To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!

Crimson - 23-08-2009, 11:08

sportowy napisał/a:
Mitsubishi powinno jasno zalecić , zmiana oleju po 2 tys nie wskazana i kropka
Jest taka informacja na stronie 4 tego wątku - odpowiedź Mitsubishi Polska na zapytanie jednego z forumowiczów.
Ten wątek. to jedna wielka spekulacja. Ani jednego rzetelnego argumentu (link do artkułu, wyniki badań, ...), dlaczego wymiana oleju po 1.5, 2 lub 3 tys. (podawane wartości są różne) jest konieczna dla prawidłowego "ułożenia się" silnika. Ciekawe jest to, że w jednych salonach ASO sugerują wymianę oleju po przejachaniu średnio 2 tys. km, w innych nie. To samo jest w ASO innych marek. Opiszę sytuację, z którą się spotkałem. W jednym mieście ASO marki X sugerowało wymianę oleju, ASO marki Y nic nie wspominało na ten temat. W drugim mieście sytuacja była odwrotna - ASO marki Y zalecało, ASO marki X nie zalecało.
Ciekawe ile osób zdecydowało się na wymianę oleju jedynie pod wpływem informacji zawartych w tym wątku? A jeśli któreś ASO, używając jakiegoś zmyślnego argumentu, będzie zalecało każdą wymianę oleju co 5 tys. zamiast 20 tys. km?

Anonymous - 23-08-2009, 12:35

Crimson napisał/a:
...Ani jednego rzetelnego argumentu....


Kupujesz auto w Listopadzie 2009roku. Samochód ten był wyprodukowany i wyprowadzony z fabryki w styczniu 2009roku. Daje to nam 10 miesięcy oleju w silniku który już pracował. Dalej jeździsz tym autem przykładowo 20kkm przez 10 miesięcy. Daje to nam w sumie 20miesięcy tego samego oleju w silniku.
Według zaleceń producenta olej wymienia się co 20kkm lub 12 miesięcy. W innym przypadku kupisz auto, które jest miesiąc od wyjazdu z fabryki i te 20kkm zostanie zrobione przez kolejnych np. 8 miesiecy. Nie jest to sformalizowane przez importera bo są całkowite różniące się czynniki ( czas i przebieg danego auta). Dlatego wcześniejsza wymiana jest zalecana, a nie nakazana. Czy to nie jest rzetelnym argumentem?

Crimson - 23-08-2009, 13:20

jaceksu25 napisał/a:
Czy to nie jest rzetelnym argumentem?

Jeśli uznamy ten argument, to także musimy zrobić kilka innych serwisów: wymiana bateri w pilocie zdalnego sterowania zamkiem centralnym oraz przegląd stanu nadwozia. Na podstawie analogii Twojej argumentacji, jeśli samochód jest wyprodukowany w styczniu 2009 roku, a zakup samochodu zostanie dokonany w listopadzie 2009, to przegląd nadwozia należy zrobić w styczniu 2010 roku. U dilerów samochody stoją na placach, więc nadzwozie ulega także czasowej degradacji.
Przyznam, że nie wiem, czy olej po przejechaniu 5 km i dalej będący w stanie pasywnym ulega takiej samej degradacji, jak olej stale używany przez 12 miesięcy.

Anonymous - 23-08-2009, 13:55

Crimson napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
Czy to nie jest rzetelnym argumentem?

Jeśli uznamy ten argument, to także musimy zrobić kilka innych serwisów: wymiana bateri w pilocie zdalnego sterowania zamkiem centralnym oraz przegląd stanu nadwozia. Na podstawie analogii Twojej argumentacji, jeśli samochód jest wyprodukowany w styczniu 2009 roku, a zakup samochodu zostanie dokonany w listopadzie 2009, to przegląd nadwozia należy zrobić w styczniu 2010 roku. U dilerów samochody stoją na placach, więc nadzwozie ulega także czasowej degradacji.
Przyznam, że nie wiem, czy olej po przejechaniu 5 km i dalej będący w stanie pasywnym ulega takiej samej degradacji, jak olej stale używany przez 12 miesięcy.


Crimson te wszystkie czynności co wymieniłeś wykonuje się przy przeglądzie zerowym ( przed wydaniem auta klientowi). Olej wymienia sie w przypadku przekroczenia 12 miesiecy od daty produkcji przy "zerówce".

Olej traci właściwości emulgatora - stąd ta magiczna granica 12 miesięcy

Anonymous - 24-08-2009, 14:06

Panowie, jak już mamy być tacy skrupulatni i poprawiamy fabrykę, to kupując nowe auto, powinniśmy oprócz oleju wymienić płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, oraz szybciej przeprowadzać inne czynności związane z pobytem auta w fabryce oraz w salonie :?
Wszyscy cisną na przedwczesną wymianę oleju, a tak naprawdę roczny płyn hamulcowy w nowym aucie ma już połowę życia za sobą i jak rozumiem, wszyscy, którzy wymienili olej po np. 2 tys. będą o tym pamietac:)

Radassss - 24-08-2009, 18:34

ja tam przyjmuje to co powiedzial jaceksu25 jako jeden z argumentow za...
jaca71 - 24-08-2009, 18:38

Już pisałem, ale się powtórzę - ja miałem nakazana wymianę po 1000mil - zalecany olej to 5W-20 lub 5W-30. Wymiana była bardzo droga bo z olejem i filtrem zapłaciłem 35$...
Cezarito - 24-08-2009, 18:43

jaceksu25 napisał/a:
Kupujesz auto w Listopadzie 2009roku. Samochód ten był wyprodukowany i wyprowadzony z fabryki w styczniu 2009roku. Daje to nam 10 miesięcy oleju w silniku który już pracował


Hmmmm.... a mi serwis zalał olej, dopiero jak przywieźli im auto. :? Byłem przy ściąganiu go z lawety i naturalnie chciałem od razu nim jechać ;-) Ale pan powiedział, że nie będzie to przez najbliższy czas możliwe chociażby i z tego względu, że muszą mu dolać oleju, itp, itd....

Anonymous - 24-08-2009, 19:15

Bastek77 napisał/a:
Panowie, jak już mamy być tacy skrupulatni i poprawiamy fabrykę, to kupując nowe auto, powinniśmy oprócz oleju wymienić płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, oraz szybciej przeprowadzać inne czynności związane z pobytem auta w fabryce oraz w salonie :?
Wszyscy cisną na przedwczesną wymianę oleju, a tak naprawdę roczny płyn hamulcowy w nowym aucie ma już połowę życia za sobą i jak rozumiem, wszyscy, którzy wymienili olej po np. 2 tys. będą o tym pamietac:)


Wymiana oleju ( płynu eksploatacyjnego ) jest poprawianiem fabryki? :D

Zaglądnij do ksiązeczki serwisowej i przeczytaj kiedy wymienia się płyn chłodniczy serii long life. Zrobisz takie oczy :shock:
Natomiast płyn hamulcowy podczas eksploatacji pojazdu jest poddawany ciągłym obciążeniom termicznym w zaciskach hamulcowych ( nawet zmienia kolor na brunatny). Dodatkowo jest silnie higroskopijny ( istotnie pochłania wilgoć z powietrza) zwłaszcza podczas cyklu hamowania, kiedy to do zbiorniczka hamulcowego jest zasysane powietrze przez odpowietrznik i następnie wypychanie ( wciskanie pedału hamulca/sprzęgła i puszczanie).

Heczok - 25-08-2009, 10:50

Ja jestem podobnego zdania jak jaca71 - jeżeli wymiana jest usługa, która nie zaszkodzi a może (choć nie musi) pomóc, to wg mnie warto ją zrobić, tym bardziej, że koszt takiej wymiany jest równy około 0.5% wartości poniesionych wydatków z zakupem samochodu, więc tak naprawdę jest to koszt, który można sobie założyć od razu przy kupnie samochodu. Nawet podczas "targów" z dilerem przed zakupem samochodu dla poprawienia nastroju można w głebi ducha sobie powiedzieć: - "Jak da mi chodniczki albo kuwetę gratis, to zrobię przegląd" - w takim wypadku nie będzie implikacji kosztów przy takiej usłudze.
Jarulas - 02-09-2009, 16:08

tomekrvf napisał/a:
Bastek77 napisał/a:
0W40

:(


Nie może być do Lancera 0W40? Z tego co znalazłem w internecie to jako jedyne spełniają normę "Energy Conserving II" czyli teoretycznie silnik zużywa o 2,7% paliwa mniej.

krzychu - 02-09-2009, 17:31

Jarulas napisał/a:
czyli teoretycznie silnik zużywa o 2,7% paliwa mniej.


Takie oleje używa się na Syberii :P Olej powinien być dostosowany do temperatury w jakich eksploatowany jest samochód (już kilka razy była wklejana tabelka). Wynika z niej że na nasze warunki najodpowiedniejszy jest 5W30 i 5W40.

tomekrvf - 02-09-2009, 20:54

Jarulas napisał/a:
czyli teoretycznie silnik zużywa o 2,7% paliwa mniej

Wow! Jedno wciśnięcie gazu w podłoge na odcinku 1 km i po wszystkim.

Lindinho - 06-09-2009, 19:17

Przeczytałem uważnie cały temat i nadal jestem w kropce - w październiku mam 1.przegląd i nie wiem z jakim olejem (i ile go mieć) się pojawić w serwisie (i czy naprawdę jest to oszczędność)? Proszę o każdą uwagę, co i ew. gdzie kupić. Dodam, że mam przejechane 10 tys. km, po 2 tys. km nie wymieniałem oleju, silnik 1.5, mam "spokojną" nogę. Za każdą podpowiedź z góry dziękuję.
Anonymous - 06-09-2009, 20:05

Słuchaj mam ten sam motor co ty, na przegląd ustawiłem się na 10.09 przebieg 13 tys.
Nie wymieniałem oleju po 2 tys. bo w ASO odradzili, natomiast na wymianę biorę swój olej.
Moim zdaniem kup Shella 5w30 lub 5w40 ultra/ultra extra(silnik + filtr 4,2 litra)więc weź 5l w razie czego i po sprawie, pozdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group