Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T
Marcino - 07-12-2018, 11:52
Hugo napisał/a: |
Tarcze pomalowane. |
Ciem pomalowane?
Hugo - 07-12-2018, 16:47
Śnieżką na rdzę
deejay - 08-12-2018, 13:57
Hugo napisał/a: | na dniach jadę do znajomego na pomiar bicia piast i tarcz czujnikiem zegarowym. |
Nie lepiej zakupic sobie do celów prywatnych taki czujnik zegarowy .
Hugo - 08-12-2018, 15:09
deejay, kupiłem już dawno. Jest ciężki, nadawał by się dobrze do samoobrony Niestety nic nie wyszło z pomiarów, tzn. za każdym razem inne wyniki, zależy do czego przymocowałem podstawę. Czasami pokazywał takie bicie, że gdyby faktycznie takie było to by mi koło odpadło tak by tarabaniło na boki. Chyba jestem za głupi aby go obsłużyć. Szału mało nie dostałem. Kupiłem polecany czujnik, który kilka osób z powodzeniem używa. Może rzeczywiście jeszcze raz na spokojnie spróbuję pomierzyć tylne piasty, bo to raczej z tyłu jest problem skoro po lekkim naciśnięciu pedału hamulca, gdy auto już wyraźnie hamuje nie ma bicia, a po dociśnięciu pedału bicia natychmiast się pojawia, w pierwszym momencie na pedale hamulca, po mocniejszym wci śnięciu hamulca również na kierownicy i całym nadwoziu.
P.S. Czy luz na łożysku w tylnej piaście może powodować bicie podczas hamowania?
deejay - 08-12-2018, 15:45
Hugo napisał/a: | Czy luz na łożysku w tylnej piaście może powodować bicie podczas hamowania? |
Raczej nie ! Ma kilku znajomych co mają duże luzy na łożyska kół z tyłu i nikt nie zgłasza problemu bici przy hamowaniu .
Hugo dla ścisłości bicie tylnych tarcz objawia sie pulsacyjnym biciem( pływaniem) całej karoserii , bicie na kierownicy zawsze pochodzi od przednich tarcz. Moja propozycja jest taka .Wybij szpilki z przednich piast , wyczyść porządnie przednie piasty na błysk. Powierzchnia ma być idealnie równa i czysta . Czujnik zegarowy ustaw zawsze pod kątem i w kierunku obrotu koła , zegar nie morze drżeć itp. Pomiar ma być dokładny bez żadnych skoków na zegarze , jesli takie występują to masz gdzieś jakiś zadzior/nierówność itp . Z mojego doświadczenia przy galancie wyczuwalne bicie na tarczach przednich zaczyna sie od ok 0,08 mm . Same piasty mają mieć max 0,01 mm , najlepiej oczywiście "zero"
Daj znac co ci wyszło
https://www.youtube.com/watch?v=M4JNorcfRXI
Nie obrażając nikogo , warto poczytać .
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-bicie-na-kierownicy-zobacz-jak-sie-go-pozbyc,nId,1573470
Hugo - 08-12-2018, 19:44
deejay napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=M4JNorcfRXI | OK, ale czujnika nie przyłożył do piasty pod kątem Ale fajnie, już coś wiem i chyba jeszcze raz spróbuję to pomierzyć. deejay napisał/a: | https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-bicie-na-kierownicy-zobacz-jak-sie-go-pozbyc,nId,1573470 | Dzięki, ale podobnych artykułów czytałem już wiele i wszystko o czym tam piszą mam zrobione/sprawdzone. Poza przetoczeniem tarcz na aucie.
P.S. Ktoś rzucił mi kiedyś hasło, że krzywa zwrotnica może powodować krzywienie się tarcz. Słyszałeś lub miałeś kiedyś z takim przypadkiem do czynienia?
Krzyzak - 08-12-2018, 20:19
Hugo napisał/a: | Chyba jestem za głupi aby go obsłużyć | czemu chyba?
ps. szpilek raczej nie wybijaj, ale wyciśnij (no chyba, że zdejmiesz piastę i pod szpilkę podłożysz tulejkę bo inaczej to piastę pokrzywisz... i bij przez jakiś mosiądz a nie bezpośrednio)
deejay - 08-12-2018, 22:02
Cytat: | OK, ale czujnika nie przyłożył do piasty pod kątem |
Da rade uwierz mi
Co do zwrotnicy to jakieś bzdury , zwrotnica jakby była krzywa to na pierwszym miejscu zmienia sie ką pochylenia koła i "zjada" oponę , oczywiście zależy jak duży jest negatyw.
Hugo - 09-12-2018, 10:01
No to dobrze, że odpada krzywa zwrotnica, opony zdzierają się równiutko, więc wszystko OK.
Nie da rady pomierzyć piast bez wybicia szpilek? Jak je wycisnąć skoro nie można wybijać? Poważnie piasta może się wygiąć od wybijania szpilki? Przecież one łatwo wychodzą.
deejay, a może byś chciał mi pomierzyć te piasty? Do Wrocławia w sumie nie mam jakoś bardzo daleko, s byłbym wreszcie pewien gdzie leży problem.
deejay - 09-12-2018, 10:52
Szpilki normalnie wybij , Darek trochę przesadza z tym uszkodzeniem piasty 😉
Jak sobie nie poradzisz możemy sie umówić, ale najszybciej po nowym roku, bo teraz mam młyn u siebie na warsztacie.
Hugo - 09-12-2018, 11:06
No właśnie zawsze wybijałem szpilki normalnie młotkiem i w wielu autach, min. u kumpla w Galu i u niego hamulce nie biją
To postaram się do końca roku sam pomierzyć piasty i tarcze, a jak mi nie pójdzie to się zgadamy.
Krzyzak - 09-12-2018, 14:26
wybijacie gdy piasta jest na aucie? nic się nie dzieje?
ja zawsze wymontowuję piastę i podkładam nasadkę
Hugo - 09-12-2018, 14:30
Ja zawsze wybijałem jak piasta jest na aucie. No chyba, że miałem potrzebę wybicia szpilek na zdemontowanej piasty, to oczywiście robiłem tak jak Ty podkładając z tyłu nasadkę, a na gwint nakręcałem nakrętkę na równo ze szpilką.
W sumie mam patent na wyjęcie piast (mam na myśli przednie piasty)w max. 10 minut, bo wszystko przed montażem było czyszczone na błysk i złożone na smar (odkręcam nakrętkę przegubu, wpycham półoś na maksa w stronę skrzyni i długą nasadką 17 odkręcam 4 śruby mocujące piastę do zwrotnicy), ale czy warto tyle rozkręcać. Nie wydaje mi się żeby 2 strzały z odpowiedniego młotka w szpilkę spowodowały zgięcie piasty.
A pomijając bicie to po dotarciu się tylnych hamulców jest petarda. Takich hamulców to ja jeszcze nie miałem w żadnym aucie. Auto wgryza się w asfalt normalnie, już po lekkim muśnięciu pedału hamulca. Muszę podjechać na sprawdzenie skuteczności na SKP.
Hugo - 12-12-2018, 15:19
Znowu poeksperymentowałem i założyłem przyciski szyb w panelu kierowcy z Galanta E5x. Pasują praktycznie P&P, praktycznie, bo w przypadku przycisków od szyby przedniej prawej oraz tylnych szyb trzeba z przycisków z EA przełożyć taki mały czarny plastik ze sprężynką. Po montażu myślałem, że nie działa funkcja AUTO na żadnym z przycisków, okazało się, że trzeba mocniej nacisnąć/podnieść przycisk i działa. Najważniejsze, że wszystkie 4 przyciski mają ikonki i to do podświetlenia, bo Galanty E5x miały wszystkie 4 przyciski podświetlane... U mnie na razie świeci tylko kierowcy, niedługo ogarnie się podświetlenie pozostałych 3 przycisków.
Tak to wygląda:
No i drugi mod, który ma być wprowadzony w życie to montaż panelu klimatronika z kolorowym wyświetlaczem z Galanta E5x. Już kiedyś podłączałem do Galanta EA panel z kolorowym wyświetlaczem z przedliftowej Carismy i nie dość, że wtyczki pasowały to jeszcze panel działał w 100%, wszystkie przyciski, funkcje i wyświetlacz. I w przypadku panelu z E5x jest to samo, wszystko działa (nawet podświetlenie przycisków). Tylko trzeba porzeźbić otwór w konsoli, bo klimatronik z E5x jest sporo większy niż z EA:
ale jest jedno "ale", mianowicie dziwny świst/piszczenie na najniższych biegach z wentylatora nadmuchu w kabinie Oczywiście znika po wyłączeniu wentylatora na klimatroniku i na najwyższych biegach. Przedziwne, co to może być? Nawet zamieniłem kable we wtyczce wentylatora miejscami żeby kręcił się w drugą stronę i nic to nie dało, dalej piszczy, jak na filmiku:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Zastanawiam się czy nie kupić wentylatora nadmuchu od Galanta E5x z klimatronikiem i może będzie OK. Warto zaryzykować, bo nie są to drogie rzeczy.
I zastanowił mnie ten otwór w tylnej części obudowy kliamtronika. Najlepsze jest to, że strzałki wskazują jakby tam można było coś regulować, a w rzeczywistości przez otwór widać tylko jakiś duży opornik i tyle
Bzyk_R1 - 12-12-2018, 15:51
Hugo, czy te przyciski podejdą do outlandera turbo? Kusi funkcja auto i podświetlenie
|
|
|