Grandis Techniczne - Drgania kierownicy przy duzych predkosciach podczas hamowani
Grzegorz J - 27-03-2017, 11:30
martin778, no to czekamy na twoją relację 😀
Remik43 - 27-03-2017, 21:09
A może to nie klocki i tarcze? A spróbuj przełożyć laczki z przodu na tył bo może masz babola no i może wyważyć je
martin778 - 29-04-2017, 17:44
Panowie zmienilem klocki na sportowe Ferodo i niestety bicie tarcz nadal wystepuje.Czyli 300 zloty wyrzucone w bloto ale jestem pewien tego ze tarcze nie daja rady i sie przegrzewaja.W piatek zakladam oryginalne tarcze i klocki cena okolo 850 zloty za komplet z usluga.Mam nadzieje ze po zalozeniu oryginalnych tarcz i klockow drgania kierownicy podczas hamowania przy predkosci powyzej 140km/h ustapia.
[ Dodano: 29-04-2017, 17:45 ]
Remik43 napisał/a: | A może to nie klocki i tarcze? A spróbuj przełożyć laczki z przodu na tył bo może masz babola no i może wyważyć je |
Takie same objawy zarowno na oponach letnich jak i zimowych przy dwoch roznych kompletach alufelg.
Bizi78 - 29-04-2017, 20:18
Przed założeniem nowych tarcz niech zmierzą bicie piast miernikiem.
martin778 - 29-04-2017, 20:35
Bizi78 napisał/a: | Przed założeniem nowych tarcz niech zmierzą bicie piast miernikiem. |
Mierzylem obie tarcze lewa 0.01 prawa 0.03 tak wiec piasty musza byc okey.
[ Dodano: 06-05-2017, 20:48 ]
Panowie po roku czasu wymianie trzech kompletow tarcz i klockow zdecydowalem sie zalozyc oryginalne tarcze i klocki i musze z ulga napisac ze jak narazie po przejechaniu 1500 kilometrow nareszcie moja kierownica nie drzy podczas hamowania z wiekszych predkosci.
Ogolem komplet Bosch,Trw,Ate nie nadaje sie do naszego modelu samochodu.
Ponad 1000 zloty wyrzucone na zlom mam na mysli komplety tarcz i klockow TRW,ATE,BOSCH.
I jak narazie jedna wizyta w ASO 1300 zloty i odpukac w niemalowane problem podczas hamowania zniknal.
nekoashi - 07-05-2017, 08:35
W związku z tym że mam odrobinę wyższą moc niż inne grandisiaki, kupiłem taki zestaw, jutro montaż, będę informował jak się to sprawdzi
martin778 - 07-05-2017, 09:05
Kolego koniecznie napisz czy ten zestaw zdal egzamin
Ja rozmawialem z mistrzem w ASO i powiedzial mi jedno cytuje dopoki pan nie zalozysz oryginalnych tarcz i klockow bedziesz pan mial problemy gdyz akurat grandis jest tak specyficznym samochodem ze jezeli chodzi o tarcze i klocki musi miec zalozone oryginaly zrobione z odpowiedniego materialu ciezar i masa samochodu jest tak duza ze wszystkie podrobki nie wytrzymuja takich obciazen i facet mial racje wczoraj zrobilem 1200 kilometrow na autostradzie z szescioma osobami bagaznikem dachowym i zawalonym bagaznikem jazda srednio 140-160km/h jak zajechalem pod dom to czuc bylo swad ciepla od tarcz i klockow hamulcowych.
Pierwsze 100 kilometrow delikatnie je docieralem i jeszcze jedno oryginaly ukladaj sie inaczej czuc to i material z ktorego sa zrobione oryginaly wydaje sie tez inny jakby masywniejszy mocniejszy.
[ Dodano: 07-05-2017, 10:46 ]
martin778 napisał/a: |
Kolego koniecznie napisz czy ten zestaw zdal egzamin
Ja rozmawialem z mistrzem w ASO i powiedzial mi jedno cytuje dopoki pan nie zalozysz oryginalnych tarcz i klockow bedziesz pan mial problemy gdyz akurat grandis jest tak specyficznym samochodem ze jezeli chodzi o tarcze i klocki musi miec zalozone oryginaly zrobione z odpowiedniego materialu ciezar i masa samochodu jest tak duza ze wszystkie podrobki nie wytrzymuja takich obciazen i facet mial racje wczoraj zrobilem 1200 kilometrow na autostradzie z szescioma osobami bagaznikem dachowym i zawalonym bagaznikem jazda srednio 140-160km/h jak zajechalem pod dom to czuc bylo swad ciepla od tarcz i klockow hamulcowych.
Pierwsze 100 kilometrow delikatnie je docieralem i jeszcze jedno oryginaly ukladaj sie inaczej czuc to i material z ktorego sa zrobione oryginaly wydaje sie tez inny jakby masywniejszy mocniejszy. |
Zapomnialem dodac zmierzono mi dwie piasy przed zalozeniem tarcz bicie 0,10 i 0,15.
nekoashi - 16-05-2017, 07:47
A więc, wymieniłem tarcze i klocki na zestaw ze zdjęcia wyżej. tarcze wentylowane nacinane i nawiercane rotinger i klocki brembo, jak na razie wszystko jest ok. Jutro jadę do Warszawki, trasa 1200km, będzie okazja sprawdzić hamulce na bojowo, podzielę się wrażeniami po powrocie.
Dodam tylko że koszt tarcz o 400zł a klocki 95zł
martin778 - 16-05-2017, 09:18
nekoashi napisał/a: | A więc, wymieniłem tarcze i klocki na zestaw ze zdjęcia wyżej. tarcze wentylowane nacinane i nawiercane rotinger i klocki brembo, jak na razie wszystko jest ok. Jutro jadę do Warszawki, trasa 1200km, będzie okazja sprawdzić hamulce na bojowo, podzielę się wrażeniami po powrocie.
Dodam tylko że koszt tarcz o 400zł a klocki 95zł |
No kolego trzymam kciuki Jak chcesz sprawdzic czy zestaw zdaje egzamin na 100% to proponuje predkosc powyzej 140km/h i do tego przychamuj z cztery razy nie musisz mocno wystarczy delikatnie dotknac pedal hamulca i przytrzymac go z 3 sekundy za 100 metrow ponownie i tak powtorzyc z 4 razy jak po tych probach drgan nie bedzie to mozna powiedziec ze zestaw zdal egzamin.
Czekamy na relacje.
[ Dodano: 19-05-2017, 11:53 ]
martin778 napisał/a: | nekoashi napisał/a: | A więc, wymieniłem tarcze i klocki na zestaw ze zdjęcia wyżej. tarcze wentylowane nacinane i nawiercane rotinger i klocki brembo, jak na razie wszystko jest ok. Jutro jadę do Warszawki, trasa 1200km, będzie okazja sprawdzić hamulce na bojowo, podzielę się wrażeniami po powrocie.
Dodam tylko że koszt tarcz o 400zł a klocki 95zł |
No kolego trzymam kciuki Jak chcesz sprawdzic czy zestaw zdaje egzamin na 100% to proponuje predkosc powyzej 140km/h i do tego przychamuj z cztery razy nie musisz mocno wystarczy delikatnie dotknac pedal hamulca i przytrzymac go z 3 sekundy za 100 metrow ponownie i tak powtorzyc z 4 razy jak po tych probach drgan nie bedzie to mozna powiedziec ze zestaw zdal egzamin.
Czekamy na relacje. |
Czyzby kolego poszlo cos nie tak???Czekamy na relacje.
nekoashi - 21-05-2017, 09:20
Wszystko ok, żyje, delegacja się przedłużyła.
A więc, trasa 1200km, Autostradami A1 i A2. Prędkość ok 150 - 180 km/h 5 osób na pokładzie, częste awaryjne hamowania ze względu na gnidy w tirach chcące nagle wyprzedzać.
Hamulce gorące jak diabli, po ósmym czy 10 hamowaniu wyczuwalne delikatne drgania kierownicy, ale nic więcej.
Krótko mówiąc, według mnie zestaw godny polecenia.
Choć ja zainwestuje w cztero tłoczkowe zaciski na przód
martin778 - 21-05-2017, 09:40
nekoashi napisał/a: | Wszystko ok, żyje, delegacja się przedłużyła.
A więc, trasa 1200km, Autostradami A1 i A2. Prędkość ok 150 - 180 km/h 5 osób na pokładzie, częste awaryjne hamowania ze względu na gnidy w tirach chcące nagle wyprzedzać.
Hamulce gorące jak diabli, po ósmym czy 10 hamowaniu wyczuwalne delikatne drgania kierownicy, ale nic więcej.
Krótko mówiąc, według mnie zestaw godny polecenia.
Choć ja zainwestuje w cztero tłoczkowe zaciski na przód |
No to musze Cie zmartwic fachowcem nie jestem ale skoro drgania juz wystapily to problem bedzie sie poglebiał przerabiałem to samo po roku czasu tarcze nadawały sie do wyrzucenia,stad ta decyzja o zalozeniu oryginalnych ja wczoraj rowniez jechalem autostrada 180km/h i mimo kilku hamowań zero drgań mam nadzieje ze tak pozostanie.
jednak do naszych aut muszą być zakładane oryginały.
|
|
|