To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] problem z obrotami (nietypowy)

Anonymous - 05-04-2007, 18:31

Chlopaki dzisiaj wymeniłem kondzie w Ecu, ale przy odpalaniu dalej wskakuje na obroty rzędu 3tyś. Nie wiem czy musie unormuje, bo ztego co pamiętam to po poprzednich resetach też tak robił przez pewiehn czas potem jakby mu przeszło. mam jeszcze ochote obejrzeć krokowy, powiedzcie tylko czy jak odkręcę tą osłonę/widać ją na zdjęciu Hugo/ i wyciagne trybki i i wykręcę tą przepustnicę/którą kręcą terybki/, to czy po ponownym złożeniu Ecu sam ją sobie odpowiednio ustawi czy ja ja musze odpowiednio wkręcić?
Anonymous - 05-04-2007, 20:07

HUGO ten krokowiec który znajduje się pod twoją przepustnicą wygląda identycznie jak mój. Śróbki które zaznaczyłeś na zdjęciu to własnie te śróbki.
Jak odkręciłem je to ujrzałem 3 zębatki 1. napęd silniczka(metalowa) 2. przekładnia ( u mnie biała) 3. właściwe zazębienie regulujące "dysze powietrza" Ta ostatnia znajduje się dokładnie pod uwypukleniem na blaszce. Podczas demontarzu tryb nr 3 prawdopodobnie się wysunie. Jst on wpuszczony na wieloklinie a pod nim jest spręzyna śrubowa. Napędza on przekładnie ślimakową której nie widać.
Ja wymontowałem tryby nr 2 i 3 aby ocenić ich stan. Mozesz sobie zaznaczyć położenie trybu nr 3 stawiając krpokę na zębatce i punkt odniesienia na obudowie (tak dla pewności). Jśli tryby są OK to czyścisz ze starego smaru i smarujesz na nowo przekładnię ślimakową też przydało by się przesmarować. Acha sprawdz stan sprężny bo może trzeba ją troszeczkę rozciągnąc. Nastepnie wkładasz wszystkie tryby, dociskasz 2 i 3 palcami i stacyjka na ON silniczek powinien szukać punktów krańcowych (zzz pyk pyk i w drugą bzz pyk pyk i potem bzz do punktu 0) potrzebna jest 2 osoba. Potem odpalasz i patrzysz co się dzieje silniczek powinien się wkręcać i zamykać dyszę. Jeśli się zacina napewno poczujesz bo bedzie prubował sie wkręcać.
Mozna się z nim pobawić i spróbowac wkręcać tryb nr 3.

[ Dodano: 05-04-2007, 21:10 ]
Krzyżak napisał:
silniczek krokowy sprawdzisz omomierzem - bylo ze 100x na forum opisywane jak to zrobic; jego wtyczke widac na fotach, ktore porobiles (taka szeroka, 6 pinowa)

Myslę że przez to sprawdzenie dowiadujemy sie czy silniczek jest spalony i czy elektronika silniczka jest sprawna. Hugo powinien sprawdzić połączenie silniczka skoro raz działa raz nie. Silniczek powinien robić test po każdym przekręceniu stacyjki na ON.

Krzyżak napisał:
albo z uszkodzenia bypasu - czyli dodatkowego zaworu powietrza regulowanego przez cieplo z ukladu chlodzenia silnika (producent wtedy zaleca wymiane przepustnicy)

A co gdyby go jakoś zaślepić to można by się dowiedzieć czy to on jest przyczyną?

Hugo - 06-04-2007, 00:37

Dzisiaj nie miałem czasu pogrzebać przy aucie. Zdążyłem tylko wykręcić ECU, bo jutro jestem umówiony na wymianę kondensatorów. Myślę, że jutro znajdę trochę czasu i zajmę się sprawdzeniem krokowca, zamontuję ECU, wyreguluję raz jeszcze wolne obroty i może nareszcie będzie poprawa a najlepiej sukces :| Święta się zbliżają i mógłby śmigać z łaski swojej :mrgreen:
Krzyzak - 06-04-2007, 09:34

gregfil napisał/a:
A co gdyby go jakoś zaślepić to można by się dowiedzieć czy to on jest przyczyną?

Nie mozna - bypas jest bezposrednio zwiazany ze srubka regulujaca obroty, bo to ten sam kanal powietrza.

W rozpustnicy masz 3 glowne kanaly:
- ta wielka dziura glowna
- kanalik bypas i srubki WO
- kanalik silniczka krokowego.
(pomijam pomniejsze EGR czy Purge)

Anonymous - 06-04-2007, 20:18

mam pytanie a co jest w w silniku 1.3 12v z 93 odpowieszialne za ssanie i dlaczego do przepustnicy jest doprowadzany płyn z chłodnicy małymi rurkami

[ Dodano: 06-04-2007, 20:39 ]
mój problem pojawia się gdy wskazówka uniesie się leciutko czyli silnik nabierze troszkę temperatury.Wtedy zaczyna np na skrzyżowaniu przygasać (traci obroty)a po chwili wraca wszystko do normy dzieje się to na włączonych światłach mijania.
gdy nabierze tem obroty sa ok!!!

Krokowy reguluje obrotami nawet jak jest zimny???czy może być przyczyną zabrudzony czujnik temperatury???

po zaty mam jakby za małe obroty na zimnym silniku.

Anonymous - 07-04-2007, 00:13

1. Za "ssanie" odpowiada ECU zwiększając dawkę paliwa. ECU wydłuża czas wtrysku i wten sposób podaje więcej paliwa do silnika.
2. Płyn chłodzący podawany jest do zespołu silnika krokowego a dalej do przepustnicy po to aby ogrzać bypas o którym pisał Krzyżak.
3. Krokowiec reguluje wolne obroty i nie ważne czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Z tym że na zimnym silniku obroty są podwyższone ale krokowiec robi to co kaze ECU.

Anonymous - 07-04-2007, 08:50

w jakim celu jest podgrzewany bypas????

Krokowca czyści się tylko tam gdzie jest wspomniany mechanizm zembatkowy???czy może jeszcze gdzieś???

kanały od krokowca i bypasa też należy w jakiś sposób przeczyścić.

Krzyzak - 07-04-2007, 10:10

zawias napisał/a:
w jakim celu jest podgrzewany bypas????

zeby sie zamykal ze wzrostem temp. - inaczej ciagle bylyby zbyt wysokie obroty

Hugo - 07-04-2007, 20:48

Silnik krokowy"w samochodach – odpowiada za obroty na biegu jałowym i ssanie przy uruchomieniu silnika i zaraz po". zaczerpnięte z Wikipedii
Czy takie właśnie zadanie spełnia silniczek krokowy w silnikach Mitsubishi? Bo jeśli tak to jest to cały opis i kwintesencja moich problemów z wolnymi obrotami. Jak w mor..

Anonymous - 08-04-2007, 11:28

czym przeczyścić otwory od krokowca i bypasu moge użyć spirytusu?
i jak to zrobić bezpiecznie?


do zębatek krokowca można użyć smaru tradycyjnego (taki który stosujemy do kół metalowych

Hugo - 09-04-2007, 21:19

Znalazłem dzisiaj trochę czasu i wziąłem się za czyszczenie krokowca. Zębatki nie są w ogóle zużyte, smaru trochę było, ale wszędzie tylko nie na zębatkach. Zaznaczyłem sobie zębatki aby złożyć dokładnie tak ja były. Nasmarowałem wazeliną techniczną (odrobinę, bez przesady) i złożyłem. Niestety bez rezultatu :evil: . Wciąż nie słyszę "bzyczenia" silniczka po włączeniu zapłonu, auto nie reaguje na zdjęcie wtyczki z silniczka, pracuje na 2000 obr. do momentu gdy wskazówka temperatury płynu chłodzącego dojdzie do 1/4 skali-wtedy obroty skaczą w przedziale 1100-2000 bez przerwy. I tak cały czas gdy jest rozgrzany. Układ chłodzenia odpowietrzony. Zdjąłem wężyk, który doprowadza płyn chłodzący do przepustnicy i płyn w przepustnicy był. Nie można wyregulować wolnych obrotów. Śrubka główna jest wkręcona do końca a obroty są min. 1500. Gdy wykręcam tę śrubkę to częstotliwość w/w skoków obrotów zwiększa się (obroty zresztą też). Brak mi słów.
Jak sprawdzić uszkodzenie bypasu?
Co jeszcze w ogóle mogę zrobić i sprawdzić?
Jestem załamany.

EDIT: Podczas jazdy występuje też coś takiego, że gdy wrzucę luz to obroty spadają na ok. 900 i natychmiast podskakują na 2000 i później w/w sytuacja, czyli 1100-2000, 1100-2000, 1100-2000...

saphire - 09-04-2007, 21:32

a sprawdzałeś czy wogóle ten silniczek działa? uzwojenia omomierzem obadałeś?
Hugo - 09-04-2007, 21:53

saphire napisał/a:
a sprawdzałeś czy wogóle ten silniczek działa? uzwojenia omomierzem obadałeś?
Nie mierzyłem. Po świętach chciałem to zrobić. Myślałem, że go przesmaruję i zadziała. Nie wiesz czy w razie czego jest możliwość wymiany samego silniczka krokowego czy trzeba wymienić całą przepustnicę? Bo tak dzisiaj to oglądałem i sam nie wiem?
saphire - 09-04-2007, 22:08

jak to mawiał znajomy elektrotechnik - każdy silnik można przewinąć ;) (no może prawie każdy :D )
Hugo - 09-04-2007, 23:02

saphire napisał/a:
jak to mawiał znajomy elektrotechnik - każdy silnik można przewinąć
Akurat nie ma mi się na żarty :? Pytałem poważnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group