To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Owczar - 29-11-2017, 11:38

Naprawdę zaskoczyles mnie ze w takim rozmiarze Ci się pokrzywily.

Choc wiadomo każdemu producentowi zdarzają się wpadki, ale warto uważać na odpowiednie chłodzenie. W lexie mam 330mm które też są śmiesznie małe do masy mocy i musiałem się nauczyć z nimi obchodzić. 294 w galancie to już naprawdę spoko rozmiar i powinien dawać radę.

Hugo - 29-11-2017, 13:38

Zobaczymy jak się będą sprawowac 294/26 mm. Przecież niemożliwe żeby tylko hamulce Brembo z Evo dawały radę w tym aucie.
Hugo - 29-11-2017, 19:20

Dzisiaj rano po raz pierwszy tej jesieni musiałem trochę skrobnąć szyby, więc wrzuciłem koła zimowe :wink:

Do tego niedawno udało mi się zdobyć oryginalne gumowe dywaniki do Gala, więc welurowe wymieniłem na gumowe na czas zimy:







Ponadto nakleiłem uszczelkę o profilu "D" na styku nakładek progowych i progów, ponieważ po demontażu do lakierowania w zeszłym roku i ponownym montażu dokładek były brzydkie szpary i raziły mnie w oczy :wink:































P.S. Hamulce nadal nie biją :lol:

vrangsinn - 29-11-2017, 19:42

Hugo skąd wytrzasnąłeś oryginalne gumowe dywaniki...szukam od miecha ponad z mizernbym skutkiem...chyba ze przeoczyłem.... :(
Hugo - 29-11-2017, 20:42

vrangsinn napisał/a:
szukam od miecha ponad z mizernbym skutkiem...chyba ze przeoczyłem....
To tak jakbyś jeszcze nie zaczął szukać :mrgreen: Potrzeba duuużo czasu i jeszcze więcej szczęścia.

EDIT:
Dzisiaj Galant został wyposażony w otwieranie bagażnika z zewnątrz bez użycia kluczyka, jak w normalnym aucie :D Uczucie, kiedy gdzieś się zatrzymam, zapomnę otworzyć bagażnika wajchą przy fotelu kierowcy, staję przy klapie bagażnika i nie muszę szukać kluczyków w kieszeni tylko naciskam przycisk pod blendą i klapa się otwiera... bezcenne.

Mała fotorelacja, jutro chcę umyć Gala to wrzucę jakiś filmik:

Potrzebne elementy:
1. Uniwersalny siłownik centralnego zamka, dokładnie taki jak w linku poniżej:
http://allegro.pl/silowni...6183540167.html
2. Przycisk otwierania klapy, prawie jak oryginalny pasuje przycisk z Forda Focusa II/C-Max I:
http://allegro.pl/klamka-...6173392562.html
3. Przekaźnik bistabilny sterowany + (plusem), taki jak na zdjęciach poniżej:


4. Dwie diody prostownicze 1A: http://allegro.pl/dioda-p...6624423889.html
5. Sześć żeńskich końcówek do kabli, kilka metrów kabli różnych kolorów, lutownica, cyna, opaski zaciskowe (trytytki), taśma izolacyjna i trochę czasu i cierpliwości :wink:

1. Zdejmujemy lewy plastik ze słupka środkowego przy fotelu kierowcy, odpinamy zatrzaski korytka, w którym idą kable min. do tylnych drzwi i spośród wiązki przewodów wyodrębniamy sobie 2 kable, czyli fioletowy z czerwonym paskiem i szarymi kropkami oraz fioletowy z zielonym paskiem i szarymi kropkami. Są to kable idące do siłownika centralnego zamka tylnych drzwi. Wlutowujemy w każdy kabel po 1 przewodzie i przeciągamy do bagażnika w miejsce, w którym będziemy montować przekaźnik (przekaźnik pasuje idealnie w okolicach mocowania lewego zawiasu klapy bagażnika, bo jest tam blisko kabel ze stałym +12V, oryginalne miejsce masowe i kable z klapy).


2. W każdy kabel poprowadzony od w/w kabli siłownika drzwi tylnych wlutowujemy 1 diodę prostowniczą 1A szarym paskiem skierowaną w kierunku przekaźnika.
3. W wiązce kabli w bagażniku idącej do anteny elektrycznej odnajdujemy kabel czerwony z niebieskim paskiem i szarymi kropkami (to stałe napięcie +12V). Wlutowujemy się tam kablem montując po drodze gniazdo bezpiecznika (bezpiecznik 5A), oto kabel:

4. Następnie zarabiamy oczko na kablu i przykręcamy do widocznego na powyższym zdjęciu punktu masowego nowy kabel (to będzie masa do przekaźnika).
5. Przeciągamy do klapy 2 kable (najlepiej różnych kolorów, np. czerwony i czarny), bo jeden z nich to będzie masa do przycisku, a drugi +12V do siłownika.
6. Montujemy w/w uniwersalny siłownik w klapie. Pasuje idealnie we wnęce po lewej stronie w klapie, jak na fotkach poniżej (w czerwonym zaznaczeniu wkręty mocujące siłownik):


7. Odkręcamy zamek klapy i wiercimy otwór w dźwigni zamykającej i otwierającej zamek (zielone kółko). W czerwonym kółku zaznaczona oś obrotu dźwigni. Teraz dopasowujemy długość drutu od siłownika aby po jego zadziałaniu zamek się otworzył. Do zamocowania drutu siłownika w wywierconym otworze użyłem oryginalnego zatrzasku z dawcy (od silniczka sterowania klimatyzacją, nieważne). Najlepiej wykorzystać jakiś stary czy zapasowy akumulator do prób czy siłownik otwiera zamek oraz do sprawdzenia, który kabel od siłownika podłączyć do plusa, a który do minusa, bo od tego zależy czy trzpień siłownika będzie się wysuwał czy wciągał po podaniu napięcia (musi się wciągać).

8. Montujemy przycisk od Forda w zaślepce blendy nad rejestracją. Pasuje fajnie, trzeba wyciąć 2 poprzeczki blendy od środka, uważać żeby nie zamontować przycisku zbyt głęboko, bo blenda nie będzie przylegała po montażu do klapy i wkleić go na np. klej do szyb.



9. Do montażu przycisku w blendzie musimy usunąć z lewej strony kołek mocujący blendę do klapy, ale nie ma to znaczenia, bo po prawej stronie zaślepki jest wkręt i blenda po montażu nie odstaje od klapy, odcinamy wtyczkę od przycisku i otworem po kołku puszczamy kable do wnętrza klapy (po przykręceniu blendy dociska ona gumkę na przewodach i uszczelnia otwór, wszystko jest jak oryginał i szczelne).
10. Wszystkie kable podłączamy do w/w przekaźnika wg poniższego schematu i cieszymy się z otwierania klapy przyciskiem :mrgreen:




















P.S. Już od jakiegoś czasu hamując z prędkości powyżej 60 km/h bije pedał hamulca i drży karoseria :mrgreen: Nie mam pytań, wszystko wskazuje na problem z tylnymi hamulcami, więc na wiosnę przy okazji wymiany piast na 5x114,3 będzie wymiana tarczobębnów i klocków tylnych na nowe, bo widocznie coś z tymi tarczobębnami zapożyczonymi z Legnum jest nie teges, mimo, że nie były w ogóle zużyte... :mrgreen: No comments :roll:

Hugo - 29-12-2017, 18:43

Tak jak obiecałem wrzucam kilka fotek przycisku w klapie bagażnika po montażu na aucie oraz wklejam filmik z działania przycisku :mrgreen: Przydaje się jak cholera...







https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Dokładnie 3 lipca tego roku montowałem osłonę dolną zderzaka przedniego z Carismy, pisałem o tym wcześniej i tak wygląda silnik po 0,5 roku jeżdżenia, pogoda fatalna, prawie codziennie pada, latem brodziłem codziennie jadąc leśną drogą (objazd z powodu remontu drogi) w kałużach głębokich nawet na 20 cm i tylko raz koło pasowe wału i paski osprzętu chlapnęły trochę błota na osłonę rozrządu. Poza tym tylko przetarłem plastiki z kurzu i komora silnika wygląda jak na poniższych zdjęciach. Jednym słowem dolna osłona pomiędzy zderzakiem a silnikiem od dołu spisuje się doskonale. Bez niej komora silnika nawet podczas jazdy w deszczu po asfalcie była cała zafajdana, szczególnie po stronie rozrządu.






Bzyk_R1 - 29-12-2017, 18:49

Łoooo jak tam czerwono ;-) powiem Ci że po ostatnim spocie w Sosnowcu bardziej polubiłem 2,5 V6 :-D
Hugo - 29-12-2017, 19:04

Bzyk_R1 napisał/a:
powiem Ci że po ostatnim spocie w Sosnowcu bardziej polubiłem 2,5 V6
Chodzi o dźwięk silnika?
Bzyk_R1 - 29-12-2017, 19:07

Chodzi mi o kulturę jego pracy.
Anonymous - 29-12-2017, 19:17

Fajny patent z tym przyciskiem. Dobra robota:)
Hugo - 29-12-2017, 20:28

Bzyk_R1 napisał/a:
Chodzi mi o kulturę jego pracy
Fakt, kultura pracy jest świetna. Ładuj takiego do Outka :mrgreen: Nigdy nie zapomnę jak pojechałem po obecnego Gala (wcześniej miałem 2,0 16V R4) i koleś go odpalił to mi się łzy w oczach zakręciły ze wzruszenia. Ten gwizd podczas odpalania i pomruk jak silnik odpali... Wtedy miał jeszcze dziurawy tłumik końcowy, więc wrażenia były dużo większe. A jak się rozgrzał to zamilkł tak, że silnik było słychać tylko po nachyleniu się pod zderzak :shock: Tym mnie urzekł. Po kilku latach już oczywiście takiego wrażenia nie robi, teraz na mnie takie wrażenia wywiera dźwięk 4,6 V8 od Cadillaca.
majchrzok napisał/a:
Fajny patent z tym przyciskiem. Dobra robota:)
Dzięki.
Hugo - 05-01-2018, 19:43

Dzisiaj wygłuszyłem od wewnątrz tylną klapę matami butylowymi STP Silver o grubości 1,8 mm. Klapa zrobiła się strasznie ciężka, teraz czekam na siłowniki do podnoszenia klapy, bo bez nich jak nie zdążymy złapać klapy przy otwieraniu lub zamykaniu to można się nieźle wystraszyć, szczególnie przy zamykaniu prawie spojler odpadł, tak walnęła :wink:




Marcino - 05-01-2018, 23:45

Masz mało płynu chłodniczego na zdjęciach...:)
tresorex - 06-01-2018, 00:21

Dało to coś?
Hugo - 06-01-2018, 10:42

Jakieś 2 lata temu wymienialem chłodnicę, bo stara słabo wyglądała i jak się układ odpowietrzył to zeszło poniżej MIN i jakoś zawsze zapomnę uzupełnić. Na rozgrzanym silniku jest pomiędzy MIN a MAX.
tresorex, jeśli masz na myśli czy jest ciszej to w sedanie raczej nie będzie różnicy, bo bagażnik od kabiny pasażerskiej oddziela oparcie kanapy z grubej pianki i tylna półka fabrycznie wygłuszona grubym filcem. Mi zależało aby klapa się usztywniła, a wyszło, że trzeba włożyć dosyć dużo siły by ją unieść dlatego teraz siłowniki są niezbędne.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group