To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Drgania kierownicy przy duzych predkosciach podczas hamowani

Grzegorz J - 27-03-2017, 11:30

martin778, no to czekamy na twoją relację 😀
Remik43 - 27-03-2017, 21:09

A może to nie klocki i tarcze? A spróbuj przełożyć laczki z przodu na tył bo może masz babola no i może wyważyć je :!: :?:
martin778 - 29-04-2017, 17:44

Panowie zmienilem klocki na sportowe Ferodo i niestety bicie tarcz nadal wystepuje.Czyli 300 zloty wyrzucone w bloto ale jestem pewien tego ze tarcze nie daja rady i sie przegrzewaja.W piatek zakladam oryginalne tarcze i klocki cena okolo 850 zloty za komplet z usluga.Mam nadzieje ze po zalozeniu oryginalnych tarcz i klockow drgania kierownicy podczas hamowania przy predkosci powyzej 140km/h ustapia.

[ Dodano: 29-04-2017, 17:45 ]
Remik43 napisał/a:
A może to nie klocki i tarcze? A spróbuj przełożyć laczki z przodu na tył bo może masz babola no i może wyważyć je :!: :?:

Takie same objawy zarowno na oponach letnich jak i zimowych przy dwoch roznych kompletach alufelg.

Bizi78 - 29-04-2017, 20:18

Przed założeniem nowych tarcz niech zmierzą bicie piast miernikiem.
martin778 - 29-04-2017, 20:35

Bizi78 napisał/a:
Przed założeniem nowych tarcz niech zmierzą bicie piast miernikiem.

Mierzylem obie tarcze lewa 0.01 prawa 0.03 tak wiec piasty musza byc okey.

[ Dodano: 06-05-2017, 20:48 ]
Panowie po roku czasu wymianie trzech kompletow tarcz i klockow zdecydowalem sie zalozyc oryginalne tarcze i klocki i musze z ulga napisac ze jak narazie po przejechaniu 1500 kilometrow nareszcie moja kierownica nie drzy podczas hamowania z wiekszych predkosci.
Ogolem komplet Bosch,Trw,Ate nie nadaje sie do naszego modelu samochodu.
Ponad 1000 zloty wyrzucone na zlom mam na mysli komplety tarcz i klockow TRW,ATE,BOSCH.
I jak narazie jedna wizyta w ASO 1300 zloty i odpukac w niemalowane problem podczas hamowania zniknal.

nekoashi - 07-05-2017, 08:35

W związku z tym że mam odrobinę wyższą moc niż inne grandisiaki, kupiłem taki zestaw, jutro montaż, będę informował jak się to sprawdzi ;)

martin778 - 07-05-2017, 09:05

nekoashi napisał/a:
W związku z tym że mam odrobinę wyższą moc niż inne grandisiaki, kupiłem taki zestaw, jutro montaż, będę informował jak się to sprawdzi ;)
[url=https://images83.fotosik.pl/554/421ab33e68f794fc.jpg]Obrazek[/URL]

Kolego koniecznie napisz czy ten zestaw zdal egzamin
Ja rozmawialem z mistrzem w ASO i powiedzial mi jedno cytuje dopoki pan nie zalozysz oryginalnych tarcz i klockow bedziesz pan mial problemy gdyz akurat grandis jest tak specyficznym samochodem ze jezeli chodzi o tarcze i klocki musi miec zalozone oryginaly zrobione z odpowiedniego materialu ciezar i masa samochodu jest tak duza ze wszystkie podrobki nie wytrzymuja takich obciazen i facet mial racje wczoraj zrobilem 1200 kilometrow na autostradzie z szescioma osobami bagaznikem dachowym i zawalonym bagaznikem jazda srednio 140-160km/h jak zajechalem pod dom to czuc bylo swad ciepla od tarcz i klockow hamulcowych.
Pierwsze 100 kilometrow delikatnie je docieralem i jeszcze jedno oryginaly ukladaj sie inaczej czuc to i material z ktorego sa zrobione oryginaly wydaje sie tez inny jakby masywniejszy mocniejszy.

[ Dodano: 07-05-2017, 10:46 ]
martin778 napisał/a:
nekoashi napisał/a:
W związku z tym że mam odrobinę wyższą moc niż inne grandisiaki, kupiłem taki zestaw, jutro montaż, będę informował jak się to sprawdzi ;)
[url=https://images83.fotosik.pl/554/421ab33e68f794fc.jpg]Obrazek[/URL]

Kolego koniecznie napisz czy ten zestaw zdal egzamin
Ja rozmawialem z mistrzem w ASO i powiedzial mi jedno cytuje dopoki pan nie zalozysz oryginalnych tarcz i klockow bedziesz pan mial problemy gdyz akurat grandis jest tak specyficznym samochodem ze jezeli chodzi o tarcze i klocki musi miec zalozone oryginaly zrobione z odpowiedniego materialu ciezar i masa samochodu jest tak duza ze wszystkie podrobki nie wytrzymuja takich obciazen i facet mial racje wczoraj zrobilem 1200 kilometrow na autostradzie z szescioma osobami bagaznikem dachowym i zawalonym bagaznikem jazda srednio 140-160km/h jak zajechalem pod dom to czuc bylo swad ciepla od tarcz i klockow hamulcowych.
Pierwsze 100 kilometrow delikatnie je docieralem i jeszcze jedno oryginaly ukladaj sie inaczej czuc to i material z ktorego sa zrobione oryginaly wydaje sie tez inny jakby masywniejszy mocniejszy.

Zapomnialem dodac zmierzono mi dwie piasy przed zalozeniem tarcz bicie 0,10 i 0,15.

nekoashi - 16-05-2017, 07:47

A więc, wymieniłem tarcze i klocki na zestaw ze zdjęcia wyżej. tarcze wentylowane nacinane i nawiercane rotinger i klocki brembo, jak na razie wszystko jest ok. Jutro jadę do Warszawki, trasa 1200km, będzie okazja sprawdzić hamulce na bojowo, podzielę się wrażeniami po powrocie.
Dodam tylko że koszt tarcz o 400zł a klocki 95zł

martin778 - 16-05-2017, 09:18

nekoashi napisał/a:
A więc, wymieniłem tarcze i klocki na zestaw ze zdjęcia wyżej. tarcze wentylowane nacinane i nawiercane rotinger i klocki brembo, jak na razie wszystko jest ok. Jutro jadę do Warszawki, trasa 1200km, będzie okazja sprawdzić hamulce na bojowo, podzielę się wrażeniami po powrocie.
Dodam tylko że koszt tarcz o 400zł a klocki 95zł


No kolego trzymam kciuki :D Jak chcesz sprawdzic czy zestaw zdaje egzamin na 100% to proponuje predkosc powyzej 140km/h i do tego przychamuj z cztery razy nie musisz mocno wystarczy delikatnie dotknac pedal hamulca i przytrzymac go z 3 sekundy za 100 metrow ponownie i tak powtorzyc z 4 razy jak po tych probach drgan nie bedzie to mozna powiedziec ze zestaw zdal egzamin.
Czekamy na relacje.

[ Dodano: 19-05-2017, 11:53 ]
martin778 napisał/a:
nekoashi napisał/a:
A więc, wymieniłem tarcze i klocki na zestaw ze zdjęcia wyżej. tarcze wentylowane nacinane i nawiercane rotinger i klocki brembo, jak na razie wszystko jest ok. Jutro jadę do Warszawki, trasa 1200km, będzie okazja sprawdzić hamulce na bojowo, podzielę się wrażeniami po powrocie.
Dodam tylko że koszt tarcz o 400zł a klocki 95zł


No kolego trzymam kciuki :D Jak chcesz sprawdzic czy zestaw zdaje egzamin na 100% to proponuje predkosc powyzej 140km/h i do tego przychamuj z cztery razy nie musisz mocno wystarczy delikatnie dotknac pedal hamulca i przytrzymac go z 3 sekundy za 100 metrow ponownie i tak powtorzyc z 4 razy jak po tych probach drgan nie bedzie to mozna powiedziec ze zestaw zdal egzamin.
Czekamy na relacje.

Czyzby kolego poszlo cos nie tak???Czekamy na relacje.

nekoashi - 21-05-2017, 09:20

Wszystko ok, żyje, delegacja się przedłużyła.
A więc, trasa 1200km, Autostradami A1 i A2. Prędkość ok 150 - 180 km/h 5 osób na pokładzie, częste awaryjne hamowania ze względu na gnidy w tirach chcące nagle wyprzedzać.
Hamulce gorące jak diabli, po ósmym czy 10 hamowaniu wyczuwalne delikatne drgania kierownicy, ale nic więcej.
Krótko mówiąc, według mnie zestaw godny polecenia.
Choć ja zainwestuje w cztero tłoczkowe zaciski na przód

martin778 - 21-05-2017, 09:40

nekoashi napisał/a:
Wszystko ok, żyje, delegacja się przedłużyła.
A więc, trasa 1200km, Autostradami A1 i A2. Prędkość ok 150 - 180 km/h 5 osób na pokładzie, częste awaryjne hamowania ze względu na gnidy w tirach chcące nagle wyprzedzać.
Hamulce gorące jak diabli, po ósmym czy 10 hamowaniu wyczuwalne delikatne drgania kierownicy, ale nic więcej.
Krótko mówiąc, według mnie zestaw godny polecenia.
Choć ja zainwestuje w cztero tłoczkowe zaciski na przód

No to musze Cie zmartwic fachowcem nie jestem ale skoro drgania juz wystapily to problem bedzie sie poglebiał przerabiałem to samo po roku czasu tarcze nadawały sie do wyrzucenia,stad ta decyzja o zalozeniu oryginalnych ja wczoraj rowniez jechalem autostrada 180km/h i mimo kilku hamowań zero drgań mam nadzieje ze tak pozostanie.
jednak do naszych aut muszą być zakładane oryginały.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group