To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

wyderka - 23-03-2019, 21:37

hahahaha

i całą chemia poszła w "kratkę"
:|

mkm - 23-03-2019, 22:15

wyderka, brawo za czujność - niszczeniu środowiska mówimy zdecydowane NIE i używamy środków żrących w miejscach ku temu przeznaczonych :D
W skrócie - ta kratka nie prowadzi do burzówki :D

jacek11 - 24-03-2019, 00:16

mkm, :supz:
wyderka - 24-03-2019, 10:14

mkm oby :doubt:
mkm - 24-03-2019, 10:17

wyderka, co "oby"?
Krzyzak - 25-03-2019, 09:24

też myłem kolektor ssący w E32 - syfu z tylu lat było od groma, najwięcej oczywiście w EGR
Hugo - 29-03-2019, 20:49

No, już kilka tygodni śmigam na przednich hamulcach (zaciski, tarcze i klocki) z ASX i nic nie bije przy hamowaniu :shock: Normalnie szok, aż się chce hamować! Tylko ten drętwy pedał hamulca..., ale o tym niżej.

Znalazłem gdzieś w klamotach zegarek, który świeci się na kolor zielony/niebieski (nie wiem sam), ale jest inny niż oryginał, więc zamontowałem:



Kupiłem sobie dremla i zrobiłem drugie podejście do montażu klimatronika z Galanta E5x do konsoli z EA. Niestey jakoś nie miałem cierpliwości do szlifowania konsoli przez pół dnia, no i z prawej strony wyszlifowałem za dużo :? Z lewej nawet, nawet wyszło, ale i tak bez jakiegoś wykończenia dookoła się nie obędzie, nie da się idealnie wyszlifować konsoli. Na razie temat odpuszczam, nie mam czasu i natchnienia na to:





No i wracamy do hamulców, całkiem przypadkowo wszedłem w posiadanie serwa z pompą hamulcową od Eclipse 2g z lat 1995-1999 2,0 16 automat wersja USA, fabrycznie bez ABS-u:



Przymiarka czy wejdzie i pasuje idealnie, jest dokładnie tego samego obwodu co serwo z Galanta VR-4 lub Galanta z silnikiem 2,4 GDI (76 cm), wchodzi na styk do kielicha:



No więc przyszedł czas na montaż, siadło ładnie, jest o połowę cieńsze niż ori serwo z Galanta, ale pompę hamulcową dało się bez problemu naciągnąć na rurkach hamulcowych i dokręcić do serwa:





Niestety jazda próbna i porażka. Teraz to dopiero pedał hamulca jest drętwy, hamuje fatalnie i zero czucia hamulca. Trzeba wrócić do serwa z GDI i zająć się pompą hamulcową. W tym Eclipse jest pompa o średnicy tłoczków 15/16 cala, czyli 23,8 mm, a Galant EA ma pompę o średnicy tłoczków 1 cala, czyli 25,4 mm. Tak sobie myślę, że skoro np. w Space Starze są pompy hamulcowe bosh o średnicy tłoczków też 23,8 mm, a serwo takie same jak w Galancie 2,5 V6 (dwukomorowe 7+8 cala) i hamuje to niesamowicie to trzeba pokombinować z pompą hamulcową. Tylko, że pompa z Eclipse ma oba wyjścia rurek hamulcowych do góry, ale tyle rurkę powinno się dogiąć, ewentualnie dorobi się nową, bo znowu pompa bosh z Carismy/Space Stara ma jedno wyjście rurki po przeciwnej stronie co Galant i koniec, pompa jest kilka mm od kielicha, więc nie ma opcji wkręcić tam rurkę :mrgreen:

C.D.N.

tomchuck - 29-03-2019, 21:47

Jestem ciekaw czy kiedyś dojdziesz do takiego momentu kiedy stwierdzisz że już nic nie trzeba ulepszać w galancie... :D
Kurde, porównanie kiepskie do space stara, bo to zupełnie inna waga samochodów, więc zachowanie hamulca też inne.
Już nie pamiętam jaki był hamulec w mss bo tylko raz jechałem, ale z tego co pamiętam to dla mnie zbyt mocny/delikatny jak w fiacie doblo którego użytkowałem, delikatnie dotykasz pedał i lądujesz twarzą na szybie :P

areksz121 - 30-03-2019, 01:05

I chyba o takie uczucie Hubertowi chodzi. Mss po lifcie i 1.6 dalej ma tarcze 256 jak mnie pamięć nie myli i faktycznie hamuje bardzo fajnie. Chyba tylko GDI-ki miały 281mm w MSS... Czekam na wieści jak uda się przełożyć pompę bo sam jestem ciekaw efektów :wink:
Hugo - 30-03-2019, 07:50

tomchuck, mam nadzieję, że ten moment nigdy nie nadejdzie, bo w poprzednich autach kończyło się to... łatwo się domyślić czym, a to w przypadku tego Galanta nie wchodzi w grę :mrgreen:
Co do pedału hamulca to dokładnie o taki hamulec mi chodzi jak piszesz, dotykasz pedału hamulca i lądujesz na przedniej szybie.
areksz121, nie sądzę żeby tylko GDI miały tarczę 281 mm, jak już to powinno być dokładnie odwrotnie, bo GDI zawsze były uboższe, np. Carisma/Space Star z 1,8 GDI przed liftem miały z tyłu bębny hamulcowe, gdzie wszystkie pozostałe wersje silnikowe miały z tyłu tarcze.
Swoją drogą ciekawe czy kiedykolwiek uda mi się sprawić by ten pedał hamulca działał lekko i zdecydowanie. Ktoś kiedyś pisał, że problemem może być zbyt niskie ciśnienie w kolektorze ssącym, a wskazuje na to to, że przy wyższych obrotach/prędkości pedał hamulca działa lżej. Na to raczej nic nie poradzę.

jacek11 - 30-03-2019, 10:16

Zmierz długość geja, i odległość od sworznia jego mocowania, do sworznia pompy. Chodzi mi o dźwignię
.

Hugo - 30-03-2019, 13:34

jacek11, długość geja? :mrgreen:
vrangsinn - 30-03-2019, 13:41

Hugo...ja czekam kiedy stwierdzisz ze tylko brembo da Ci to czego szukasz... :twisted: :twisted:
Bzyk_R1 - 30-03-2019, 13:41

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hugo - 30-03-2019, 14:20

Zaciski Brembo do auta o mocy 160KM to przerost formy nad treścią i montaż ich mija się z celem, chyba, że dla ozdoby :mrgreen: Montowałem znajomemu po kompleksowej regeneracji przednie i tylne hamulce Brembo z Lancera EVO do Galanta kombi 2,5 V6 z 2001 r. i na seryjnej pompie hamowały tak samo ciulowo jak oryginalne hamulce. To nie takie hop siup, no ale chociaż się nie gną, ale za to piszczą niemiłosiernie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group