To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Krzyzak - 30-03-2019, 19:37

Miałem taką pompę jako ori w E32. Jeszcze parę lat temu hamowała, potem zmieniłem na zaciski EA5, przedlift i było lepiej. Następnie zmieniłem na zaciski z carismy (też przedlift) i była dużo gorzej, więc założyłem dwutłoczek z EA5 po lifcie i większe tarcze. I było tak samo ciulowo.
Zdecydowałem się zmienić serwo na takie jak w EA5 i mam to co piszesz - czyli dotykam a auto staje w miejscu. Jeszcze bębny z tyłu trochę dołują system, ale już prawie rok czeka cała tylna belka z zaciskami na tarcze. Liczę jeszcze na małą poprawę.

Hugo - 30-03-2019, 21:52

Czyli z tego wynika, że najlepiej założyć z powrotem małe serwo z EA5 i tak zrobię. Zaciski z ASX mają tłoczki o średnicy 57 mm, czyli niewielka różnica pomiędzy 60 mm tłoczkiem z przedlifta lub po II lifcie. Być może jednak serwo jest jakoś dopasowane średnica, wydajnością itp. do danego silnika i np. ciśnienia panującego w kolektorze ssącym. Mam pod ręką ori serwo z EA5 i podmienię na próbę, a nóż widelec :D Bo jak mam wsadzać tam znowu to serwo z GDI to jestem chory, ciasno jak jasna cholera i w końcu coś uszkodzę.
areksz121 - 31-03-2019, 04:31

Ciasno? Wsadź to serwo z GDI w E5 jak masz silnik po stronie kierowcy :mrgreen:

Ostatnio robiłem sprzęgło w Astrze J i wyczaiłem, że skubana ma elektryczną vacuum pompę przy lewym kielichu. Ciekawe jakby ją wsadzić do gala. Tylko myśląc dalej, nie wydaje mi się raczej, że ta pompa działa non stop.... Pasuje wsadzić pomiędzy przekaźnik wyzwalany z włącznika świateł stopu. Jak mi się trafi takie coś, to z chęcią potestuję.

Hugo - 31-03-2019, 09:32

areksz121, ciasno jest jak cholera mimo to. Najbardziej przeszkadza rurka hamulcowa idąca do lewego zacisku. Idzie pod serwem. Trzeba uważać aby jej nie połamać, już ją tak porysowałem, że masakra. Nawet ścianie grodziowej się dostało :mrgreen: A najciekawsze jest to, że jak ostatnio wkładałem tam serwo z GDI to zrobiłem to w kilka minut i nawet nie dotknąłem ściany grodziowej... Chyba się powoli kielichy składają do środka i robi się coraz ciaśniej w komorze silnika :wink: Co do pompy vacum do wspomagania hamulców to czytałem o tym, ale chyba były tylko w dizlach (nie wiem, może tam jest słabsze podciśnienie w kolektorze ssącym albo coś i musiała być taka pompa). Jakbyś coś ogarnął w tym temacie to daj znać.
areksz121 - 31-03-2019, 14:56

Chodzi mi o to, że jednak młodsze benzyny mają vacuum pompy, BMW nawet w wolnossących valvetronikach ma mechaniczną z tyłu głowicy. A elektryczną widziałem w tej Astrze benzynowe 1.6T. mechaniczna za dużo zachodu, żeby z wałka rozrządu napędzić, a elektryczną można wszędzie nawet na "trytce" powiesić :wink:
jacek11 - 31-03-2019, 16:14

Nawet nie było by tak drogo :wink:
https://allegro.pl/oferta/elektryczna-pompa-vacum-vw-audi-1-0-tsi-1k0612181f-6933390283

W misiach też są :)
https://allegro.pl/oferta/mitsubishi-outlander-iii-phev-vacum-pompa-elektryk-7262205003

Krzyzak - 01-04-2019, 12:47

Też się spotykałem z pompą próżniową w dieslach głównie, ale ostatnio o wiele więcej aut to ma.
Można kombinować - byle nie zaczęło hamować samo, bez naciskania pedału.
Widziałem już w Misiu pompy wspomagania - elektryczne (znaczy zasilanie elektryczne ale realizacja hydrauliką), np. z Opla lub Mazdy, to i taką podciśnienia też się da.

Marcino - 01-04-2019, 15:40

Krzyzak napisał/a:
Można kombinować - byle nie zaczęło hamować samo, bez naciskania pedału.

Dotąd aż nie zaktywujesz nie powinno. Hydraulika musi przestawić tłoczki...

areksz121 - 01-04-2019, 23:53

Tutaj jak za darmo:
https://allegro.pl/oferta/vacum-wakum-pompa-13343961-astra-iv-j-1-4-t-1-6-t-7937637587
Widać że ma chyba przy sobie przekaźnik. Nie chce mi się tego z Pl ciągnąć, więc kupię na miejscu za 65 ojro. Z grubsza obczaiłem temat, spróbuję dla testów podłączyć "na ostro" a potem jak zauważę jakąś różnicę, to wzbogacę układ o przekaźnik i pewnie jakiś czujnik/ przełącznik vacuum. Pewnie do końca tygodnia coś się wyjaśni :wink:

Hugo - 13-04-2019, 19:41

Z powrotem zamontowałem duże serwo hamulcowe z Galanta GDI i takie już zostanie. Także zajmujemy się pompą hamulcową, to ostatni element układu hamulcowego, którego jeszcze nie modziłem :mrgreen:

Oryginalnie pompy hamulcowe w każdej wersji silnikowej, w każdej wersji hamulców i w całym okresie produkcji miały tłoczki pompy o średnicy aż 1 cala (25,4 mm). Porównując znowu reakcję pedału hamulca do Space Stara, który ma tak samo małe serwo jak Galant z silnikiem 2,5 V6, ale pompę hamulcową o średnicy 15/16 cala (23,8 mm), stwierdziłem, że pompa o mniejszej średnicy tłoczków przy tym samym skoku wytwarza większe ciśnienie w układzie i może tu jest pies pogrzebany. Niestety pompa od Space Stara ma wyjście rurki hamulcowej z boku po przeciwnej stronie pompy i nie ma opcji zamontować ją w Galancie EA, bo rurka wychodzi prosto w kielich :? Także poszukiwania trwały nadal i wpadła mi w ręce pompa hamulcowa od Eclipse 2g 2,0 16V DOHC 1996 r. w wersji USA, fabrycznie bez ABS-u. Pompa ta ma taką samą średnicę tłoczków jak pompa ze Space Stara, czyli 23,8 mm, ale oba wyjścia rurek są w górę, a zbiorniczek jest przykręcany do nadwozia nad pompą i połączony z nią wężykami. Także mocowanie jednej rurki hamulcowej jest w identycznym miejscu jak w Galancie, a drugą spróbowałem dogiąć. Poćwiczyłem na Galancie przeznaczonym na części.

Pompa z Eclipse pasuje na styk przy kielichu, minimalnie się z nim styka, ale da się ją dokręcić do serwa i jest OK. Czerwoną strzałką zaznaczona rurka, którą trzeba dogiąć do górnego wejścia na pompie (oryginalna stalowa rurka dogięła się bez najmniejszego problemu i w żadnym miejscu nawet się nie przygięła):



Jak myślicie, warto zamontować tą pompę z Eclipse'a na próbę i jak później odpowietrzyć hamulce po odkręceniu tych 2 rurek hamulcowych od pompy, bo nigdy w żadnym aucie nie wymieniałem pompy hamulcowej?

jacek11 - 13-04-2019, 21:05

Hugo napisał/a:
Jak myślicie, warto zamontować tą pompę z Eclipse'a na próbę i jak później odpowietrzyć hamulce po odkręceniu tych 2 rurek hamulcowych od pompy, bo nigdy w żadnym aucie nie wymieniałem pompy hamulcowej?

Jak tego nie zrobisz, to spać nie będziesz mógł :P
Mniejsza średnica, większy skok. Zapotrzebowanie na płyn jest takie samo. Ale fakt. Może być bardziej czuły, i bardziej precyzyjny.

Hugo - 13-04-2019, 21:36

jacek11 napisał/a:
Jak tego nie zrobisz, to spać nie będziesz mógł
Też fakt :mrgreen:
Krzyzak - 13-04-2019, 21:40

Krótko: nie.
Hugo - 13-04-2019, 21:51

Krzyzak napisał/a:
Krótko: nie.
Ale co nie? Że nie warto wymieniać tej pompy na tą z Eclipse? Uzasadnij :wink:
deejay - 13-04-2019, 22:50

Tak czytam i czytam te wasze "opowieści" o hamulcach i tak sobie myślę ze wam sie chce w to bawić . Po drugie im więcej jest kombinacji , tym bardziej nie ma to sensu . Oby sie nigdy nic nikomu nie stało od tych modów :?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group