To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

WreX - 12-10-2014, 11:42

czapelka, póki mój altek działał poprawnie i się nie skończył to nie było mowy o ładowaniu poniżej 13 na wolnych to samo mam z kontrolkami przy hamowaniu, ale też nie zawsze. Raczej się do tego przyzwyczaj albo zrób alternator albo go wymień.
czapelka - 12-10-2014, 22:02

W takim razie jutro biegnę do speca który skasował 300 zł, twierdził że praktycznie wszystko w środku zregenerował- niech zrobi tak aby kontrolki się nie paliły i altek ładował cały czas a nie po przegazowaniu. Napisze jakie czy będą efekty

Edit: Da się? Da się!

WreX - 12-10-2014, 22:10

czapelka, to zapytaj co dokładnie robił i jak to teraz poprawi, u mnie był tylko regulator napięcia wymieniony.
czapelka - 13-10-2014, 15:39

Przemierzyli wszystko i doszli jedynie do wniosku że poniżej 1000 obrotów ładowanie siada. Stwierdzili też że nie są w stanie wymienić regulatora bo to bezsensu, gdyż jest dedykowany do tego modelu i innego nie ma.

Próbowali wcisnąć kit że obroty są za niskie--nie dałem się:)

Podejście następne w środę- będą mierzyć od alternatora do aku celem srawdzenia wszystkiego.

Zdziwienie nastąpiło że wtyczka ma 4 piny a najczęściej są 2. Powiedzieli że sprawdzą dokładnie do czego są 2 pozostałe i może im to rozjaśni. Stwierdzili że pewnie altek jest sterowany z kompa dlatego spróbują obejść to, tak aby również poniżej 1000 obrotów było ładowanie(oczywiście jeśli nie znajdą przyczyny i nie będzie dało sie normalnie tego ustabilizować)

Ja ze swojej strony sprawdziłem połączenie- zwarcia nie ma, sprawdzę i przeczyszczę jeszcze dzisiaj styki bezpieczników wszystkich.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

[ Dodano: 15-10-2014, 18:09 ]
Pozytywne zakończenie historii. Zakład stanął na wysokości zadania, pomierzył, włożył inny regulator i... problem rozwiązany. ( przynajmniej taka była informacja że wymiana regulatora naprawiła ładowanie-jak było nie wiem)

Ładowanie około 13.9v na wolnych obrotach, pod obciążeniem wskakuje na 14,4 i wraca na 13,9V. Dzisiaj wrzucę filmik jak to dokładnie wygląda.

Niestety nie znam modelu regulatora jaki wrzucili, grunt że problem rozwiązany.
Z rozmowy wynikało że "nikt nie przewidział ,że wcześniej zamontowany regulator okaże się nie pasujący a inny wyglądajacy tak samo jednak zadziałał-oczywiście innej firmy".

Ja robiłem w firmie ROZBEN: http://www.rozben.pl/godziny_otwarcia.html . Może jak zadzwonisz udzielą rąbka tajemnicy jakiej firmy wrzucili do środka. Pamiętać będą bo byłem bardzo upierdliwy przez ostatnie dni. :)

Moim zdaniem jeśli komuś ładowanie wynosi na wolnych poniżej 13,5 po regeneracji, niech wraca i rząda naprawy.

WreX - 15-10-2014, 19:56

czapelka, dzięki, czyli tajemnica rozwiana ;p Chyba pokuszę się o ponowną wymianę regulatora kiedyś ;>
a4ry - 16-10-2014, 13:54

czapelka napisał/a:
Ładowanie około 13.9v na wolnych obrotach, pod obciążeniem wskakuje na 14,4 i wraca na 13,9V. Dzisiaj wrzucę filmik jak to dokładnie wygląda.

Ciekawe czy faktycznie wymienili regulator czy odcieli pin po którym komputer steruje ładowaniem. Jak czytałeś temat to wiesz, że wiele osób tak ma jak Ty miałeś i tworzą się dwa obozy jedni uważają , że tak ma być inni że ładowanie ma być stałe.
Fajnie, że dałeś namiar na tą firmę w wolnej chwili pogadam sobie z Panami.

czapelka - 16-10-2014, 23:13

a4ry napisał/a:
czapelka napisał/a:
Ładowanie około 13.9v na wolnych obrotach, pod obciążeniem wskakuje na 14,4 i wraca na 13,9V. Dzisiaj wrzucę filmik jak to dokładnie wygląda.

Ciekawe czy faktycznie wymienili regulator czy odcieli pin po którym komputer steruje ładowaniem. Jak czytałeś temat to wiesz, że wiele osób tak ma jak Ty miałeś i tworzą się dwa obozy jedni uważają , że tak ma być inni że ładowanie ma być stałe.
Fajnie, że dałeś namiar na tą firmę w wolnej chwili pogadam sobie z Panami.


Daj znać gdzie ten pin mogli uciąć sprawdzę to dokładanie. Dzisiaj sprawdzałem ładowanie na wolnych okolice 14.2 po włączeniu świateł na chwile do 13,8 i wzrasta do 14.2, gazowanie i 14.44

Mój problem rozwiązali, ale też podejrzewałem że ucięli kabelek, ale jak to sprawdzić? Jeśli tak zrobili to tam wracam, bo ewidentnie przed ich informowałem że to nie wchodzi w rachubę.

Druga strona medalu to mechanik montujący altek mówił że widzi, że jednak regulator wymienili(od góry patrząc)

Sam nie wiem jaka jest prawda.

KsiadzRobak - 17-10-2014, 08:29

regulator jest ze szczotkotrzymaczem i wtyczką - od góry widoczną właśnie
można zobaczyć czy jest nowa

a4ry - 18-10-2014, 20:25

czapelka napisał/a:
Daj znać gdzie ten pin mogli uciąć sprawdzę to dokładanie.

Jeżeli inny mechanik instalował Ci alternator to raczej kabelka nie odciął, mi odciął gdzieś przy wtyczce. Ewentualnie coś w środku alternatora pokombinowali ale nie sądzę, myślę że panowie ogarneli temat i dobrali odpowiedni regulator.
Poczekam chwilę i zadzwonię do nich, postaram się wyciągnąć co nie co, ciekaw jestem co Ci wsadzili.
Jak miałeś alternator nie zamontowany to jest szansa zobaczyć markę u mnie na starym widać że wsadzony jest unipoint , widać przez otwory.
Ciekaw jestem czy kiedyś uda się rozwiązać tą hydrozagadkę- jak powinno zachowywać się prawidłowo ładowanie w galancie.

mlun - 20-10-2014, 19:51

A czy w carismie też jest tak to rozwiązane, że kabel od alternatora idzie do kompa i jego odcięcie powoduje stałe ładowanie?
W ogóle jaki kolor ma ten kabel w galach?

Marcino - 24-11-2014, 22:33

Czy konczący sie alternator może wydawać na wolnych obrotach taki sycząco/szumiący dzwięk? jest to tylko na wolnych, jak dodam leciutko gazu ten dzwięk zanika. Wydaje mi się z tatych okolic dochodzi....

Coś z tym ecu musi być tak jak Owczar z Krzyżakiem tu pisali..
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=90

Ja mam tak już dłuższy czas że światła przygasaja a akumulator od 6 lat jest okm nie muszę go ładować.

arturj123 - 25-11-2014, 00:22

Marcino napisał/a:
Czy konczący sie alternator może wydawać na wolnych obrotach taki sycząco/szumiący dzwięk? jest to tylko na wolnych, jak dodam leciutko gazu ten dzwięk zanika. Wydaje mi się z tatych okolic dochodzi....

Brałeś pod uwagę rolkę napinacza paska wieloklinowego?

Marcino napisał/a:
Ja mam tak już dłuższy czas że światła przygasaja a akumulator od 6 lat jest okm nie muszę go ładować.

Ostatnio deejay wymieniał na nowy alternator i nie ma takich spadków napięcia, zero przygasania - sprawdź w temacie

Marcino - 25-11-2014, 08:30

Dzwięk się zmienia gdy zdjemuję obciązenie, wiec to napewno alterntor.
Kupuję szczotki i łozyska i będe go robił.

arturj123 - 25-11-2014, 11:10

Marcino napisał/a:
Kupuję szczotki i łozyska i będe go robił.

Temat deejay-a zobacz tę stronę, następną i ostatnią.
http://forum.mitsumaniaki...=asc&start=3195

Po wymianie szczotek, regulatora napięcia ładowanie nadal dziwne.
Wymiana alternatora dopiero stałe ładowanie ponad 14V

Marcino - 25-11-2014, 12:38

Moj raczej dobrze ładuje, nie będe wywalał kasy na nowy. Koszt regeneracji bedzie około 50zł


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group