To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Polarny ninja

rosomak1983 - 03-02-2009, 20:02

pawela napisał/a:
Tylko glebe mu i masz piękny JDM

londolut napisał/a:
a za resztę kup sprężyny :D

moze obetne spręzyny albo kupie komplet spręzyn tylko najbardziej mnie wkurze ze trzeba bedzie ustawiac zbierzność z przodu....
PS nie mam zamiaru sprzedawac białych :P hijoinów tez nie!!! Panowie nie bede jezdził cały rok na jednych felgach nie badzcie staromodni :badgrin:

londolut - 03-02-2009, 20:08

rosomak1983, to kupisz sobie stalówki na zimę :D Hi$^%#$^@& wyglądają marnie przy tych białasach :roll:
pawela - 03-02-2009, 20:15

zbieżność po wymianie sprężyn? Ja nie ustawiałem. Zbieżność to przede wszystkim prawo/lewo a nie pochylenie ;)

Springi MEAD na allegro są za 400zł. Ja bym brał :D

rosomak1983 - 03-02-2009, 20:23

pawela napisał/a:
zbieżność po wymianie sprężyn? Ja nie ustawiałem. Zbieżność to przede wszystkim prawo/lewo a nie pochylenie ;)

no wiec jak to jest w końcu???? :shock:

pawela - 03-02-2009, 20:28

na chłopski rozum:
geometria to pochylenie kół
zbieżność to 'skręcenie' kół

u nas nie reguluje się z przodu geometrii

Rafal_Szczecin - 04-02-2009, 01:16

rosomak1983 napisał/a:
moze obetne spręzyny

zycze powodzenia ,moze jeszcze lepiej wez je "sciagnij" za pomoca sciagaczy do sprezyn ktore znajdziesz na allegro za 10pln wtedy tez bedziesz miec glebe, a koszt duzo nizszy, tylko nie chcialbym Cie spotkac na mojej drodze , wtedy kiedy taki sciagacz Ci peknie .
w sprezynach tez nie powinno obcinac sie zwoi

opchnij chinolce bo na nich wyglada smiesznie, opchnij biale bo sa za male i kup cos porzadnego w rozmiarze minimum 15' ( bo jak sam mowisz 16' jest dla Ciebie za duze) pomaluj je na bialo tak jak zrobiles to z tymi i masz super wyglad .

Anonymous - 04-02-2009, 01:22

Rafal_Szczecin, przeciez nie narusza sie obcieciem zwoja konstrukcji sprezyn nie robia sie slabsze ani mocniejsze, a kto tu gdzies pisal o sciagaczach za 10 zloty ? sam to napisales i jeszcze wyskoczyles na niego ... ;p
Rafal_Szczecin - 04-02-2009, 01:27

nie wyskoczylem tylko poprostu jak cos robic to porzadnie .
obciecie sprezyn powoduje, ze amortyzator zaczyna calkiem inaczej pracowac .
skoro ktos przewidzial, ze sprezyna ma miec tyle i tyle zwoi to ma tak byc a nie ja naruszamy, jak chcemy obnizyc samochod to rownie dobrze mozeby zalac mu progi betonem , tez siadzie, tylko po co ?

jezeli chce sie obnizyc, to tylko i wylacznie sprezynami do tego przystosowanymi.

rafq - 04-02-2009, 01:28

miziek napisał/a:
Rafal_Szczecin, przeciez nie narusza sie obcieciem zwoja konstrukcji sprezyn nie robia sie slabsze ani mocniejsze, a kto tu gdzies pisal o sciagaczach za 10 zloty ? sam to napisales i jeszcze wyskoczyles na niego ... ;p


Kontrukcji nie naruszysz, ale sprężynę potraktuj jako całość. Wyobraź sobie że każdy jej zwój odpowiada za coś innego i wszystkie są potrzebne :D Widziałeś kiedyś sprężynkę od długopisu? Jak gęsto rozłożone są zwoje na końcach ? :)

Bez urazy, pozdro!

londolut - 04-02-2009, 01:38

Rafal_Szczecin napisał/a:
jezeli chce sie obnizyc, to tylko i wylacznie sprezynami do tego przystosowanymi.
Jestem tego samego zdania co Rafałowie ;)

Tłumaczono już Piotrkowi bardzo obszernie http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#418842 :)

rosomak1983 - 04-02-2009, 02:48

pepi ma tak zrobione w dwóch autach!!! I to własnie przez jego wypowiedz znowu skłaniam sie ku obcieciu (max 0.5-1 zwój)Decyzji nie podjąłem jeszcze.Zreszta jak ktos chce sie wypowiedziec jeszcze na temat sprężyn to zapraszam na dyskusje do linku podanego przez londoluta :wink:

Aha I jeszcze jedno co do felg to te zestawy które mam sa swietne jestem z nich megazadowolony i nie mam zamiaru sprzedawac itp etc :finga:

stary alfer - 04-02-2009, 07:40

Rafal_Szczecin napisał/a:
jak chcemy obnizyc samochod to rownie dobrze mozeby zalac mu progi betonem , tez siadzie


Rafal_Szczecin, gdzie to robią w Szczecinie i za ile? :D :D :P

mkm - 04-02-2009, 13:19

Rafal_Szczecin napisał/a:

obciecie sprezyn powoduje, ze amortyzator zaczyna calkiem inaczej pracowac .

Tak jest. Oprocz tego Wy zastanawiacie sie jak amortyzator bedzie pracowac, a nikogo nie interesuje jak pracowac bedzie sama sprezyna. Wejdzcie sobie na byle jaka strone z „krotkimi” sprezynami potem porownajcie ze swoimi i znajdzcie roznice.
Sprezyn sie nie ucina! I koniec tematu.
rosomak1983, chcesz uciac – tnij. Tylko sie tym nie chwal, a potem sie zal, ze cos sie dzieje/stalo. Dla mnie to jest glupota i tyle.

rosomak1983 - 04-02-2009, 13:30

mkm, ja narazie nic nie chce robic niewiem czy wogóle chce obniżac bo wole nie spotykac sie z krawęznikami. Zapodałem sprawe włąsnie zeby sie dowiedziec ale odniescie sie do tego co napisał pepi... :wink:
pawela - 04-02-2009, 14:56

jeszcze co do sprężyn:
sam mam sportowe H&R -35/-30 przy olejowych amortyzatorach - gdy zakładałem sprężyny amorki miały rok i po ok 85% sprawności. Po roku straciły kilka procent, czyli wszystko jest w normie, standardowo się zużywają.
rosomak1983, jest jeszcze jedna opcja:

kilka lat temu, gdy u ojca w Cordobie 'usiadł' tył, pojechaliśmy to przysłowiowego kowala, który za 20 czy 30zł/szt 'rozkręcił' nieco sprężyny, czyli je rozciągnął. Możesz popytać, na pewno robi się to też w drugą stronę



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group