To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Sprężyny wzmacniające

Moody - 20-08-2017, 20:57

80cm - no to jest coś. Zaraz to auto inaczej wygląda.
U mnie na Lovells jest 79.
Ale jak zakładałem te swoje to się zastanawiałem na czym się te dodatkowe MADy opierają bo u dołu to jest tylko taki blaszany stożkowy dziubek.

W ogóle to mnie się to rozwiązanie tech. wahaczy nie podoba. Gdy jest MacPherson to w przypadku pęknięcia sprężyny (przechodziłem przez to w innym aucie) wszystko się nadal trzyma kupy a tutaj to strach pomyśleć. Z tego co widzę w dokumentacji to przy końcu produkcji OII w 2012 zaczęli robić z tyłu z kolumnami MacPh.

Gotycki_Zdun - 20-08-2017, 22:34

Sprężyny mad siedzą w dodatkowych gniazdach o kształcie tulei redukcyjnej. Dolna wygląda na aluminiową, górna z tworzywa sztucznego. Też miałem przypadek pęknięcia sprężyny w kolumnie MacPhersona i z tego powodu zdecydowałem się na montaż MADów, a nie sprężyn z Australii. Mam nadzieję, że jeśli dojdzie do takiej katastrofy, to wewnętrzna sprężyna zabezpieczy mnie przed najgorszym...
hucker - 21-08-2017, 19:40

W intercarsie jest kilka różnych sprężyn Mad . Czym się różnią ? Które wybrać? Poniżej link
https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/sprezyny-do-zwiekszonego-obciazenia-70211/?cf_producent=MAD+HOLDING

Gotycki_Zdun - 22-08-2017, 10:54

Wyszukuj po autach, a nie produktach.
hucker - 22-08-2017, 11:17

Tak właśnie zrobiłem i pasują cztery rodzaje . Opis jest skromny i nie wiem które będą właściwe.
Gotycki_Zdun - 22-08-2017, 11:21

Po mojemu powinieneś kupić Mad HV-104265.
hucker - 22-08-2017, 11:38

Takie montowałeś u siebie ? Są to dodatkowe sprężyny montowane wewnątrz starej na tylnej osi ?
Gotycki_Zdun - 22-08-2017, 12:34

Tak, to te sprężyny.
Master-78 - 24-08-2017, 14:24

Czołem,

Dzięki za informacje :-)

Niestety w większości sklepów w ostatnich 3-4 tyg. dostawałem info, że Lovell'sy dopiero płyną do PL, a nie mają ich na stanie i dopiero koniec Września / początek Października będą dostępne.

Czy przy montażu LOVELLS'ó zmienialiście amortyzatory?
Przy 4cm dopuszczalne ponoć jest stosowanie amortyzatorów o długości jak przy fabrycznych sprężynach, ale wskazane zastosowanie dłuższych.

Z racji tego, że u mnie trochę tego obciążenia na tył jest, a przód powoli też zaczyna mnie irytować - rozważam wymianę sprężyn i tył i przód na Lovells. Przy okazji tej samej roboty - może od razu wymienię wszystkie amorki, a w razie potrzeby inne elementy zawieszenia).
Stąd moje pytanie o amortyzatory i ich długość :-)

jurellas - 24-08-2017, 23:57

...inne elementy zawieszenia, to chyba po wcześniejszym zdiagnozowaniu na szarpakach w stacji kontroli pojazdów,amortyzatory zostają fabryczne przy wymianie na Lovells'y. Przecież to są normalne sprężyny tyle że twardsze.
Master-78 - 25-08-2017, 09:28

jurellas napisał/a:
...inne elementy zawieszenia, to chyba po wcześniejszym zdiagnozowaniu na szarpakach w stacji kontroli pojazdów,amortyzatory zostają fabryczne przy wymianie na Lovells'y. Przecież to są normalne sprężyny tyle że twardsze.


Wg informacji, jakie otrzymałem z kilku sklepów sprężyny Lovells są dłuższe i powodują podniesienie zawieszenia o około 4cm :-)
Stąd właśnie moje pytanie o dłuższe amortyzatory :-)

Moody - 03-09-2017, 16:03

Ja nie widzę powodów aby wymieniać amortyzatory na dłuższe.
Moim zdaniem lepiej wybrać MAD niż Lovells.
Sam mam te drugie ale mnie przyświecał cel podniesienia tyłu bardziej niż zwiększenia ładowności.
Pytałem osobę, która założyła MAD i twierdziła, że auto się podniosło tylko nieznacznie. W opisach tych sprężyn także ujmują to mniej więcej: "nieznacznie lub wcale".
Tak więc byłem zdziwiony tym co napisał Gotycki_Zdun - bo jemu się tył podniósł o 4cm. I gdybym to wiedział wcześniej to pewno wybrałbym MAD.

Nadal jest dla mnie zagadką sposób w jaki się te MAD-y opierają na wahaczach. W komplecie są aluminiowe kształtki ale na wahaczach nie ma żadnego "zaplecza". Tylko wytłoczona pojedyńcza blacha - końcówka gniazda dużej sprężyny już bez dodatkowego wzmocnienia.
No ale pewno się znają, przemyśleli to i tak może być.

Komandor - 03-09-2017, 18:35

U mnie kombinacja usunięcia ławki 6/7 i dołożenia Madow dodała 2 cm.
m4rud3r - 03-09-2017, 19:21

Sam tył tylko w górę to tak słabo trochę ;-) fajnie by było jakby i przód i tył delikatnie dać w górę , tak ze 2 cale chociaż ;-)
Moody - 03-09-2017, 20:02

Komandor napisał/a:
U mnie kombinacja usunięcia ławki 6/7 i dołożenia Madow dodała 2 cm.

Więc wygląda na to, że aby mieć wszystko to trzeba kupić i Lovells i MAD w środek :mrgreen:

Maruder - to kup zestaw na przód i tył bo takie komplety są. Ja tak nie chciałem bo wówczas auto stało by co prawda wyżej ale tył nadal optycznie "siedział".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group