Nasze Miśki - Lancer CB4A mój drugi japończyk
j-rules - 31-01-2010, 17:59
ja bym wlal valvo albo total.
A silnik nówka czekam z niecierpliwoscia na isntalacje no i oczywiscie na relacje
idas - 31-01-2010, 19:06
Był zalany jakiś castrol 5W30 więc takiego też zaleję, ale totala dokładnie tego (a to dlatego że facet ma też taniego elfa którego dwie baryłki 10W40 również zakupiłem-nie dla mnie:P Poza tym olej ten ma najlepsze parametry ACEA A5/B5 no i bańka 5 litrów gdy w tej cenie Valvo daje 4, na ew. dolewki będzie:])
http://www.allegro.pl/ite...ooszczedny.html
Jak tylko pozałatwiam sprawy na uczelni to biorę się za robotę:) Teraz kompletowanie uszczelek i innych gadżetów:]
robertdg - 31-01-2010, 19:12
idas napisał/a: | Jak tylko pozałatwiam sprawy na uczelni to biorę się za robotę:) Teraz kompletowanie uszczelek i innych gadżetów:] | Sama radość
idas - 31-01-2010, 23:10
robertdg napisał/a: | Sama radość |
Na pewno nie dla portfela Nie mogę się już doczekać dłubania:] Póki co rozkłada mnie jakieś choróbsko:/
Rafal_Szczecin - 31-01-2010, 23:47
zadnego totala
j-rules - 01-02-2010, 00:49
Rafal_Szczecin, a dlaczego zadnego totala?
Rafal_Szczecin - 01-02-2010, 08:55
niestety mam "przyjemnosc" zobaczenia jak daja sobie rade samochody, ktore od poczatku jezdza na totalu, i porownania ich z tymi, ktore jezdza na castrolu ( lepszy rydz , niz nic ) , sa to przewaznie citroeny i peugeot'y nawet nie ma co porownywac, otwierasz serducho ,a w srodku widac, ze jezdzony byl na totalu, silniki ktore maja zalany ten olej szybciej sie zuzywaja, wiem, ze to dziwne,ale rozebrano u mnie juz kilkanascie silnikow, niektore jezdzone na totalu inne na castrolu ( innych olejow w firmie nie uzywam, sporadycznie do trupow lotos ) , i naprawde uwierz mi, nie bylo porownania.
castrol magnatec czy tez edge sport sa naprawde dobrymi olejami, co nie zmienia faktu, ze osobiscie uzywam tylko i wylacznie valvoline maxlife , i moge Ci go z czystym sumieniem polecic
idas - 01-02-2010, 11:52
Kurcze Rafał chyba już trochę za późno. Kupiłem tego totala Future 9000 5W30, najwyżej następny raz go nie kupię:) Choć tak naprawdę ocenić olej to można chyba po przejechaniu jakichś 300tys. na jednym, w tym samym silniku. Wg klasyfikacji olejów ten total jest wyżej niż np valvoline maxlife 5W40 (a nawet ten syn-power 5W30) no i castrol edge 5W30 (klasyfikacja ACEA), a ten sam producent rozlewa również oleje ELF, które na pewno są na tym forum chwalone:) Użytkownicy aut francuskich sobie te oleje bardzo chwalą. Może zaryzykowałem, choć tak naprawdę i tak jestem zdania, że firma ma znaczenie drugorzędne, a liczy się jakość oleju.
idas - 02-02-2010, 12:50
Przy okazji wymiany silnika chciałbym powymieniać wszystkie gumowe węże chłodzenia. Stąd pytanie czy to się kupuje "na metry" dobierając średnicę tylko, czy też kupować trzeba do konkretnego modelu-ewentualnie dobrać od innego. Jaki mniej więcej koszt takiej imprezy? Zakładam że groszowy, ale wolę zapytać:) Przy okazji wyjęcia silnika i chłodnicy będę miał dostęp do różnych gratów w komorze silnika. Pytam zatem o co warto jeszcze zadbać, co zabezpieczyć, odświeżyć itd. Chciałbym również ściągnąć zderzak bo jedna śrubka mocująca halogen się tak wyrobiła, że nie da rady odkręcić i trzeba by chyba rozwiercać...Jeszcze jedno chciałbym zlać płyn chłodzący i ponownie zalać ten sam gdyż był wymieniany rok temu na nówkę Mobila więc chyba jest dość dobrej jakości. Czy to dobry pomysł czy lepiej kupić nowy (znowu koszty...)?
robertdg - 02-02-2010, 15:06
idas, jeżeli weże gumowe są całe i nei widac na nich pęknięc, poparceń, to nie ma sensu abysie sie grzebal z wymiana tych przewodów, ze wzgledu na to ze sa one profilowane, to po prierwsze, z drobnych wezychów srednicy wewn. fi 6-14mm możesz kombinowac, koszty wezyka nie sa spore juz od niecalej zlotówki za metr, ale pytanie nastepujace po co wymieniac cos co jest dobre
Spokojnie mozesz zlać stary płyn i zalać go do nowego silnika, jeżeli oczywiście nie ma zanieczyszczen, możesz go także przefiltrować przez gęste sito, jeżeli sie okaże że w płynie jest obcy płyn, np olej, to nie warto bawić się tylko kupic nowy, licz sie z tym, że nie wszystek płyn odzyskasz przy zlewaniu, zawsze braknie Ci kilkadziesiąt/set ml.
rosomak1983 - 02-02-2010, 15:41
robertdg napisał/a: | że nie wszystek płyn odzyskasz przy zlewaniu, zawsze braknie Ci kilkadziesiąt/set ml. |
dokup litr. Wszystkiego z bloku nie wylejesz..... Z tymi wezami to nie kombinuj... własnie dlatego ze sa profilowane. Zadbaj o stan komory silnika sprawdz co i jak z elementami napędu. hmm moze czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego????
Acha a myslałes o szlifie kolktora dolotowego?? No i zmiana rozrzadu
Pompe daj na silikon termoodporny.
kartomaniak gti - 02-02-2010, 15:43
rosomak1983 napisał/a: | Acha a myslałes o szlifie kolktora wlotowego?? | to kosztuje kupe hajsu
rosomak1983 - 02-02-2010, 15:48
kartomaniak gti, tzn ile to kosztuje u Ciebie??? Daje to przyrosty mocy?
robertdg - 02-02-2010, 15:57
rosomak1983 napisał/a: | Acha a myslałes o szlifie kolktora dolotowego?? | Jeżeli chodzi o polerke na tzw "lustro" to mija się to z celem, jak juz polerowac to kolektor wydechowy, w kanałach ssących ważne jest aby usunąc nadlewy, najbardziej korzystna jest zmiana kształtu kanałów, ich kąta oraz pojemności.
kartomaniak gti - 02-02-2010, 16:45
rosomak1983 napisał/a: | tzn ile to kosztuje u Ciebie??? Daje to przyrosty mocy? |
zależy gdzie sie taką operacje wykonuje, koszta to średnio 2 tys.
|
|
|