To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA

RalfPi - 26-05-2017, 08:27

wojtKLB napisał/a:
no mówią mi że nie mam ciśnienia na cylindrach wszystkich właśnie i to jest problem.
Boje się po prstu regeneracji głowicy w Aso że mi krzykną tysiąc więcej.
Jeśli sprawdzili by przy mnie ciśnienie że jest nie w porządku myślicie że to wystarczający dowód na głowice?


Co do kompresji - jaki jest ciśnienie na każdym cylindrze?
Co do luzów - jaki jest luz na każdym zaworze?

Bez tych pomiarów(!), które przecież musieli zrobić (zakładam, że prawidłowo) to ciężko coś powiedzieć.

Co jest przyczyną (według nich) braku ciśnienia?

No i pytanie ile części mm chcą splanować?

Golotheman - 26-05-2017, 12:28

Zasada jest taka - badasz luzy, jeśli są złe, regulujesz. Dopiero kiedy regulacja jest ok, a nie masz ciśnienia, to ma prawo zapaść decyzja o regeneracji głowicy. Stąd gościu w aso Ci powiedział, żebyś przyjechał, bo to jest pierwsza rzecz jaką należy zrobić w tym przypadku. A na szklanki czeka się do tygodnia, więc przygotuj się na cierpliwość.
blackarth - 26-05-2017, 13:29

Tak czytam ten wątek i trochę się rozczarowałem silnikiem, pytanie czy tak jak tutaj w subaru, nie było mitsu specjalnych wersji silnikowych z przeznaczeniem dla gazu? https://forum-subaru.pl/viewtopic.php?f=24&t=11008
RalfPi - 26-05-2017, 13:40

Ale jeden silnik do regulacji (a nawet i 10'000) nie świadczy o jakości silnika!
Miałem jechać do ASO i mi serwisant, który zawsze mi auto robi i mnie kojarzy mówi:
Przyjedzie Pan (bo to już jakieś 80kkm od ostatniego sprawdzenia) na kontrole luzów, ale znając życie nic nie będzie do regulowanie :)
Więc rozczarowanie jest nie na miejscu. Do tego potrzebna jest jakaś statystyka.
Była wersja pod LPG - ja takową posiadam - 145kkm na LPG - bez kłopotów.

Golotheman - 26-05-2017, 13:44

blackarth, nie ma co się rozczarowywać. Każdy silnik wypala się, tylko trwa to dłużej lub krócej. I tak nie jest tak źle jak w kia ceed, gdzie wypalenie głowicy miało miejsce nawet po 20-30tys przebiegu od konwersji. Lancer jeszcze nie ma najmiększej głowicy - ale trzeba trafić na kogoś ogarniętego. A niestety o poprawności założenia instalacji dowiadujesz się, jak już auto kończy żywot po kilkudziesięciu tysiącach km i stwierdzasz - jednak ten rocznik dał radę, jednak dobra instalka.

Żeby było śmieszniej, to niektóre auta mają problem z zaworami nawet na benzynie (niektóre corsy tak miały, peugeoty też się zdarzało). Ubogo możesz mieć nie tylko na gazie. Także NIE DEMONIZUJMY 8)

zbyszeklancer - 26-05-2017, 13:49

To prawda silnik silnikowi nie równy... Ja miałem podobny przypadek, tylko trafiłem od razu do serwisu autoryzowanego... Podejrzewali regulacje zaworów - wstępna wycena ok. 4 tys, a skończyło się na kompleksowej regeneracji głowicy... O łączny koszt nie pytajcie... Ale warto było do dnia dzisiejszego spokój 8)
blackarth - 26-05-2017, 14:10

RalfPi napisał/a:
Była wersja pod LPG - ja takową posiadam - 145kkm na LPG - bez kłopotów.
Czy wiesz może jak rozpoznać tę wersję silnika? Widziałem w jednym ogłoszeniu właśnie taką informację, ale nie potrafię znależć informacji o silniku. Czy masz założoną lubryfikację, jaka instalacja?


Obecnie jeżdżę CIVC i chyba tylko regulacja luzów na śrubokręt ratuje ten silnik. Przy moim stylu jazdy już po 25 tys. muszę regulować, na benzynie można bez problemów 50 tys. przejechać i nie jest to kwestia regulacji mieszanki, bo tę mam zrobioną na sondzie szerokopasmowej.

http://www.mitsu-talk.de/...&threadID=49267 Tutaj historia z Niemiec, po 100 tys. km na gazie brak kompresji, z kolei niżej ktoś odpisał, że ma lubryfikacje i po 120 tys. km luzy w normie.

tyku - 26-05-2017, 14:13

blackarth napisał/a:
Czy wiesz może jak rozpoznać tę wersję silnika?

Po VIN. :wink:

blackarth - 26-05-2017, 14:37

http://www.mitsu-talk.de/...&threadID=51617

Tutaj ktoś napisał, że Mitsu wycofało zezwolenie na montaż gazu dla wszystkich silników benzywnowych. W innym wątku wyczytałem, że tylko Clocie fabrycznie montowanej instalacji wzmacnianio specjalnie głowicę.

wojtKLB - 26-05-2017, 16:20

Podobno tak wyskoczyly że od razu głowica do regeneracji. Prześlę foto 📷

Golotheman - 29-05-2017, 06:47

blackarth, masz zagazowanego civica ? które generacji ?

Panowie, najgorsze jest to, że temat lpg jest tak złożony, że nigdy nie dojdziemy o co chodzi. Albo silnik może być wrażliwy, albo gaziarze paproki i tyle z tego...

Fakt jest jeden - jest kilka osób, które spokojnie 200kkm zrobili, skończyło się co prawda na regulacjach szklanek, ale tragedii nie było. Że regulacja jest upierdliwa-każdy wie. Niektórzy też mówili, że honda jest miękka i "nie lubi gazu". Poleciłem koledze warsztat w której montowali mi BRC do ibizy, zamontował w hondzie accord i zrobił 100kkm w 3 lata i nic się nie dzieje. Delikatne regulacje. A teoretycznie na BRC V-tec powinien klęknąć tak samo jak nasz MIVEC.
Także nie ma reguły... a że jest to kosztowna zabawa w "próbowanie" to niestety... ból jest straszny. Ale nawet jak dojdzie do remontu, to chyba się opłaca.

blackarth - 30-05-2017, 00:59

Civic VI, już leciwy, ale tanio się jeździ i na autostradzie nie ograniczam się z prędkością. Chciałem wymienić na lancera z cvt ogólnei oglądam różne samochody również civic VIII z końcówki produkcji, ale Lancer Sportback po prostu skradł mi serce jak żadne, ale są pewne granice....

Liczę, że RalfPi się odezwie w sprawie silnika tudzież instalacji jaką posiada, może to rozwiąże wątpliwości. Moim zdaniem to jednak nie jest kwestia montażu, prześledziłem ten temat i niemieckie storny. Wniosek, że te silniki nie nadają się do gazu, być może tak krytykowana lubryfikacja rozwiązałaby problem, albo przynajmniej zmniejszyła, ale w Polsce praktycznie każdy mądrzejszy od inżyniera, więc nikt tego nie instakuje, nie ma z kim porównać.

Druga sprawa, ktoś tu napisał, że jadąc na gazie trzeba jeździć wolniej, no gróra 30 minut, a ja sobie wyobrażałem jak kupię takiego Lancera z CVT to można na autosradzie lecieć 170-180, nie przez 30 minut tylko 6 godzin non stop.

tyku - 30-05-2017, 11:05

blackarth napisał/a:
jak kupię takiego Lancera z CVT to można na autosradzie lecieć 170-180, nie przez 30 minut tylko 6 godzin non stop.
Lepiej szukaj innego samochodu jeżeli masz takie wymagania (chyba, że jeździsz w słuchawkach lub masz zatkane uszy). :wink:
RalfPi, Już wszystko opisał. Ma wersję przystosowaną do gazu. Sprawdziłem po VIN. :wink:

Bizi78 - 30-05-2017, 11:13

Rafał, a jak to poznać po vinie, tak pytam z ciekawości 8) .
tyku - 30-05-2017, 11:45

Poznaje po oznaczeniu tłoka (pewnie są też inne możliwości), ale mi to wystarczy, aby komuś sprawdzić. :wink:
Wersja wzmocniona (LPG) ma oznaczenie PISTON OPC : AJ5 .
1050A785 - BLOCK ASSY,CYLINDER - AJ5 .
Pisał już o tym tomekrvf, :wink:

[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 30-05-2017, 11:57 ]
Dzięki, przyjąłem do wiadomości 8) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group