[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
m6riano - 29-07-2011, 13:55
w Wawie..;-)
mar111cin - 29-07-2011, 15:46
właśnie wróciłem z wymieniania prawego banana, tym razem wstawiłem używkę. Auto może i nie przestało ciągnąć (na razie mi trudno to sprawdzić), ale zachowuje się dużo lepiej. Wahacz zamiennik jaki miałem włożony - sworzeń lata jak żyd po pustym sklepie, do tego ma już luzy góra-dół, a guma go chroniąca spadła mi przy demontażu (z oryginału próbowałem ściągnąć - nie dało się..)
Tak że jak wymieniać wahacze na nieoryginalne to tylko parami.
do tego dodam że te aluminiowe sanki to ładne dziadostwo... jedną śrubę wykręciłem cześciowo z gwintem... Dałem nową, 5mm dłuższą, bo to max jaki można tam włożyć, do tego jak ktoś ma zamiar to robić, to niech się lepiej zaopatrzy w denaturat i spryska nim gniazdo.
ALEX-77 - 29-07-2011, 21:42
A mi stuka tylko na skęconych kołach ,drążek nowy,sworzeń górnego nowy,banan nowy.
swinks_UK - 29-07-2011, 22:46
Dolny prosty tez nowy?
ALEX-77 - 30-07-2011, 00:04
swinks_UK napisał/a: | Dolny prosty tez nowy? |
hee.. no właśnie pozostał dolny prosty,koncówka drążka no i łącznik stabilizatora i teraz pytanie co może stukać tylko przy skręconych kołach
arturj123 - 09-08-2011, 15:00
Koledzy czy przy podniesieniu jednej strony i przy poruszaniu kołem (bezpośrednio, nie kierownicą) powinien być niewielki luz przy poruszaniu?? Nie wiem czy jest to normalne. Mam tak z obu stron. Czy to wskazywałoby na luz sworznia końcówki?
Owczar - 09-08-2011, 15:40
Nie wiem co rozumiesz przez luz, ale sprawdzając luzy na końcówkach i drążkach najlepiej gdy jedną reką chwytasz za drążek i poruszasz kołem, a potem chwytasz za końcówkę i poruszasz kołem. Wtedy wyczujesz luz.
Luz przy poruszaniu może też być wywołany luzem na drażku lub luzem banana.
arturj123 - 09-08-2011, 19:47
To sprawdzę tak jak opisałeś. Próbuje zdiagnozować problem. Wymieniany amortyzator, łączniki stabilizatora z przodu, zaciski hamulców sprawdzone. Nie znosi mnie podczas jazdy, ale jakiś irytujący dźwięk wydobywa się z nadkola po wjechaniu w dziurkę albo lochę;)
adt81 - 10-08-2011, 19:57
W piątek zabieram się za wymianę drążków kierowniczych i amortyzatorów z przodu - kupiłem drążki wraz z końcówkami CTR i w pudełku z drążkiem jest saszetka ze smarem. Gdzie się go aplikuje ? Nie wiem jeszcze czy dam sobie radę z tymi drążkami ale jestem dobrej myśli - jakieś niespodzianki się mogą szykować czy w miarę bez problemu można to zrobić ?
Krzyzak - 10-08-2011, 20:56
adt81 napisał/a: | Gdzie się go aplikuje ? |
pod gumę - na sworzeń
adt81 - 10-08-2011, 21:02
Dziękuję pięknie za informację
Hugo - 10-08-2011, 23:01
adt81 napisał/a: | jakieś niespodzianki się mogą szykować czy w miarę bez problemu można to zrobić ? | Z końcówkami żaden problem, jak w normalnym aucie, za to odkrecić prawy drążek nie jest łatwo (bardzo mało miejsca). Ja poradziłem sobie tzw. małymi "szwedami".
robertdg - 10-08-2011, 23:31
Drązki kierownicze odkrecamy kluczem 32, najlepiej odkreca się je ustawiając w taki sposób maglownice aby klucz umieścić pomiedzy bananem i belka zawieszenia - nie zapominajmy o blaszce zabezpieczajacej trzeba ja odbezpieczyc
Krzyzak - 11-08-2011, 06:45
robertdg, przy stosownej sile blaszka się sama odbezpieczy
robertdg - 11-08-2011, 07:45
Tyle żę przy ori drązkach 32 praktycznie nie wejdzie bo zagięta blaszka pokrywa niemalże całą powierzchnie osadzenia klucza, biorąc jeszcze np pod uwagę fakt, że 555 do swoich drążków nie daje nowych blaszek zabezpieczających to już totalna lipa.
|
|
|