[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Zmiana felg z 16-stek na 18-stki i większe...
Arczi89 - 19-04-2015, 09:43
Ja mam 18 i jestem mega zadowolony.
Spadku komfortu na moim profilu nie odczułem .
tyku - 19-04-2015, 11:24
Arczi89 napisał/a: | Ja mam 18 i jestem mega zadowolony.
Spadku komfortu na moim profilu nie odczułem . |
Nie zgodzę się z Tobą Arczi89,
Ja nie będę zniechęcał nikogo do 18" felg, ale mówię wprost, komfort jazdy na 16" felgach jest zdecydowanie lepszy.
Już mnie ciarki przechodzą jak pomyślę o zmianie na 18", ale czego się nie robi dla wyglądu lancerka.
Uwex - 19-04-2015, 11:46
tyku- bez przesady ! Komfort jazdy na 16-stkach jest lepszy, ale nie aż tak, żeby mówić "zdecydowanie lepszy" i żeby aż "ciarki przechodziły" na samą myśl o zmianie na 18-stki. Zresztą uważam, że większe różnice w komforcie jazdy można spowodować samą zmianą ciśnienia w oponach.
Nie takie straszne te 18-stki jak je niektórzy malują. I, co chyba jest oczywiste, im lepsza droga, tym różnica w komforcie mniejsza a rośnie przyjemność z prowadzenia auta.
tyku - 19-04-2015, 12:12
Uwex napisał/a: | I, co chyba jest oczywiste, im lepsza droga, tym różnica w komforcie mniejsza a rośnie przyjemność z prowadzenia auta. | Dobrze powiedziane.
Jeszcze dodam od siebie, że przydaje się dobra znajomość stanu nawierzchni dróg po jakich się poruszamy na 18" felgach na profilu 45.
http://www.skyscrapercity...d.php?t=1310317
Arczi89 - 21-04-2015, 08:52
Ogólnie to jeździłem na sportowym zawieszeniu z kołami 205/45/17 i tam było rzeczywiście twardo.
Komfort to indywidualne odczucie każdego z nas
Jeżeli ktoś chce to zapraszam możemy się przejechać na moich 18.
Po drodze do mojego domu tak samo trzepało na 16 jak na 18 (ale ja mam 1% wyższy profil).
Co do mapki niestety są tylko główne drogi. Pozostałe w CK nie nadają się do jazdy praktycznie
Uwex - 21-04-2015, 10:46
Arczi89 napisał/a: | jeździłem na sportowym zawieszeniu |
Arczi89- jakieś szczegóły ? Pytam, bo będzie modyfikacja zawieszenia w moim wozidle.
tyku - 21-04-2015, 11:03
Arczi89 napisał/a: | Po drodze do mojego domu tak samo trzepało na 16 jak na 18 (ale ja mam 1% wyższy profil). | Profil mam standardowy(fabryczny) i mniej trzepie na 16" niż na 18". Może ja mam coś z zawieszeniem nie tak, ale jak się tak upieracie to woskuję 18" i pora polepszyć komfort jazdy.
Robert_N - 21-04-2015, 12:24
Ja osobiście odczuwam różnice pomiędzy 16" a 18". Na 18" czuć nierówności zdecydowanie bardziej niż na 16". Szczególnie odczuwam przy zmianie na 16" (zimówki), ale wygląd na 18" i prowadzenie na równej nawierzchni i wygląd bezcenny.
Arczi89 - 21-04-2015, 12:29
W poprzednim aucie miałem -40/-30 FK + MTS Sport jako amortyzatory + 205/45/17 (Astra II)
W lancerze jeszcze się wstrzymuje
Ja mam diesla może on jest ciężki i tak samo się jeździ na 16 i 18. Nie wiem czym to jest podyktowane ale nie czuje za bardzo różnicy. Może mam inne amortyzatory fabrycznie? nie mam pojęcia. Ja nie żałuje tak czy inaczej
Tym muszę dojeżdżać codziennie do świata
https://www.google.pl/map...Lq19xZV9l9g!2e0
Lucas123w - 21-04-2015, 16:26
Dużo też zależy jakie ciśnienie macie. Jak w letnich jest 2.6 bara to wszystkie plomby z zębów wypadają, raz tak zrobiłem w moich 16 i teraz maks 2.3 na letnie i 2.4 w zimowe.
Przy większym ciśnieniu na nierównościach mocniej po tyłku dostaje zawieszenie, przy mniejszym opona z tym że lepiej wybiera dziury.
brylekVFR - 21-04-2015, 17:27
Ja również nie odczuwam drastycznego spadku w komforcie jazdy między 16" a 18", zawieszenie obniżone 30/30. Za to po zakrętach Lancelot idzie jak przyklejony
piker - 22-04-2015, 09:04
Komfort rzecz dyskusyjna. Dla każdego zaczyna się/kończy w innym momencie. Jeżdżenie po względnie dobrych drogach przyjemniejsze. Co do wyglądu chyba wszyscy się zgodzimy
Ja przesiadałem się w zeszłym sezonie również z lekkimi obawami. Jestem pozytywnie zaskoczony. Spodziewałem się gorszych doznań na 18
cabaniarz - 22-04-2015, 20:57
Ja w tym sezonie a może i w ogóle rezygnuję z fabrycznych 18'' na rzecz 16'', wg mnie 18 tylko na równe jak stół autostrady Wracam do tradycyjnej, sezonowej zmiany opon na felgach, zamiast przekładki całych kół Właśnie czekam na letnie gumy
tyku - 23-04-2015, 08:35
cabaniarz napisał/a: | Wracam do tradycyjnej, sezonowej zmiany opon na felgach, zamiast przekładki całych kół | Tego akurat nie polecałbym, mając dwa komplety felg.
cabaniarz napisał/a: | wg mnie 18 tylko na równe jak stół autostrady | Takich u nas nie ma. Na przyjemną jazdę wystarczy droga bez łatania i kolein (takich też mało).
michaello - 24-04-2015, 14:21
Zywot moich 6 letnich opon odobiegl konca, co prawda sa jeszcze w niezlym stanie, ale zaczely sie juz slizgac. Przez ostatni miesiac moja glowe tez zaprzatal dylemat - kupowac nowe opony do 16 czy moze jednak oryginalne 18 z uzywkami na 1, 2 sezony. Po przeanalizowaniu zalet i wad przewazyla szala bardziej komfortowego podrozowania, zostane przy firmie Dunlop kupujac SP Sport Bluresponse lub przeskocze na Michelin Primacy 3. Gdzies z tylu glowy jakas tesknota za 18 zostanie, ale coz... decyzja podjeta.
|
|
|