To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jarzma, zaciski hamulcowe, piasta - problemy,naprawa,części.

Adee - 13-08-2019, 18:42

No zgadza się, najzwyklejszy zawór z wentylem :biggrin: trzeba tylko urżnąć kawałek gumy z końca tego co się wkręca do zacisku. Zastanawia mnie tylko czy ten wentyl wytrzyma, bo w sumie tam nie ma gwintu tylko wkręcamy kawałek gumy w zacisk. Jak to pierdyknie pod ciśnieniem to lepiej nie trzymać ręki w pobliżu :biggrin:



OK, jednak jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju - mam zakupione zestawy naprawcze do każdego zacisku, tylko zastanawiam się czemu prowadnice z przodu to są "jednoczęściowe" a te z zestawu to jakby osobno ten "bolec' a osobno śruba do wkręcenia w niego. Tak powinno być czy zaserwowali mi zły zestaw?

zonek95 - 17-08-2019, 10:26

http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=110

Tu masz zdjęcie z manula. Tam są tylko dwie śruby wkręcane bezpośrednio w zacisk. Literą A oznaczonę są gumki z zestawu naprawczego. Na przód zamawiałem wszystko w aso , za wyjątkiem tłoka. Tam na górnej śrubie jest jeszcze gumeczka, którą trzeba kupić osobno ,oznaczona 510616 , nie ma jej w zestawie naprawczym . Lepiej ją też wymienić bo to tylko guma. W necie kosztuje za sztukę 9 zł. Zapomniałem o niej przy zakupach w aso.

HUGIO - 17-08-2019, 18:01

zonek95 napisał/a:
Zapomniałem o niej przy zakupach w aso

Jakiś czas temu pytałem, to za tylko tę gumeczkę chcieli 26zł za sztukę (co ciekawe prowadnica kosztuje u nich 20zł), a zestaw naprawczy - autofren: 15zł :roll:

Adee - 18-08-2019, 21:27

zonek95 napisał/a:
Tam są tylko dwie śruby wkręcane bezpośrednio w zacisk.



No i to jest to co wykręciłem, ale w zestawach naprawczych autofren wygląda to niestety inaczej:

https://hamulcesklep.pl/upload/towary/2/D7142C.jpg

I to jest zestaw naprawczy na przód do Lancera sportback, w sklepie gdzie mają oryginały również to podobnie wyglądało. Ktoś ma z tym jakieś doświadczenie? Na tył prowadnice są normalne w zestawach.

Na tej górnej prowadnicy jest "normalne" miejsce na gumkę, nie wiem czemu na zdjęciu wyszło jakby była dużo szersza.

Dzidek1 - 19-08-2019, 00:32

Też kiedyś nie mogłem tego znaleźć do lancera ale już wiem jakie to są,szukaj takich: Quick Brake QB113-1472X lub AUTOFREN SEINSA D7177C to są na przód oczywiście. W hurtowniach mają jakiś błąd katalogowy i wyszukuje im właśnie takie jakie kupiłeś.
zonek95 - 20-08-2019, 18:18

No tak to jest jak się nie szuka po nr. oem poprzez ruski katalog. Rozbierałem do czyszczenia hamulce sedana a to pewnie to samo a tam są śruby prostokątne na końcach i miejsce na gumkę jest dużo mniejsze. Między tyłem a przodem tylko ta różnica ,że z tyłu są krótsze śruby. Wyglądają jak tutaj i mała gumka w zestawie jest.Zresztą sprawdziłem u siebie i okazało się ,że te małe gumki są w zestawie oryginalnym na przód i w zamienniku na tył. Sorry za mój błąd.

[ Dodano: 20-08-2019, 18:18 ]
no jeszcze link
https://www.czesciauto24....-seinsa/8155248

[ Dodano: 20-08-2019, 18:20 ]
na tych twoich nie ma gwintu aby wkręcić w zacisk.Także na pewno to nie będzie to, oddaj jak możesz.

Adee - 21-08-2019, 10:43

No ja niby nie szukałem po numerze części, tylko po danych auta w wyszukiwarce na stronie z częściami. Tak czy siak, prowadnice zamówione w sklepie co mają części do japończyków, zaciski odebrane z piaskowania są już w lakierni, kolejny drobny problem, który wyszedł w trakcie to zapieczone uszczelki przeciwkurzowe z przodu, nie chciałby wyjść, w końcu przy którejś próbie po prostu pękła jedna i druga, po malowaniu będę to musiał jakoś śrubokrętem / nożykiem usunąć. Na szczęście z tyłu wyszły, chociaż też niechętnie.

[ Dodano: 28-08-2019, 08:36 ]
Sorry za drugi post pod rząd, ale pytanie mam dość pilne.

Niestety z gatunku tych trochę głupich.

Czy coś się stanie jak zamontuję odwrotnie osłonę przeciwkurzową na tłoczek w zacisku? Ewentualnie jak mam patrzeć na uszczelkę, żebym dobrą stroną to zakładał.

Bizi78 - 28-08-2019, 09:23

Powiem szczerze, że chyba ciężko będzie odwrotnie założyć uszczelkę przeciw kurzową 8) .
Adee - 28-08-2019, 10:22

Bizi78 napisał/a:
Powiem szczerze, że chyba ciężko będzie odwrotnie założyć uszczelkę przeciw kurzową 8) .


Dla kogoś kto robił to X razy - tak. Dla kogoś kto robi to po raz pierwszy - zakładam to jedną stroną i wszystko pasuje, zakładam to drugą stroną, też wszystko pasuje - mowa tu o zaciskach z przodu - tył okazał się nieco bardziej idiotoodporny :lol:

Innymi słowy - różnica polega na tym, że uszczelka założona z jednej strony nieco bardziej się "wyciąga" a z drugiej nieco mniej. no i pytanie czy w tym 'rowku' na tłoczku brzeg uszczelki ma być skierowany do góry, czy "zawinięty" - sorry, wiem że brzmi to strasznie "nie-pro" ale lepiej dwa razy zapytać, niż dwa razy rozbierać zacisk.

Bizi78 - 28-08-2019, 13:22

Adee napisał/a:
Dla kogoś kto robił to X razy - tak.

W moim bolidzie robiłem to tylko raz z przodu i raz z tyłu, może w lancerze to inaczej wygląda 8) .

Najlepiej wstaw fotkę uszczelki z jednej i z drogiej strony.

HUGIO - 28-08-2019, 15:06

W manualu tak to wygląda:

http://mmc-manuals.ru/man...20154500ENG.HTM

Na upartego poszukaj na jakimś portalu aukcyjnym całych zacisków z jarzmem i sobie podpatrz ;)

Adee - 28-08-2019, 16:49

Nie wiem na ile te zdjęcia będą pomocne, ale

https://drive.google.com/open?id=1Ax-mlHH_XndHdXddftQIe_hL--G-J6jw

https://drive.google.com/open?id=11J6AtWycFq5_WSHJSgt6OO6wwUFRXom1

Różnicę najbardziej widać tam gdzie uszczelka układa się na tym wcięciu na tłoczku.

HUGIO - 28-08-2019, 17:05

Teraz chyba jest odwrotnie. A tam przypadkiem nie ma jeszcze tego metalowego "pierścienia/sprężyny", która dociska tę uszczelkę do ścian zacisku? Tego nie założysz poprawnie, jeśli uszczelkę włożysz odwrotnie.
Adee - 28-08-2019, 17:11

Na przednim zacisku jest taki pierścień na stałe zamontowany w uszczelkę, przy czym generalnie z jednej i z drugiej strony dobrze "siedzi" w zacisku. Te dwa zdjęcia to są każde z uszczelką założoną z innej strony. To pierwsze wydaje mi się ok, ale chciałbym się upewnić.
zonek95 - 29-08-2019, 15:48

Wydaje mi się ,że założyłeś odwrotnie . Ta grubsza strona gumy ma iść od strony rowka na tłoku. Tutaj masz wywód profesora z okolic Buga, w temacie montażu tłoczka.

[ Dodano: 29-08-2019, 15:49 ]
znowu linka zapomniałem , dodaję. https://www.youtube.com/watch?v=xfye1xn1vfU



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group