Nasze Miśki - Czarna Sigma :))
t0m3k - 10-09-2012, 22:38
to jest raczej stukanie niż klepanie... mam podwyższone obroty bo aku był odłączony i nie nauczył sie wolnych jeszcze a do tego nie mam zalozonego paska alternatora i paska klimatyzacji musze poszukac cos z normalnym mikrofonem...
da sie jakos ręcznie sprawdzić popychacze?
lukasz12 - 10-09-2012, 23:03
Da się - rozdział 11 - 11 - 1
Ustawiasz na znaki i możesz sprawdzić te oznaczone białą strzałką. Później o 180 stopni wałki i kolejne 6 można sprawdzić
wojtas - 10-09-2012, 23:52
Ja jednak będę skłaniał się ku którejś z panewek Wymieniałeś olej po zakupie auta I do końca nie mogę zrozumieć w jakich okolicznościach do tego doszło
t0m3k napisał/a: | powioedzcie mi bo sie tak zastanawiam... odpaliłem autko, szło sobie chwilke samo... za chwile słysze ze nie idzie tak jak powinno i cos stuka, gdzies pod kolektorem dolotowym... przysluchalem sie zaworom z przedniej pokrywy i stuki sie tak jakby pokrywają... mają takie samo tempo... nie da sie zaworu jakos uciszyc nie? trZeba zdejmowac glowice itd? |
m6riano - 11-09-2012, 14:43
t0m3k napisał/a: | moze faktycznie popychacz |
To na pewno nie popychacz..
t0m3k - 11-09-2012, 18:49
jutro zamawiam panewki najprawdopodobniej ale przedtem manual do ręki i posprawdzam
edit: nie wymieniłem oleju po kupnie... wiec to będą panewki
piotr_bb - 11-09-2012, 19:02
Panewki to raczej pewne , ale przy wymianie panewek powinno się robić szlif sorry za takie info .
Olej trzeba było wymienić natychmiast bo nie wiadomo na jakim syfie silnik był użytkowany i jak długo jeździł do wymiany
t0m3k - 11-09-2012, 19:05
no na bank zrobie
edit:
mam wymienić panewki główne czy korbowodowe? i które to są które?
Wojtas... stało sie to tak jakby ' nagle', odpaliłem autko, szło na jałowym w garazu przez chwile, wróciłem za 5 minut a tu cos stuka pod maską...
zbyszek05 - 11-09-2012, 20:17
Szlif wału jest nieopłacalny by zrobić to tak jak trzeba .... A panewki są tylko w jednym rozmiarze / to daje do myślenia /,chyba że ktoś się domyślił i wyprodukował nadwymiary
Jak cos - to moge obejrzeć swój wał 24V ew. mogę dac na sprawdzenie czy trzyma wymiar /ostatnio sprzedawałem korbowód z tłokiem - wzrokowo wygląda na ok. ale to wzrokowo
Wiem napewno / na 100% / że wał po szlifowaniu długo nie pochodzi ....
t0m3k - 11-09-2012, 20:21
dla mnei jest nie problem wyjąc wał i sprawdzić czy trzyma wymiar ale pierwsze trzeba oglądnąć czy panewka nie zrobiła rowka czy cos... miejmy nadzieje ze wał jest pancerny i nic mu się nie stało
zbyszek05 - 11-09-2012, 20:26
Zapomniałem że masz 12V jednostkę
t0m3k - 11-09-2012, 20:45
spoko Zbyszku nic nie szkodzi nie każdy sie wozi takimi cudami jak 24V
czyli co? mam wyjąc wał razem z tłokami porozkręcac, pooglądac, sprawdzic wymiar i wymienic panewki na wale?
wojtas - 11-09-2012, 20:50
Na razie nic nie kupuj i nie wymieniaj, rozłóż silnik i zobaczysz która panewka/panewki się posypały.
mazda10000 - 11-09-2012, 21:26
Jak wcześniej mówiłem - ja się nie znam, ale biorąc pod uwagę dosyć wyraźny stukot ja obstawiam panewkę na korbowodzie więc tam nie ma czego rozbierać - zdjąć michę i dostęp do nich jest, albo ten sworzeń tłoka. Na panewkach głównych nie ma przecież żadnych większych poprzecznych przeciążeń, takich jakie są na korbowodzie ( chodzi góra dół i tam się przy zmianie kierunku tłucze ). Ale nie ma co filozofować tylko sprawdzać wszystko po kolei
Xsystoff - 11-09-2012, 21:49
Dokladnie, miska w dol i sprawdzasz ktorą zjadło. Niestety prawie zawsze obrywa tez wal, a jak ktos wspomnial zrobienie tego tak zeby sie nie rozsypalo w przyszlosci jest problematyczne Zeby obrocilo panewke bez obciazenia na jalowych obrotach to tam juz nie ma cisnienia oleju praktycznie
wojtas - 11-09-2012, 23:32
mazda10000 napisał/a: | więc tam nie ma czego rozbierać |
Jak dla mnie ściągniecie miski, to już rozbieranie, bo na tym się nie skończy.
|
|
|