To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Marcino - 28-10-2017, 23:40

areksz121 napisał/a:
Marcin, dokładnie to miałem na myśli :wink:

W pracy takich używamy tylko ze mamy porządne np mitutoyo i zegar cyfrowy do 0.001:). Na taki skok tłoczka w Valtekach ustawiam.

Hugo - 29-10-2017, 11:25

No to w końcu warto dopłacić te parę złotych do tego czujnika z linku Marcino?
Krzyzak - 29-10-2017, 15:02

oba mają taką samą dokładność - to już jak wolisz
Hugo - 03-11-2017, 18:37

Przyszedł dzisiaj czujnik zegarowy, wziąłem ten droższy. Poskładałem go, wszystko kapuję, ale czy ta wskazówka na czujniku nie powinna być na 0 (zero):



Jeśli ta wskazówka ma być na zero to czy jest jakaś możliwość jej ustawienia? Na górze zegara są 2 pokrętła, ale kręcenie nimi nic nie daje.

No i przy okazji prosiłbym o krótką instrukcję odczytów "bicia" ze skali czujnika, bo żadnej instrukcji nie dołączono... :wink:

Bizi78 - 03-11-2017, 19:59

Spróbuj pokręcić obudową tą ryflowaną ze szkłem tak jak na filmie :wink: .
https://youtu.be/xMF71y_5VzY?t=4m40s

robertdg - 03-11-2017, 20:07

Zero sie ustawia krecac tarcza, nakretka na godzinie pierwszej jest od blokady tarczy, czujnik na statywie przystawiasz do tarczy w odleglosci kolo 5mm od brzegu tarczy, dokładnosc i pelny zakres tarczy jest na niej napisany

Czujnik i tak przykladajac do tarczy dociskasz tak aby wskazówka wykonała ze 3 pełne obroty (to jest 3mm) każda drobna kreseczka to 0,01mm, 0,10 to już 0,1mm, prawidłowo tarcza przednia nie powinna przekraczac 3 pierwszych kreseczek od wskazowki zero, tarcza tylna to juz do 8 malych klreseczek

Hugo - 03-11-2017, 20:15

Bizi78 napisał/a:
Spróbuj pokręcić obudową tą ryflowaną ze szkłem tak jak na filmie
Bez komentarza :mrgreen:



Zero ustawione i tarcza zablokowana.

Dzięki.

Hugo - 03-11-2017, 20:18

robertdg napisał/a:
Czujnik i tak przykladajac do tarczy dociskasz tak aby wskazówka wykonała ze 3 pełne obroty (to jest 3mm)
A po co to, bo nie kumam? Resztę wytłumaczyłeś jak krowie na rowie :D
Bizi78 - 03-11-2017, 20:19

Hugo napisał/a:
Zero ustawione i tarcza zablokowana.

Ogólnie robi się to dopiero po przyłożeniu czujnika do tarczy 8) .

Hugo - 03-11-2017, 20:20

Kurde, chyba muszę najpierw trochę o tym poczytać i obejrzeć ten filmik z linku :wink:
Bizi78 - 03-11-2017, 20:20

Chodzi o to aby czujnik mógł się odchylać w prawą i lewą stronę od zera.
Krzyzak - 03-11-2017, 20:56

Musisz założyć na zwrotnicę magnes, włączyć go i wtedy przyłożyć do piasty/tarczy jak najbliżej brzegu (żeby szpilki nie ryrały o zegar) i tak ustawiasz igłę zegara, żeby się lekko wcisnęła - wtedy wykryjesz odchyły zarówno w stronę zegara jak i w przeciwną (inaczej odchył w drugą stronę trafiłby w pustkę i byś nie zauważył żadnych zmian na zegarze).
Wtedy ustawiasz zero na podziałce i robisz powoli obrót obserwując wskazówkę - sumarycznie w plus i minus bicie tarczy nie powinno przekraczać 0.05mm. (jak dobrze pamiętam), czyli może np. być 0,02 w plus i 0,03 na minus i jest w normie. Piasta ma chyba do 0.02, do sprawdzenia w manualu.

Hugo - 04-11-2017, 17:08

Nie wiem czy dobrze wyczytałem z manuala, ale podaje dopuszczalne bicie piasty aż 0,05 mm, bicie przednich tarcz 0,06 mm, a tylnych 0,08 mm. Nie za dużo?
Marcino - 04-11-2017, 20:19

6 setek wypić to już trochę może bujać :)
deejay - 04-11-2017, 20:39

Hugo napisał/a:
Nie wiem czy dobrze wyczytałem z manuala, ale podaje dopuszczalne bicie piasty aż 0,05 mm, bicie przednich tarcz 0,06 mm, a tylnych 0,08 mm. Nie za dużo?


Tak ma być. Prawidłowe dane .
Wyczuwalne drgania jakie kierowca zaczyna odczuwać zaczynają sie od ok 0,11 mm .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group