Eclipse Cross Techniczne - Napęd S-AWC w Eclipse Cross
krzychu - 23-04-2018, 09:54
Ale skomplikowanie układu z jakimś międzyosiowym układem różnicowym jest dużo większe. Wymusza sporo zmian technicznych np. inne ułożenie silnik, wymaga więcej miejsca, większe straty/opory...
Moim zdaniem zawsze będzie tańsze w produkcji i będzie miało mniejsze opory... Więc tym wygrywa. W terenie też nie jest takie złe jak dobrze zrobione. Ale wydaje mi się (nie dociskałem osobiście żadnego dołączanego napędu) nie będzie tak dobrze przewidywalne na granicy przyczepności (przy dołączanym tylnym).
vavoom - 23-04-2018, 10:13
Jackie napisał/a: | vavoom napisał/a:
Niestety wielu oglądających błędnie interpretuje opóźnienie tylnej osi - nie jest to czas załączenia napędu, tylko czas spięcia sprzęgła. Przy podziale 80/20 przednie koła muszą się zakręcić.
Co przekłada się na ten sam efekt (no, ok, lepszy o tyle, że nie następuje pełna zmiana charakterystyki prowadzenia w zakręcie jak np. w CRV) | Nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodziło mi o czas zablokowania sprzęgła, a nie spięcia, w przypadku centralnego dyfra (otwarty, torsen, vcu etc.) ten czas będzie po stokroć dłuższy. W starych systemach (może i w nowszych, mniej zaawansowanych) występuje pełna zmiana charakterystyki prowadzenia. W zaawansowanych obecnie jest dokładnie odwrotnie, te systemy potrafią stabilizować auto zarówno przy podsterowności, jak i nadsterowności, także przy odpuszczonym pedale gazu.
Jackie napisał/a: | vavoom napisał/a:
Testowałem Forestera 2017, tam opóźnienie było znacznie większe niż w Eclipse Cross w trybie Auto.
Podrzuć temat proszę (link) bo Forek po zmianie softu jedzie od razu na dużym spięciu (potem ATV już reguluje sobie sam) | https://youtu.be/S1d9wMLo-Tg
Jackie napisał/a: | vavoom napisał/a:
Co więcej, w przypadku skrzyń automatycznych, przednie koła kręcą się bez wciskania pedału gazu, a tył dopina się dopiero po naciśnięciu tegoż pedału - opóźnienie obserwowane na filmach to często czas przełożenia stopy z hamulca na gaz.
A to dla mnie nowość... Kurcze, pomęczę chłopaków na serwisie żeby pomierzyli podczas jazdy. | Tu doskonale to widać na przykładzie Jeepa: https://youtu.be/XDQ14jz9p1A?t=1m2s
krzychu napisał/a: | Ale wydaje mi się (nie dociskałem osobiście żadnego dołączanego napędu) nie będzie tak dobrze przewidywalne na granicy przyczepności (przy dołączanym tylnym). | Czasami może być i nawet lepiej niż przy stałym, wszystko zależy od konfiguracji elektroniki.
[ Dodano: 10-05-2018, 10:25 ]
Jackie napisał/a: | vavoom napisał/a:
No i wg Mitsubishi - Eclipse Cross też cały czas ciągnie czterema łapami.
A gdzie jest tak napisane? |
https://youtu.be/vhoyByvSgl4?t=16m57s - podają podobne dane do tych, które wcześniej linkowałem, tylko gdzieś pomieszali snow z gravel. Tak czy inaczej dla Auto min. 80/20. Macie już nowego crossa żeby sprawdzić przez kompa? Ewentualnie zobaczcie jak to wygląda w trybie Auto w Outlanderze
[ Dodano: 07-07-2018, 22:06 ]
"Not real" Quattro vs "not real" S-AWC , czyli Audi Q3 vs Mitsubishi Eclipse Cross:
https://youtu.be/6z-8VzpluGM
krzychu - 08-07-2018, 09:41
Czyli wynika że przy wyłączonym ESP ingeruje w hamulce i przy wyższych obrotach przyhamowuje także tylne koło...
Przy okazji. Masz błąd w opisie na filmiku. Lancer Ralliart nie ma SAWC.... A podobne rzeczy teraz robi BMW i np. w 3-jce ma x-drive ale 1 i X2 (ta seria 2 wyższa też) będzie miało dołączany tył z tego co wiem... Jest jeszcze Alfa Stelvio, Giulia Veloce i tam jest dołączany przód, a nie tył.
vavoom - 08-07-2018, 18:39
ESP ogranicza obroty, a to powoduje, że kontrola trakcji nie działa skutecznie, potrzebuje więcej momentu, żeby wydostać auto z rolek tylnym kołem.
Co do Ralliarta, to rzeczywiście, choć tryby jazdy ma takie same, jak Evo. Napęd Ralliarta to zdaje się to samo, co w Evo IX (torsen z przodu, centralny ACD i jakieś mechaniczne LSD z tyłu).
krzychu - 08-07-2018, 23:01
vavoom napisał/a: | jakieś mechaniczne LSD z tyłu |
No i to robi różnicę. W EVO masz YAW czyli mechanizm który może wymusić większą prędkość (ważne prędkość nie moment) obrotową na zewnętrznym tylnym kole. Takie torque control tyle że mechaniczne... Dlatego EVO skręca jak po sznurku... A RA nie... Oczywiście to działa to pewnego kąta skrętu kierownicą potem w EVO X chyba przełącza się na sterowanie już hamulcami. Gdzieś były materiały propagandowe na ten temat jako przewagą nad EVO IX.
A z przodu jest torsen (RA i EVO) czyli problem jak w audi (tyle że w audi centralny jest torsenem) rolka prawnie nic nie przenosi to mechanizm nie jest blokowany...
vavoom - 08-07-2018, 23:37
Evo IX miało takie samo AYC jak Evo X?
krzychu - 09-07-2018, 07:15
AYC to było dużo wcześniej, a czy takie samo to nie wiem. No i należy pamiętać, że w starszych EVO na stany (i chyba np. IX MR? w UE) szedł pasywny dyfer z tyłu..
vavoom - 15-09-2018, 00:05
Ciekawy test, Eclipse Cross dał radę tam, gdzie Outback ledwo ledwo albo w ogóle... (zestrojenie CVT?)...
https://youtu.be/6ua51LAtgVM
krzychu - 15-09-2018, 10:17
Wyjechał, ta druga kołyska raczej z rozpędu wzięta. Elektronika po dłuższej chwili zaczyna dużo agresywniej reagować. Ale ta zwłoka jest dla mnie dużo za duża. 90% osób pewnie w połowie tego czasu odpuszcza. Do tego jak podłoże byłoby dużo bardziej sypkie (np. piasek) to dawno by już był zakopany. Volvo za to pięknie wyjechało.
vavoom - 19-08-2019, 08:31
krzychu napisał/a: | Pytanie czy Eclipse Cross teraz lepiej sobie radzi na rampie (w końcu pewnie też się pojawi filmik) niż Outlander czy ASX. |
https://youtu.be/rQNltSdhNlc
Michauek22 - 29-08-2019, 16:14
Ja ostatnio jechałem po bardzo głębokim piachu na dawnym poligonie wojskowym, S-AWC daje radę.
vavoom - 01-06-2021, 11:10
Test napędu S-AWC na rolkach - Eclipse Cross PHEV:
https://youtu.be/JGgabzmX1CA
|
|
|