To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89

krzychu - 25-06-2012, 19:46

idas napisał/a:
A co ma SLT do dźwięku AF?


Dźwięk to jedno zawsze można założyć taki z (cichym) silnikiem, ale najgorsza jest ta duża błędność układu AF który często nie wie co zrobić i przelatuje cały zakres... Przy SLT tego nie ma.

idas napisał/a:
Dźwięk jest zniekształcony przez słabiutki mikrofon aparatu


Całkiem możliwe.

idas - 25-06-2012, 19:51

krzychu napisał/a:
Przy SLT tego nie ma.

W nowych obiektywach z AF STM też ;-) Ale prawda Canon nigdy tak dobrze filmów nie będzi kręcił jak Soniacz. Mystek wybacz zejście z tematu ;-)

mystek - 25-06-2012, 23:10

Hehe, spoko chłopaki, to nie żadne zejście z tematu, bo sam uwielbiam fotografować i kręcić filmy (patrz mój kanał na YT).

Co do AF podczas kręcenia filmu to ja oczywiście latam na full manualu, podobnie staram się robić zdjęcia (zależy co fotografuję). Tutaj trzymał aparat akurat mój szwagier, który nie bawi się tak mocno w fotografię ani filmowanie, więc jak mu pokazywałem, jak używać manualnej ostrości będąc świadomym wad 550d to zrezygnował z "nauki" i poprosił żebym mu ustawił AF.

Druga też sprawa, że w takim ostrym słońcu na wyświetlaczu LCD ciężko dostrzec gdzie siadła Ci ostrość, czy jest idealnie na obiekcie, czy ciut dalej/bliżej. 160zł za view findera nie dam, żal mi trochę :P

A wracając do tematu dźwięku Mirage'a to na szczęście nie słychać tego wydechu tak mocno w samym samochodzie. Wiecie jak to jest, kiedy jeździ się swoim samochodem - nigdy nie wiesz jak to wygląda z zewnątrz. Raz dałem auto bratu i w godzinach szczytu jechał po bardzo ruchliwej drodze jakieś 30m od mojego bloku i słyszałem go jeszcze z dobrych 100m, a jechał tak "na ucho" do ~3500rpm. Wcześniej nie byłem tego świadomy, że tak bardzo słychać to auto.

Co do wydechu to bez boosta, kiedy te spaliny wylatują sobie spokojnie bez ciśnienia to właśnie tak pierdzi auto. Po 3000rpm nie ważne z jaką siłą dodajesz gazu kiedy jest boost i spaliny wydalane są z większym ciśnieniem słychać sporą różnice i nie pierdzi już tak bardzo :) .

Wydech jest z Colta C50 GTi i ma bodajże 1.6'' także malutko jak na doładowane auto, może to też ma jakieś znaczenie jeśli chodzi o dźwięk.

#Krzychu - na początku hamowania nie wcisnąłem hamulca do oporu, dopiero gdzieś na wysokości kamery docisnąłem go mocniej.

Test hamulca zrobiłem w sumie "z głupa" bo nie miałem okazji tak ostro nim hamować i mile się zaskoczyłem po tym dociśnięciu. Podczas "cywilnego" hamowania wydaje mi się, że hamulce mimo tarcz 262/252 powinny być kosa, a są jedynie nieco lepsze od CJtkowych. Po hamowaniu na filmiku poczułem, że z kolei jest jeszcze dużo więcej zapasu w mocy hamowania w stosunku do poprzedniego Colta, da się to odczuć.

rosomak1983 - 26-06-2012, 00:47

mystek napisał/a:
Wydech jest z Colta C50 GTi i ma bodajże 1.6'' także malutko jak na doładowane auto, może to też ma jakieś znaczenie jeśli chodzi o dźwięk.

pewnosci nie mam ale powinno byc 2'' w C58 czyli tyle co w eclipse.

Hubeeert - 26-06-2012, 12:00

W C53A 4G61T było seryjnie 2"
Mój wydech z El-Tec też ma tyle jednak zmiana kata, brak środkowego tłumika, czegoś w rodzaju rezonatora na przejściu przez tylny zawias, i pusty tłumik końcowy dają zupełnie inny dźwięk. Jednak zgodny z normami hałasu co zostało zmierzone.

mystek - 26-06-2012, 13:02

No właśnie, uturbione 4g61 miały te 2 cale, ale kiedyś gdzieś tam szperałem po necie i z Colta GTi N/A miały właśnie coś 1.6 cala. Nie dam sobie ręki uciąć, bo nie pamiętam po prostu :) . Tak czy siak widziałem tłumik na własne oczy i średnica jego jest mocno porównywalna z tym co miałem w CJtce (wizualnie).

Ja mam właśnie z tej wersji N/A tłumik, jak DEDOOR mi mówił, bo wymieniał cały układ na taki z wyjątkiem katalizatora, którego nie ma.

Dlatego imo od 6500rpm auto już puchnie i kreski na wykresie lecą w dół, bo wydech nie wydala, a tu przecież jeszcze 1000rpm zostaje do odcinki, to sporo.

Hubeeert - 26-06-2012, 13:47

mystek napisał/a:
Dlatego imo od 6500rpm auto już puchnie

Puchnie dlatego, że turbina nie wydala i WG się otwiera. Nie kombinuj z nim bo ją zamordujesz - jest po prostu za mała. Szybko wstaje, szybko zdycha.

mystek - 27-06-2012, 01:27

I wszystko na temat :) . W sumie nie zgodzę się, że szybko puchnie, bo jakby na to nie patrzeć od 3000rpm kiedy jest maksymalny boost do 6500 ciągnie bardzo ładnie, a gdzieś przy 5000rpm czuć jeszcze jakby drugie życie turbiny. 3500rpm zasięgu turbiny to całkiem niezły wynik :)

Kombinować nie będę na pewno, marzy mi się w przyszłości (raczej dalszej) jakiś intercooler + wydech. Z tym że bez żadnych wycięć w zderzaku, bo nie chcę niszczyć okazu i tego nie zrobię za żadne skarby, nawet jakby mi obiecano 500KM! :mrgreen:

Zielu - 27-06-2012, 02:36

mystek napisał/a:
Z tym że bez żadnych wycięć w zderzaku, bo nie chcę niszczyć okazu i tego nie zrobię za żadne skarby, nawet jakby mi obiecano 500KM! :mrgreen:


dobrze gada! :wink:

Saqu - 27-06-2012, 07:59

mystek napisał/a:
3500rpm zasięgu turbiny to całkiem niezły wynik :)


raczej taki normalny :P

mystek - 27-06-2012, 10:05

#Zielu - dzięki :) zniszczyć łatwo, wyciąć dziurę w zderzaku dla tych kilku gramów świeżego powietrza do intercoolera, ale później jeździj sobie z taką szpetną dziurą wypełnioną intercoolerem :P . To nie dla mnie. ICek tak, ale schowany za zderzakiem.

#Saqu - :mrgreen: wydawało mi się, że to całkiem sporo, ale w sumie turbo benzyną nie jeździłem dotychczas, więc nie mam porównania :)

Hubeeert - 27-06-2012, 11:55

mystek napisał/a:
3500rpm zasięgu turbiny to całkiem niezły wynik

Zaczyna dmuchać przy 2500, 3000 to max i 6500 to już dno.
U mnie na dziurawym wydechu wyszło 3500 max moment i 7500 max moc, ale :) nie do końca wierzę w ten wykres.
IC możesz mieć albo długi i wąski z BMW tds 525 pod belkę albo wodny z Subaru Legacy w miejscu akumulatora z dodatkową chłodnicą wody pod belką i taki ja bym chciał.

Zainwestuj też w chłodnice oleju z Eclipse/Galanta GTi/Colta GTi.
Oryginalnie w japońskich C53A 4G61T Intercooler był po prawej stronie przed kołem za zderzakiem pod akumulatorem ;)

rosomak1983 - 27-06-2012, 12:36

a po co zderzak ciac belke podciac wystarczy.
mystek - 27-06-2012, 13:41

#Hubert - no tak, w sumie już dość dobrze dmucha od tych 2500rpm, zresztą wystarczy rzucić okiem na wykres, który swego czasu wrzucałem.

Dziwnie coś wyszedł Ci wykres, max moc przy odcince? :D przekłamanie dobre i moment dość wysoko. Trzeba by poszukać innych wykresów seryjnych 4g61T, ale ciężko o takie, w USA albo pomodzone na 200+ albo już dawno zeswapowane na 4g63T :)

Nad takim intercoolerem będę właśnie myślał, wąskim a długim, bo zderzak tak włąśnie jest wyprofilowany (wąski), że szeroki IC nawet tutaj nie bardzo pasuje.

O chłodnicy oleju również myślałem, bo koszt niewielki a zysk spory. Na allegro jest pełno z Pajero. Taka też może być, czy słabo raczej?

I czy 4g63 N/A miały seryjnie chłodnicę oleju, czy tylko doładowane?

#Ross - bo jeśli auta robią stricte do sportu/zapieprzania to z reguły tną zderzak i wsadzają wielki intercooler w tą wnękę. Pewnie z tego względu, że łapie całą powierzchnią powietrze, więc jest bardziej wydajny.

Moje auto stricte do sportu zapieprzania nie jest i nie będzie, bo służy mi do normalnej jazdy przede wszystkim, dlatego na pewno nie będę robił takich zabiegów.

Piszę o tym dlatego, że wlot powietrza w Mirageu jest właśnie strasznie mały, w CJtce większe te szpary były.

rosomak1983 - 27-06-2012, 16:06

mystek napisał/a:
I czy 4g63 N/A miały seryjnie chłodnicę oleju, czy tylko doładowane?

pewnie ze miały. nawet 4g67 miały.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group