Nasze Miśki - Sigmy, Zaćmienie i Kociak.
wojtas - 06-04-2025, 18:32
Ostatnio w Wagonie przebieg483500 pojawiły się wypadania zapłonów i poszarpywania. Wymiana świec i przewodów WN rozwiązała problem. O ile ze świecami nie miałem problemu (Denso IK20TT) to z przewodami już gorzej. Zamontowałem totalnego Chińczyka z Amaznonu ‘A-Premium’ Czas pokaże czy są cokolwiek warte.
Marcino - 06-04-2025, 21:26
wojtas napisał/a: | doszło kilka parkingowych rysek i w gniotek na szczęście na tyle małych, że nie wpływają na pracę silnika;) |
Tez tak mam n galancie od 2018r od remontu
wojtas - 18-05-2025, 12:56
Hej, mamy połowę maja i kociak miał już jeździć, ale jak to w życiu bywa można sobie planować, a życie i tak ułoży swój scenariusz. Więc z założonych prac, może udało się zrealizować z 35%. Kilka części czeka już na montaż (zderzak i błotnik wróciły z lakierni), a niektóre są dopiero po czyszczeniu i piaskowaniu. Większość jednak czeka na poliuretan.
Przedni pas czeka na zmatowienie i farbę. Po zdemontowaniu zderzaka ujawniło się uszkodzenie o którym wspominał raport szkód z ZEA. Fajnie że tylko tyle. Polakieruje, wpuszczę wosk i powinno wytrzymać kilka lat.
Pod prawym przednim błotnikiem w miejscu spływu z szyberdachu widać jak rudzielec próbuje się zadomowić. Przedłużenie spływy i wyprowadzę pozanadkole, tak by woda od razu opuszczała karoserię.
Mając już tak sporo rozebrany przód, stwierdziłem że wymienię simering na wale i zajrzę do rozrządu. Mam tylko nadzieję że uda się to zrobić bez wyciągania silnika i skrzyni. Powinienem uzyskać około 25 cm luzu pomiędzy silnikiem a skrzynią.
Z przyjemności wycieczkowych, „chrupek” odwiedził ciekawe miasto (miejsce parkingowe bardzo urokliwe).
Cdn...
jacek11 - 18-05-2025, 22:52
Teraz będzie jak nowy
wojtas - 19-05-2025, 06:29
Patrząc od strony zabezpieczenia antykorozyjnego chciałbym uzyskać lepszy efekt niż na nowym Fabryczne 40 um powłoki to stanowczo za mało, jak do tego dodasz odpryski spawalnicze których raczej nie powinno być na gotowym elemencie, masz idealny przepis na szybką korozję. O braku wosku w profilach zamkniętych już wspominał nie będę. Niestety praktycznie wszyscy producenci w tych miejscach oszczędzają ile się da. Wiec moje +/- 200 um powłok lakierniczych i kolejne 200 wosku powinno spowolnić proces utleniania.
Ronin78PL - 19-05-2025, 14:50
Z poliuretanem będzie petarda, u mnie na wioskach za zrobienie pickupu poliuretanem ceny startują od 15k PLN w górę, dlatego wybrałem znacznie inną i tańszą opcję, 15k to 1/3 wartości auta więc jakoś tak rozsądek hamuje. Jak się chemia nie sprawdzi będę myślał co dalej, ale przy moim kilometrażu tym autem to myślę na spokojnie.
wojtas - 19-05-2025, 16:09
Niestety ceny renowacji/konserwacji powalają, szczególnie jako jednorazowy wydatek. W moim przypadku robocizna odchodzi, do tego prace podzieliłem na trzy etapy. Tak żeby nie zaorać się finansowo i psychicznie. W pierwszym etapie podwozie w przedniej części oraz komora silnika. W drugiej tylnia cześć i na koniec wnęki drzwi, poszyć i dachu. Nawet nie chcę myśleć kiedy uda mi się zakończyć obecny etap.
Kolejny planowany termin to urlop, a ile z tego wyjdzie to czas pokaże.
Bizi78 - 19-05-2025, 20:06
Cytat: | Nawet nie chcę myśleć kiedy uda mi się zakończyć obecny etap. |
Na jak to kiedy, na Zlot .
wojtas - 19-05-2025, 22:27
Kto wie może uda się wyrobić do zlotu. Niestety doba ma 24h, a ja tylko jedną parę rąk.
W razie w, mam czym jechać
[Dodano 04.06.25' wagon]
Jak tak dalej pójdzie to nie będzie czym jechać.
Wracając z pracy chrupek postanowił oznajmiać że czwarty bieg zakończył żywot, do domu wracamy na trójce. Jestem zawiedziony skrzynia bez remontu miała wytrzymać dłużej niż 32 lata i dociągnąć do pół miliona kilometrów, a tak niewiele brakowało. W sumie to może jeszcze uda się to naprawić bez całościowego remontu...
[Dodano 06.06.25' wagon]
Niestety misterny plan szybkiej naprawy w stylu cyk-fuch spalił na panewce. Zakładając że, zużyciu uległy tarczki czwartego sprzęgła, wystarczyło by je podmienić i latać dalej, tym bardziej że wymiana nie należy do trudnych. Wystarczy odkręcić koło, osłonę i temat mamy na wierzchu.
Troszkę się zdziwiłem w momencie gdy okazało się że tarczki są w dobrym stanie, a pomiary mieszczą się w normie.
Więc trzeba zakładać rękawy i przyspieszyć pracę z kociakiem, bo blokuje kanał a bez niego naprawa skrzyni średnio mi się widzi.
[Dodano 10.06.25' wagon]
Diagnozowanie skrzynki ciąg dalszy. Okazało się że skrzynia nie zapina również 2 biegu którego wcześniej nie zauważyłem. ELC wypluło następujące błędy 52, 54, 86. W skrócie poślizg na 2 i 4 biegu. Serwisówka krótko opisuje: do sprawdzenia czujniki prędkości A(4 bieg) lub jego połączenie. Poślizg hamulca kickdown. Obstawiam że coś stało się z taśmą kickdown. Albo powstał zbyt duży luz, albo taśma uległa jakiemuś uszkodzeniu.
[Dodano 13.06.25' wagon]
I tak jak przypuszczałem. Uszkodzeniu uległa taśma hamulca. Po zdemontowaniu tłoka serwa kickdown nie widać elementu taśmy który powinien się stykać z tłokiem.
https://photos.app.goo.gl/4rhNoMAe1kMT24NB9
Zdjęcie poglądowe, by mieć taki dostęp trzeba zdemontować płytę sterująca co wiąże się z uziemieniem auta. Do czasu zwolnienia kanału nie chcę tego robić. Chrupek dość dobrze radzi sobie w trybie awaryjnymi i w razie nagłej potrzeby można nim objechać miasto. Plus tej awarii jest taki że przyspiesza pracę nad kociakiem .
[Dodano 04.07.25' kocur]
Prace małymi krokami posuwają się do przodu. Kręcenie śrubek których nikt wcześniej nie dotykał (poza fabryką). Daje dziwną przyjemność. Nie trzeba z góry zakładać że coś pujdzie nie tak. Do tego ilość miejsca w komorze silnika umożliwia manewry o których ciężko marzyć w osobówkach. Mam tylko nadzieję że simering z Hyundaia wytrzyma dłużej niż Ori Nok z mitusu. Większość części wygrzewa się, w pełnym znaczeniu tego słowa. Niestety dopadło mnie letnie przeziębienie i z nosa leci jak z hydrantu, co bardzo irytuje i zabiera przyjemność z pracy.
Cdn
|
|
|