To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89

Zielu - 27-06-2012, 17:26

1.8 Diesel też miały...chyba nawet po 50zł na pewnym portalu aukcyjnym gdzieś widziałem :wink:
Hubeeert - 27-06-2012, 21:57

Ta z pajero może być powinna być taka sama jak w Galancie i Colcie.
Belki nie ma sensu ciąć. I tak nic w ten sposób nie zyskasz na powierzchni IC.

mystek - 27-06-2012, 22:59

Kurna, to jak to jest, że silniki tak mało obciążone miały chłodzenie oleju, a 4g61T nie miało? :|

Zacząłem się zastanawiać dlaczego sobie jeszcze nie zrobiłem tej chłodnicy, skoro to tak nieduże koszty :) . Być może coś się zjawi niedługo, już mi Ross PW zapodał :roll:

rosomak1983 - 28-06-2012, 01:48

Hubeeert napisał/a:
Belki nie ma sensu ciąć. I tak nic w ten sposób nie zyskasz na powierzchni IC.

po to zeby wszedł wiekszy icek trzeba uciac, u mnie bez ciecia belki nie było szans.

krzychu - 28-06-2012, 07:25

mystek napisał/a:
że silniki tak mało obciążone miały chłodzenie oleju, a 4g61T nie miało?


To raczej zależy do czego ten silnik został włożony. Jak trzeba colcika rozpędzić albo wytargać na jakąś górę to trzeba wykonać dużo mniejszą pracę niż takiego gala czy pajorkę. A jeśli chodzi o sam silnik to wiele zależy od tego jaką temperaturę osiąga olej konkretnym silniku np. przez inne zaprojektowanie układu chłodzenia może uzyskiwać niższą.

Hubeeert - 28-06-2012, 09:12

rosomak1983 napisał/a:
po to zeby wszedł wiekszy icek trzeba uciac
to oczywista oczywistość, ale skoro zderzak ma być nienaruszony to na IC nie będzie dmuchać więcej powietrza a skoro tak to po cholerę montować coś co zwiększoną pojemnością zwiększy tylko wydatek turbiny potrzebny do napompowania tego czegoś. W skrócie - większy IC, wyższa temp powietrza bo nie będzie go jak schłodzić i większy lag.
krzychu tak i nie. Japońskie C53A 4G61T miały te chłodnice, ale miały inne zderzaki i nie miały belki/tarana pod zderzakiem. na USA gdzie obowiązują inne przepisy dotyczące prędkości nie było potrzeby ich montować ;)

Kleju - 28-06-2012, 12:09

A po co strzelać na ślepo i szukać tej chłodnicy oleju? 8)

Ja bym zaczął od kupna dodatkowych zegarów i wtedy zobaczył jak się zachowują parametry płynów.

A te seryjne chłodnice mają chociaż termostat???

rosomak1983 - 28-06-2012, 12:31

Hubeeert napisał/a:
W skrócie - większy IC, wyższa temp powietrza bo nie będzie go jak schłodzić i większy lag.

Przepływ powietrza nie obranicza sie do dziury która jest w zderzaku. Zauwaz ze chłodnica wody tez jakos sie chłodzi pomimo ze nie ma wyciecia na cała powierzchnie w zderzaku. :wink:
Wiec nie sadze ze ,,większy IC, wyższa temp powietrza'' :wink:

Oczywiscie ze IC nie moze byc za duzy (lag) ale tez za mały zeby nie hamował przeplywu.

mkm - 28-06-2012, 12:33

rosomak1983 napisał/a:
Zauwaz ze chłodnica wody tez jakos sie chłodzi pomimo ze nie ma wyciecia na cała powierzchnie w zderzaku. :wink:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

krzychu - 28-06-2012, 12:48

mkm napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
Zauwaz ze chłodnica wody tez jakos sie chłodzi pomimo ze nie ma wyciecia na cała powierzchnie w zderzaku. :wink:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


No ale akurat to jest prawda...


A co do oleju to może zamiast wstawiać chłodnicę nie lepiej zaadaptować z czegoś modniejsze wymienniki ciepła olej->ciecz chłodząca? Wtedy to nawet termostat nie jest potrzebny.

rosomak1983 - 28-06-2012, 12:50

Po drugie Hubercie zeby zmiescic jakis icek na froncie to konieczne jest podciecie belki w niektórych przypadkach. Minimalnie belka go zasłania ale to minimalnie;


Uploaded with ImageShack.us

Pozatym dzieki podcieciu belki miesci sie tak ze idelanie trafia w seryjna dziure z zderzaku; :D Niewiem jak w mirage doładnie jest ale u mnie własnie tak było.


Uploaded with ImageShack.us

mkm - 28-06-2012, 13:02

krzychu, a popatrz jak wyglądają wycięcia w zderzakach, jak wyglądają plastiki i blachy za zderzakiem, które mają za zadanie ukierunkowanie strugi powietrza na chłodnice.
Dawniej gdy tuneli aerodynamicznych nie było chłodnica była odsłonięta na wierzchu. Teraz wystarczy dać kawałek wyprofilowanego plastiku lub blachy w odpowiednie miejsce i obsłuży i chłodnice i hamulce, a i jeszcze spowoduje, żeby się komora wietrzyła :wink:

rosomak1983 - 28-06-2012, 13:20

mkm, no własnie powietrze nie chłodzi tylko na wprost ale wchodzi gdzie moze bardziej badz mniej ukierunkowanie. Ze nawet jak intercooler nie ma wyciecia w zderzaku na cała powierzchnie nie znaczy ze ta reszta nie bedzie sie chłodzic wogóle. Dlatego twierdzenie wiekszy IC- wieksza temp. powietrza wydaje sie nieprawdziwe nawet jesli czesc jego jest zasłoniona przed bezposrednim nawiewem. Zdanie to mija sie z prawda w mojej opini.
mkm - 28-06-2012, 13:26

rosomak1983, ja napisałem tylko o chłodnicy wody :wink: Turbo i intercoolerów nie ogarniam :mrgreen: .
rosomak1983 - 28-06-2012, 13:30

Chłodnica wody i powietrza działa na takiej samej zasadzie.
A jesli o chłodnice wodna idzie wyciagniecie plastików kierunkowcych nie sprawia problemów z chłodzeniem, to jest tylko rozwiazanie wspomagajace.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group