[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA
Golotheman - 21-08-2017, 06:52
Nie ma innej możliwości
Marcinwro - 26-09-2017, 17:42
Witam
Mam problem, przy odpaleniu na zimnym silniku przy schodzeniu z obrotów przy około 1500 do 1000 słychać tak jakby łańcuszek przez jakiś czas do momentu gdy się zagrzeje , dodam że auto już ma 244 tys i 80 na gazie i wcześniej nie było z nim problemów .
Olej liqui moly 5w30 od 160 tys km
RalfPi - 06-12-2017, 19:09
Czy ktoś wie ile czasu zajmuje sprawdzenie luzów (zakładam 3h), a ile sama regulacja?
Chcę się umówić na sprawdzenie i pewnie regulacje (przebieg 158kkm w tym 155kkm na LPG) i chciałem znać orientacyjny czas pracy.
Golotheman - 07-12-2017, 10:47
Na pewno musisz zostawić auto na noc - ten korpus nie chłodzi się tak szybko. Ale trzeba przyznać - przebieg na lpg robi wrażenie. Ciekawe czy dobiję do niego
jacek63 - 17-12-2017, 08:15
Jak już pisałem w innym temacie zmierzyłem luzy zaworowe po 18k km przebiegu na LPG. Szału nie ma:
Wartości tabeli podane w 0,01mm, na pomarańczowo poza zakresem.
Wygląda na to, że trzeba regulować. Czy ktoś robił to samemu w 1.5 4A91?
W instrukcji znalazłem coś takiego:
http://mmc-manuals.ru/man...80162000ENG.HTM
Wygląda jakby dało się zdjąć wałki bez ściągania pokrywy rozrządu. Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć?
RalfPi - 17-12-2017, 09:11
Hej Jacek63 - ile samochód ma przebiegu?
Sprawdzenie luzów zdecydowałem się zrobić sam i pewnie zrobię foto-relację z tego aktu.
Jedyna rzecz z teorii jaka mnie niepokoi, to jak ustawiać wałki rozrządu (pozycja kątowa), żeby mierzyć luz na poszczególnych zaworach? Czy ktoś rozjaśni sprawę?
jacek63 - 17-12-2017, 09:51
Ja ustawiałem wałki tak aby podczas pomiaru szczyt krzywki był skierowany przeciwnie niż do zaworu.
Wtedy trzeba 4 razy przestawiać aby wszystko pomierzyć (w jednym ustawieniu 4 zawory).
Instrukcja podaje, że można w 2 ustawieniach:
http://mmc-manuals.ru/man...70063300ENG.HTM
rozdział "VALVE CLEARANCE ADJUSTMENT"
okr2 - 08-02-2018, 11:38 Temat postu: Remont silnika po LPG Witam.
Przejechałem Lancerem (2012) przerobionym na LPG ok. 150tys km.
W serwisie autoryzowanym ogłoszono mi, że naprawa będzie nieopłacalna (bez rozbierania silnika). Polecono mi szukanie silnika w dobrym stanie do przerzucenia.
Auto nie pali na zimnym silniku, kiedy zapali to już jedzie.
Pytanie.... czy wymiana silnika to rzeczywiście najbardziej opłacalna opcja?
Pytam ponieważ mam podejrzenie, że w autoryzowanym serwisie Mitsubishi z salonem nawet wymiana klamki jest na granicy opłacalności. Może ktoś stał już przed takim dylematem i jest w stanie polecić jakiś rzetelny serwis?
plecho1 - 08-02-2018, 12:23
Najprawdopodobniej masz skasowane luzy zaworowe lub wypalone zawory i gniazda zaworowe w głowicy więc albo wystarczy sama regulacja luzu zaworowego albo potrzebna będzie naprawa głowicy. Raczej regulacja luzu czy nawet naprawa głowicy będą tańsze niż wymiana silnika.
muka997 - 08-02-2018, 12:36
i wymieniając na używany silnik i tak na dobrą sprawę nie wiesz co wsadzasz i w jakim stanie no chyba że go rozbierzesz i i zrobisz kapitalke, wiec lepiej spróbować ratować to co masz, szukaj kogoś co sie zajmuje typowo naprawami/remontami góry
miśko1977 - 22-02-2018, 22:25
Wg mnie lepiej ratować swojego, zawsze wiesz co masz później.
Nie wiesz co kupisz, no chyba, że z jeżdżącego dawcy.
muka997 - 23-02-2018, 15:39
jeżdżący dawca to jedno a stan silnika i jak był serwisowany to drugie wiec zawsze może być nie miła niespodzianka
RalfPi - 23-02-2018, 17:44
A co się stanie ze starym silnikiem?
Oddadzą go Tobie, żebyś go pchnął dalej w obieg?
I pytanie co się dzieje konkretnego z silnikiem?
kosaisierp1988 - 13-03-2018, 09:33
Witam Kiedyś opisywałem tutaj problemy z stukaniem na zimnym silniku na rozgrzanym już nie. Wymiana rozrządu i oleju na ( neste pro city c2 5w30 ) trochę pomogło ale stukanie raz jest raz nie. Wczoraj diagnozy dokonał mechanik były serwisant z Mitsu : szklaneczki do wymiany termin umówiony na za 2 tyg. co robić spokojnie jeździć.
Uwex - 13-03-2018, 10:20
kosaisierp1988 napisał/a: | szklaneczki do wymiany | - po jakim przebiegu ?
|
|
|