Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T
Hugo - 12-12-2018, 16:27
Bzyk_R1, nie mam zielonego pojęcia, nigdy nawet nie widziałem przycisków z O1. Jak nie masz funkcji AUTO w oryginalnym panelu to przyciski Ci jej nie dadzą
Bzyk_R1 - 12-12-2018, 16:51
W outlanderach funkcja auto jest tylko w drzwiach kierowcy. I tylko w tym przycisku jest podświetlenie.
Hugo - 12-12-2018, 16:59
W Galantach 97-04 też fabrycznie podświetlony jest tylko przycisk szyby kierowcy w głównym panelu, a funkcję AUTO mają wszystkie 4 szyby, ale tylko sterując z panelu kierowcy.
vrangsinn - 12-12-2018, 17:59
panel klimy mnie nie przekonuje (imo nie pasuje ten kolorowy wyświetlacz do zegarów)...ale...panel sterowania szybami to inna sprawa...bardzo fajny pomysł...nie jestem pewien czy nie z papuguje Hugo...
Hugo - 12-12-2018, 18:10
Papuguj jak chcesz Nawet bez podświetlonych 3 przycisków inaczej to od razu wygląda niż w oryginale, taka bieda. Współczuję tylko wyciągania przycisków z paneli. Masakra, do teraz palce mnie bolą. Trzymają jak cholera, trzeba je wypychać od tyłu (od strony płytki), o ile przyciski z E5x jakoś wyskakują to te z EA to koszmar. Dodam, że uszkodziłem 2 obudowy panelu przycisków z EA, dopiero trzecia przeżyła. Dobrze mieć zapasy.
areksz121 - 13-12-2018, 00:34
Hugo Masz łeb do kombinowania W sumie kiedyś widziałem odwrotnie, panel klimatronika z EA wkomponowany do E5 Co do tej dziurki z tyłu, to nie pamiętam, czy w swoich panelach też to mam. W każdym razie wystarczy rzucić okiem na wyświetlacz z E5 pod światło i widać kilka innych ikonek, które pewnie są w użyciu na innych kontynentach, albo nie wiem. Ktoś dawno temu mówił/miał coś takiego jak jonizator powietrza, czy inaczej zwał chyba filtr elektrostatyczny (air purifier), występuje to też w schemacie elektrycznym.
To podświetlenie przycisków w pozostałych drzwiach odpada, czy będziesz kombinować?
A świst wentylatora to na pewno przez climatronic? Podpinałeś inny? Tam pod deską jest jeszcze moduł sterujący wentylatorem, potocznie nazywany opornicą. Podejrzewam, że może impulsowe sterowanie różni się między panelami i jak na oryginalnym panelu masz ciszę to nie wina wiatraka. Ciekawe czy wizualnie te moduły są przynajmniej takie same.
Edit:
MR460293 to nr części z EA
MR315051 z E5. W katalogu opisane TRANSISTOR,HEATER CONTROL.
Hugo - 13-12-2018, 08:03
areksz121, zgadza się, zauważyłem dodatkowa kontrolkę A/P na wyświetlaczu. Ja słyszałem, że zapala się jak jest zapchany filtr kabinowy. Swoją drogą, ciekawe jak to jest wykrywane?
Podświetlenie ikonek w pozostałych pojedynczych przyciskach odpada, bo przyciski z panelu kierowcy i pojedyncze są inne, ale nie wykluczam, że zrobię podświetlenie jakoś nie fabrycznie.
Po podpięciu klimatronika z EA świstu nie ma. Zaraz sprawdzę w moim Galu, bo wczoraj sprawdzałem w Galu EA kumpla. Możesz mieć rację z tą opornicą. Masz taką może od wersji z klimatronikiem?
Hugo - 13-12-2018, 08:17
Patrzę na opornice i z reguły Galanty E5x mają je na 4 piny, ale znalazłem jedną jakąś inną, trochę przypomina opornicę z Galanta EA: https://allegro.pl/rezystor-opornica-nawiewu-mitsubishi-galant-92-96-i7136780356.html
Mam gdzieś opornicę z Caritas przedliftowej z klimatronikiem, zaraz idę sprawdzić jak tam wygląda.
Krzyzak - 13-12-2018, 10:35
ciesz się tym co masz - w maździe to w ogóle mam tak, że auto jest TYLKO na szybie kierowcy i TYLKO w dół
w górę trzeba już guzik trzymać
na dodatek przycisk blokady rodzicielskiej działa tak, że jak włączasz to żadna szyba nie działa - nawet z panelu kierowcy...
nie wiem co żółty inżynier z forda miał w głowie, gdy to projektował...
Hugo - 13-12-2018, 20:25
areksz121, poleciał "pomógł". Poszperałem w pierdołach elektrycznych w magazynie, z 2 lata temu rozbierałem jedną Carismę z kolorowym klimatronikiem i na 100% nie sprzedawałem od niej opornicy. No i się znalazła, dokładnie taki numer jaki podałeś:
Ma 4 piny, a opornica z EA 3 piny, ale gniazdo jest identyczne. Po podpięciu opornicy z Carismy cisza jak makiem zasiał, żadnego pisku Także jesteśmy w domu i możemy działać dalej z dopasowaniem klimatronika do konsoli z EA. Podświetlenie przycisków na klimatroniku już zmienione na bursztynowe.
C.D.N.
areksz121 - 13-12-2018, 22:33
Hugo napisał/a: | areksz121, zgadza się, zauważyłem dodatkowa kontrolkę A/P na wyświetlaczu. Ja słyszałem, że zapala się jak jest zapchany filtr kabinowy. Swoją drogą, ciekawe jak to jest wykrywane? |
Widocznie działa w tle, a przez nazbieranie kurzu i w połączeniu z wilgocią z klimy powoduje przebicie, wtedy zaświeca się pewnie to A/P. Tak bym to widział.
Hugo napisał/a: | areksz121, poleciał "pomógł" |
Nie gniewam się Takie moje przemyślenia w łóżku przed snem Dobrze że szybko udało się ogarnąć.
BTW pasuje kiedyś osobiście piwko strzelić
Krzyzak napisał/a: | w maździe to w ogóle mam tak, że auto jest TYLKO na szybie kierowcy i TYLKO w dół
w górę trzeba już guzik trzymać |
To akurat tak samo w E5 jest, ale człowiek po tylu latach się przyzwyczaił
Hugo - 13-12-2018, 22:49
areksz121 napisał/a: | To akurat tak samo w E5 jest, ale człowiek po tylu latach się przyzwyczaił | Dokładnie, nawet widać, że tylko na przycisku szyby kierowcy jest napis AUTO DOWN. areksz121 napisał/a: | BTW pasuje kiedyś osobiście piwko strzelić | Koniecznie, nie będziesz przejeżdżał kiedyś przez wlkp? areksz121 napisał/a: | Widocznie działa w tle, a przez nazbieranie kurzu i w połączeniu z wilgocią z klimy powoduje przebicie, wtedy zaświeca się pewnie to A/P. | A to ciekawe.
A tak w ogóle to dopiero na fb mnie uświadomiono, że w panelu z E5x nie ma przycisku podgrzewania tylnej szyby i lusterek Trochę załamka. Trzeba dać osobny przycisk, ale jak odszukać właściwe kable we wtyczkach klimatronika i jak to podłączyć do nowego przycisku? I jak ogarnąć samowyłączenie się podgrzewania szyby i lusterek po jakimś czasie, bo tak to jest w oryginale? No chyba, że raczej tym steruje jakiś osobny przekaźnik, a nie klimatronik?
Jeden problem (opornica) ogarnięty i powstał od razu drugi
areksz121 - 13-12-2018, 23:31
Przez Wlkp pewnie będziemy jechać na kolejny Zlot
Grzebnąłem schematy i ciekawa jazda jest. EA bez klimatronika jak i E5 bez ETACS ma przycisk i wyzwala przekaźnik bezpośrednio, do tego grzanie działa dopóki nie wyłączysz fizycznie przyciskiem
Wersja z climatronic w EA czasem grzania steruje sam panel, a w E5 czy to manualna klima czy klimatronik, steruje przekaźnikiem moduł ETACS
Pozostaje dołożyć dodatkowy przycisk i zostawić ori przekaźnik, albo zamienić go na jakiś nietypowy czasowy z regulacją czasu grzania. Ewentualnie do sterowania oryginalnego przycisk monostabilny ( taki jak masz w klapie) i prosty układ opornik/kondensator/ tranzystor.
Jak nic nie pomyliłem, to pin nr16 z większej wtyczki 20-pinowej biały z czarnym paskiem. Zwierasz go gdziekolwiek do masy i wyzwala przekaźnik podgrzewania.
Edit. Nie byłbym sobą jakbym nie porównał sterowania dmuchawy. EA ma tylko opornicę, a E5 dodatkowo przekaźnik, który omija opornicę kiedy włączamy obroty na max. Ten dodatkowy przekaźnik jest sterowany z pinu 12 wtyczki 20-pinowej- wiązka z EA nie powinna mieć tam żadnego kabelka.
Hugo - 14-12-2018, 08:17
Czyli jeśli mam tą opcję, że grzanie wyłącza się po czasie to jak przetnę ten kabel sterujący od podgrzewania szyby i lusterek i puszczę przez dodatkowy przełącznik to będzie wszystko w temacie? Masz schematy wtyczek klimatronikiem? Jak liczyć piny?
areksz121 - 14-12-2018, 09:38
Piny liczymy patrząc na wtyczki od strony kabli. Biały z czarnym paskiem w większej wtyczce, raczej ciężko spotykane, żeby kolory w jednym złączu się powtórzyły Jeśli chcesz podłączyć zwykły włącznik, to musi być bistabilny (taki on/off). Tylko to będzie wtedy grzać cały czas po włączeniu zapłonu, jeśli masz pozostawiony przycisk włączony, jak w EA bez klimatronika. Szybka fotka schematu z telefonu:
|
|
|