To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant e88a czyli jak puściły mi nerwy i go kupiłem ;)

Wojciech Bogacz - 21-07-2011, 20:49

Dziś zafundowałem Galantowi wymianę oleju - kupiłem 5L a okazało się, że zmieściło się mniej niż cztery... Cóż - będzie na dolewki :)

Miałem też okazję pooglądać sobie swojego Gala od spodu i zrobić parę fotek. Tak w zasadzie sądziłem, że rdzy jest więcej a tutaj nawet w miarę to wyglądało.

mitsu_pl - 22-07-2011, 17:31

To dawaj zdjęcia spodu :P
Wojciech Bogacz - 23-07-2011, 23:30

Dobrze, że podwozia na co dzień nie widać, bo inaczej chyba by mi znowu nerwy puściły i zrobiłbym konserwację ;) Wstrzymam się jednak z tym do przyszłego roku - muszę się odrobinkę odkuć bo tych wydatkach na Gala w tym roku. Poza tym nie wiadomo jeszcze czy ten drugi uda się wskrzesić i jakie koszty będą. Tak więc co nie jest konieczne przekładam na przyszły rok.



robertdg - 23-07-2011, 23:40

Zadbasz o spód to będziesz miał zabawke na lata ;-)
mitsu_pl - 23-07-2011, 23:57

Wojtku, zrób przynajmniej to co na brązowo się zabarwia, wystarczy zedrzeć i malnąć czymkolwiek, bo zima to sól, a sól to rdza, a rdza to dziury :P więc tam gdzie teraz jest brąz w przyszłym roku mogą być już dziurki, japońce maja raczej mało odporne blachy jak na nasz klimat i nasze solary :P
Wojciech Bogacz - 24-07-2011, 00:06

Niewykluczone, że i coś będzie z tym robione - kto tam wie... Cały czas się jednak nastanawiam, czy nie wpadnie mi w przyszłym roku znowu głupi pomysł zmieniać auto... Nie wiadomo jeszcze co będzie z drugim zielonym galem itd... W sumie to pojęcia nie mam i obawiam się tylko, że zrobię, zapłacę i za rok auto sprzedam hehe. Fakt - przyszły właściciel byłby wniebowzięty ale ja ciut mniej ;)

Na razie jednak, żeby Gal cieszył to stosuję taką metodę jazdy, że jak potrzebuję coś wyprzedzić to przełączam na benzynkę a jak już moc nie jest tak potrzebna to z powrotem na Gaz. Czasami jak jadę sobie z kimś, kto nieszczególnie preferuje dynamiczną jazdę to na LPG można się spokojnie toczyć :)

Nie wiem też, czy to może wrażenie tylko ale jak zalałem dziś maszynę do pełna PB98 (tak dla sprawdzenia ile tej benzyny zjadł jeżdżąc na gazie ;) )) to jakoś tak miło ten silnik pracuje hehe. A może po prostu mi się lepsza jakaś benzyna trafiła bo do 95ki to kolejka taka stała że szok, a przy 98 pusto więc skorzystałem z okazji, żeby nie czekać. Coniektórzy patrzyli się dziwnie jakoś ale co tam ;)

rosomak1983 - 24-07-2011, 01:25

Wojciech Bogacz napisał/a:
czy nie wpadnie mi w przyszłym roku znowu głupi pomysł zmieniać auto...

Wojtku ale to nie ma sensu.... E88A to mega fajne autko wiec jak juz masz wszystko porobione to trzymaj go !!!
Wojciech Bogacz napisał/a:
kto nieszczególnie preferuje dynamiczną jazdę to na LPG można się spokojnie toczyć

hmmm nie powinienes czuc różnicy pomiedzy LPG i benzyna... Wiec cos nie tak masz z gazem.

Wojciech Bogacz - 24-07-2011, 12:50

rosomak1983 napisał/a:
hmmm nie powinienes czuc różnicy pomiedzy LPG i benzyna... Wiec cos nie tak masz z gazem.


Technicznie z tego co się dowiedziałem to nawet jak instalacja LPG jest dostrojona idealnie to może być odczuwalna różnica. Jest jednak jeden wyjątek - najnowszy typ instalacji LPG czyli wtrysk ciekłego gazu do cylindra - wtedy podobno nie ma żadnej różnicy. Zasadniczo - im gorsza instalacja tym gorsze osiągi.

Saqu - 24-07-2011, 13:37

Wojciech Bogacz napisał/a:
najnowszy typ instalacji LPG czyli wtrysk ciekłego gazu do cylindra

to raczej stosowane jest do silników GDI, FSI, TSI i tym podobnych gdzie mają bezpośredni wtrysk paliwa,

jak masz sekwencje w swoim galu to nie powinieneś czuć różnicy takiej żeby dało się to odczuć. chyba, że instalacja była robiona w wersji oszczędnej, gorsze wtryski itp.

wojtas - 24-07-2011, 13:56

Wojciech Bogacz napisał/a:
Technicznie z tego co się dowiedziałem to nawet jak instalacja LPG jest dostrojona idealnie to może być odczuwalna różnica.


Tutaj niestety się mylisz. Jeśli instalacja IV gen. jest dobrze dobrana i odpowiednio zestrojona, do tego fachowo zamontowana, to niema żadnej różnicy.

Fajnego masz gala, szkoda żeby go rdza zjadła. :(

davyjohn - 24-07-2011, 14:32

Wook@sH napisał/a:
Z tym przerejestrowaniem to tak luźno sobie nie podchodź do tego, na początek skarbówka w ciągu 2 tygodni od daty zakupu, a później po miesiącu rejestracja i OC.
OC można nie płacić tylko przypadkach ... jak sprzedasz samochód(ale,na miesiąc musisz zapewnić OC nabywcy), jak zezłomujesz samochód.


Niezupełnie tak: jeśli do końca umowy pozostało mniej niż 30 dni to Ciebie (jako zbywcy) to nie interesuje.
A OC nie musisz płacić w dwóch przypadkach:
1. kiedy wyrejestrujesz pojazd w wydziale komunikacji
2. kiedy jest zarejestrowany jako zabytkowy i nie wyjeżdżasz nim na drogi publiczne

Przykłady które Ty podajesz, to podstawy do wyrejestrowania pojazdu ze swojego nazwiska a nie te, które upoważniają do niepłacenia OC. Wyrejestrowanie pojazdu można jeszcze zrobić na podstawie odpowiedniego dokumentu z Policji po kradzieży pojazdu.

rosomak1983 napisał/a:
Wojciech Bogacz napisał/a:
że auto ma nadal aktualny przegląd techniczny (do końca wakacji :) )))

tego akurat nie musi byc... :P No moze w ubezpieczalni nieraz sprawdzaja ale przez zamawiajac przez internet juz nie sprawdza.


Przegląd techniczny lub jego brak w żadnym wypadku nie może mieć wpływu na zawarcie umowy OC przez ubezpieczyciela.

----------

Co do instalacji LPG - to w EA5W mam IV gen montowaną "za mojej kadencji" i tam nie ma różnicy między jazdą LPG a Pb. W E88A była już zamontowana IV gen (też na STAGu 300-6) i tutaj różnica była odczuwalna. Ewidentnie nie wyrabiały wtryski (czy tam listwa, nie wiem, nie znam się) przy deptaniu na maxa. Czyli podzespoły musiały być gorszej jakości.

-----------

W chwili obecnej posiadam sporo rzeczy z wyposażenia wnętrza pojazdu (sedan) - tylna kanapa wraz z oparciem, pasy, półka, boczki. Niebawem dojdą kolejne rzeczy - jeśli ktoś jest zainteresowany to proszę się zgłaszać.

-----------

Wojtek jesteśmy na podobnym etapie - jestem po wymianie całego rozrządu z pompą, uszczelniaczy, przewodów chłodniczych, hamulców, jednego wahacza (wyrwałem sworzeń w bananie). Nowe linki ręcznego czekają. Muszę się teraz rozejrzeć za przewodami paliwowymi i hamulcowymi w stalowym oplocie. Niebawem auto idzie do blacharza (prace opóźniły mi się o miesiąc, bo musiałem dozbierać kasę na klatkę - trzeba ją od razu zrobić). Przyznam że Twoje podwozie przy moim to stan prawie idealny ;)

mitsu_pl - 24-07-2011, 14:35

wojtas021180 napisał/a:
Wojciech Bogacz napisał/a:
Technicznie z tego co się dowiedziałem to nawet jak instalacja LPG jest dostrojona idealnie to może być odczuwalna różnica.


Tutaj niestety się mylisz. Jeśli instalacja IV gen. jest dobrze dobrana i odpowiednio zestrojona, do tego fachowo zamontowana, to niema żadnej różnicy.


To prawda, mojemu bratu w Pajero 3.5 V6, założyli instalację gazową IV gen. - wtrysk gazu, z jakimiś nowymi wtryskami (działają na zasadzie tych od benzyny - igiełkowe czy coś takiego) Jeździ na gazie tak samo jak na benzynie, a do tego, żeby było śmieszniej, pali mniej gazu niż benzyny...

wojtas - 24-07-2011, 15:49

mitsu_pl napisał/a:
żeby było śmieszniej, pali mniej gazu niż benzyny...


To jednak trochę niepokojące, powinien spalać od 10-30% więcej. Taki objaw może być spowodowany ubogim składem mieszanki. W przyszłości nogą wystąpić problemy z wypalonymi gniazdami zaworowymi. Warto sprawdzić czy mapy Benzyny i Gazu pokrywają się w 100%.

mkm - 24-07-2011, 16:05

davyjohn napisał/a:

Przegląd techniczny lub jego brak w żadnym wypadku nie może mieć wpływu na zawarcie umowy OC przez ubezpieczyciela.

Natomiast może mieć znaczenie w wysokości składki OC. Standard w tym wypadku to średnio 30% +, ale wysokość zwyżki jest uzależniona od ubezpieczyciela.

rosomak1983 - 24-07-2011, 16:11

mitsu_pl napisał/a:
pali mniej gazu niż benzyny...

albo układ paliwoy przelewa albo gaz masz ubogo... Gdy wszystko jest prawidłowo auto musi spalic wiecej gazu. Wynika to min. z kalorycznosci tych paliw.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group