To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

jacek11 - 04-09-2019, 22:11

Zdaje się, że to są zmienione same przyciski, a reszta została z EA.
Hugo - 04-09-2019, 22:15

jacek11 napisał/a:
Zdaje się, że to są zmienione same przyciski, a reszta została z EA.
Dobrze Ci się zdaje :mrgreen:

Darku w panelu kierowcy same przyciski już dawno wymienione, teraz kupiłem drugi panel kierowcy z E5x żeby przyciski zamontować do pojedynczych przycisków z EA i żeby je podświetlić, zresztą ani w E5x ani w EA pojedyncze przyciski nie mają opcji AUTO.

Dla przypomnienia panel kierowcy z EA z przyciskami od E5x:




tresorex - 04-09-2019, 23:52

Super mod! A światło skąd? trzeba ciągnąć kable i dawać żarówki?
Hugo - 05-09-2019, 09:19

tresorex, jeśli chciałoby się aby podświetlenie działało po włączeniu świateł trzeba by pociągnąć kabel z zasilaniem do każdych drzwi. Ja wziąłem zasilanie z kabla na płytce przycisku, na którym jest cały czas napięcie po przekręceniu stacyjki i znika przy odpuszczaniu szyby, bo wtedy pojawia się na innym kablu. Dlatego przy odpuszczaniu szyby gaśnie podświetlenie przycisku, a przy podnoszeniu jest cały czas. W stanie spoczynku oczywiście też jest. W ogóle mi to nie przeszkadza, bo i tak opuszczając szybę zasłaniamy palcem przycisk, więc ikony nie widać.

Diód oczywiście w przyciskach nie ma, ja dołożyłem diody LED w kolorze żółtym, ale przez przycisk świecą na bursztynowo.

Krzyzak - 05-09-2019, 09:50

Hugo napisał/a:
ani w E5x ani w EA pojedyncze przyciski nie mają opcji AUTO
tak to jest jak się jeździło tylko za fajerą :) - nie wiedziałem...
Hugo - 14-10-2019, 22:21

Rozprawiłem się raz na zawsze z tępym pedałem hamulca w Galancie :mrgreen:

Wpadła mi w ręce pompa hamulcowa z Eclipse 2g w wersji USA z 1997 r. Fabrycznie Galant posiada pompę hamulcową o średnicy tłoczków aż 1 cala, czyli 25,4 mm, a w Eclipse jest pompa o średnicy tłoczków 15/16 cala, czyli 23,8 mm. Na chłopski rozum tłoczki o mniejszej średnicy wytworzą przy tym samym skoku pedału hamulca większe ciśnienie w układzie, więc hamulec powinien być bardziej "ostry". I nie pomyliłem się, mam to czego chciałem, hamulce są PETARDA! Dosłownie po położeniu nogi na pedale hamulca auto wgryza się w asfalt. Jest po prostu bosko, od 10 lat jeżdżę Galantami i od początku doprowadzały mnie do szału te drętwe hamulce, ale w końcu dopiąłem swego. Mam hamulce o jakich marzyłem w tym aucie, tego mi właśnie brakowało. Teraz trzeba się nauczyć hamować żeby nie zostawić zębów na kierownicy :shock: :mrgreen:

Montaż nie jest P&P, ale zakres przeróbek jest banalny. Pompa z Eclipse ma oba wyjścia rurek w górę, a z Galanta ma jedno wyjście w górę, a drugie w bok w stronę komory silnika. Wystarczy tą rurkę wyprostować i zagiąć w dół, idzie to zrobić w rękach bez żadnego problemu. Druga przeróbka to trzeba wkręcić o ok. 2-3 mm trzpień serwa, ten który naciska na tłoczki pompy po wciśnięciu pedału hamulca, bo inaczej po przykręceniu pompy z Eclipse auto hamowałoby bez naciskania na pedał hamulca. Żeby to zrobić chwytamy "żabkami" za trzpień w środku serwa i kluczem 7 wkręcamy nakrętkę trzpienia. Trzecia rzecz to zbiorniczek wyrównawczy na płyn hamulcowy, który w Eclipse jest osobno nad pompą połączony z nią wężykami. Wężyki są za krótkie żeby jakoś umocować zbiorniczek w Galancie, więc za 7,50 zł kupiłem 1m wężyka o średnicy 10 mm odpornego na płyn hamulcowy i dociąłem odpowiednie długości tak by przykręcić zbiorniczek wyrównawczy do ściany grodziowej wykorzystując oryginalny nagwintowany otwór, który nie był do niczego wykorzystany. I ostatnia sprawa tyczy się kabli od czujnika poziomu płynu w zbiorniczku hamulcowym, wtyczki są różne, więc trzeba odciąć ori wtyczkę z Galanta i polutować z kablami wtyczki, która wychodzi ze zbiorniczka z Eclipse. I tyle.

Tak to wygląda:







Polecam taką zmianę każdemu posiadaczowi Galanta, nie tylko po montażu większych hamulców, jak u mnie. Z oryginalnymi "hamulcami" również będzie współpracować pięknie, bo fabryczna pompa o średnicy tłoczków 1 cala jest nieporozumieniem.

jacek11 - 14-10-2019, 22:35

Czekałem na ten dzień :mrgreen: Gratulacje :)
Sunderland86 - 15-10-2019, 09:07

To co teraz będziesz robić, gdy już wszystko zrobione? :mrgreen:

Dobra robota :thumbleft:

Hugo - 15-10-2019, 15:36

Jeszcze nie wszystko :mrgreen: Zostały jakieś drobiazgi z elektryki, doświetlanie zakrętów, bo podwójne halogeny z VR-4 aż się o to proszą, być może uda się też podłączyć na nich Coming-leaving home i przycisk elektrycznego otwierania klapy tylnej z kabiny od Lancera X. Wszystko mam, ale nie ma kiedy podłączyć.

A poza tym to dbać, pieścić i cieszyć się jazdą.

abdul - 16-10-2019, 14:10

Jak już prawie wszystko zrobione to teraz tylko czekać na swap :wink:
Hugo - 16-10-2019, 21:05

abdul napisał/a:
Jak już prawie wszystko zrobione to teraz tylko czekać na swap
A żebyś wiedział, chodzi mi po głowie mieć w nim 5,7 HEMI z napędem na tył oczywiście, albo inne V8 o pojemności powyżej 5,0 l :mrgreen: Nic innego nie wchodzi w grę. To byłoby piękne, uwielbiam amerykańską motoryzację za silniki V8 o niepowtarzalnym brzmieniu, prostotę budowy i przemyślane rozwiązania, a japońską za trwałość i bezawaryjność, także byłoby to dla mnie idealne połączenie.
Juiceman - 17-10-2019, 09:08

Hugo to może wpadnę do Ciebie na taką modyfikacje w przyszłym tygodniu ? : )
Hugo - 17-10-2019, 09:21

Jakby co zapraszam, a masz pompę ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu, bo ciężko takie już znaleźć? Poza tym ja jeszcze chcę hamulce potestować, szczególnie hamowanie na łuku drogi i z ABS-em, żeby sprawdzić czy prawidłowo działa.
mkm - 21-10-2019, 04:45

Hugo, a jaki płyn hamulcowy zalałeś?
Hugo - 21-10-2019, 14:22

mkm, EBC 307+ od początku SWAPU hamulców.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group