To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Hugo - 10-09-2017, 10:23

bialyjayz napisał/a:
ja dalej bym się trzepiał, że Twoje problemy z hamowaniem wynikają z setek dodatkowch kilogramów
Jakich setek kg? Akurat wygłuszam jednego Gala w sedanie, przyszły materiały do wygłuszenia całego auta (podłoga w kabinie, bagażniku i 4 drzwi) i ważyły 26,5 kg. Zabrakło na połowę podłogi w bagażniku, więc dojdzie jeszcze ok. 8 kg. Może jeszcze w paru miejscach dodatkowo mam w swoim naklejone maty itp. to można przyjąć, że samo wygłuszenie to max. 40 kg więcej. Teraz dodajmy jeszcze konserwację we wszystkie profile zamknięte i na podwozie to niech będzie 10 kg. Także łącznie dodałem mojemu z 50 kg, reszta to pierdoły, które nic nie ważą lub wyposażenie, które było w innych wersjach Gala, a hamulce wszystkie miały takie same, bez względu na wyposażenie (a ja przecież już mam większe hamulce) :D
Nacz napisał/a:
Hugo, z tego co pamiętam Ate plastilube to smar antypiskowy, smaruje się nim tylko prowadnice klocka na styku z jarzmem (te pogiete blaszki) i tył klocka na styku z tloczkiem, jest nawet na nim napisane, żeby nie używać na częściach gumowych
I teraz mnie zagiąłeś :shock: Dałbym głowę, że kiedyś wyraźnie pisali, że Ate Plastilube służy do smarowania prowadnic zacisków hamulcowych... Przecież nie kupiłbym tego, gdybym nie był na 100% pewny, że służy do smarowania prowadnic. Zreszta pamiętam jak dziś jak mi każdy to polecał do tego celu... W ogóle nie wiem o co kaman teraz. W takim razie tutaj może być przyczyna zapieczonej prowadnicy. Pewnie trzeba się zaopatrzyć w coś takiego: http://allegro.pl/textar-...5760129719.html
Nacz napisał/a:
Na prowadnice jarzma i pod tloczki jest właśnie Ate bremszylinder paste.
Chyba nie, sama nazwa wskazuje, że jest do cylindrów zacisków, a poza tym sprzedawany jest też w 5g tubkach, a to nie wystarczyłoby nawet na jedną prowadnicę :wink: Zresztą smarowałem nim tłoczki hamulcowe i uszczelki tłoczków i wszystko śmiga prawie 1,5 roku (oprócz tego jednego przedniego tłoczka, który się przyciął).
Bzyk_R1 - 10-09-2017, 11:24

Hugo, czemu nie zastosujesz pasty TRW. Ja stosuje i nie mam na razie problemów z prowadnicami. Wiesz o którą chodzi pisaliśmy o niej. I moje textary nadal bez bicia. Dzisiaj był test ale nie napiszę z jaką prędkością i zero bicia;-)
tresorex - 10-09-2017, 12:40

Musiałbym zobaczyć kiedyś jak hamują takie inne zaciski bo do swoich dwutloczków nie mam uwag. Nigdy nie miałem problemu z zatrzymaniem się nawet awaryjnym.
Hugo - 10-09-2017, 12:40

Bo tak jak wyżej napisałem, byłem pewien, że Ate Plastilube też jest odpowiednia do prowadnic. Zresztą przez ostatnie kilka lat zastosowałem ją na prowadnice wielu aut i oczywiście prowadnica jako pierwsza zapiekła się w tych nieszczęsnych dwutłoczkowych zaciskach :D Już patrzeć na te zaciski nie mogę, kupa złomu.
bialyjayz - 11-09-2017, 09:01

Hugo napisał/a:
Ja z audio to założyłem tylko radio 2din Clariona (w sumie dość ciężkie) i głośniki w tylne drzwi, LPG nie mam, maty butylowe są o dobrą połowę lżejsze od bitumicznych, więc myślę, że "przytył" o max. 120 kg

to 50 czy 120 ?

mati_z - 11-09-2017, 15:54

Hugo napisał/a:
Podejrzewam, że na tarczach 294/26 mm też będzie OK na długo. Chyba grubość tarcz ma tutaj znaczenie.

Tutaj możesz mieć rację, bo nie bez powodu po drugim lifcie dali grubsze tarcze. Ja u siebie mam właśnie tarcze 276/26 mm z dwutłoczkowymi zaciskami i dopiero po dwóch latach mocnego hamowania zaczęły bić. Jak zamontuje nowe hamulce to się pochwalę i chyba trzeba będzie w końcu temat założyć :)

Hugo - 11-09-2017, 16:48

bialyjayz, skąd ten cytat?
bialyjayz - 12-09-2017, 08:57

Hugo napisał/a:
bialyjayz, skąd ten cytat?

jakies 30 stron do tyłu, Twoje słowa :P

Hugo - 12-09-2017, 09:20

bialyjayz napisał/a:
jakies 30 stron do tyłu, Twoje słowa
Tak myślałem, że kiedyś pisałem o wadze wygłuszenia, ale nie chciało mi się szukać :wink: Pisałem wtedy typowo "na oko", na szczęście sporo przesadziłem, także ok. 50 kg to prawdziwy wzrost wagi :D
booohal - 20-09-2017, 00:03

Kurcze, już kilka zacisków składałem na plastilube i wszystkie chodzą miodnie. Smarowane nim tłoki, gumki, prowadnice i jarzma. Żeby nie było - dwa zaciski z tych składanych miałem ponownie w rękach i weryfikowałem.
Aha, nie zakładam gumek na prowadnice...
Ostatnio zregenerowałem po swojemu hamulce w kombiaku. Wszytko tak na 100% Wycyckane ideolo. I wiece co? Mimo, że to set 256mm to hamuje naprawdę nieźle! Największy progres dała regeneracja tylnych zacisków. No ale udało się zrobić tak, że chodziły pod paluszkiem.

Z tym wygłuszaniem niemożliwy jesteś 8)

Krzyzak - 20-09-2017, 09:00

booohal napisał/a:
Największy progres dała regeneracja tylnych zacisków.
Mogę potwierdzić - może nie największy, ale jest duża poprawa po ich zrobieniu. Moment kiedy zaczyna hamować znacznie się poprawił, pedał nie jest taki miękki.
Czyli poprawiło się odczucie, bo skuteczność to jednak największy progres daje wymiana przodu.

booohal - 20-09-2017, 10:52

Krzyzak napisał/a:
Czyli poprawiło się odczucie,

No chyba to chciałem powiedzieć :)
Podejrzewam, że sporo osób omija tylne zaciski i stąd to czucie pedału. Trzeba wszystkie zaciski na cito zrobić i nie ma tragedii ;)

Krzyzak - 20-09-2017, 15:23

Ja po regeneracji tyłu i zmianie przodu na zestaw 2tłoczki z outka 2 (+regeneracja) uważam zmianę za kosmiczną! Dodam jeszcze serwo od GDI. Hamulce są tak z 2-3x skuteczniejsze.
areksz121 - 21-09-2017, 00:05

Krzyzak napisał/a:
Ja po regeneracji tyłu i zmianie przodu na zestaw 2tłoczki z outka 2 (+regeneracja) uważam zmianę za kosmiczną! Dodam jeszcze serwo od GDI. Hamulce są tak z 2-3x skuteczniejsze.


Plus odpowiednie ustawienie pompa->serwo->pedał hamulca :wink:

Krzyzak - 21-09-2017, 08:46

Pompy się nie ustawia a na serwo jest regulowany trzepień, ale jego ustawienie było fabryczne (chyba 10.5 mm) więc nie ruszałem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group