To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks

nietoperek - 04-02-2011, 13:42

Cytat:
Polak potrafi :) Jakbyś był oryginalnym angolem to pewnie byś zamawiał klucz z USA :P


Raczej oddał by do serwisu żeby mu to zrobili :P

P.S.
Dziwne te sklepy jak nie mieli takiego klucza :/

robertdg - 04-02-2011, 14:29

swinks_UK napisał/a:
zdesperowany kupiłem plaszczaka 25mm i go w domu dojechałem pilnikiem na 1 cal. Potem pół godzinki i wszystkie węże pięknie dociągnięte.
Trzeba sobie jakos radzić, powiedział rolnik zawiązując buta dżdżownicą ;-)
swinks_UK - 04-02-2011, 19:00

Dodatkowo ciekawe spostrzeżenie:
- filtr oleju (jego jakość) ma wpływ na hałas popychaczy.

Otóż, w zeszłym roku po raz pierwszy zastosowałem filtr K&N (do tej pory zawsze szedł Amsoil), no i popychacze mi grały aż do pełnego nagrzania silnika, nawet do 20 minut. Po około 5 tygodniach ten uciążliwy objaw ustąpił i cieszyłem się ciszą. Całego zjawiska nie kojarzyłem z filtrem, bo w tym czasie wiele innych robótek było zrobionych w silniku.
Aż do teraz.
Znowy przy wymianie oleju założyłem K&N, no i znowu to samo, diesel z traktora aż do nagrzania się. Korzystając z okazji zakładania sandwich plate, zmieniłem filtr na oryginalny Mitsubishi co miałem w zapasie. Odpaliłem i cisza jak makiem zasiał.

Tak więc może i K&N ma jakąś super technologię do swych filtrów, ale jak widać nie idzie ona w parze z silnikami Mitsu.

swinks_UK - 06-02-2011, 12:35

Kolejny update. :D

Wczoraj pojechałem do Guildford na klubowy Rolling Road Day. Jedna z ważniejszych imprez klubowych i okazja do pomierzenia i zbadania zdrowia swego auta. Łącznie zjawiło się coś ponad 30 aut (dzięki temu na rolkach padł rekord w ilości aut). Póki co ClubVR4 od wczoraj posiada rekord największej ilości aut zmierzonej w ciągu jednego dnia na pojedynczym dyno. To też zasługa Bena z Eurospecu, który soją załogą tak dowodził, że to było możliwe. Poza tym, była pizza z take-awaya. Były problemy z zamówieniem, bo gościu słysząc zamówienie przez telefon na 40+ od razu kwitował "you having a piss..." i trzaska słuchawką, dopiero za 3 razem Dominos przyjęło zamówienie. :)
Były wyśmienite kanapki od Leszka (shinai) - Lechu, podziękuj Anie! :D
Polski gang w CVR4 sie powiększył, przybył Filip (Davidian Filth) ze swoim Legnum. Szkoda że Krzysiek (jkrzysztof80) się wystraszył rolek i nie przyjechał. :P

Jeśli chodzi o mój samochód... Od wczoraj pełny manual. Nutter_John sflashował kompa obrazem manuala i etap konwersji został zakończony. Nie zdążyłem naprawić tylko ogromnego przedmuchu na wydechu za tylnym turbo. Dźwiek piękny, ale niezbyt zdrowy dla auta. Mimo to zdecydowałem się zrobić dyno. Ben ostrzegał mnie, ze wyniki będą raczej o kant tyłka rozbić i po naprawie wydechu i tak trzeba będzie jeszcze raz stroić kompa, ale co tam, wszyscy jada na rolkach, to czemu nie?
Wynik... całkiem przyzwoity.
227.2 HP na kołach!
Nieźle, nieźle... drugi wynik dnia na kołach w kategorii VR4 (nr1 był Nick Mann z 234 HP na kołach).
To wszystko z dziurawym wydechem, i kompensacją paliwa (dolny zakres obrotów - afr w okolicy 12:1, gdzie zazwyczaj powinien być 13:1.
Całość przy doładowaniu 1 bara.
Generalnie, po załataniu wydechu potencjał na jakieś 5 do 8 HP na kołach więcej. Jest dobrze :D
A moment obrotowy? Fantastyczne 350lb*ft :mrgreen:

Do zrobienia więc wydech i poprawienie pedału sprzegła. Jest jakoś wyjątkowo twardy i za wysoko. Być moze założone zostały clutch master i slave cylinder z evo i przez inną długość taki efekt. Trudno, trzeba pokombinować. A jakby co to da się z tym, żyć :wink:

Na koniec kilka wydruków:



Jogurt - 06-02-2011, 13:41

Tomek a pamietasz jak sie manualem jeździ ? :D
swinks_UK - 06-02-2011, 13:53

Uczę się :D
Już raz sobie wiochy narobiłem. Podjechałem do świateł przed rondem i jak zwykle lewa noga "odpoczywa" na podnóżku, prawa noga na hamulec, auto zrobiło prrrr... i zgasło :oops:
Wstyd i masakra, bo w centrum miasta.
Póki co irytuje mnie ten pedał sprzęgła. Jest za wysoko i chyba jednak za twardy. Samo sprzęgło łapie jak należy.

Wszyc - 06-02-2011, 14:59

swinks_UK napisał/a:
i chyba jednak za twardy.


Wydaje Ci się po prostu lewa noga słaba trenuj! na siłownie! :D

kochajj - 06-02-2011, 15:55

piękne wyniki... aż nie moge się doczekać jak mój z manualem bedzie jeździł...
jkrzysztof80 - 07-02-2011, 22:51

swinks_UK napisał/a:
Szkoda że Krzysiek (jkrzysztof80) się wystraszył rolek i nie przyjechał. :P

Tomek nic nie pozmieniałem mam to co było ostatnio i o dziwo przegląd przeszedł, no żaróweczka przy kierunku na błotniku się spaliła. Więc zastanawiam się co z tym katalizatorem? Wygląda na to że jest w porządku. Po za tym ostatnio nawet czasu nie mam żeby podnieś maskę po drugie jak nie wieje to pada :( Znalazłem chwilę żeby go umyć :) bo nie wyglądał jakby stał w miejscu kilka miesięcy :mrgreen: , ale widzę że podniosłeś znowu kilkanaście kucyków więc nie jest źle :) ciekawe to u Michała

swinks_UK - 08-02-2011, 09:17

Taaa, wystraszyłeś się szyderczej bandy... :mrgreen:
Trzeba było przyjechać, było naprawdę fajnie. No i czegoś tam byś się dowiedział.
Michał miał ponoć zwalonego fpr'a więc bez rezultatów.

Anonymous - 10-02-2011, 15:40

swinks_UK, mam pytanko odnośnie soczewek, czy po ich zainstalowaniu pozostaje nam opcja tylko palnika hid, czy zamiennie można wrzucić jeszcze zwykłą żarówkę h7?
swinks_UK - 10-02-2011, 22:27

Soczewki same w sobie przystosowane są wyłącznie do palników HID. Żadna żarówka do nich nie wejdzie.
shinai - 11-02-2011, 19:59

Niema sprawy polecamy sie na przyszlosc :) teraz do naszego angielskiego klubu dolaczy kolejny wariat z galantem juz sie dzis zarejestrowal jako CZUBAKA kolejny Polak :P szyderca napewno spasuje :) i kolejny Michal :D
pepi - 11-02-2011, 23:04

hejka

mam pytanie ile masz od 0 - 100 na tym ustawieniu z wykresu pierwszego ?


pozdrawiam

swinks_UK - 12-02-2011, 07:57

3.5 sekundy! :badgrin:

Na serio. Wyniku nie ma, bo mysiałoby by być ok. 100 "biegów" z tym samym kierowcą i setupem by DynoDynamic zaczął mierzyć.
Do tego dochodzą jeszcze takie bajery jak temp otoczenia, nagrzanie silnika i opon, reakcja kierowcy.
Generalnie nie zwykło się mierzyć czasów przyspieszeń na Dyno, bo za dużo czynników względnych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group