mi ktos benzyniaka, lub t.benzyniaka ktory przy tej predkosci spalalby srednio 5 litrow na setke ? )

Anonymous - 19-11-2006, 00:43

Robson86 napisał/a:
...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki??


moze to ze do silnika ktory sie i tak psuje ktos dolozyl jeszcze turbo :?:

Robson86 - 19-11-2006, 01:22

Rafal_Szczecin napisał/a:
ja napisalem jaki diesel jest wg mnie najlepszy, wcale nie mowie, ze np. diesel toyoty (ten ktory siedzi w avensisie D-4D )jest zly

...ale ja nie powiedzialem, ze ty powiedziales :D ze w/w diesle sa zle!! Napisalem tylko ze tamte tez sa konkurencyjne :mrgreen:
arturro napisał/a:
moze to ze do silnika ktory sie i tak psuje ktos dolozyl jeszcze turbo

-...iiiiii tak pozostaje przy zdaniu ze t.benzynka sie mniej psuje :mrgreen: :mrgreen:

cyt.Hubeeert
opinie sa jak......kazdy ma swoja :mrgreen: :mrgreen:
I tym optymistycznym akcentem koncze moja wypowiedz :mrgreen: :D :D hehe
Pozdrawiam

saphire - 19-11-2006, 07:58

Rafal_Szczecin napisał/a:
a najlepszy diesla robi wg mnie koncert VW
(1,9 TDi - jest najlepszy, w odmianie 140 konnej i 6 biegowa manualna skrzynia biegow poprostu wymiata )


Nie wiem czy ci wiadomo że VW ogłosił wycofanie się z produkcji silników na pompowtryskiwaczach - zbyt wielki klekot i zbyt twarda praca co się nie podoba użytkownikom no i nie za bardzo pasuje to do usportowionych autek tak że przechodzą chyba na commonrail.

Anonymous - 19-11-2006, 08:41

Rafal_Szczecin napisał/a:
kazdy ma prawo do swojego zdania, ale tak jak napisalem wyjade mi sie , ze diesle to nasza przyszlosc, przy spalaniu na trasie rzedu 5 litrow przy predkosci ok. 160

nie jestem chyba w temacie-jakiz to samochod spala tyle ropy?bo np.kolegi octavia tdi przy takich predkosciach spala 2 x wiecej...

Anonymous - 19-11-2006, 10:31

Robson86 napisał/a:
Robert Bryl napisał/a:
Gdyby do foki wsadzili turbobenzyne i wypuścili to w cenie turbodizla to nie sądzę, aby było to bardzo trwałe cudo...

...ciekawe dlaczego??
-zmniejszyliby tloki, daliby trefna turbine, plastikowy wal korbowy??-sory za ironie ale nie rozumiem co mozna zepsuc w turbo benzynie-wypuszczajac autko z fabryki??


Z tego samego powodu, dlaczego zawodny jest 2.2dCi. Pospiech i cięcie kosztów. W dizlu reno tez nie padaja tłoki, wał itede. - pada turbina. W HDI 2.0 padało koło pasowe. Itede, a bloki silnika to stare sprawdzone niezawodne do bólu konstrukcje.. Stąd się bierze zawdodnośc dizli. I stad, że kierownicy nie potrafia się często z turbina obchodzić. W turbobenzynie też :-)



Robson86 napisał/a:

Nie zrozumcie mnie zle, ostatnia rzecza ktora chce jest klucenie sie z Wami, ale mam troszke odmienne zdanie na temat T.diesli i gasu. Jesli kogos urazilem-przepraszam 8) .

Nikogo nie uraziłeś. Ja jestem jednym z największych przeciwników dizli. Ale po prostu IMO zeznajesz nieprawde. Nie widze powodu dlaczego turbobenzyna miała by z definicji być mniej awaryjna do turbodizla.

Pzdrw.

Anonymous - 19-11-2006, 10:38

Co jest mniej awaryjne diesel czy benzyna? Oczywiscie diesel. To teraz pytanie co jest mniej awaryjne td czy tb? Jezeli padnie odpowiedz ze tb to ja nie mam wiecej pytan :P I nie podawajcie ze przyklad silnika renault prosze :lol: A zwlaszcza 2.2 :mrgreen:
Anonymous - 19-11-2006, 22:11

dylson napisał/a:
Co jest mniej awaryjne diesel czy benzyna? Oczywiscie diesel.

Czemu? I Czemu oczywiście?

Pzdrw.

Hubeeert - 19-11-2006, 22:14

On pisze o starych dieslach jeszcze z komorą wstępną i pompą wirową ;-) To faktycznie 1,5mln kilometrów potrafiło zrobic ;-)
Anonymous - 19-11-2006, 22:25

i np. diesle z obecnych ciezarowek
Anonymous - 20-11-2006, 10:48

Dla mnie turbo benzyna to ideał silnika, choć wiem że turbina to turbina i psuć się może tak samo jak w dieslu. Miałem okazję pojeździć na zmianę swoją Laguna 1.9 dCi i identyczną 2.0T, mającą zresztą identyczny moment obrotowy. Oba ładnie ciagną od 2000 obr, z tym że moja dostaje lekkiej zadyszki już przy 3500, a zupełnie wymięka niewiele powyżej 4000, natomiast TB ciągnie pięknie aż do 6000. Przy tym jest cichusieńka. Samochód ten należy do mojego kolegi i został kupiony na samym początku produkcji 2.0T. Nie ma z nim żadnych, najmniejszych nawet kłopotów. Warto jednak wspomnieć że żabojady zdecydowały o wprowadzeniu wodnego chłodzenia tej turbinki, co nie ma miejsca w dCi.
Co do VW: rezygnacja z pompowtrysków spowodowana jest nie tyle chęcią podwyższenia kultury pracy silnika, co niemożnością spełnienia (przy sensownych kosztach) kolejnych wchodzących norm czystości spalin. I drugie: VW chyba jako jedyny produkuje seryjnie turbo benzynę z bezpośrednim wtryskiem (TFSI). Niech pojeźdżą te samochody ze 2-3 latka, to będzie można coś powiedzieć o ich niezawodnosci.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group