To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Napęd ASX

vavoom - 09-12-2013, 13:03

Wedrowiec napisał/a:
Gdzie jest offroad na ostatnim filmiku? Taki "teren" to ja daćką pokonywałem więc i pewnie ASX z napędem na jedną oś by sobie poradził.

Edit - daćką = loganem


Wątek dotyczył działania kontroli trakcji, a nie offroadu :) W nawiązaniu do "diagonal test", tutaj ASXy przejeżdzają przez podobną przeszkodę, czy z pomocą TCL czy nie, tego nie wiem...

krzychu - 02-02-2014, 11:08

Z działu Outlandera:
http://www.youtube.com/watch?v=TYPpnxtzg0w

Warto zerknąć 8:35, 12:50...

vavoom - 02-12-2014, 18:16

Coś w temacie hamowania:
http://youtu.be/vYY-M5sdX3M?t=20m15s
Wygląda, że Duster w trybie 4WD hamuje lepiej niż w trybie 2WD, mimo, że to dużo prostszy napęd niż w ASX (choć sprzęgło to samo). Przypadek czy może jednak sprzęgło 'coś' robi podczas hamowania?

krzychu - 02-12-2014, 18:50

vavoom - ponad 1 m różnicy na 55m to jest 2%... Więc moim zdaniem:
- dokładność wciśnięcia hamulca wątpliwa
- dokładność pomiaru prędkości wątpliwa
- temperatura tarcz i okładzin mierzona?

A co do samej torii to mnie się wydaje, że jeśli to sprzęgło faktycznie coś przenosi podczas hamowania to przez większą bezwładność (więcej masy wirowej dołączonej do tylnej osi) ABS będzie precyzyjniej wstrzelał się w maksymalną siłę hamowania na jednolitej nawierzchni, a na zmiennej nawierzchni to będzie mu przeszkadzało i wydłużało drogę.

vavoom - 02-12-2014, 19:29

krzychu, nie sądzę, żeby to sprzęgło jakieś cudowne rzeczy robiło, natomiast nie ma nigdzie żadnych informacji, czy podczas hamowania jest całkowicie rozpięte, czy może jednak jakiś prąd trafia na elektromagnes :)

Lektury ciąg dalszy...
The control clutch features a cam system comprising two plates with asymmetric grooves on both faces, separated by a series of ball bearings. In order to activate rear-wheel drive, the control clutch is engaged by an electromagnet and this causes one of the plates to be slowed down, causing the ball bearings to move to one end of the grooves. This forces the plates to separate which in turn applies pressure to the main clutch, and torque is transmitted between the two to give rear-wheel drive. The main clutch transmits torque relative to the current applied to the electromagnet and the resulting engagement pressure.

mziak - 27-02-2015, 22:57

Witajcie,
Jeśli ma ktoś ochotę na trochę techniki nt. napędu 4x4 (i nie tylko) polecam lekturę Technical Information. Co prawda jest to wydanie dla Outlandera, ale w ASX jest to samo.
Strona 105. "ELECTRONICALLY CONTROLLED 4WD"

http://mmc-manuals.ru/man...Information.pdf

Poza tym to całkiem niezłe źródło informacji http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_ASX/en

Miłej lektury.

vavoom - 26-09-2023, 12:52

Test napędu Outlandera Sport - nie ma różnic w stosunku do wersji europejskiej, kontrola trakcji zaczyna efektywnie działać od 15 km/h.
https://youtu.be/VpJX6Be2mUk



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group