To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Frankenstein CC5A

harpagan - 22-12-2009, 10:39

Czerwien napisał/a:
Ja wciąż czekam na czarnego+ori felgi na biało :)

Karton jest w trakcie prac :P

Anonymous - 22-12-2009, 10:41

harpagan napisał/a:
Karton jest w trakcie prac

ale on maluje plakatówkami-Ty zrobisz to profi :D

Anonymous - 22-12-2009, 10:42

po co ten cynizm - z tego co wiem Kart czeka na farbe :)
kartomaniak gti - 22-12-2009, 13:03

farba jest... tylko chrzestny spóźnia sie z prostowaniem felg
harpagan - 02-01-2010, 02:03

Przerwa swiateczno-noworoczna zmobilizowała mnie do małej modyfikacji.
Wygoniłem akumulator do bagażnika. Myślałem że to będzie chwila moment, a zajęło mi to kupę czasu.
Kilka tandetnych fotek z prac.







Finalnie aku został przykrecony tak, że klemy skierowane są w strone bagażnika.
Do ramki przymocowałem aku wykorzystując te druty spod maski :)
Wygląda brzydko i wszędzie wystają ostre końce. Zmienie to pewnie na pas z klamra.
Chociaż aku trzyma się jak powinien bo tak idealnie pasuje do ramki, że musze ją z niego zbijać młotkiem, żeby zdjąć :D

mkm - 02-01-2010, 08:41

harpagan, zamknij go całkowicie.
Jakby na to nie patrzec to kwas jakich malo…

Kleju - 02-01-2010, 10:19

Jaki przekrój kabla " +" dałeś?

Czy ja dobrze widzę że minusowy ma mniejszy przekrój niż plusowy?

harpagan - 02-01-2010, 11:39

mkm napisał/a:
harpagan, zamknij go całkowicie.
Jakby na to nie patrzec to kwas jakich malo…

Finalnie jest taki plan, ale narazie wiekszy stres mam o opary a nie o kwas, bo jakby nie patrzec siedzenia i półka dosc dobrze oddzielaja bagaznik od przestrzeni pasazerskiej

Kleju napisał/a:
Jaki przekrój kabla " +" dałeś?

25mm2
Kleju napisał/a:
Czy ja dobrze widzę że minusowy ma mniejszy przekrój niż plusowy?

Minus to ori kabel spod maski i faktycznie ma mniejszy przekroj niz plus

rosomak1983 - 02-01-2010, 11:46

harpagan napisał/a:
ale narazie wiekszy stres mam o opary a nie o kwas,

jakie opary ????

Matejko - 02-01-2010, 11:58

harpagan jak masz pokrywke w akumulatorze, to w niej jest okragly otworek, nawet na 3 focie go widac, tam podlaczasz jakis wezyk(nawet akwariowy) i wypuszczasz przez otwory wentylacyjne na zewnatrz auta, chyba ze masz korek w podlodze pod kolem zapasowym, no to tamtedy, skoro w volvo S60 taki sposob wystarcza to u ciebie tez powinien dac rade,
a i w volvo akumulator jest niczym nie osloniety i nic sie z nim nie dzieje, ani z bagaznikiem

mkm - 02-01-2010, 12:04

Matejko napisał/a:

a i w volvo akumulator jest niczym nie osloniety i nic sie z nim nie dzieje, ani z bagaznikiem

nawet tapicerka?

harpagan - 02-01-2010, 12:05

Matejko napisał/a:
harpagan jak masz pokrywke w akumulatorze, to w niej jest okragly otworek, nawet na 3 focie go widac, tam podlaczasz jakis wezyk(nawet akwariowy) i wypuszczasz przez otwory wentylacyjne na zewnatrz auta, chyba ze masz korek w podlodze pod kolem zapasowym, no to tamtedy, skoro w volvo S60 taki sposob wystarcza to u ciebie tez powinien dac rade,
a i w volvo akumulator jest niczym nie osloniety i nic sie z nim nie dzieje, ani z bagaznikiem

I to mam wrazenie rozwiazuje moj problem :)

rosomak napisał/a:
jakie opary ????

Z chemii to ja nie byłem orłem nigdy, ale o ile dobrze pamiętam to kwasu siarkowego

Matejko - 02-01-2010, 12:57

mkm napisał/a:
nawet tapicerka?


nic,
jak podjedzie szwagier lub siostra to strzele fotke,
nawet podstawa nie rdzewieje, klemy czysciutkie, nie ma az takiej wilgoci w bagazniku zeby az tak reagowalo

rosomak1983 - 02-01-2010, 17:33

harpagan napisał/a:
Z chemii to ja nie byłem orłem nigdy, ale o ile dobrze pamiętam to kwasu siarkowego

bez obaw ten kwas na pewno nie ulatnia sie z aku... Jedynie wydzielac sie moze wodór i tlen ale w ilosciach mininalnych jako produkty reakcji ubocznej elektrolizy. I akurat nimi bym sie nie przejmowal pomimo ze tworza razem miesznke wybuchowa w takich ilosciach w jakich tam powstaja jest luzik...

robertdg - 02-01-2010, 17:54

Informacja zaczerpnięta z EP&M "Instrukcja instalacji i obsługi
akumulatorów kwasowo-ołowiowych"

Cytat:
Emisja gazów
Wszystkie akumulatory ołowiowo-kwasowe wydzielają
gaz podczas ładowania i pracy konserwującej.
Tradycyjne akumulatory zalewane wydzielają całość
powstających gazów do atmosfery, podczas gdy w
akumulatorach szczelnych z zaworami większość
gazów ulega wewnętrznej rekombinacji. W porównaniu
do tradycyjnych akumulatorów o podobnej pojemności,
ogniwa HAZE 2V wydzielają około 1% lub mniej gazu
niż tradycyjne akumulatory. Dlatego też podczas
normalnych warunków eksploatacji nie zachodzi
potrzeba dodatkowego wentylowania akumulatorni.
Tym niemniej ze względu na niewielkie gazowanie nie
wolno ładować ani użytkować baterii w szczelnym
pomieszczeniu czy obudowie. Gaz ten to głównie
wodór, który może eksplodować przy pojawieniu się
iskry w zamkniętym pomieszczeniu. Należy chronić
baterie przed źródłami ognia, płomieni, iskier itp.
UWAGA: Wodór w powietrzu może tworzyć
mieszaninę wybuchową. Nie należy dopuszczać do
kontaktu baterii ze źródłami ognia, płomieni, iskier
itp. Zawsze należy zapewniać stosowną wymianę
powietrza w miejscu użytkowania baterii.


Należy wziąść pod uwagę ze wiekszośc szanowanych marek takich jak Mercedes BMW, Volvo montuja akumulatory wewnątrz kabiny pojazdu bądż w bagażniku i te akumulatory maja realizowane odpowietrzanie tak jak to opisał Matejko.
Osobiście spotkałem się z kilkoma przypadkami kiedy akumulator eksplodował wewnątrz auta, podam dwa główne:
1. Wewnętrzne przebicie cel (było to w Audi 100 poprzedniczce A6 akumulator zamontoway byl pod tylnym siedzeniem, gosc sie szybko obmył z elektrolitu który dotarł do niego, jest cały i zdrowy, niestety tapicerka dotknieta elektrolitem nadawała się do wymiany)
2. Wybuch akumulatora spowodowany nieuwagą obsługi, ktoś szlifował w jego otoczeniu i iskra spowodowała wybuch.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group