[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY2A 1.5] Ile Wam spalają Lancerki z silnikiem 1,5?
gzesiolek - 23-04-2010, 14:14
sp, ladny wynik... chyba jednak po samej Wa-wie az tak duzo nie jezdzisz...
sp - 23-04-2010, 17:48
Max 15% na szczęście
bastek - 23-04-2010, 20:21
a ja kurcze po zmianie opon na letnie, nie mogę zejśc pon. 6 litrów... chyba dużo zależy od temp. asfaltu(rano idzie o 05, l. więcej niż po południu
Trik - 24-04-2010, 00:05
Mi wczoraj na trasie Augustów-Warszawa-Augustów przez mały pospiech spalił 6,8. prawdopodobnie miałbym lepszy wynik gdyby nie 60minutowy koreczek w Wawie którym łącznie przebyłem 13 km ( 7km w 10 min i 5km w 50 min Całe szczęście że mam zimówki na kołach bo wczarajsze śniezyce to było coś Do Łomzy na drzewach i polach było biało. A w drodze powrotnej 3 krotnie trasa znikała
Me-Tsu - 25-04-2010, 19:56
a ja dzis na trasie Narty (za Nidzicą) - Wawa spalilem 7,8. W druga strone bylo tak samo. I nic to, bo 14 na budziku i piekny dzwiek silnika przy 4-5k obrotow, to cos za co warto spalic pare litrow wiecej. Nigdy bym sie nie zamienil!
gzesiolek - 26-04-2010, 01:06
Me-Tsu, bylo 1,8 brac
Ja weekendowa trasa: Krakow - Ostrowiec Sw. (przez Kielce) srednia 6,4l/100km,
powrot przez Staszow-Stopnice i pozniej wzdluz Wisly srednia 5,4l/100km
Jazda plynna i spokojna, ale nie emerycka... powrot 2h15min - 182km
[ Dodano: 27-04-2010, 13:03 ]
Apropo, bo dzis sobie zajechalem zatankowac na Shella na Konopnickiej w Kraku i maja promocje na V-Power Racing 100, w cenie zwyklej 95... jakby ktos byl zainteresowany... wlalem do pelna, niech misiek ma tez cos od zycia...
grzes - 29-04-2010, 12:26
Ja też tam zatankowałem VPR w sobotę za 4,59 , ale różnicy w jeżdzie raczej nie zauważyłem
Trik - 29-04-2010, 14:15
grzes napisał/a: | różnicy w jeżdzie raczej nie zauważyłem |
Ja postanowiłem zrobić sobie mały teścik długo dystansowy. Przez pierwszy 6 m-cy tankowałem (98) i przejechałem na niej 9800km ze srednim wynikiem 7,43l/100km. Przez nastepne 7 m-cy tankowałem (95) i przejechałem na niej 9100km ze srednim wynikiem 8,01l/100km, przy ilości paliwa 730l dla każdego rodzaju. Przejście z rodzaju paliwa zrobiłem tak: 22 sierpnia tankowałem jeszcze 98 po 4,67/l a 24 sierpnia zatankowałem już 95 po 4,49/l, zmiany ceny nie było w tym czasie. W międzyczasie 23 sierpnia zrobiłem badanie na hamowni z wynikiem 113KM. Biorąc dane do kupy i zachowując te same ceny paliwa (a co tam ) wychodzi że na 98 przejeżdżam o 700km więcej niż na 95 czyli jedno dobre tankowanie. Przy całościowej róznicy zakupu tej ilości paliwa (730l obu gatunków) (730*4,67)-(730*4,49)=131PLN wychodzi że nalezy dodać jescze 56,07l (95)*4,49= 251PLN. Czyli 251-131=80PLN/6m-cy drożej za (95). Wychodzi że mi się opłaca tankować (98) Chyba że gdzies się pomyliłem
PS w maju robię nastepne badanie na hamowni z (95) w baku i mozliwe że wracam na (98)
apikus - 29-04-2010, 14:50
Trik napisał/a: | Wychodzi że mi się opłaca tankować (98) |
A ja prawie cały czas jeżdżę na 98, bo cena taka sama jak za 95 w weekendy. Więc po co przepłacać.
Ja mam podobne doświadczenia, choć nie robiłem, aż tak długodystansowych testów. Po prostu zauważyłem, że na 95 w takich samych warunkach spala troszkę wiecej.
DjQuest - 30-04-2010, 20:49
Jak paliwo to tylko od znajomych Naprawdę przestańmy wierzyć w te oktany, a napewno w naszym kraju.Smutne ale prawdziwe, domieszki to fikcja.
apikus - 01-05-2010, 13:18
Znaczy przeprowadziłeś badania i wiesz, że wszyscy oszukują? No oczywiście oprócz znajomych.
Podaj prawdziwe wartości, abyśmy wiedzieli na czym jeździmy.
DjQuest - 02-05-2010, 08:08
apikus napisał/a: | Znaczy przeprowadziłeś badania i wiesz, że wszyscy oszukują? No oczywiście oprócz znajomych.
Podaj prawdziwe wartości, abyśmy wiedzieli na czym jeździmy. |
Co do badań to są najnowsze TUTAJ .Wcale nie twierdze, że wszyscy oszukują . Znajomi na stacjach udzielają informacji w którym dystrybutorze je "świeże" paliwo i czy od polskiego dostawcy.Prawie wszystkie małe stacje paliwo wożą od wschodnich sąsiadów nie rzadko swoimi cysternami.Wartości oktanowe naszego paliwa możesz porównać tankując np. w Niemczech Pb 98 sam zobaczysz róznice .Dlatego twierdzę, że nasze Pb 98 oprócz ceny nie jest wysokich lotów, a promocje typu że jest w tej samej cenie co Pb95 polega na tym, że już długo "leżało" i trzeba zbiorniki "oczyścić".
gzesiolek - 02-05-2010, 21:42
DjQuest, jak dobrze patrze to jakies 3% stacji zbadanych mialo problem z tego wiekszosc no name'ow... wiec mnie podana tabela uspokaja a nie niepokoi, bo niegdys bylo to ok 15%...
Po drugie 95% stacji markowych ma paliwo orlenowskie...
Po trzecie promocje na VPRacing sa dokladnie z tych powodow co mowisz i nikt tego nie ukrywa... po prostu akurat to paliwo przyjezdza a nie jest wytwarzane poprzez dodanie "dodatku" na stacji i musza zrobic miejsce przed kolejnym transportem...
Po czwarte, po piate i po szoste... problem jakosci paliwa w Polsce dotyczy tak samo 95, 98 czy innych, wiec akurat to nie jest argument do nie kupowania 98...
Poza tym wysokooktanowosc benzyny dziala odwrotnie na moc silnika niz wiekszosc ludzi mysli... bo zmniejsza podatnosc paliwa na zaplon i w wiekszosci silnikow niewiele wplynie na prace silnika, a jesli juz to moze minimalnie pomoc na kulture pracy...
No i moze pomoc jesli paliwo ktore lejemy jest tak marnej jakosci ze w rzeczywistosci ma z 10oktanow mniej niz na etykiecie... wtedy bedzie zdrowiej jak to bedzie 88 a nie 85
jaca71 - 02-05-2010, 21:46
gzesiolek napisał/a: | No i moze pomoc jesli paliwo ktore lejemy jest tak marnej jakosci ze w rzeczywistosci ma z 10oktanow mniej niz na etykiecie... wtedy bedzie zdrowiej jak to bedzie 88 a nie 85 |
To jest jedyny powód obserwowanego mniejszego spalania na paliwie o wyższej ilości oktanów
DjQuest - 02-05-2010, 22:18
Popieram powyższe wypowiedzi.Moja opinia na temat paliw sprzedawanych w naszych stacjach, to osobiste doświadczenie od czasów "przemiany" .Ważne, że może jest już lepiej.To teraz na temat średnie spalanie 14 l po Krakowie do pracy , ale będzie lepiej dociera się.
|
|
|