To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Tarcze i klocki hamulcowe

nahar - 15-10-2017, 19:41

Sorry za błędne linki. :oops:
Trochę się zapętliłem ze sprawdzaniem co i jak.

Już wiem jakie dokładnie tarcze - takie jak Ty masz (znalazłem je za 140 pln).

Natomiast jeśli byś mógł mi jeszcze wyjaśnić które mam kupić klocki to będę zobowiązany.

Mamy jedne 149,8 x 58,6 x 15,7

Drugie 149,9 x 58,9 x 15,7

Niestety wcześniej miałem Toyotę i korzystałem z https://www.toyodiy.com/ co znacznie upraszczało kwestie dt doboru części. Chyba nie ma czegoś w tym stylu do Mitsubishi?

Jeszcze raz dzięki za pomoc i za cierpliwość.

Hugo - 15-10-2017, 20:19

nahar napisał/a:
Drugie 149,9 x 58,9 x 15,7
Te.

A tak przy okazji wszystkie tarcze 294/24 mm to szmelc. Są ZA CIENKIE! Prędzej czy później i tak się pogną, u mnie Textar PRO pogięły się po 2500 km spokojnej jazdy... Tylko zestaw BREMBO z Lancera Evo (może być tylko na przód) pomoże Ci zapomnieć o hamulcach na dłuuugo i nie będziesz miał bólu brzucha i sraczki przed każdym naciśnięciem pedału hamulca :wink:

Krzyzak - 15-10-2017, 20:41

nahar napisał/a:
tarcze i klocki z przodu na Zimmermann.
u mnie się pogięły, bardzo szybko, 2 miesiące walczyłem aż odzyskałem pieniążki
nigdy tej firmy nie kupię

Bzyk_R1 - 15-10-2017, 21:37

nahar, nie ma problemu. Za 140 to Ci podrzuciłem z aparts.pl jeżeli tak będziesz używać jak piszesz to powinny dać radę, oczywiście tył musi działać perfekt! Co do klocków to tak jak pisze Hugo, te drugie, aczkolwiek wejdą oba rozmiary. Tamte niższe podchodzą też do galanta, space wagon.a chyba i do czegoś jeszcze. Ja zawsze szukam po numerze ewentualnie po katalogach, nigdy nie mierzyłem klocków. Co do bazy danych to jest coś takiego w Mitsubishi jak:
http://japancars.ru/index...U2W&clf=XNXFZL6

Tam szukasz numeru części, Google szybko odnajduje je i wyświetla specyfikacje, potem to zapisujesz i szukasz identycznego zamiennika. Proste?

Tu masz pasujące klocki:
https://aparts.pl/partscatalogue/2137001-textar-zestaw-klockow-hamulcowych-hamulce-tarczowe-klocki-mitsubishi-outlander-i-cu-w-2-0-turbo-4wd-cu2w-20,10-00077-04992-18617-0002-00402-0100006,0100626,0100030-2137001-0039-00402-000000001-21370~615~G7.aspx

Hugo, kolega woli wymieniać częściej niż ładować się w grube tysiące za konwersję na brembo. W sumie argument silny i logiczny. Gdyby to nie było takie drogie sam jeździł bym już na brembo.

Krzyzak, między innymi Ciebie miałem na myśli, pisząc wcześniej że to zły pomysł z zimmermann.

Krzyzak - 16-10-2017, 08:49

Ale żebyście widzieli konwersację całą... 3x odsyłali odpowiedź odmowną i już dopisaną, że ostateczną. W odpowiedzi pomyłki typu "że u mnie DTV na tarczy jest 0.02mm a dopuszczalne to 0.05" - więc im wrzucam, że to znaczy, że u mnie jest 2.5x mniejsze, oni że pomyłka, miało być 0.0015mm i takie tam
to pytam - jakim miernikiem, dałem link do Bendixa, gdzie była inna metoda pomiarowac DTV, poprosiłem o wyniki testu eksperckiego - nie dali, mówili że jest tylko do ich dyspozycji
ostatecznie poprosiłem o zwrot tarcz (bo oni przechowują płatnie) i napisałem, że raz to wystąpiłem do zimmermanna o fabryczne dane DTV dla tarcz i jeszcze że pozew cywilny składam - to 30zł (min. kwota) a wygraną miałem pewną
raczej im się nie opłacało i ostatecznie zwrócili kasę
ale pism wymieniłem chyba z 20 - myślę, że 99% osób by odpuściło
mam też pokrycie w fakturach, że zaciski były regenerowane oraz mam miernik zegarowy
do tego mam nowe piasty...

do tego powiem zupełnie szczere, że ten Zimmermann hamował tak bardzo średnio - budżetowy zestaw TOKO+Kavo parts hamował lepiej



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group