To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Zmiana felg z 16-stek na 18-stki i większe...

Arczi89 - 19-04-2015, 09:43

Ja mam 18 i jestem mega zadowolony.
Spadku komfortu na moim profilu nie odczułem .

tyku - 19-04-2015, 11:24

Arczi89 napisał/a:
Ja mam 18 i jestem mega zadowolony.
Spadku komfortu na moim profilu nie odczułem .
:shock:
Nie zgodzę się z Tobą Arczi89, :wink:
Ja nie będę zniechęcał nikogo do 18" felg, ale mówię wprost, komfort jazdy na 16" felgach jest zdecydowanie lepszy.
Już mnie ciarki przechodzą jak pomyślę o zmianie na 18", ale czego się nie robi dla wyglądu lancerka. :P

Uwex - 19-04-2015, 11:46

tyku- bez przesady ! Komfort jazdy na 16-stkach jest lepszy, ale nie aż tak, żeby mówić "zdecydowanie lepszy" i żeby aż "ciarki przechodziły" na samą myśl o zmianie na 18-stki. Zresztą uważam, że większe różnice w komforcie jazdy można spowodować samą zmianą ciśnienia w oponach.
Nie takie straszne te 18-stki jak je niektórzy malują. I, co chyba jest oczywiste, im lepsza droga, tym różnica w komforcie mniejsza a rośnie przyjemność z prowadzenia auta.

tyku - 19-04-2015, 12:12

Uwex napisał/a:
I, co chyba jest oczywiste, im lepsza droga, tym różnica w komforcie mniejsza a rośnie przyjemność z prowadzenia auta.
Dobrze powiedziane. :wink:
Jeszcze dodam od siebie, że przydaje się dobra znajomość stanu nawierzchni dróg po jakich się poruszamy na 18" felgach na profilu 45. :wink:
http://www.skyscrapercity...d.php?t=1310317

Arczi89 - 21-04-2015, 08:52

Ogólnie to jeździłem na sportowym zawieszeniu z kołami 205/45/17 i tam było rzeczywiście twardo.
Komfort to indywidualne odczucie każdego z nas ;)
Jeżeli ktoś chce to zapraszam możemy się przejechać na moich 18.
Po drodze do mojego domu tak samo trzepało na 16 jak na 18 (ale ja mam 1% wyższy profil).

Co do mapki niestety są tylko główne drogi. Pozostałe w CK nie nadają się do jazdy praktycznie ;)

Uwex - 21-04-2015, 10:46

Arczi89 napisał/a:
jeździłem na sportowym zawieszeniu


Arczi89- jakieś szczegóły ? Pytam, bo będzie modyfikacja zawieszenia w moim wozidle.

tyku - 21-04-2015, 11:03

Arczi89 napisał/a:
Po drodze do mojego domu tak samo trzepało na 16 jak na 18 (ale ja mam 1% wyższy profil).
Profil mam standardowy(fabryczny) i mniej trzepie na 16" niż na 18". Może ja mam coś z zawieszeniem nie tak, ale jak się tak upieracie to woskuję 18" i pora polepszyć komfort jazdy. :wink:
Robert_N - 21-04-2015, 12:24

Ja osobiście odczuwam różnice pomiędzy 16" a 18". Na 18" czuć nierówności zdecydowanie bardziej niż na 16". Szczególnie odczuwam przy zmianie na 16" (zimówki), ale wygląd na 18" i prowadzenie na równej nawierzchni i wygląd bezcenny.
Arczi89 - 21-04-2015, 12:29

W poprzednim aucie miałem -40/-30 FK + MTS Sport jako amortyzatory + 205/45/17 (Astra II) ;)
W lancerze jeszcze się wstrzymuje ;)

Ja mam diesla może on jest ciężki i tak samo się jeździ na 16 i 18. Nie wiem czym to jest podyktowane ale nie czuje za bardzo różnicy. Może mam inne amortyzatory fabrycznie? nie mam pojęcia. Ja nie żałuje tak czy inaczej ;)

Tym muszę dojeżdżać codziennie do świata ;)
https://www.google.pl/map...Lq19xZV9l9g!2e0

Lucas123w - 21-04-2015, 16:26

Dużo też zależy jakie ciśnienie macie. Jak w letnich jest 2.6 bara to wszystkie plomby z zębów wypadają, raz tak zrobiłem w moich 16 i teraz maks 2.3 na letnie i 2.4 w zimowe.

Przy większym ciśnieniu na nierównościach mocniej po tyłku dostaje zawieszenie, przy mniejszym opona z tym że lepiej wybiera dziury.

brylekVFR - 21-04-2015, 17:27

Ja również nie odczuwam drastycznego spadku w komforcie jazdy między 16" a 18", zawieszenie obniżone 30/30. Za to po zakrętach Lancelot idzie jak przyklejony :mrgreen:
piker - 22-04-2015, 09:04

Komfort rzecz dyskusyjna. Dla każdego zaczyna się/kończy w innym momencie. Jeżdżenie po względnie dobrych drogach przyjemniejsze. Co do wyglądu chyba wszyscy się zgodzimy 8)
Ja przesiadałem się w zeszłym sezonie również z lekkimi obawami. Jestem pozytywnie zaskoczony. Spodziewałem się gorszych doznań na 18 :wink:

cabaniarz - 22-04-2015, 20:57

Ja w tym sezonie a może i w ogóle rezygnuję z fabrycznych 18'' na rzecz 16'', wg mnie 18 tylko na równe jak stół autostrady :D Wracam do tradycyjnej, sezonowej zmiany opon na felgach, zamiast przekładki całych kół :? Właśnie czekam na letnie gumy :D
tyku - 23-04-2015, 08:35

cabaniarz napisał/a:
Wracam do tradycyjnej, sezonowej zmiany opon na felgach, zamiast przekładki całych kół
Tego akurat nie polecałbym, mając dwa komplety felg. :wink:
cabaniarz napisał/a:
wg mnie 18 tylko na równe jak stół autostrady
Takich u nas nie ma. :P Na przyjemną jazdę wystarczy droga bez łatania i kolein (takich też mało). :D
michaello - 24-04-2015, 14:21

Zywot moich 6 letnich opon odobiegl konca, co prawda sa jeszcze w niezlym stanie, ale zaczely sie juz slizgac. Przez ostatni miesiac moja glowe tez zaprzatal dylemat - kupowac nowe opony do 16 czy moze jednak oryginalne 18 z uzywkami na 1, 2 sezony. Po przeanalizowaniu zalet i wad przewazyla szala bardziej komfortowego podrozowania, zostane przy firmie Dunlop kupujac SP Sport Bluresponse lub przeskocze na Michelin Primacy 3. Gdzies z tylu glowy jakas tesknota za 18 zostanie, ale coz... decyzja podjeta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group