Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T
Marcino - 28-10-2017, 23:40
areksz121 napisał/a: | Marcin, dokładnie to miałem na myśli |
W pracy takich używamy tylko ze mamy porządne np mitutoyo i zegar cyfrowy do 0.001:). Na taki skok tłoczka w Valtekach ustawiam.
Hugo - 29-10-2017, 11:25
No to w końcu warto dopłacić te parę złotych do tego czujnika z linku Marcino?
Krzyzak - 29-10-2017, 15:02
oba mają taką samą dokładność - to już jak wolisz
Hugo - 03-11-2017, 18:37
Przyszedł dzisiaj czujnik zegarowy, wziąłem ten droższy. Poskładałem go, wszystko kapuję, ale czy ta wskazówka na czujniku nie powinna być na 0 (zero):
Jeśli ta wskazówka ma być na zero to czy jest jakaś możliwość jej ustawienia? Na górze zegara są 2 pokrętła, ale kręcenie nimi nic nie daje.
No i przy okazji prosiłbym o krótką instrukcję odczytów "bicia" ze skali czujnika, bo żadnej instrukcji nie dołączono...
Bizi78 - 03-11-2017, 19:59
Spróbuj pokręcić obudową tą ryflowaną ze szkłem tak jak na filmie .
https://youtu.be/xMF71y_5VzY?t=4m40s
robertdg - 03-11-2017, 20:07
Zero sie ustawia krecac tarcza, nakretka na godzinie pierwszej jest od blokady tarczy, czujnik na statywie przystawiasz do tarczy w odleglosci kolo 5mm od brzegu tarczy, dokładnosc i pelny zakres tarczy jest na niej napisany
Czujnik i tak przykladajac do tarczy dociskasz tak aby wskazówka wykonała ze 3 pełne obroty (to jest 3mm) każda drobna kreseczka to 0,01mm, 0,10 to już 0,1mm, prawidłowo tarcza przednia nie powinna przekraczac 3 pierwszych kreseczek od wskazowki zero, tarcza tylna to juz do 8 malych klreseczek
Hugo - 03-11-2017, 20:15
Bizi78 napisał/a: | Spróbuj pokręcić obudową tą ryflowaną ze szkłem tak jak na filmie | Bez komentarza
Zero ustawione i tarcza zablokowana.
Dzięki.
Hugo - 03-11-2017, 20:18
robertdg napisał/a: | Czujnik i tak przykladajac do tarczy dociskasz tak aby wskazówka wykonała ze 3 pełne obroty (to jest 3mm) | A po co to, bo nie kumam? Resztę wytłumaczyłeś jak krowie na rowie
Bizi78 - 03-11-2017, 20:19
Hugo napisał/a: | Zero ustawione i tarcza zablokowana. |
Ogólnie robi się to dopiero po przyłożeniu czujnika do tarczy .
Hugo - 03-11-2017, 20:20
Kurde, chyba muszę najpierw trochę o tym poczytać i obejrzeć ten filmik z linku
Bizi78 - 03-11-2017, 20:20
Chodzi o to aby czujnik mógł się odchylać w prawą i lewą stronę od zera.
Krzyzak - 03-11-2017, 20:56
Musisz założyć na zwrotnicę magnes, włączyć go i wtedy przyłożyć do piasty/tarczy jak najbliżej brzegu (żeby szpilki nie ryrały o zegar) i tak ustawiasz igłę zegara, żeby się lekko wcisnęła - wtedy wykryjesz odchyły zarówno w stronę zegara jak i w przeciwną (inaczej odchył w drugą stronę trafiłby w pustkę i byś nie zauważył żadnych zmian na zegarze).
Wtedy ustawiasz zero na podziałce i robisz powoli obrót obserwując wskazówkę - sumarycznie w plus i minus bicie tarczy nie powinno przekraczać 0.05mm. (jak dobrze pamiętam), czyli może np. być 0,02 w plus i 0,03 na minus i jest w normie. Piasta ma chyba do 0.02, do sprawdzenia w manualu.
Hugo - 04-11-2017, 17:08
Nie wiem czy dobrze wyczytałem z manuala, ale podaje dopuszczalne bicie piasty aż 0,05 mm, bicie przednich tarcz 0,06 mm, a tylnych 0,08 mm. Nie za dużo?
Marcino - 04-11-2017, 20:19
6 setek wypić to już trochę może bujać
deejay - 04-11-2017, 20:39
Hugo napisał/a: | Nie wiem czy dobrze wyczytałem z manuala, ale podaje dopuszczalne bicie piasty aż 0,05 mm, bicie przednich tarcz 0,06 mm, a tylnych 0,08 mm. Nie za dużo? |
Tak ma być. Prawidłowe dane .
Wyczuwalne drgania jakie kierowca zaczyna odczuwać zaczynają sie od ok 0,11 mm .
|
|
|