To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Sprężyny wzmacniające

m4rud3r - 03-09-2017, 20:28

No ja właśnie ciągle się zastanawiam i rozkminiam MAD vs Lovells. I dalej mętlik w głowie ;-)
Skoro MAD siedzi pomiędzy sprężynami , to jego rola jest taka, że po prostu tył nie siada tak mocno ? Bo Lovells sam w sobie podnosi tak ? Ciekawe jak z trwałością tych sprężyn, jak szybko siadają w dół

rezon - 04-09-2017, 07:44

każde trochę podnoszą. Sztywniejsze sprężyny powodują, że nawet nieobciążony tył tak nie siada. Te dodatkowe pracowały mocniej dopiero po obciążeniem, ale tył był lekko podniesiony nawet bez obciążenia. Im więcej w bagażniku, tym było sztywniej.
Master-78 - 04-09-2017, 11:06

rezon napisał/a:
każde trochę podnoszą. Sztywniejsze sprężyny powodują, że nawet nieobciążony tył tak nie siada. Te dodatkowe pracowały mocniej dopiero po obciążeniem, ale tył był lekko podniesiony nawet bez obciążenia. Im więcej w bagażniku, tym było sztywniej.


Lovells o około 4cm, MAD o około 2cm - z informacji zebranych, zdjęć, informacji od sprzedawców.

U siebie - w razie wymiany będę wymieniał przód i tył.
Mam instalację LPG, która swoje jednak waży, zwłaszcza z pełnym zbiornikiem i to czuć na 'fabrycznych' sprężynach, zwłaszcza podczas jazdy po wyboistej drodze (na asfalcie, przy 50km/h, potrafi wyrzucić skutecznie z toru jazdy jeśli nie wie się, czego się spodziewać).

Co do MAD'ów - auta w DIESEL'u mają inne wahacze i inaczej wygląda miejsce mocowania sprężyn (oraz ich długość).
Któryś z kolegów pisał także wcześniej, że w przypadku MAD'ów, są one montowane za pomocą specjalnych tulei gumowych/poliuretanowych (jakieś tworzywo), które po jakimś czasie wybijają się i trzeba je wymienić.

Moody - 08-09-2017, 20:40

Możesz wskazać skąd czerpiesz wiedzę, bo mnie to zaciekawiło, że diesle mają inne zawieszenie niż benzynowce? Klony czyli 4007/C-Crosser mają takie samo tylnie zawieszenie (te z dużymi sprężynami) w obu wersjach silnikowych. Co do Outlandera to owszem są dwa rodzaje tylnego zawieszenia (drugie to te z MacPherson) ale nigdzie nie znajduję infa, że są one powiązane z rodzajem napędu (2WD/4WD) czy silnika.
tokyo - 09-09-2017, 01:33

.....zaleznie od rynku na jaki wychodzil
podobnie jest z asxem

Master-78 - 17-11-2017, 12:07

Cześć,

Mój Misiek ma wahacze stalowe i McPhersony z tyłu.
Amortyzatory mają oznaczenie KYB 4162A153 (i jak na razie poza Mitsu) - nie udało mi się znaleźć zamienników.

Sprężyny Lovells'a:
- na przód są OK, ale nie chcę o 20% usztywniać przodu w benzynie, kiedy tył nie zostanie usztywniony :(
- na tył niestety do mojego modelu NIE MA Lovells'ów.
(polecone przez kolegę MAD HV-104265 do tego modelu nie pasują. Być może z MAD odpowiednie będą: MAD HV-104308, ale pewności brak. Brak też info, jakiej średnicy jest drut w tych sprężynach i mocowanie góra/dół. U mnie góra jest zwężona o 10mm względem średnicy sprężyny (91mm-93mm vs 101mm-103mm), sam drut ma fi 11,5mm, zatem MADy mogłyby mieć fi drutu między 12,0mm-12,5mm aby uzyskać 10%-20% sztywniejszy tył).

Dziś dotarły do mnie sprężyny 'wzmacniane' Lesjofors. W katalogach niestety brak informacji jaka jest średnica drutu i sprężyny, ale zaryzykowałem i zamówiłem.
Zmierzyłem sam i drut ma fi 12,0mm a sprężyna średnicę 103mm-104mm, zatem winna pasować. Szału nie ma (sztywność z wyliczeń winna wzrosnąć o ok. 8% - 10%) - zakładając, że produkcja sprężyn jest OK :-)
Jak dorwę (pomoc potrzebna w przełożeniu nr 4162A153 na zamienniki Kayaba / Sachs / inne) amortyzatory na tył, to wymienię.

Co do mocowań - dostępna na forum (LINK) - serwisówka jest dość pomocna.

Tutaj znajdziesz info co do rodzaju mocowania sprężyn i amortyzatorów zależnie od wersji 2WD/4WD oraz z podziałem na stalowe / aluminiowe ('ze stopów lekkich') mocowania zawieszenia:
2WD:
- Wahacz ze stopów lekkich
- Wahacz stalowy
4WD:
- Wahacz ze stopów lekkich
- Wahacz stalowy

Szadi - 20-12-2017, 16:32

Chlopaki widzalem na zagranicznym forum zestaw do liftu bez koniecznosci zmiany sprezyntakie gumowe nakladki dystanse 30mmm-50mm czy ktos to instalowal ?

https://lh3.googleusercontent.com/-GM6soQ-B_hQ/VzPBs4RZz8I/AAAAAAAA--k/kgSSc8VBMDI6JlmriPoe0Aua7Z-c5VroACCo/s512/IMG_6619.JPG << Foto ,,dystansów ,,
link do tematu z zagranicznego forum
https://mitsubishiforum.com/forum/mitsubishi-outlander-10/30mm-suspension-lift-kit-possible-44434/

Moody - 21-12-2017, 19:32

Master-78
MADy na tył do wersji z MacPherson to pewno będzie: link do MAD

Szadi
Te rzeczy wyglądają na do zastosowania w MacPherson. Ten otworek na środku to chyba na tłoczysko amora.
Wymieniałem samodzielnie sprężyny u siebie z tyłu (bez MacPh.) i mnie to nie wygląda na pasujące w tamto gniazdo.

lexus - 30-12-2017, 20:47

U mnie pierwsza awaria po z górą 10-ciu latach ,na postoju w garażu pękła sprężyna przód ,huk nie z tej ziemi aż zakołysało autem ,dobrze chociaż że opona cała.wymieniłem na normalne bez wzmocnien i oczywiście dwie ,plus łożyska ślizgowe +geometria koszt 950 z robotą
Moody - 06-01-2018, 17:48

lexus napisał/a:
U mnie pierwsza awaria po z górą 10-ciu latach ,na postoju w garażu pękła sprężyna przód ,huk nie z tej ziemi aż zakołysało autem ,dobrze chociaż że opona cała.wymieniłem na normalne bez wzmocnien i oczywiście dwie ,plus łożyska ślizgowe +geometria koszt 950 z robotą

Pękła wzmacniana czy oryginał?

lexus - 07-01-2018, 09:08

To była orginalna ,fabryczna
Moody - 08-01-2018, 20:12

O, to dobrze ;-) . Pytam bo odkąd założyłem sobie z tyłu Lovells'y to temat sprężyn stał się dla mnie ciut traumatyczny :-) .
Urwany zwój sięgnął opony czy nie?

lexus - 08-01-2018, 22:08

Nie, obyło się bez dodatkowych strat może dlatego że pękła w 2 miejscach :?
Szadi - 06-02-2018, 15:26

Witajcie ostatnio szukajac szpeju do Outlandera znalazlem taki patent pod nazwa - Coil-Spring-Assistors albo Cushion Buffer

Ktos ma ma opinie o tego typu gadzetach ? moze ktos montowal ? zastanawiam sie nad zakupem i montarzem tylko niewiem jaki rozmiar ktos doradzi ? ile mm ? ..i czy faktycznie pomaga w poniesieniu tylu .gdy napakujemy sporo ''towaru'' moje auto jezdzi jako osobowo towarowe mini van nie raz cement itp przewozilo :twisted: :mrgreen: ew +3- 4 osoby.. ktory zestaw byscie wybrali ?


https://www.ebay.co.uk/it...5.c100005.m1851


https://www.ebay.co.uk/it...5.c100005.m1851


https://www.ebay.co.uk/p/...5.c100005.m1851


http://vi.raptor.ebaydesc...t=1517926847997

kruhy84 - 06-02-2018, 17:58

no mnie też by zainteresowało jaki wymiar powinno mieć na tył do OII. na allegro są rożne w cenie 8-10 zl za szt.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group