To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant e88a czyli jak puściły mi nerwy i go kupiłem ;)

mitsu_pl - 24-07-2011, 16:38

Podejrzewam raczej, że ma coś z układem paliwowym, chodzi teoretycznie chodzi bardzo dobrze na obu paliwach, 3 razy gazownicy sprawdzali ustawienia, dobrze ustawiona instalacja wcale nie musi palić więcej gazu, może być to tyle ile i benzyny, nie raz się spotykałem z takimi sytuacjami, gdzie auto przy instalacji sekwencyjnej gazu pali tyle co PB.
mkm - 24-07-2011, 16:48

Chyba, że na gazie ktoś jeździ ekonomicznie, a na benzynę przełącza się w celach innych niż te ekonomiczne :wink:
rosomak1983 - 24-07-2011, 17:14

mitsu_pl napisał/a:
dobrze ustawiona instalacja wcale nie musi palić więcej gazu, może być to tyle ile i benzyny, nie raz się spotykałem z takimi sytuacjami, gdzie auto przy instalacji sekwencyjnej gazu pali tyle co PB.

oka ale czym to uzasadnisz ??? dlaczego prawidłowo jedne pala wiecej gazu a drugie benzyny :wink: Gdzie tutaj logika. Oczywiscie zakładamy ze wszystko jest cacy i warunki takie same.

mkm - 24-07-2011, 17:38

Nigdy nie jest wszystko cacy, a głównym winowajcą spalania jest moc silnika i moment obrotowy, który w 99% przypadków jest niższy na gazie, a jak jest zbliżony to przy wyższych prędkościach obrotowych.
Wystarczy przeglądnąć wykresy.
Od spalania (a raczej różnic PB/LPG) zależy wg. mnie w kolejności procentowej
1.Stan silnika i osprzętu przed montażem instalacji 25%
2.Dobór instalacji i staranność montażu 25%
3.Osoba siedząca za kierownicą 45%
4."inne" 5%

wojtas - 24-07-2011, 18:14

W moim przypadku prosto po wyjechaniu od gazowinika spalanie, też oscylowało w granicach spalania pb, lecz autko w górnych zakresach obrotowych miało ubogo, zauważalnej różnicy nie było, dopiero gdy ciśnienie na reduktorze zaczynało lecieć na łeb, przerzucał na pb. Dopiero odpowiedni dobór podzespołów, poprawa montażu i silnik ma lżej, pali około 3l lpg więcej. Ale przynajmniej nie spala swoich częsci. :wink:
rosomak1983 - 24-07-2011, 18:46

mkm napisał/a:
Od spalania (a raczej różnic PB/LPG) zależy wg. mnie w kolejności procentowej
1.Stan silnika i osprzętu przed montażem instalacji 25%
2.Dobór instalacji i staranność montażu 25%
3.Osoba siedząca za kierownicą 45%
4."inne" 5%

Mkm skad takie dokładne wyliczenia procentowe czyzbys prowadził badania na ten temat :P
mkm napisał/a:
a głównym winowajcą spalania jest moc silnika i moment obrotowy, który w 99% przypadków jest niższy na gazie, a jak jest zbliżony to przy wyższych prędkościach obrotowych.

czyli ze co na gazie powinien palic mniej ??? Bo nie czaje. Kolejna sprawa bardzo oczywista nieraz mocniejszy silnik pali mniej niz słabszy przy tych samych predkosciach/przyspieszeniach To dosc niedorzeczne co napisałes.
Kolejna rzecz nieraz silnik jest zamulony mam bardzo niska moc i momęt a spalanie drastycznie wzrasta. Wiec mówienie ze moc i moment głównie wpływa na spalanie jest duzym nieporozumeniem!!!
Na spalanie ma wpływ raczej (głównie)
-sprawnosc silnika (nie tylko jego stan ale takze konstrukcja, elekryka etc)
-pojemnosc
-paliwo
Stylu jazdy nie właczam sprawa oczywista ale musimy porównac przy podobym stylu jazdy co wpływa na spalanie. Powiedzmy ze bedziemy mierzyc np jazde ze stała predkoscia etc. Jakis w miare porównywalne warunki.

rosomak1983 - 24-07-2011, 18:47

mkm napisał/a:
Nigdy nie jest wszystko cacy

jak to ??? a np w nowym aucie z salonu ???

Acha i nie wierze ze prawidłowo moze auto spalac mniej gazu niz beznzyny.
Po prostu dla mnie to nielogiczne. Dlaczego?
LPG jest gorzym energetycznie paliwem, zeby wytworzyc podobna energie kinetyczna trzeba spalic go nieco wiecej bo nie wierze ze w silniku beznynowym (skonstruowanym do benzyny) nagle po założeniu gazu sprawnosc silnika rosnie :lol:

mitsu_pl - 24-07-2011, 19:44

Rosomak, sprawdź z czego składa się gaz LPG, zobacz czego jest mieszanką, i jak to się ma do spalania, osiągów , kaloryczności itp. Tutaj udajesz storozuma, a mylisz się, nawet nie wiesz jak bardzo...:

"Zasilanie silnika benzynowego paliwem gazowym LPG powoduje dosyć duże obniżenie toksyczności spalin. Blisko o 80% zmniejsza się w spalinach zawartość tlenku węgla CO; tlenków azotu i niedopalonych węglowodorów jest mniej o prawie 5%. Jest to związane przede wszystkim z lepszym mieszaniem się gazowego paliwa z powietrzem.

Poniższa tabela prezentuje podstawowe właściwości benzyny i głównych składników LPG, propanu i butanu:
Własność...........................................Propan......Butan........Benzyna
Gęstość w temp. 15 °C [kg/dm3].........0,508.........0,584........0,73÷0,78
Prężność pary w temp. 37.8 °C [bar]....12,1..........2,6............0,5÷0,9
Temperatura wrzenia [°C]...................- 43...........- 0,5.........30÷225
Badawcza liczba oktanowa R.O.N..........111...........103..........96÷98
Motorowa liczba oktanowa M.O.N..........97.............89............85÷87
Wartość opałowa [MJ/kg].....................46,1..........45,46........44,03
Wartość opałowa [MJ/dm3]..................23,4..........26,5..........32,2
Stosunek stechiometryczny [kg/kg]......15,8..........15,6..........14,7

Współczynniki KCIE określają wartość opałową LPG jako 47,31 MJ/kg, co stanowi wartość wyższą o 6% w stosunku do benzyny, ale ponieważ między jednym, a drugim paliwem są różnice w gęstości, spalanie LPG jest wyższe niż spalanie benzyny (LPG tankowane jest w litrach, a nie w kilogramach)."

Więc sam widzisz, że LPG jest bardziej "kaloryczne" jak to Ty nazywasz, a różnica polega na gęstości paliw...

rosomak1983 - 24-07-2011, 20:17

mitsu_pl, spalanie liczymy w czym litrach wiec własnie dlatego spalenie 1 litra gazu daje mniej energi niz litra benzyny, nie rozwazam tutaj przeliczenia na kg bo nie w tym mierzymy spalanie to normalne. Po prostu intersuje nas ilosc energii ze spalanie jednego litra :roll:
Dokładnie napisałem
,,wynika to z kalorycznosci tych paliw'' ci było skrótem myslowym odnaszcym sie do interesujacego nas litra.
oraz ze LPG jest gorszym energetycznie paliwem (w sensie na litr)
wiec zadnej pomyłki tu nie ma. 8)

mitsu_pl - 24-07-2011, 20:40

Nie pisałeś w czym liczone, a mi chodziło o ogół sprawy, gaz sam w sobie jest bardziej kaloryczny, opałowy itp. w obliczeniach bierzemy częściej MJ/kg, stąd moje skojarzenie, fakt, że w przeliczeniu na litry, przegrywa ale tylko ze względu na gęstość obu paliw...
Mój błąd, zwracam honor...

Wojciech Bogacz - 24-07-2011, 22:18

Ależ dyskusja na temat LPG :) Teraz przynajmniej wiem, że muszę się zapytać jakich mądrych gazowników, czemu ten samochód nie jedzie na LPG tak jak na benzynie. Chociaż jakbym miał wydać na usprawnienie instalacji kilkaset złotych to się zastanowię, tak czy siak - dowiem się :) Może nie od razu bo muszę jakiś grosz zarobić ale ogólnie temat przegryzę hehe. Może faktycznie wtryskiwacze LPG są nie tak albo co...
wojtas - 24-07-2011, 22:58

Możliwe iż wtryski nie wyrabiają. Jednak najlepiej podpiąć się pod kompa od lpg i sprawdzić co się dzieje z ciśnieniem. Może to być też wina słabego reduktora, lub błędów montażowych, typu źle nawiercony kolektor ssący.
rosomak1983 - 25-07-2011, 00:34

mitsu_pl napisał/a:
Nie pisałeś w czym liczone,

no to co sie czepiasz.... chyba logicznym jest ze liczymy spalanie w litrach a nie kilogramach... I logicznie patrzac o to własnie chodziło w dyskusji.

Wartosc opałowa w kJ/m3 to LPG jakies 3400, bezyna ok 3800.

Hugo - 25-07-2011, 15:55

Co do korozji na podwoziu to powiem Ci, że nie masz sie absolutnie czym przejmować. u mnie było bardzo podobnie, a auto mam młodsze. Roboty jest naprawdę sporo żeby to dobrze zrobić, ale jak skończysz to będziesz mógł jeść z podwozia :wink:
Wojciech Bogacz - 26-07-2011, 09:01

Hugo napisał/a:
Co do korozji na podwoziu to powiem Ci, że nie masz sie absolutnie czym przejmować. u mnie było bardzo podobnie, a auto mam młodsze.

Na razie na pewno mam jeszcze rok lub dwa spokoju, ale z racji, że lubię mieć auto w porządku i jak mogę to w nie inwestuję, to pewnie konserwacja dojdzie do skutku. Tyle, że w moim wydaniu auto zostanie kompletnie "wypatroszone" i dopiero będzie się robić. Przy okazji się lakier odświeży może tu i tam...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group