To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jarzma, zaciski hamulcowe, piasta - problemy,naprawa,części.

Adee - 29-08-2019, 20:28

Ech... poskładałem już wszystko do kupy. W związku z tym ostatnie pytanie - czym grozi odwrotnie założona uszczelka? Dodam tylko, że ten pierścień co jest w uszczelce elegancko/ciasno wszedł w zacisk. Zasadnicze pytanie czy może to powodować ubytki płynu h?
Krzyzak - 29-08-2019, 23:37

Uszczelka przeciwkurzowa jak sama nazwa mówi chroni tłoczek przed kurzem, płyn jest zatrzymywany przez uszczelkę wewnątrz, tą głębiej...
Jak założyłeś odwrotnie to pewnie będziesz miał krótszą harmonijkę i jak się tłoczek max wysunie, to uszczelka spadnie a w skrajności przerwie. Możesz ją jeszcze wyjąć i założyć poprawnie, to nie problem przecież?

Adee - 30-08-2019, 07:52

Ha! Czyli rozumiem jak założyłem tą stroną, którą ta harmonijka jest dłuższą to znaczy, że założyłem dobrze? Bo ewidentnie jedną stroną była krótsza a założyłem dłuższą. Uff. Generalnie muszę przyznać, że prędko chyba nie będzie chciało mi się brać za taką robotą. Nie mam garażu, nie mam gdzie trzymać większych gratów a bardzo brakowało mi jakiegoś rozsądnego podnośnika, nie macie pojęcia ile musiałem się namachać tym stockowym podnośnikiem :rolleyes:

W każdym razie dzięki za wszelką pomoc!

Krzyzak - 01-09-2019, 19:10

NIe wiem jak to opisać :)
generalnie jak masz zacisk to masz taki frez wewnętrzny
i tak samo masz w harmonijce coś na kształt UNUNUN to musisz tak kombinować, żeby drucik wszedł w U i wypełnił ten frez - tam też dajesz smar, żeby się woda nie dostawała - od strony frezu w tłoczku zresztą też

ravpraca - 01-09-2019, 19:45

Nie "smar" tylko dedykowane mazidło do tłoczków. Tylko takie smarowidło możesz pod osłonę tłoczka użyć. Jak dasz inny środek to uszczelki szlag trafi.
Tutaj trzeba być szczegółowym i o tym pmiętać.

Krzyzak - 01-09-2019, 23:05

Cóż - producent nazywa to smarem... ale spoko, nie spieram się, tutaj karta:
http://www.ate-hamulce.pl...be_polnisch.pdf
jednak każdy szanujący się zestaw naprawczy ma smar w pudełku, więc nie widzę powodu by stosować coś innego

ważne by tłoczka nie smarować płynem DOT, lecz posmarować nim wnętrze zacisku - jak podaje producent - i dopiero wcisnąć tłoczek
inaczej DOT zostanie zgarnięty przez uszczelkę tłoczka (tę główną) i zostanie między nią a uszczelką przeciwkurzową, wchłonie wilgoć i przyśpieszy korozję zacisku i tłoczka w tym miejscu

ravpraca - 01-09-2019, 23:24

Krzyżak - bardzo źle doradzasz koledze. Tym nie wolno smarować tłoczków i wciskać pod uszczelkę! Uszczelki "spuchną" i tłoczki się zablokują. Plastilube jest do czegoś innego!

Tylko to się nadaje do tłoczków:

https://www.motochemia.pl...80g-p-4223.html

HUGIO - 02-09-2019, 10:09

ravpraca Jest jeszcze jakaś pasta od Wurth-a podobno ;)

Plastilube stosuje się do smarowania pomiędzy klockami, a tymi blaszkami w które się je wkłada, nawet na opakowaniu jest napisane, że nie może być w kontakcie z elementami gumowymi.

Krzyzak - 02-09-2019, 17:37

ravpraca napisał/a:
Tym nie wolno smarować tłoczków
tłoczków się wcale nie smaruje - przecież pisałem
jedynie smar z zestawu do gumek i nie pisz już że się tego nie smaruje bo te osłony mają nawet specjalne miejsce na ten smar, nie są płaskie tylko z takim wcięciem

ravpraca - 02-09-2019, 20:17

Krzyzak napisał/a:

tłoczków się wcale nie smaruje - przecież pisałem
jedynie smar z zestawu do gumek i nie pisz już że się tego nie smaruje bo te osłony mają nawet specjalne miejsce na ten smar, nie są płaskie tylko z takim wcięciem


Nieprawda. Przy składaniu smaruje się tłoczki, uszczelki właśnie pastą Bremszyliner aby łatwiej zestaw złożyć. Pastę tego typu produkuje kilku producentów.
W zestawie z uszczelniaczami zacisków nie zawsze jest saszetka z tą pastą.

Pod uszczelki "kurzowe" tylko i wyłącznie pastę typu Bremszyliner.
Napchanie tam Plastilube które "doradziłeś" spowoduje zapieczenie tłoczków. To są dwa różne smarowidła i warto wiedzieć do czego służą. Tyle w temacie.

Krzyzak - 02-09-2019, 21:53

ravpraca napisał/a:
Nieprawda. Przy składaniu smaruje się tłoczki
a powiesz - po jakiego grzyba? - skoro uszczelka tłoczka to wszystko zgarnie i poniżej jej tłoczek będzie suchy...
instrukcja serwisowa Mitsubishi wyraźnie pokazuje co i gdzie się smaruje i czym
ravpraca napisał/a:
Napchanie tam Plastilube które "doradziłeś" spowoduje zapieczenie tłoczków
znów - jakim cudem? skoro jedyną rolą jest uszczelnienie gumy żeby nie wpuszczała tam wody...
Adee - 02-09-2019, 22:26

Jak mam być szczery - posmarowałem nieco zarówno uszczelkę jak i tłoczek - chociaż bardziej by pasowało "pobrudziłem" cienką warstwą tej pasty bremzcylinder od ate. W instrukcji piszą, żeby tłoczka nie, bo ten nowe to już są niby od nowości pokryte "czymśtam" ale akurat ja tłoczki z przodu brałem stare, to lekko przejechałem.

Odnośnie jeszcze tej uszczelki, widzę zdjęcia się na nic nie zdadzą, nagram jutro króciutki film, gdzie pokaże o co mi chodzi. Póki co auto hamuje, płynu nie ubywa, to chyba jest ok.

potentator - 03-09-2019, 08:13

Witam, fakt mam outlandera ale problem ten sam. Wymieniłem komplet jarzm z przodu z prowadnicami i stuka mi prawa strona, pierwsze wymieniłem łącznik stabilizatora ale to nie to. Wydaje mi się że stukają klocki. Co można zrobić z tym tematem? Na nierównościach najbardziej to słychać nie ma tragedii ale mnie to denerwuje...
Adee - 03-09-2019, 09:49

Kończąc temat tej głupiej uszczelki:

https://drive.google.com/open?id=19G4IO3M6yLvGtPNuzY_eNa_GVgAjnfg2

Czyli ostatecznie, która strona?

Krzyzak - 03-09-2019, 17:05

Adee, wg mnie wersja nr 1 - to co na początku filmu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group