To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

jaca71 - 04-02-2009, 13:49

Co do idei małych silników uturbionych jak najbardziej - już wcześniej temu dawałem wyraz. Fajne to jest że można pykać spokojnie i tanio, a jak jest potrzeba to z buta i wiatr we włosach...

Nie zgadam się tylko co do twierdzenia, że silnik jego ważność i żywotność przyrównałeś do wodotrysków :) Juz nie pamiętam, który to był producent ale chyba fiat z M-jet'em co wychwalał żywotność aż 250kkm do remontu...

krzychu - 04-02-2009, 17:20

No wartość podana w przybliżeniu, możliwe że to było 250k km ale fakt faktem niema co myśleć o poł milionie jak kiedyś. A silnik jak bierze litr oleju na 1000km to nie jest do remontu według producenta. A remont??? Pokaż mi auto w którym się to opłaca....
Tak to wszystko prawda i fakt potwierdza to że okres używania samochodu się skraca coraz bardziej.

Krzychu

Uwex - 04-02-2009, 18:12

I dlatego wolałem kupić Lancera - żadnych niepotrzebnych bajerów , moc ma być z pojemności - wiem staromodny jestem :lol:
Robson86 - 04-02-2009, 18:26

Uwex napisał/a:
moc ma być z pojemności

tez wychodze z tego samego zalozenia :)
pozdroo

Anonymous - 04-02-2009, 20:45

:D no replacement for displacement :D
jaca71 - 04-02-2009, 20:56

Ali-En napisał/a:
:D no replacement for displacement :D

Jak mawiał Adam Opel nie ma nic lepszego od pojemności z jednym wyjątkiem...
Jeszcze większej pojemności :D

Robson86 - 04-02-2009, 21:34

wlasnie motoryzacja zmierza do "downsize" jesli dobrze to napisalem, ale dzwiek V6 czy V8 (np. hamerykanskiej) ehh bezcenne :roll: :)
Wyjatkiem moze byc tylko Evo badz Impreza bo te samochody sa poprostu kultowe :)
Ale nie zmienie zdania ze duzo bardziej wole moc pochodzaca z pojemnosci (silniki wolnossace) niz korzystania ze wspomagaczy (turbo,kompresor)
Pozdroo

jaca71 - 05-02-2009, 05:21

Jeśli chodzi o kulturę i dźwięk silnika to na pierwszym miejscu jest rzędowa 6 i trochę za tym V8 :) Miło tez terkocą boksery ale chłodzone powietrzem :D


Edit:
Tak mi się przypomniało w związku z dyskusja o Passacie i silnikach od VW. Miałem przyjemność jeżdżenia Paskiem variatem z 2.0 FSI katalogowe 110KW/150KM przy 6000rpm i 200Nm przy 3500rpm. I powiem że jeździ spoko ale na kolana nie rzuca, może masa to sprawiła. Tak się zastanawiałem jak wygląda przebieg momentu dla tego silnika skoro maks moment ma dla 3500. I oto co znalazłem: http://www.rri.se/popup/p...hp?ChartsID=751
Niestety nie ma tam nowego lancera, prawdę powiedziawszy nie ma tam poza evo żadnego lancera :) Ale w sąsiednim wątku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31571 znalazłem wykres z hamowni i co wygląda że FSI (bezpośredni wtrysk) daje przyjemniejszy przebieg momentu ale trochę mu do katalogu brakuje. Dodatkowo potwierdziło sie moje subiektywne odczucie że silniki VW powyżej 5000rpm dostają zadyszki. I nagle okazuje się że ten "mułowaty" 1,8 od Mitsu nie jest taki ostatni :D
Tyle że porównuję silniki bez turbo.

Anonymous - 05-02-2009, 08:10

Ten silnik passata jak dobrze pamietam mial srednia opinie i chyba go juz wycofali. Zastapili 1.8 Turbo 160 KM
jaca71 - 05-02-2009, 08:25

Ja wiem czy wycofali? W cenniku dla passat limusine jest takie coś:
- 2.0 FSI 150 KM (110 kW), 4MOTION, 6-biegowy 90 790zł
- 1.8 TSI 160 KM (118 kW), 6-biegowy 84 590zł
Może wiara tego nie kupuje skoro cena 1,8 TSI jest podobna a nawet niższa?

Radassss - 05-02-2009, 09:12

2.0 TSi byl pierwszym z tej serii, ale racja sredio udany
1.8 TSi podobno jest lepszy, znajomy ma Octavie z tym silnikiem
wszystko ladnie pieknie szybko sie zbiera, przyspieszenie na poziomie 8 z kawalkiem...
ale... nie da sie tego w praktyce osiagnac bo uklad przeniesienia napedu w tym aucie nie daje sobie rady z tym silnikiem, depniesz na gaz i stoisz w miejscu i tylko kupa dymu :D
mistrz palonej gumy ;)
ale fakt jak sie juz po ruszeniu przycisnie swietnie przyspiesza, ale cena... hehe szkoda gadac ile sobie licza za skode przyzwoicie wyposazona ;) ...
a co do debaty turbo czy bez turbo... hmmm ciezkie pytanie mysle ze lepiej bez...
ma sie mniej co posuc, a moc podobna wkoncu ;)

Anonymous - 10-02-2009, 20:59

Wracajac do spalania,

Dzisiaj po odbiorze auta pokrecilem sie dookola komina, czyli po warszawie i okolicach
robiac mniej wiecej 160km.

Wiadomo ze jezdzilem dosc ostroznie nie wiecej niz 3-3,5kRPM i komputer pokazal mi srednio 8,7/100 ;-)

Komputer zresetowalem po wyjedzie ze stacji.

Pozdr
AK

filippoz - 10-02-2009, 21:41

ja dziś zaliczyłem kolejne tankowanie, spalanie wyszło 9,25l/100km, więcej niż ostatnio o całe 0,21l :D - zdarzyło się kilka razy depnąć mocniej tzn kilkanaście więc nie ma dramatu, ciekawe jak będzie latem :) eco driving dla portfela bezcenny :P
Radassss - 11-02-2009, 08:12

tez wczoraj tankowalem, ten sam dystrybutor, do pelna itd... wszystko zgodnie ze sztuka ;)
na dystansie ponad 300 km wyszlo spalani 9,17 (na ile jest to dokladne to nie wiem... ;) ) no ale tak mniej wiecej wyszlo, glownie krotkie dystanse po 10 km, wiec jednak tak wiele wg mnie nie pali ;)

a co do spalania latem... hmmm niby szybciej sie nagrzeje, ale klima swoje wezmie ;)

michaello - 11-02-2009, 11:27

filippoz napisał/a:
ja dziś zaliczyłem kolejne tankowanie, spalanie wyszło 9,25l/100km


Filippoz zajrzalem w twoj raport spalania, gdzie Ty tankujesz benzyne Shella PB 95 za 3,34? (10.02)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group