To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

michalsiak - 11-03-2008, 23:08
Temat postu: Rozrząd w GDi - wskazówki dla mechanika
Witam

Zamierzam wymienić rozrząd i wszelkie paski i rolki które przy tej okazji się zmienia.Galanta mam od niedawna więc niebardzoi wiem co i jak.

Czy muszę coś podpowiedzieć mechanikowi - warsztatowi który będzie to robił, jakieś parametry , sposoby , "knyfiki" na wymianę tego typu osprzętu.
Może jakieś dane serwisowe itd.
Nie chce zeby mi cos spieprzyli.
Galant z silnikiem GDi z 99 roku

pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi

Krzyzak - 12-03-2008, 15:24

sciagnij manual z dzialu download i pokaz mechanikowi
jest tam oczywiscie pewien myk, bo to silnik z walkiem balansowym napedzanym przez pompe oleju, wiec warto sie postarac
ze nie wspomne o pompie wody, do ktorej trzeba sie troche dobierac

michalsiak - 17-03-2008, 22:45

dzięki już ściągnąłem teraz tylko ślęczę nad tym i szukam interesującego mnie działu
swinks_UK - 17-03-2008, 23:20

Na twoim miejscu wymieniłbym od razu:
1. pasek rozrządu
2. pasek balansowy (zwany też paskiem rozrządu nr 2)
3. pasek klinowy alternatora
4. pasek klinowy pompy wspomagania i klimy
5. rolkę napinacza hydraulicznego
6. rolkę balansową
7. rolkę prowadzącą
Co do pompy wody to też można by wymienić, ale moim zdaniem przy tym przebiegu powinna wytrzymać do następnej wymiany. Tak samo sam napinacz hydrauliczny i rolki prowadzące pasków klinowych oraz koła pasowe alternatora i wspomagania. To zakładając, że twój przebieg jest oryginalny.
I tak jak pisał Krzyzak - jest myk z blokowaniem wałka balansowego. W manualu masz rysunek poglądowy z długim śrubokrętem w roli głównej :wink:

michalsiak - 18-03-2008, 18:33

zamówiłem u japaneze poszczególne elementy, mniej więcej te o których pisałeś

Pasek roz 62,- Mitsuboshi lub Sun
Rolka I 56,- GMB
Rolka II 60,- GMB
Napinacz 460,- oryginał
Pasek bal. 14,- Mitsuboshi
Napinacz bal. 75,- GMB lub Koyo
Pasek alt. 21,- Mitsuboshi
Pasek P/S A/C 31,- Mitsuboshi
Uszczelniacze zestaw 73,- NOK
ew. Pompa cieczy 105,- GMB

Filtr oleju 10,- japoński zamiennik 18,-zł Knecht
Filtr powietrza 28,- nipparts
Filtr paliwa 25,- Nipparts
Filtr kabiny 37,- Nipparts

to mi podał może trzeba coś zmienić dodać

nawiasem mówiąc japaneze zamilkł, nie odpowiada na maile a dwa razy już się przypominałem - to standard czy poszedł na urlop :-)

michalsiak

macia - 18-03-2008, 22:39

michalsiak napisał/a:
japaneze zamilkł, nie odpowiada na maile a dwa razy już się przypominałem - to standard czy poszedł na urlop

To niestety u tego Pana standard :doubt: Jak masz cierpliwość i nie zrażasz się zbyt szybko, to pewnie kiedyś będziesz zadowolony :lol:

michalsiak - 18-03-2008, 22:58

Cytat:
To niestety u tego Pana standard


no to szkoda, a gdzie jeszcze mogę uderzyć z tą listą?
są jakieś sprawdzone miejsca gdzie bez problemu zakupie te części?

Marcino - 18-03-2008, 23:33

michalsiak napisał/a:
nawiasem mówiąc japaneze zamilkł, nie odpowiada na maile a dwa razy już się przypominałem - to standard czy poszedł na urlop :-)


Zadzwoń do sklepu po godz 14.00 powi3nienies sie wtedy dogadać co i jak. takich jak ty z mejlami jest sporo wiec ciężko mu sie wykopać... Ja kupowałem od Marka i zawsze byłem zadowolony.

michalsiak - 20-03-2008, 13:35

a jednak japaneze jest OK !
Dzis przyszła paczka z częściami. Bez zapowiedzi, bez maila :-) Pewnie rzeczywiście ma dużo pracy :-)

No to teraz czeka mnie poszukiwanie mechaniora który wymieni ten cały karton części.
Njadrożej wyszedł napinacz hydrauliczny, gdyby nie to to byłoby całkiem znośnie.
Za całośc zapłaciłem 980 zł tylko jeszcze dokupic olej i wsio

A wlasnie czy ktos wymienial rozrzad w serwise? Bo tak się zastanawiam czy nie lepiej dac do serwisu ze swoimi częsciami - boje ze mi jakis mechaniczny partacz spartoli robote.

pozdrawiam

swinks_UK - 20-03-2008, 13:39

Nie wiem jak w Polsce, ale w UK jeśli cokolwiek robisz w autoryzowanym serwisie, to tylko części i materiały tego serwisu wchodzą w grę. Nikt ci nie zrobi bazując na twoich częściach. Wynika to z tego, że serwis daje roczną gwarancję na swoją robotę. Podejrzewam, że w Polsce jest tak samo, więc lepiej poszukaj jakiegoś sprytnego mechanika.
michalsiak - 20-03-2008, 13:56

może i masz racje to logiczny powód, ale może istnieje możliwość samej usługi z materiałów powierzonych.

musze zadzwonic i zapytac

sampler - 29-04-2008, 10:23

Jestem wlasnie po wymianie rozrzadu w V6 :) . Cala wymiana przebiegla nawet sprawnie. Nie liczac poluzowania srub napinacza alternatora i kompresora - jakis kowal dokrecal. Podobnie sruba na wale. Odkrecilem ja sciagajac blaszke miedzy skrzynia biegow (sruba 10 i 14) a blokiem silnika i wsuwajac tam dluto stolarskie blokujac kolo zamachowe. Wymiana samego paska to nic. Ale wymiana pompy wody to juz niezle wydarzenie. Otoz nie ma dostepu do jednej sruby. Przykrywa ja mocowanie silnika caly aluminiowy element, ktory jest rownoczesnie wspornikiem dla pompy wspomagania i chyba kompresora. W kazdym razie moja pompa wygladala na wymieniana przy 90 tys, nie miala luzow, szumow i oporow wiec jej nie wymienialem. Podobnie problem mialem z uszczelniaczami na walkach. Kola dokrecil jakis kowal. Przy kilku probach odpuscilem poniewaz mam tam zalozone NOK-i a nie ma tam sladu wyciekow. Samo zalozenie paska jest proste. radze delikatnie przesunac kolka rozrzadu w prawo poniewaz przy naciaganiu paska cofa je o 1 mm w lewo i wtedy ladnie sie zgraja ze znakami na pokrywach zaworow.
Co co stukania po wymianie to wiem co to jest. Po prostu tak jak u kolegi i u mnie przesunal sie wewnetrzny walek rozrzadu. Ma on tendencje do odskakiwania w lewo i prawo. Uwazac na paluszki bo sprezyna od zaworu ma nawet sile ;) W kazdym razie po odpaleniu od razu slyszalem klekoczace popychacze w glowicy pod dolotem. Musial z nich wycieknac olej przy przekreceniu walka. Po 5 minutach stukot stukot calkowicie zaniknal zmniejszajac sie rownomiernie. To chyba tyle calej historii :)

Anonymous - 03-05-2008, 23:01
Temat postu: rolka napinająca pasek rozrządu w 2.4 gdi 1999r
czy ktoś może mi podpowiedzieć jak poluzowac napięcie paska rozrządu w galu 2.4 gdi aby go ściągnąć z kół zębatych /wymiana popychaczy zaworów/ ?
Anonymous - 04-05-2008, 11:49

albo odkrecasz delakatnie srube w rolce napinajacej i pasek sam sie poluzuje tylko ze potem trzeba ja odpowiednio napiac. mozesz tez napiac te rolke aby odkrecic i wyjac napinacz hydrauliczny, napinacz powoli scisnac i zalozyc zawleczke, po robocie znowu naciagasz rolke/pasek i montujesz napinacz i zwalniasz zawleczke- dzieki temu nie musisz niec z reguly ustawiac od nowa na odpowiedni naciag.
Anonymous - 09-05-2008, 17:13
Temat postu: Zmiana rozrządu w Galancie 2.0 td 2001r.
Witam.
Właśnie zmieniłem rozrząd w Galancie 2.0 td. Pompę wody zakupiłem w salonie we Frankfurcie n/O, bo 2 zamówione w Polce nie pasowały (jakaś paranoja). Otóż wszystko jest obecnie git poza dwoma szczegółami:
1. Silnik wydaje dziwne szumy z okolic pompy wody.
2. Turbina załącza się na wyższych obrotach ( było ok. 1500obr/min a jest jakieś 1800obr/min).
Czy to normalne? Podejrzewam z mechanikiem, że pompa nowa to szumi, później może się ułoży, ale co z tą turbiną??? Proszę o pomoc!

Aha. Pompę wody wymieniłem z rozrządem przy 177000 km, bo płyn ze zbiorniczka wyrównawczego mi znikał (ok. 100 ml na tydzień) a robię długie trasy i było podejrzenie, ze pompa puszcza.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group