To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

jacek11 - 29-07-2018, 10:55

Hugo, podpadłeś :P teraz Cię zlinczują :P
Hugo - 29-07-2018, 10:58

jacek11 napisał/a:
Hugo, podpadłeś
Z czym? Z filtrem?
jacek11 - 29-07-2018, 11:08

Hugo napisał/a:
Z czym? Z filtrem?

Da :D

Ale za to wnętrze jest na piątkę :)

Hugo - 29-07-2018, 11:33

jacek11 napisał/a:
Ale za to wnętrze jest na piątkę
Ogólnie jest OK, ale skóry proszą się o czyszczenie i pielęgnację, szczególnie fotele przednie. Moze w tym roku uda się ogarnać skóry, bo mam kumpla, który ma na tym punkcie bzika i oferował swoją pomoc :D Mi taka robota za bardzo nie podchodzi :wink:
Krzyzak - 29-07-2018, 11:37

ej no - jak podeszła rdza pod ten 1 tłoczek to nie mieszaj boga - sam już wiesz, że osłona nie tegez...
dałeś smar na oba końce? - zarówno ten pod sprężysty pierścień jak i ten na tłoczek?
a filtr to różnie bywa - teraz zamienniki jakie kupuję są białe, ale jeszcze kilka lat temu wkład miał od nowości kolor czarny, więc to o niczym nie świadczy - może miałeś jeden z tego typu

Hugo - 29-07-2018, 11:46

Krzyzak napisał/a:
ej no - jak podeszła rdza pod ten 1 tłoczek to nie mieszaj boga - sam już wiesz, że osłona nie tegez...
Osłona igła, bez żadnych uszkodzeń.
Krzyzak napisał/a:
dałeś smar na oba końce? - zarówno ten pod sprężysty pierścień jak i ten na tłoczek?
Uszczelkę tłoczka posmarowałem pastą Ate: https://allegro.pl/ate-brake-cylinder-paste-5ml-pasta-do-tloczkow-i6985065891.html sam tłoczek posmarowałem DOT-4, a rowek w zacisku, w który wchodzi osłona przeciwpyłowa posmarowałem tym OEM pomarańczowym smarem, który dają do oryginalnych zestawów naprawczych zacisków w ASO. Oczywiście wcześniej zacisk wewnątrz i wszystkie rowki w zacisku wyczyszczone niemalże na błysk.
Krzyzak - 29-07-2018, 17:15

Osłonę się smaruje w środku i na zewnątrz - zobacz, że ona ma nawet taki kształt żeby tam smar dać, wklęsła jest w tych miejscach.
Skoro była rdza to woda musiała się tam dostać, no proste nie?

Hugo - 29-07-2018, 22:27

Krzyzak napisał/a:
Osłonę się smaruje w środku i na zewnątrz - zobacz, że ona ma nawet taki kształt żeby tam smar dać, wklęsła jest w tych miejscach.
Pokażesz na jakiejś fotce? Czy od zewnątrz to po montażu, tak jakby naokoło pierścienia zabezpieczającego osłonę?

Tutaj? (oczywiście po montażu tłoczka i osłony przeciwpyłowej).


Krzyzak napisał/a:
Skoro była rdza to woda musiała się tam dostać, no proste nie?
No raczej logiczne, nigdzie nie napisałem, że rdza wzięła się tam znikąd i bez udziału wody :wink:
Krzyzak - 29-07-2018, 22:51

Nie mam zdjęć, ale to widać. Obejrzyj sobie tę harmonijkę i zobaczysz, że elementy wchodzące w rowek tłoczka jak i zacisku są wklęsłe - tam trzeba nałożyć smaru. Tak samo pod gumę uszczelniającą tłoczek w głębi zacisku - ale tylko od strony zewnętrznej. Wewnątrz się smaruje tylko płynem hamulcowym i to tylko samo wnętrze zacisku - tłoczka nie trzeba, bo i tak by guma zgarnęła...
Hugo - 29-07-2018, 23:23

Kurde, faktycznie zapomniałem posmarować w miejscu styku harmonijki z rowkiem na tłoczku, ale na 100% posmarowałem 3 lata temu jak składałem zaciski po regeneracji. No i płynem hamulcowym posmarowałem tłoczek zamiast wnętrza zacisku :? No nic, teraz już nie będę tego rozbierał, zobaczymy ile wytrzyma. Tak czy inaczej teraz jak wszystkie tłoczki pracują lekko hamulce znowu są brzytwy, wcześniej na zapiekającym się tylko tym jednym tłoczku były po prostu słabe.

Z gatunku dziwnych awarii, wczoraj auto cały dzień stało w słońcu i po południu przestał działać ekran dotykowy w radiu. Nawet zwykłe przyciski pod ekranem nie zawsze działają, czyli tak jakby taśmę łącząca ekran z radiem szlag trafił. Dzisiaj też nie działa. Została mi jedna stacja radiowa i brak sterowania czymkolwiek, w tym głosnością :roll:

Krzyzak - 30-07-2018, 08:56

Do tego się dochodzi z czasem - ja też wcześniej nie kojarzyłem, że jak np. posmaruję wnętrze jarzma to wkładając guide pin guma wszystko zetrze.. więc trzeba gumę wsadzić osobno a dopiero potem posmarowaną śrubę. Tak samo z tłoczkiem - jak go posmarujesz, to uszczelka zacisku zgarnie cały płyn a więc od tego miejsca będzie wchodził na sucho! a ponadto zgarnięty DOT zgromadzi się między końcem tłoczka a osłoną kurzową - jak wiadomo DOT jest higroskopijny, ciągnie wodę z powietrza, więc już masz przyczynę...
Bzyk_R1 - 30-07-2018, 09:09

Hugo, wciśnij reset w panelu jakimś spinaczem czy drucikiem. Powinno wrócić do fabrycznej głośności.
Hugo - 30-07-2018, 23:49

Krzyzak, encyklopedia wiedzy :D
Bzyk_R1 napisał/a:
wciśnij reset w panelu jakimś spinaczem czy drucikiem. Powinno wrócić do fabrycznej głośności.
Zrobiłem to i nic. Dalej problemy. Ekran dotykowy raz działa, raz nie działa. Nawet zwykłe klawisze głośności przeważnie nie działają, choć momentami zaskoczą. Dotyk działa czasami jak chce, jak nacisnę przycisk "Back" w prawym górnym rogu ekranu to uruchomi się przycisk "List" w lewym dolnym rogu ekranu, czyli po przekątnej :mrgreen: Chyba jednak ekran pada, choć to samo było z dotykiem (tylko z dotykiem, zwykłe klawisze zawsze działały) jak kupiłem radio. Myślałem sobie, że ekran się rozkalibrował po długim odłączeniu zasilania i faktycznie po kilku tygodniach klawisze dotykowe zaczęły działać perfekcyjnie. Niestety tym razem nie odłączałem zasilania ani na chwilę...
Marcino - 31-07-2018, 07:38

Hugo napisał/a:
Krzyzak, encyklopedia wiedzy

On ma 3 galanty.... i nawet jak nie jeżdzi za duzo to i tak rozbiera sprawdzić czy się nie zastały..:)

Hugo - 31-07-2018, 08:29

Marcino, i wszystko jasne :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group